Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| Špatně jsem se vyjádřil.. Ano, spojení tam je - oklikou, ale nemají vyloženě turistickou linku, která by centrum křížila nějak rozumně. V Praze je to třeba 22. Z tohoto pohledu je to jejich řešení trochu chaotické. |
|
|
|
| Koukal jsem na mapu linek a mezi Neustadt Bhf. a Haupt Bhf. jezdí tram 11 (a to přes Prager Str.), případně pár dalších, když se popojde zastávku, nebo přestoupí, plus tu jsou ty S-Bahn 1 a 2, které mají stejný tarif jako ostatní MHD (tzn. stejná pravidla o přestupech apod.).
Takže nevím, co Telemachovi vlastně chybí:-). |
|
|
|
| Jinak samozřejmě S-Bahn nepatří do klasické jízdenky a je třeba si koupit buď DB jízdenku v automatu, nebo DVB/VVO jízdenku, třeba na jedno pásmo a čas, nebo na celý den apod. Pak lze podle toho třeba s tou denní za asi 5,50 jezdit celý den čímkoliv. |
|
|
|
| Dnes může být zajímavá akce Labe/Elbe, která zahrnuje velkou část spojů Ústeckého kraje a Oberelbe v Německu, jen se tedy asi dostat do Ústeckého... Něco takového jsem si mohl koupit v rámci včasné jízdenky z Prahy do Drážďan, takže jsem mohl po celém VVO jezdit zadarmo ten den. I když uznávám, že na to řidiči BUSů koukali trochu zvláštně, když je to vytištěná jízdenka na A4, kde je jen německy a česky napsáno, že to platí i ve VVO a logo. |
|
|
|
| TelemachusRhade, Mvek: Co si pamatuji, tak vlak z Jablonce jel jen na Neustadt, ale dalo se tam snadno přestoupit na vlak až na hlavní nádraží - to jsou asi ty Mvekem zmíněné S-bahny. Nejsem si jistý, jestli to jde/šlo i na stejnou jízdenku, protože do Drážďan tuším ještě platila nějaká sleva Libnet (příhraniční u Libereckého kraje, možná ne až do Drážďan) nebo alespoň celostátní ČD SONE (sobota + neděle)...
Sestřenici se ale před lety povedlo omylem přestoupit hned do protějšího vlaku, který byl sice označen Dresden - Hauptbahnhof, ale šlo o výchozí bod. Vyklubal se z toho rychlovlak s příští stanicí v Lipsku... Naštěstí byli tehdy k neznalým Čechům shovívaví a umožnili jim dokonce cestu z Lipska zdarma zpět... -) |
|
|
|
| Ad výluky - ano, prateta mi přesně říkala, že tu S-Bahn tam modernizují snad 10 let. Zřejmě nepřehání. I když zpravidla to znamená jen krátké výluky.
Momentálně např. přestavují most v Meissenu, takže se z S1 nedá dostat na další vlaky jedoucí dál na západ. No a pak je nějaká ta S výluka u Bad Schandau (ne však pro rychlíky Ústí - Drážďany). |
|
|
|
| TelemachusRhade: A proč bys chtěl na této trase spoj? Buď jedeš S1 či S2 (nebo rovnou vystoupíš na Hauptbahnhof), nebo jdeš pěšky:-).
Horší bylo spíš se dostat od mostu směrem na Pillnitz, tam pod těmi dvěma lanovkami na hlavní nádraží, protože tam jezdí momentálně jen 4 a 6, ale ani jedna z nich nejede k hlavnímu. Výsledek byl, že jsme jeli BUSem 63 k S-Bahn zastávce před hlavákem, tam ovšem Sko jelo o pár minut před naším příjezdem, takže jsme museli jít/jet ještě zastávku na tram 9.
|
|
|
|
| Mvek: Pokud jedu do Drážďan, tak většinou přímým vlakem z Jablonce, vystoupím na Dresden Neustadt a projdu se k hlavnímu nádraží přes centrum a následně Prager strasse. A to je přesně trasa, kde nejede lautr nic :) Takže za sebe říkám, že doprava v tomhle městě moc vyřešená není, minimálně tedy, co se centra týče.
Ost Deautschland má ovšem oproti nám tu obrovskou výhodu, že západ ho pořád dotuje naprosto neskutečnými penězi :)
A k těm tramvajím. Dvojdvéřová Tatra je rozhodně zajímavá, ale hlavně tam mají třídvéřové stejně jako u nás. Narozdíl od nás je ale nízkopodlažně neupravili.
Zajímavější jsou ty výluky, které u Bad Schandau, nebo Zittau, trvají snad už 10 let v různých cyklech. Vůbec nechápu, co tam neustále předělávají. |
|
|
|
| PS: Kdyby měl někdo zájem o fotku z nějakého místa Drážďan, nebo něco specifického, můžu se podívat, co máme a něco nahodit. Jinak asi jen někdy v blízké době nahodím nahodilé foto.
Ale ta doba je diskutabilní, protože doteď jsem totéž neudělal s některými českými letními výlety:-). |
|
|
|
| Mám za sebou dvakrát půlden pobytu v Drážďanech (zbytek Meißen, Coswig a Moritzburg) a poznal jsem tedy tamní MHD, protože jsme měli Tageskarte, a mohli tedy přesedat, jak se nám chtělo.
Straßenbahn Dresden (něm. wiki)
Obecně mi nesedí jejich žlutá barva MHD, i když je praktická (dobře vidět), ale moc mi evokuje školní BUSy z (nejen) USA. Zvláště u BUSů to možná kazilo celkový vzhled, působily na mě divně.
Na kolejích jsme v podstatě potkávali, co je na té stránce, včetně té 45 m dlouhé tram. Viděli jsme asi dvakrát i jedno nebo dvouvozovou Tatru, jednou ale imho jen s 2 dveřmi.
A i ten jeden kratičký historický vůz ve žlutých barvách jsme zahlédli uhánět po mostě do historického centra.
Interiér těch, kterými jsme jeli, mi v podstatě připadal jako ForCity.
Co mi spíš nesedělo, je divný signál oznamující ukončení nástupu a výstupu, ale jinak automatické dveře, které se zavřou i dřív, a to pouze se svítícím červeným světýlkem nahoře, bez zvukového signálu.
Stanice pak hlásí vždy po rozjezdu, nebo chvíli před dojezdem ke stanici, a to jen jednou ve stylu "Nächste Halltestelle - Albertsplatz".
Netuším, jestli patří k dopravě i balón:-), protože v neděli na břehu Labe napustili balón s reklamou na VVO, tedy místní integrovanou dopravu, která jinak zahrnuje i některé lodě. Na balón málem dopadli dva parašutisti se starými kulatými padáky v khaki barvě, následováni dalšími modernějšími parašutisty. Měl jsem chvíli obavu, že sebou plácnou pěkně rychle o most nebo břeh.
Nicméně MHD je v Drážďanech hrozně pomalá. Síť by byla celkem OK, vzhledem k historii města poměrně pravidelná. Nicméně tram stojí skoro na každé světelné křižovatce. Vždy se rozjela po velké třídě (od Altstadt Platzu na východ), zastavila na zastávce před semafory, a pak čekala 5 minut, opět se rozjela a opakovalo se totéž.
Když se k tomu přidá neustálé přestavby a opravy, ať už silnic, nebo třeba S-Bahn, tak to bylo otravné tam jezdit a špatně jsme odhadli čas potřebný na dojezd do Pillnitzu, takže jsme odjezd měli hektický a moc si nesthili něco koupit.
Nevím, jak měla zpoždění MHD, to celkem šlo, ale S-Bahn měla běžně 10 min, i když za to asi může přestavba a výluka u Bad Schandau. |
|
|
|
| tak tak, z takovy lasky nezbude nic... Když si uvědomím, že ta přeložka mohla být hotová tenhle měsíc (původní plán), kdyby na magistrátu neděli blbci. chjo |
|
|
|
| Co já jsem se kdysi tramvají 17 najezdil :-]
http://magazin.ceskenoviny.cz/zpravy/po-starem-moste-z-holesovic-do-troje-projela-posledni-tramvaj/992601 |
|
|
|
| Pozemstan: EU dostace jsou silný motivátor pro podobné projekty :) Fakt je ale ten, že toto by se mělo dít plošně, ne jen na náhodně vybraných parkovištích (nezlob se) na okraji Prahy. Kdyby se řeklo - zrenovujeme parkovací stání a plochy na celém Barrandově, tak bude asi nákladově zajímavější, než to dělat po malých frcech viz. rekonstrukce středového pruhu Pošta Pankrác - Budějovická u KFC. |
|
|
|
| Mvek: "Praha" je ale široký pojem. Řepy, Bohnice, nebo Jižák na tom asi budou řádově mnohem hůř, než třeba Malá strana. |
|
|
|
| V posledních letech mě zaujaly úpravy parkoviště u kolejí na Jižním Městě v Praze a jeho okolí pro pěší dopravu - i jako příklad plýtvání prostředky. Lidé chodili přes parkoviště ke kolejím léta bez jakéhokoli značení a také vyšlapali několik pěšinek na okrajových trávnících mezi řadami borovic resp. dalších stromů, které oddělují parkoviště po stranách od ulice U Kunratického lesa a kolejí. V posledních letech se ale najednou objevil nový přechod pro chodce křižující celé parkoviště, na který přes trávníky navázaly dlážděné přechody jasně žluté barvy (a podobné značení i na postranních chodnících).
Budiž, samotný nápad opatření jsem docela uvítal, i když to asi nebylo nutné (pokud nešlo o bezprostřední reakci na nějakou nehodu). Horší ale bylo provedení. Nejen v zimě se ukázalo, že dlaždice natřené téměř lesklou žlutou barvou na přechodech přes trávník v mírném svahu tvoří docela kvalitní klouzačku. Možná po další "nehodě" tak dělníci postupně na obou přechodech vyměnili část dlaždic za klasické hrubší dlažební kostky, možná i s nějakým speciálním nesmekovým povrchem. Ve žlutém povrchu tak vnikly šedé pruhy, které ale esteticky docela dobře navázaly na bílé pruhy přechodu na asfaltu parkoviště...
Asi před týdnem na přechodech přes trávník navíc ještě přibyla uprostřed masivní kovová zábradlí (protiskluzová opatření možná dosud nebyla dostatečná, nebo šlo o snahu zamezit zneužití přechodů auty)... -)( |
|
|
|
| TelemachusRhade: Možná jsem zblblý tím, že tam všichni jedou těch 60 bez ohledu na na náklaďáky, a pak je za tím zúženým místem na lanovém mostě znovu značka 80. |
|
|
|
| Mvek: Uz jsem ti odpovedel na Facebooku, ale stejne znaceni je tam uz cca 2 roky. |
|
|
|
| Nejezdí tu někdo mezi Průmyslovou a Průběžnou po Jižní Spojce (přes lanový most)? Teď jsem tam jel a všiml jsem si jen omezení 60 pro nákladní auta a uvědomil si, že v zúžené části bývalo asi méně než 80, až když jsem byl u radaru. Tak mi vrtá hlavou, jestli jsem prostě přehlédl značku, nebo to tam aktuálně změnili, až mi přijde překročení rychlosti o cca 18 km/hod. |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|