Trekkies.cz StarTrek.cz Sickbay CZ Kontinuum StarTrekKnihy.cz WARP TrekCORE TrekCollective Memory Alpha Memory Beta Ex Astris Scientia Treknews.de


 

   DISKUSNÍ FÓRA

 
 REGISTRACE
 
Nick: 
Heslo: 
  
 Zaslání hesla
 

3) Obecná témata => Doleva, doprava - a třeba i rovně

Spravuje: AVip
Počet příspěvků: 3050
Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :)

Autor:  Text:     
Nejnovější   Novější 2376 - 2395 / 3050Starší   Nejstarší

Yakuzza - 06. listopad 2013 13:23sipka
ZAMĚŘIT
Yakuzza
Mvek:
tak jsem kontejner přidržel a otevřel, udělal dva kroky pryč a začal sjíždět z obrubníku do frekventované ulice.

Když jsem to četl poprvé, chápal jsem to tak, že jsi ty začal sjíždět do ulice :)
Mvek - 06. listopad 2013 13:07sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Já vím, že je to sarkasmus, nicméně faktem je, že kontejnery na kolečkách na svahu jsou obecně blbý nápad. A bohužel častý. Už jsem takhle viděl v hlavní silnici o blok dál jeden před pár lety.
Telemachus Rhade - 06. listopad 2013 12:32sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Mvek: Chvályhodné, že jsi vytrval v úsilí..
Mvek - 06. listopad 2013 12:13sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Třídění odpadů je někdy docela nebezpečné. Dnes jsem neprocpal flašku kulatou dírou kvůli tvrdé gumě, tak jsem kontejner přidržel a otevřel, udělal dva kroky pryč a začal sjíždět z obrubníku do frekventované ulice.
Vytáhl jsem ho, ale stejně se mu nechtělo stát. Zašlápl jsem další brzdu na jeho kolečkách, odešel a sjel do silnice. Nakonec jsem ho pootočil a už zůstal stát.
Naštěstí tam zrovna nikdo nejel tak, aby ho to ohrozilo.
Mvek - 01. listopad 2013 12:51sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Jeden pohled na budovaný most na Kačerově a na možná nejvytíženější křižovatku v ČR:

5. května (D1) / Jižní spojka

Celkem souhlasím, že to bude bordel. Předpokládám, že aby to mělo nějaký smysl, budou chtít zakázat nákladní dopravě cestu po Spořilovské směrem na jih.

Je problém, že měnící se značení je dost rizikové a matoucí, jinak by bylo nejlepší, kdyby se to podle vytížení měnilo.
Mvek - 31. říjen 2013 14:20sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Je ostuda, když po kdoví jak dlouhé době jede BUS, který mezi Kačerovem a Nemocnicí Krč hlásí: Michelský les, zatímco na označníku i digitálním panelu BUSu je: U Labutě.

Nemluvím teď o tom, že nechápu, proč tuhle zapadlou zastávku přejmenovali, ale je fakt, že jsem to před časem v nějakém oznámení o změnách zaznamenal.
Telemachus Rhade - 29. říjen 2013 13:14sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Mvek:
Doporučuji se v Praze vyhnout Jižní/Štěrboholské Spojce

Pozdě :)
Mvek - 29. říjen 2013 12:31sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Doporučuji se v Praze vyhnout Jižní/Štěrboholské Spojce, jelikož je zúžená o jeden pruh mezi Průmyslovou a Běchovicemi.

Dále se doporučuji vyhnout Průmyslové/Kbelské, neboť je zúžená na křižovatce s Poděbradskou, kde předělávají všechno možné.

V sobotu kolem desáté jsem se vyhnul ucpané spojce ve Vršovicích (možná kvůli tomu zúženému kusu se to táhlo až sem), ale vystál jsem si kus Průmyslové od Švěhlovy, a pak znovu od Českobrodské na tu Poděbradskou.
Mvek - 17. říjen 2013 20:33sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
V Bratislavě mají černé kočičí pasažéry - krásný bulvár, ale pokud to je není smyšlené, je to roztomilé a pobavila mě i ta pravidelnost:-).
Telemachus Rhade - 17. říjen 2013 08:03sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Špatně jsem se vyjádřil.. Ano, spojení tam je - oklikou, ale nemají vyloženě turistickou linku, která by centrum křížila nějak rozumně. V Praze je to třeba 22. Z tohoto pohledu je to jejich řešení trochu chaotické.
Mvek - 17. říjen 2013 01:30sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Koukal jsem na mapu linek a mezi Neustadt Bhf. a Haupt Bhf. jezdí tram 11 (a to přes Prager Str.), případně pár dalších, když se popojde zastávku, nebo přestoupí, plus tu jsou ty S-Bahn 1 a 2, které mají stejný tarif jako ostatní MHD (tzn. stejná pravidla o přestupech apod.).

Takže nevím, co Telemachovi vlastně chybí:-).
Mvek - 16. říjen 2013 15:41sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Jinak samozřejmě S-Bahn nepatří do klasické jízdenky a je třeba si koupit buď DB jízdenku v automatu, nebo DVB/VVO jízdenku, třeba na jedno pásmo a čas, nebo na celý den apod. Pak lze podle toho třeba s tou denní za asi 5,50 jezdit celý den čímkoliv.
Mvek - 16. říjen 2013 15:40sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Dnes může být zajímavá akce Labe/Elbe, která zahrnuje velkou část spojů Ústeckého kraje a Oberelbe v Německu, jen se tedy asi dostat do Ústeckého... Něco takového jsem si mohl koupit v rámci včasné jízdenky z Prahy do Drážďan, takže jsem mohl po celém VVO jezdit zadarmo ten den. I když uznávám, že na to řidiči BUSů koukali trochu zvláštně, když je to vytištěná jízdenka na A4, kde je jen německy a česky napsáno, že to platí i ve VVO a logo.
Pozemstan - 16. říjen 2013 15:36sipka
ZAMĚŘIT
Pozemstan
TelemachusRhade, Mvek: Co si pamatuji, tak vlak z Jablonce jel jen na Neustadt, ale dalo se tam snadno přestoupit na vlak až na hlavní nádraží - to jsou asi ty Mvekem zmíněné S-bahny. Nejsem si jistý, jestli to jde/šlo i na stejnou jízdenku, protože do Drážďan tuším ještě platila nějaká sleva Libnet (příhraniční u Libereckého kraje, možná ne až do Drážďan) nebo alespoň celostátní ČD SONE (sobota + neděle)...

Sestřenici se ale před lety povedlo omylem přestoupit hned do protějšího vlaku, který byl sice označen Dresden - Hauptbahnhof, ale šlo o výchozí bod. Vyklubal se z toho rychlovlak s příští stanicí v Lipsku... Naštěstí byli tehdy k neznalým Čechům shovívaví a umožnili jim dokonce cestu z Lipska zdarma zpět... -)
Mvek - 16. říjen 2013 13:24sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Ad výluky - ano, prateta mi přesně říkala, že tu S-Bahn tam modernizují snad 10 let. Zřejmě nepřehání. I když zpravidla to znamená jen krátké výluky.
Momentálně např. přestavují most v Meissenu, takže se z S1 nedá dostat na další vlaky jedoucí dál na západ. No a pak je nějaká ta S výluka u Bad Schandau (ne však pro rychlíky Ústí - Drážďany).
Mvek - 16. říjen 2013 13:23sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
TelemachusRhade: A proč bys chtěl na této trase spoj? Buď jedeš S1 či S2 (nebo rovnou vystoupíš na Hauptbahnhof), nebo jdeš pěšky:-).

Horší bylo spíš se dostat od mostu směrem na Pillnitz, tam pod těmi dvěma lanovkami na hlavní nádraží, protože tam jezdí momentálně jen 4 a 6, ale ani jedna z nich nejede k hlavnímu. Výsledek byl, že jsme jeli BUSem 63 k S-Bahn zastávce před hlavákem, tam ovšem Sko jelo o pár minut před naším příjezdem, takže jsme museli jít/jet ještě zastávku na tram 9.
Telemachus Rhade - 16. říjen 2013 12:22sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Mvek: Pokud jedu do Drážďan, tak většinou přímým vlakem z Jablonce, vystoupím na Dresden Neustadt a projdu se k hlavnímu nádraží přes centrum a následně Prager strasse. A to je přesně trasa, kde nejede lautr nic :) Takže za sebe říkám, že doprava v tomhle městě moc vyřešená není, minimálně tedy, co se centra týče.

Ost Deautschland má ovšem oproti nám tu obrovskou výhodu, že západ ho pořád dotuje naprosto neskutečnými penězi :)

A k těm tramvajím. Dvojdvéřová Tatra je rozhodně zajímavá, ale hlavně tam mají třídvéřové stejně jako u nás. Narozdíl od nás je ale nízkopodlažně neupravili.

Zajímavější jsou ty výluky, které u Bad Schandau, nebo Zittau, trvají snad už 10 let v různých cyklech. Vůbec nechápu, co tam neustále předělávají.
Mvek - 16. říjen 2013 11:58sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
PS: Kdyby měl někdo zájem o fotku z nějakého místa Drážďan, nebo něco specifického, můžu se podívat, co máme a něco nahodit. Jinak asi jen někdy v blízké době nahodím nahodilé foto.
Ale ta doba je diskutabilní, protože doteď jsem totéž neudělal s některými českými letními výlety:-).
Mvek - 16. říjen 2013 11:52sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Mám za sebou dvakrát půlden pobytu v Drážďanech (zbytek Meißen, Coswig a Moritzburg) a poznal jsem tedy tamní MHD, protože jsme měli Tageskarte, a mohli tedy přesedat, jak se nám chtělo.

Straßenbahn Dresden (něm. wiki)

Obecně mi nesedí jejich žlutá barva MHD, i když je praktická (dobře vidět), ale moc mi evokuje školní BUSy z (nejen) USA. Zvláště u BUSů to možná kazilo celkový vzhled, působily na mě divně.

Na kolejích jsme v podstatě potkávali, co je na té stránce, včetně té 45 m dlouhé tram. Viděli jsme asi dvakrát i jedno nebo dvouvozovou Tatru, jednou ale imho jen s 2 dveřmi.
A i ten jeden kratičký historický vůz ve žlutých barvách jsme zahlédli uhánět po mostě do historického centra.
Interiér těch, kterými jsme jeli, mi v podstatě připadal jako ForCity.

Co mi spíš nesedělo, je divný signál oznamující ukončení nástupu a výstupu, ale jinak automatické dveře, které se zavřou i dřív, a to pouze se svítícím červeným světýlkem nahoře, bez zvukového signálu.
Stanice pak hlásí vždy po rozjezdu, nebo chvíli před dojezdem ke stanici, a to jen jednou ve stylu "Nächste Halltestelle - Albertsplatz".

Netuším, jestli patří k dopravě i balón:-), protože v neděli na břehu Labe napustili balón s reklamou na VVO, tedy místní integrovanou dopravu, která jinak zahrnuje i některé lodě. Na balón málem dopadli dva parašutisti se starými kulatými padáky v khaki barvě, následováni dalšími modernějšími parašutisty. Měl jsem chvíli obavu, že sebou plácnou pěkně rychle o most nebo břeh.


Nicméně MHD je v Drážďanech hrozně pomalá. Síť by byla celkem OK, vzhledem k historii města poměrně pravidelná. Nicméně tram stojí skoro na každé světelné křižovatce. Vždy se rozjela po velké třídě (od Altstadt Platzu na východ), zastavila na zastávce před semafory, a pak čekala 5 minut, opět se rozjela a opakovalo se totéž.
Když se k tomu přidá neustálé přestavby a opravy, ať už silnic, nebo třeba S-Bahn, tak to bylo otravné tam jezdit a špatně jsme odhadli čas potřebný na dojezd do Pillnitzu, takže jsme odjezd měli hektický a moc si nesthili něco koupit.

Nevím, jak měla zpoždění MHD, to celkem šlo, ale S-Bahn měla běžně 10 min, i když za to asi může přestavba a výluka u Bad Schandau.
Marshall - 07. říjen 2013 19:35sipka
ZAMĚŘIT
Marshall
tak tak, z takovy lasky nezbude nic... Když si uvědomím, že ta přeložka mohla být hotová tenhle měsíc (původní plán), kdyby na magistrátu neděli blbci. chjo

Nejnovější   Novější 2376 - 2395 / 3050Starší   Nejstarší
HLAVNÍ STRÁNKA

UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA ]
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE

NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV

Sponzoruje KRAXNET spol. s r.o