Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| To je přesně důvod, proč jsem nad vlaky definitivně zlomil hůl. Když si ČD po asi osmi letech uvědomily, že SA se dá vcelku slušně konkurovat, když zavedou na Praha-Brno nějakou akci, začal jsem jezdit za dvě stovky vlakem. Ale snad ani jednou cesta neproběhla bez nějaké komplikace (zpoždění, odklon, porucha nebo aspoň nefunkční klimatizace, což je v těch vagónech, kde nejde otevřít okno, opravdu síla).
Teď už do Prahy jinak než autem nejedu. Má to spoustu nevýhod, ale s přehledem mi to za to stojí. |
|
|
|
| Ještě bych snad mohl dodat stávkující dveře vagonu, ale možná byly na vině vrstvy sněhy na dveřích a schůdcích, které vlak nabral zřejmě na Vysočině.
Po cestě zpátky z Vídně pro změnu rozvoz občerstvení jednoho Čecha polil. A vlak čekal v Břeclavi i Wien Simmering pěkně dlouho.
Myslím, že Dášu nějakou dobu k jízdě vlakem nepřesvědčím:-). |
|
|
|
| K vlakům...
D1 Express v pátek večer byl pohoda, až na to, že měli prý poruchu na vozíku s občerstvením, tak nerozváželi (ale stejně to není zadarmo), tak jsme dojeli načas, ne-li dřív. A to byla vichřice slyšet a nejeli jsme pořád těch 160 (vagón ukazuje rychlost). Někde jsme jeli i 40.
EC Brno - Vídeň byl ovšem hodně špatný. Nenašel jsem, co se v Praze dělo, ale během cesty na nádraží na odjezd v 7:22 z Brna jsem si polohu vlaku dohledal přes mobil a dozvěděl se, že vlak odjel z pražského Hlavního se zpožděním 128 minut.
Ve výsledku přijel místo v 7:19 do Brna až v 10. Následující, který měl přijet 9:19 měl v té době udávané zpoždění asi 70 minut.
Nějaký vlak do Bělehradu dorazil z Prahy dřív, kupodivu jen s 40minutovým zpožděním. Důvod, který udával rozhlas, byla porucha na zabezpečovacím zařízení. Což je poměrně častý problém v Praze, tak každý druhý týden, ale většinou nevede k takovým zpožděním.
A mimochodem, jelo to Praha-Wiener Neustadt, ale skončil ve Wien Meidling (ne, že by se mě to týkalo).
Nicméně dráhy mají kupodivu přímo u informací vytištěné informace o možnosti žádat slevu na jízdném na základě nařízení E. parlamentu, takže uvidíme, při troše štěstí dostaneme aspoň půlu jízdného směrem tam zpátky. |
|
|
|
| Yakuzza: Náš problém s devítkou a x9 byl v pátek, takže 6.12., ale neřeším. Ono je to od Hlavního nádraží dostatečně blízko, tak jsem to i se zavazadlem navíc zvládl v pohodě.
Jen jsem si zbytečně kupoval dva lístky navíc, které mi zbyly.
Jinak ale o nejsou žádné nadávky, jen takové trochu WTF.
|
|
|
|
| Mvek: Přes svoboďák to nejezdí teoreticky vždy od 9:30 do 20:30.
Jinak k té devítce:
Výluka tramvají v ulici Merhautově a na Lesnou
07.12.2013 00:00 - 08.12.2013 18:00
Z důvodu opravy kolejí bude vyloučen provoz tramvají v ulici Merhautově a na trati na Lesnou.
Linka 3 bude v provozu pouze v úseku Bystrc, Rakovecká - Česká, odkud bude pokračovat jako linka 5 k Ústřednímu hřbitovu. Na České zastaví u zastávky linky 12.
Linka 5 pojede pouze v úseku Ústřední hřbitov, smyčka - Česká, odkud bude pokračovat jako linka 3 do Bystrce.
Linka 9 bude při jízdě z Juliánova ukončena polookružní trasou Hlavní nádraží - Šilingrovo náměstí - Česká - Náměstí Svobody - Hlavní nádraží. V době výluky na náměstí Svobody (od 9:30 do 20:30) pojede od zastávky Česká ulicí Rooseveltovou. U hlavního nádraží ve směru z Juliánova obslouží zastávku na 3. koleji, ve směru do Juliánova zastaví v době výluky na náměstí Svobody u smyčky trolejbusů.
Náhradní dopravu zajistí trojice autobusových linek:
Linka x3 pojede v trase Česká - Moravské náměstí - Jugoslávská - Vojenská nemocnice - Stará osada.
Linka x5 bude vedena v trase Česká - Moravské náměstí - Jugoslávská - Štefánikova čtvrť.
Linka x9 pojede v trase Hlavní nádraží - Česká - Moravské náměstí - Jugoslávská - Halasovo náměstí - Loosova - Haškova. V úseku Česká - Hlavní nádraží ve směru od Lesné pojede celodenně ulicí Rooseveltovou. Ve směru na Lesnou pojede v ranních a večerních hodinách přes náměstí Svobody (u hlavního nádraží odjede z 1. koleje), v době výluky na náměstí Svobody (od 9:30 do 20:30) pojede ulicí Rooseveltovou (odjezd ze zastávky tramvají u smyčky trolejbusů). Na zastávkách Bieblova, Fügnerova a Halasovo náměstí zastaví linka x9 na zastávkách náhradní dopravy v blízkosti tramvajové tratě. Zastávka Lesná, Čertova rokle zůstane bez obsluhy, linka x9 náhradou obslouží všechny autobusové zastávky v úseku Halasovo náměstí - Haškova na západní straně sídliště. |
|
|
|
| Yakuzza: Dík za nějaké objasněné. Ale s tou devítkou to bylo divné, protože x9 podle stojanů také vůbec v těch 19:xx neměla jet, až někdy za půlhodiny, přitom podle IDOSu původní devítka měla jet každých 10 minut.
Celkově jsem ale taky nějak nepochopil, kdy šaliny přes Svoboďák jely, a kdy ne. Přišlo mi to naprosto nahodilé:-).
|
|
|
|
| Mvek: Linka 9 normálně k Děstké nemocnici jezdí, ale byla nějaká výluka a jezdil autobus x9. IDOS tohle většinou zaznamenává...
No a ty šaliny o víkendu ráno - to je nějaký dost debilní nápad, kdy v sobotu a neděli ráno namísto denní dopravy protáhli do sedmi ráno noční autobusy. Bylo to v rámci nějakého šetření, ale od 15.12. se tohle opět ruší a bude jezdit zase normální denní doprava. |
|
|
|
| Ale obecně k MHD v Brně - docela mě pobavila. Protože jednak mi IDOS (v mobilu i z počítače ten idos.cz) pro Brno vyhledal spojení šalinou 9 z nádraží k Dětské nemocnici, ale podle všeho nic takového tímto směrem jet nemělo. A šalina 9 či BUS x9 jely úplně jinam, případně vůbec v pátek před osmou večer.
No a to, že žádná šalina nejede do centra dřív jak v 7:xx v sobotu ráno je také milé. |
|
|
|
| Ono víc mě pak spíš hlodalo, že jsem si měl správně koupit ještě 2x 10korunovou za batoh, kterou jsem si tedy před 6 lety nekupoval a ani k tomu nedospěl, tak nevím, jestli se v pravidlech změnily rozměry příručních zavazadel:-). |
|
|
|
| Sice už je to jedno, ale ano. Jednodenní jízdenka platí v nepracovní dny pro max. 2 dospělé a 3 děti. V pracovní dny pouze pro max. 1 dospělého. :-) |
|
|
|
| Tak už je to jedno, už si případnou odpověď nepřečtu, ale snad to chápu dobře:-).To "max" tam v 10. poznámce na přehledu působí divně. |
|
|
|
| Studuji si tu tarif a ceník dopravy IDS JMK a nejsem si jist, jestli tomu rozumím, tak mě napadlo, zda s tím nemá někdo zkušenost.
Už před 10 lety i teď jsem se dočetl zvláštně formulovanou větu, že časové jízdenky (jako třeba denní) platí o víkendech a svátcích až pro dvě i dospělé osoby. Jen je divně formulovaná, tak si furt nejsem jist, jestli mi neuniká nějaká souvislost s nějakým usnesením bůhvíkde jinde. |
|
|
|
| AVip:
pokud tedy vůbec něco mačkají.
A můžeme být rádi, když to není krk nebožáka řidiče. |
|
|
|
| Mvek: :-D
No když tak koukám na svůj stylistický výkon z příspěvku 234881, tak nejsem v pozici cokoli kritizovat...
A jinak přesně.... je v tom děsný chaos - a pak se není co divit, když lidi občas něco mačkají poněkud bezhlavě - pokud tedy vůbec něco mačkají. |
|
|
|
| AVip: Hm, na co jsem myslel...:-)
Ale přesně tak, i v rámci stejného DP a stejného druhu dopravního prostředku, vozidel podobného stáří, jsou tyhle věci různé. |
|
|
|
| Mvek:
Z jiného soudku - mini příhoda, kdy řidičák na celý autobus volal
Ony řvaly jeho papíry? ;-D
Ale jinak souhlas, je v tom bordel, protože všechno tohle bylo zavedeno naprosto nesystémově.
Není výjimkou, že lidi při výstupu z tramvaje zmáčknou místo tlačítka pro dveře tlačítko pro plošinu atp., protože ani v rámci jednoho DP neexistuje většinou jednotný postup. |
|
|
|
| Mvek:
Student Agency bus plný
Tohle je přesně to, co je na přístupu jančur(ak)ova "žlutého moru" fundamentálně špatně - pokud má někdo byznys postavený na tom, že je nutno dělat rezervace málem týdny, jinak má zákazník smůlu kdy a posílení spoje zdá se, že vzdor poptávce nehrozí, tak to prostě v pořádku není a je mi jedno, kdo za něj v médiích oroduje, protože to vzdor masivní propagandě ve skutečnosti znamená zhoršení služby/zvýšení ceny. |
|
|
|
| Z jiného soudku - mini příhoda, kdy řidičák na celý autobus volal "Co se tam vzadu komu děje?!" protože někdo u nízkopodlažních moderních BUSů (ty s dveřmi na tlačítko) dával znamení červeným nouzovým tlačítkem nad dveřmi (došel to pak řidiči říct).
Tipuji, že tyhle "moderní" busy už nebudou signalizovat opětovné zmáčknutí, takže se omyl dá špatně odlišit. Přitom minimálně v tramvajích, ale možná i některých starých BUSech je znamení nouze přerušované mačkání tlačítka, a třeba dvojí zmáčknutí znamená výstup s kočárkem... Aneb chaos (stejně jako s těmi tlačítky na dveřích, která někde svítí zeleně, že se dveře otevřou, někde, že je má člověk zmáčknout, aby se pak dveře otevřely). |
|
|
|
| Že je Student Agency bus plný na ráno v sobotu z Brna do Vídně (a večer zpátky), to bych i čekal, že týden dopředu je pozdě, ale že nejde koupit ani jízdenku na vlak dopředu (vlak to vůbec nenabídne, tak patrně ty e-shopové jsou také vyprodané), to už mě trochu zarazilo. Tak uvidíme dneska na nádraží, co nám řeknou. |
|
|
|
| Mvek: Ale do Moskvy se cesta vlakem zkrátí o 12 hodin. :-) http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/vlak-do-moskvy-bude-o-pulden-rychlejsi-1039593 |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|