Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| AVip: Ad první den. Na jednu stranu mě překvapilo, co trasy jsme jeli těch 159-160, ale vzhledem k tomu, že jsme jeli dost míst méně (120 nebo ždíbec přes 100) a část i 50-60, a nejen nějaké nádraží, tak mě překvapilo, že jsme dle strojvedoucího zpoždění 3 minuty v České Třebové dohnali.
|
|
|
|
| Mimochodem podle toho informačního papíru ČD lze žádat i nějaký dobropis na 30-100 Kč za nefunkční klimatizaci u jiného než Os a Sp vlaku.
Jinak ten D1 Express při nákupu přes net (kartou + vytisknout si jízdenku doma) vyjde na 2:35 v optimálním případě a za cenu 400-410 pro 2 osoby, při nákupu necelý týden předem.
Rezervace místa byla k tomu zdarma, lístek samotný platí na jakýkoliv vlak ten den, takže není nutně třeba se rezervací řídit. Nicméně jedna z osob musí jet (vázáno na číslo OP nebo jejich In-Karty) a jízdenky také prý nelze vrátit vůbec.
Samozřejmě, že to odškodnění bude v podobě dobropisu... O jinou kompenzaci se musí žádat nějak extra (netuším jak).
Ale teda upřímně na D1 mě nikdo nedostane, já z ní mám skoro panickou hrůzu, asi bych jel teda spíš osobákem, než BUSem, protože bych si aspoń sjel, kde bych potřeboval, kdyby něco. |
|
|
|
| Mvek:
Ten první den celkem "normálka" - a jeli jste zřejmě +/- podle grafikonu (160 je jen na volné trati a ještě ne všude, výhybky jsou běžně 40 - 100, myslím, že někde už jsou jako žhavá novinka i 120, ale nevím jestli zrovna na tomto úseku, btw. americké podudržované a tudíž vesměs pekelně pomalé tratě na vás, holoto zpovykaná! ;-D),
ale ten druhý den...
no to je síla, na to nejde říct nic jiného.
Dej vědět, jak jste dopadli s vymáháním odškodného za zpozdění a jak dlouho to trvalo... |
|
|
|
| To je přesně důvod, proč jsem nad vlaky definitivně zlomil hůl. Když si ČD po asi osmi letech uvědomily, že SA se dá vcelku slušně konkurovat, když zavedou na Praha-Brno nějakou akci, začal jsem jezdit za dvě stovky vlakem. Ale snad ani jednou cesta neproběhla bez nějaké komplikace (zpoždění, odklon, porucha nebo aspoň nefunkční klimatizace, což je v těch vagónech, kde nejde otevřít okno, opravdu síla).
Teď už do Prahy jinak než autem nejedu. Má to spoustu nevýhod, ale s přehledem mi to za to stojí. |
|
|
|
| Ještě bych snad mohl dodat stávkující dveře vagonu, ale možná byly na vině vrstvy sněhy na dveřích a schůdcích, které vlak nabral zřejmě na Vysočině.
Po cestě zpátky z Vídně pro změnu rozvoz občerstvení jednoho Čecha polil. A vlak čekal v Břeclavi i Wien Simmering pěkně dlouho.
Myslím, že Dášu nějakou dobu k jízdě vlakem nepřesvědčím:-). |
|
|
|
| K vlakům...
D1 Express v pátek večer byl pohoda, až na to, že měli prý poruchu na vozíku s občerstvením, tak nerozváželi (ale stejně to není zadarmo), tak jsme dojeli načas, ne-li dřív. A to byla vichřice slyšet a nejeli jsme pořád těch 160 (vagón ukazuje rychlost). Někde jsme jeli i 40.
EC Brno - Vídeň byl ovšem hodně špatný. Nenašel jsem, co se v Praze dělo, ale během cesty na nádraží na odjezd v 7:22 z Brna jsem si polohu vlaku dohledal přes mobil a dozvěděl se, že vlak odjel z pražského Hlavního se zpožděním 128 minut.
Ve výsledku přijel místo v 7:19 do Brna až v 10. Následující, který měl přijet 9:19 měl v té době udávané zpoždění asi 70 minut.
Nějaký vlak do Bělehradu dorazil z Prahy dřív, kupodivu jen s 40minutovým zpožděním. Důvod, který udával rozhlas, byla porucha na zabezpečovacím zařízení. Což je poměrně častý problém v Praze, tak každý druhý týden, ale většinou nevede k takovým zpožděním.
A mimochodem, jelo to Praha-Wiener Neustadt, ale skončil ve Wien Meidling (ne, že by se mě to týkalo).
Nicméně dráhy mají kupodivu přímo u informací vytištěné informace o možnosti žádat slevu na jízdném na základě nařízení E. parlamentu, takže uvidíme, při troše štěstí dostaneme aspoň půlu jízdného směrem tam zpátky. |
|
|
|
| Yakuzza: Náš problém s devítkou a x9 byl v pátek, takže 6.12., ale neřeším. Ono je to od Hlavního nádraží dostatečně blízko, tak jsem to i se zavazadlem navíc zvládl v pohodě.
Jen jsem si zbytečně kupoval dva lístky navíc, které mi zbyly.
Jinak ale o nejsou žádné nadávky, jen takové trochu WTF.
|
|
|
|
| Mvek: Přes svoboďák to nejezdí teoreticky vždy od 9:30 do 20:30.
Jinak k té devítce:
Výluka tramvají v ulici Merhautově a na Lesnou
07.12.2013 00:00 - 08.12.2013 18:00
Z důvodu opravy kolejí bude vyloučen provoz tramvají v ulici Merhautově a na trati na Lesnou.
Linka 3 bude v provozu pouze v úseku Bystrc, Rakovecká - Česká, odkud bude pokračovat jako linka 5 k Ústřednímu hřbitovu. Na České zastaví u zastávky linky 12.
Linka 5 pojede pouze v úseku Ústřední hřbitov, smyčka - Česká, odkud bude pokračovat jako linka 3 do Bystrce.
Linka 9 bude při jízdě z Juliánova ukončena polookružní trasou Hlavní nádraží - Šilingrovo náměstí - Česká - Náměstí Svobody - Hlavní nádraží. V době výluky na náměstí Svobody (od 9:30 do 20:30) pojede od zastávky Česká ulicí Rooseveltovou. U hlavního nádraží ve směru z Juliánova obslouží zastávku na 3. koleji, ve směru do Juliánova zastaví v době výluky na náměstí Svobody u smyčky trolejbusů.
Náhradní dopravu zajistí trojice autobusových linek:
Linka x3 pojede v trase Česká - Moravské náměstí - Jugoslávská - Vojenská nemocnice - Stará osada.
Linka x5 bude vedena v trase Česká - Moravské náměstí - Jugoslávská - Štefánikova čtvrť.
Linka x9 pojede v trase Hlavní nádraží - Česká - Moravské náměstí - Jugoslávská - Halasovo náměstí - Loosova - Haškova. V úseku Česká - Hlavní nádraží ve směru od Lesné pojede celodenně ulicí Rooseveltovou. Ve směru na Lesnou pojede v ranních a večerních hodinách přes náměstí Svobody (u hlavního nádraží odjede z 1. koleje), v době výluky na náměstí Svobody (od 9:30 do 20:30) pojede ulicí Rooseveltovou (odjezd ze zastávky tramvají u smyčky trolejbusů). Na zastávkách Bieblova, Fügnerova a Halasovo náměstí zastaví linka x9 na zastávkách náhradní dopravy v blízkosti tramvajové tratě. Zastávka Lesná, Čertova rokle zůstane bez obsluhy, linka x9 náhradou obslouží všechny autobusové zastávky v úseku Halasovo náměstí - Haškova na západní straně sídliště. |
|
|
|
| Yakuzza: Dík za nějaké objasněné. Ale s tou devítkou to bylo divné, protože x9 podle stojanů také vůbec v těch 19:xx neměla jet, až někdy za půlhodiny, přitom podle IDOSu původní devítka měla jet každých 10 minut.
Celkově jsem ale taky nějak nepochopil, kdy šaliny přes Svoboďák jely, a kdy ne. Přišlo mi to naprosto nahodilé:-).
|
|
|
|
| Mvek: Linka 9 normálně k Děstké nemocnici jezdí, ale byla nějaká výluka a jezdil autobus x9. IDOS tohle většinou zaznamenává...
No a ty šaliny o víkendu ráno - to je nějaký dost debilní nápad, kdy v sobotu a neděli ráno namísto denní dopravy protáhli do sedmi ráno noční autobusy. Bylo to v rámci nějakého šetření, ale od 15.12. se tohle opět ruší a bude jezdit zase normální denní doprava. |
|
|
|
| Ale obecně k MHD v Brně - docela mě pobavila. Protože jednak mi IDOS (v mobilu i z počítače ten idos.cz) pro Brno vyhledal spojení šalinou 9 z nádraží k Dětské nemocnici, ale podle všeho nic takového tímto směrem jet nemělo. A šalina 9 či BUS x9 jely úplně jinam, případně vůbec v pátek před osmou večer.
No a to, že žádná šalina nejede do centra dřív jak v 7:xx v sobotu ráno je také milé. |
|
|
|
| Ono víc mě pak spíš hlodalo, že jsem si měl správně koupit ještě 2x 10korunovou za batoh, kterou jsem si tedy před 6 lety nekupoval a ani k tomu nedospěl, tak nevím, jestli se v pravidlech změnily rozměry příručních zavazadel:-). |
|
|
|
| Sice už je to jedno, ale ano. Jednodenní jízdenka platí v nepracovní dny pro max. 2 dospělé a 3 děti. V pracovní dny pouze pro max. 1 dospělého. :-) |
|
|
|
| Tak už je to jedno, už si případnou odpověď nepřečtu, ale snad to chápu dobře:-).To "max" tam v 10. poznámce na přehledu působí divně. |
|
|
|
| Studuji si tu tarif a ceník dopravy IDS JMK a nejsem si jist, jestli tomu rozumím, tak mě napadlo, zda s tím nemá někdo zkušenost.
Už před 10 lety i teď jsem se dočetl zvláštně formulovanou větu, že časové jízdenky (jako třeba denní) platí o víkendech a svátcích až pro dvě i dospělé osoby. Jen je divně formulovaná, tak si furt nejsem jist, jestli mi neuniká nějaká souvislost s nějakým usnesením bůhvíkde jinde. |
|
|
|
| AVip:
pokud tedy vůbec něco mačkají.
A můžeme být rádi, když to není krk nebožáka řidiče. |
|
|
|
| Mvek: :-D
No když tak koukám na svůj stylistický výkon z příspěvku 234881, tak nejsem v pozici cokoli kritizovat...
A jinak přesně.... je v tom děsný chaos - a pak se není co divit, když lidi občas něco mačkají poněkud bezhlavě - pokud tedy vůbec něco mačkají. |
|
|
|
| AVip: Hm, na co jsem myslel...:-)
Ale přesně tak, i v rámci stejného DP a stejného druhu dopravního prostředku, vozidel podobného stáří, jsou tyhle věci různé. |
|
|
|
| Mvek:
Z jiného soudku - mini příhoda, kdy řidičák na celý autobus volal
Ony řvaly jeho papíry? ;-D
Ale jinak souhlas, je v tom bordel, protože všechno tohle bylo zavedeno naprosto nesystémově.
Není výjimkou, že lidi při výstupu z tramvaje zmáčknou místo tlačítka pro dveře tlačítko pro plošinu atp., protože ani v rámci jednoho DP neexistuje většinou jednotný postup. |
|
|
|
| Mvek:
Student Agency bus plný
Tohle je přesně to, co je na přístupu jančur(ak)ova "žlutého moru" fundamentálně špatně - pokud má někdo byznys postavený na tom, že je nutno dělat rezervace málem týdny, jinak má zákazník smůlu kdy a posílení spoje zdá se, že vzdor poptávce nehrozí, tak to prostě v pořádku není a je mi jedno, kdo za něj v médiích oroduje, protože to vzdor masivní propagandě ve skutečnosti znamená zhoršení služby/zvýšení ceny. |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|