Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| Tak to bezesporu - nicméně...
Vzhledem k tomu, že Budějovická je minimálně na svém "jižním konci" v podstatě poddolovaná a není úplně jisté, jestli by se tramvaj neměla tendenci ocitnout neočekávaně v suterénu je plnohodnodtný návrat tramvají na Budějovickou takřka vyloučen (i když by to podle všeho šlo trasovat ulicemi Ivana Olbrachta a následně Jeremenkovou směrem k Vltavě)
Návrat tramvají alespoň Pankrác by celkem pomohl s ohledem na plánovaný průběh výstavby trasy D, kdy je téměř jisté, že její první fáze (dojde-li k ní), ať tak či tak skončí právě na Pankráci... |
|
|
|
| AVip: Mno, návrat tramvají na Pankrác by mnoho nevyřešil. Když už, tak protažení až na Budějku a pak odklon dozadu za činžáky blíže k 5. květnu s podchodem na Brumlovku a vybudováním smyčky na Kačáku, nebo až před Hadovitou. Prostý návrat na Pankrác je k ničemu, tam by to akorát zbytečně bloklo křižovatku k Jezerce. Muselo by se to vzít koncepčně s vyřešením dopravy na obou kopcích u Jezerky, která je úplně na ****. |
|
|
|
| No upřímně, ne že by nějaké úpravy nebyly nutné, ale pokud náhodou chce město utrácet za tramvajové tratě, tak by (IMNSHO :-D) daleko víc pomohl návrat tramvají na Pankrác... je to jen pár set metrů, těleso +/- dodnes existuje a pomohlo by to přímo fenomenálně (problém na Smíchově je ten, že slouží jako "parkoviště" pro Malou Stranu a že bez řešení průjezdu Hellichovou nemá smysl Štefánikovu řešit, ten kritický choke point je v Hellichově a ne tam). |
|
|
|
| Obecné pojednání o možných zlepšeních dopravy v Praze v souvislosti s úpravou tratí nebo křižovatek, aby se tramvaje nebo autobusy neštosovaly tam, kde nemusí: Dopravce chce zrychlit v Praze tramvaje.
Co mě jmenovitě zaujalo, je zmínění křižovatky u nás:
Potíže v této smíchovské ulici přitom nejsou jediné, které pražskou dopravu sužují. Problematický je i průjezd Malou Stranou nebo přes křižovatku na Palackého náměstí. U autobusů jde zase podle organizátora dopravy, společnosti Ropid, například o část Průmyslové ulice či křižovatku ulic Chodovská a Záběhlická.
Kde pak zmiňují to, že BUSy by mohly jet po kolejích. To je ovšem více případů, též třeba Průběžná ulice od Strašnické.
A mimochodem ona křižovatka Záběhlické a Chodovské bude mít problém stejně, dneska jsem tam zažil pěknou pletenici BUSů, kdý jeden kloubový směrem rovně ze Záběhlické musel v křižovatce pomalu objíždět kloubovou 150ku, která zahýbala od Michle doleva na Bohdalec a bránila jí auta, do toho se do toho samého směru za námi cpala 101 a ještě tam překážela nějaká auta...
Zde je ale vtip v jedné věci, krátké úseky pruhů pro BUS totiž komplikují dopravu. Řidiči často možná na truc poslouchají zákon přesně (i když by tu šel určitě okecat i kvůli přítomným odbočovacím pruhům k benzínkám) a hned za křižovatkou se cpou do stojícího levého pruhu, protože nechtějí pokračovat ve vyhrazeném pruhu.Výsledkem je, že pravý prázdný pruh je zablokovaný několika auty, která se chtějí/musí dostat do levého pruhu a autobusy za nimi čekají:-). |
|
|
|
| Obecné pojednání o možných zlepšeních dopravy v Praze v souvislosti s úpravou tratí nebo křižovatek, aby se tramvaje nebo autobusy neštosovaly tam, kde nemusí: Dopravce chce zrychlit v Praze tramvaje |
|
|
|
| Dopravní infotabule v Praze...
Článeček o problémech s tabulemi.
Já mám špatné zkušenosti s těmi staršími, s těmito zatím nevím, ale už jsem tu před skoro 10 lety zmiňoval, že nás digitální značka na D8 v červenci upozorňovala na náledí.
No a táta také měl často zkušenost, že tabule informovala o nehodě, a nehoda tam nejspíš už dávno nebyla (rozhodně projel naprosto plynule a snad ani neviděl žádné zásahové jednotky nebo tak), a naopak, pod značkou stála kolona, ale na ní ani ťuk.
Problém ale samozřejmě je v operátorech nebo softwaru. |
|
|
|
| Dostal jsem dobropis od ČD. Trvalo jim to jen zhruba dva týdny, než poslali 50% daného jízdného (tzn. samozřejmě jen cesty tam, ne celé zpáteční jízdenky), doporučeně a v podobě dobropisu uplatnitelného jen na další jízdné po celý rok od vydání (neplatí na nabíjení karty, eShop a nevím co ještě), platí i pro mezinárodní i vnitrostátní jízdenky.
Docela to člověka limituje, možná se ještě poradím s předplatitelskou poradnou dTestu, když už tu možnost mám. Protože uplatnit jednorázově 230 Kč na jízdné (navíc stejný bude mít i Dáša) je docela dost. A právě u těchhle dražších jízdenek bývá eShop o dost levnější. Takže se skutečná hodnota snižuje možná tak na 200, ne-li na méně.
(Na druhou stranu pokud tu snad někdo podobnou částku platí za jízdné a kupuje u přepážky, rád mu se symbolickou slevou odprodám.) |
|
|
|
| Pozemstan: Asi jsem špatně pochopil tvoji předchozí zprávu. Myslel jsem si předtím, že říkáš, že z Volhy na Zličín to pro tebe bylo v danou dobu rychlejší než na nádraží, tak mě to zarazilo, protože přes nádraží při téhle variantě stejně jedeš:-).
125 je risk, protože Jižní Spojka snad zacpaná normálně díky obchvatu nebývá, ale stačí, aby tam vznikla nehoda...
No a i tak to u mostu občas trocuh houstne, až popojíždí, takže to minutu, dvě, může nabrat v hustém provozu i při optimálních podmínkách.
Ale o tom by nám spíš měl povídat Razer. |
|
|
|
| Mvek: Paradoxně jsem zvolil "papírově" i geograficky delší trasu... Jel jsem zdlouhavě oklikou v 8:01 autobusem 177 na Opatov, pak metrem C na Florenc a odtamtud krátce po 8:30 metrem B, přičemž jsem dorazil na Zličín kolem 8:54 (podle IDOSu jede metro z Florence v 8:30 a 8:32, ale v papírovém jízdním řádu je uvedeno "každé 2-3" minuty a myslím, že to jelo v 8:31, přičemž předchozí vůz jsem těsně minul). Jel jsem tedy asi 54 minut, i když podle IDOSu počítajícího delší přestupy by to mělo být 58. Přes Chodov by to bylo ještě rychlejší (podle IDOSu 54 min.) Jel jsem ale na Opatov, protože jsem zvažoval i IDOSem doporučovanou cestu autobusem 177 až na na Litochlebské náměstí a ze sousední zastávky Bachova linkou 125 na Smíchovské nádraží a až odtamtud metrem B, což by prý trvalo na Zličín jen 51 minut. Jenže jsem nakonec při pohledu na hustý silniční provoz a pod mostem i přecpanou, byť jedoucí, D1 asi správně uvážil, že pozemní doprava v pondělí ráno bude představovat větší riziko než případná výluka metra... |
|
|
|
| Pozemstan: čím jedeš z Volhy tak rychle na Zličín?
|
|
|
|
| Mvek: Aha, ano, to máš pravdu, i když vlak nejede tak často a od kolejí na Jižním Městě (zastávka Volha) to časově vychází podobně.
Když jsem dnes potřeboval být v Plzni před 11., nejlépe kolem 10. hodiny, mohl jsem jet v 9 ze Zličína s SA (příjezd v 10 hod.), nebo v 8:15 z Hlavního nádraží s ČD (příjezd v 9:50). Jenže na autobus stačilo vyrazit ze zastávky Volha v 8 hod., zatímco na vlak asi o deset minut dříve (a ano, také by do Plzně dorazil se stejným předstihem)... Je fakt, že to jinak i cenově vychází bez slev stejně - 100 Kč.
Mimochodem, při nákupu lístku v Plzni jsem nevyžadoval daňový doklad, a stevardka pak po mně chtěla studentský průkaz, protože myslela, že mám levnější studentský lístek, i když jsem koupil normální. Buď se stevardka spletla, měla chybný záznam, třeba založený na později odřeknuté jízdence někoho jiného, protože jsem kupoval lístek až asi 20 minut před odjezdem, nebo prodavačka účtovala zlevněný kupon a rozdíl si nechala. Moc se mi ale nezdá, že by si mohla tisknout lístek podle libosti... |
|
|
|
| A ještě k jihočeskému regionu...
zrovna v této oblasti by se docela dobře mohly živit tzv. maršrutky (ano, přesně ty, které by někteří "salonní pravičáci" ve svých mokrých snech nejradši viděli místo regulérní MHD ve velkoměstech) a s ohledem na to, že tamní obyvatelstvo je soustavně vyháněno do aut, není opravdu náhoda, že jeden z nejzuřivějších českých petrolheadů pochází právě z Českých Budějovic. |
|
|
|
| Pozemstan: POZOR, SA a vlak z Prahy do Plzně mají naprosto stejnou dobu cesty nebo i vlak je rychlejší (jede-li :-D )!
Protože vlak jede z Hlavního, zatímco BUS ze Zličína a ten rozdíl 35 minut tak akorát pokryje dojezd metrem.
|
|
|
|
| Zephram: Problém se Student Agency je v tom, že příliš hraje na jistotu.
Ale zrovna v jižních čechách +/- beze zbytku platí, že že poptávku stimuluje nabídka, ono je to totiž o tom, že v daném regionu strašlivě doku*vil dopravní systémy už minulý režim a místní lidé jsou díky tomu a priori nedůvěřiví - a je smutné, že ani nová doba nic nového nepřinesla, pořád to z dopravního hlediska stojí doslova -píííp-.
Přitom pozor, poptávka v dané relaci rozhodně existuje, ale nikoho nebaví neustále zjišťoval, jak zas dopravní podniky a soukromí dopravci doslova doje*ali jízdní řády a návaznosti.
|
|
|
|
| Ono Student Agency rozhodně ani zdaleka není konkurence Českých Drah v celém rozsahu jimi poskytovaných služeb, tedy na všech tratích a ve všech zastávkách hlavních tratí. Tam samozřejmě ČD konkurenci nemají :-] (především kvůli rozhodnutí státu(ů), že lidi mají prostě na dopravní obslužnost právo a je povinností někoho jim ji zajistit i za cenu dotací). Kdyby nebyly vůbec žádné dotace a povinnosti, tak by si ani ČD na menší tratě netroufly.
Ale tam, kde SA používám (tj. cesty z Prahy do Brna, Ostravy, Frýdku-Místku a Liberce), tam jsem s nimi spokojený. Vyhovuje mi, že existuje vedle "couráku" i vlak který nezastavuje v zastávkách, které mne nezajímají, a jsem tak na místě o něco dříve. Oba typy vlaku jsou potřeba. |
|
|
|
| Je fakt, že u SA i třeba do Liberce občas už nešlo koupit jízdenku u řidiče a před lety jsem zažil případy, kdy se stevardka k takovým potenciálním zákazníkům ještě chovala docela hrubě... Na druhou stranu přes internet člověk vidí aktuální obsazenost jednotlivých spojů (po odřeknutí některých míst se občas i vyprodaný spoj uvolní), a může tuším i relativně krátce před odjezdem možná i přes mobil jízdenku koupit. Před dvěma lety jsme s kolegou pro návrat z konference v Brně přes notebook koupili do Prahy místenku na autobus Vídeň - (Brno) - Praha (IDOS tuto možnost ani neevidoval), takže ani s přistoupením nebyl problém (otázkou je, zda by nebyla potíž s většími zavazadly apod.) SA má ale v Brně, pokud vím, na autobusovém nádraží poblíž vlakového i vlastní prodejní budku...
Dobré je, že při nákupu lístku přes internet člověk později dostane možnost vyplnit hodnocení poskytnutých služeb. Jak píše Zephram, SA mají jistý standard, který se jiní dopravci na lince Praha - Jablonec nad Nisou (které SA konkuruje jen nepřímo Libercem) jeden čas marně snažili napodobit, i když osobně považuji stevardku za zbytečný luxus a někdy spíš obtíž (při snaze usnout). U SA je ale znát i jistá profesionální hlasová průprava stevardů, i když také záleží na konkrétní osobě a v poslední době už se mi zdálo i toto horší (ale jedu s nimi jen tak třikrát ročně). I SA ale šetří, takže třeba nabídka denního tisku či nápojů se v průběhu dne zmenšuje...
Shodou okolností zrovna dnes jsem jel s SA z Prahy do Plzně v 9 hod. tam a ve 14 zpět a zřejmě stejným autobusem s toutéž stevardkou, přičemž nejprve měla široký výběr tisku včetně Práva, na cestě zpět už nabízela jen Dnes a HN...
Jinak ano, samozřejmě by bylo pro mnohé lidi výhodné, kdyby SA zavedla i tzv. couráky a stavěla na více místech apod. Z tohoto úhlu pohledu bohužel i někdejší ČSAD Jablonec resp. dnešní BusLine zrušil klasické "couráky" z Prahy, i když večerní linky staví např. v Turnově... Na druhou stranu, jedu-li až na konečnou, oceňuji rychlost spoje - třeba nyní u té Plzně jen hodinu oproti asi 1,5 hod. u vlaku či jiných dopravců...
RegioJetem jsem jel asi jen jednou s kolegy do Jeseníků - krátce poté, co Jančura zahájil provoz - a myslím kupodivu ani nepřišel revizor zkontrolovat jízdenky. Tehdy tedy ani neměli systém kontroly stevardkou při vstupu do vozu jako v autobusech, ale mohlo jít jen o počáteční vlídnost... -) |
|
|
|
| Zephram:
SA a jsem spokojen.
...
tak 3 dny předem. Jinak mi obvykle stačí 1-2 dny
I to je pořád příliš dopředu.
A hlavní problém není ve výchozí stanici (tam se člověk vždycky nějak "vmezeří", když je to jó zlé), ale po trase, kde je to prakticky bez šance do "žlutého moru" přistoupit - teď tedy mluvím hlavně o autobusech, ale ono to bude u vlaku dost podobné, řekl bych.
Každopádně, do Ostravy jezdím opravdu ob den, abych to mohl vyzkoušet. ;-D
Ale abych vymezil pojmy - až začnou alternativní železniční dopravci jezdit i směrem, dejme tomu, na Tábor a České Budějovice, uvěřím tomu, že to někdo s konkurencí v osobní dopravě na železnici myslí doopravdy vážně - ale na tuhle trasu si žádný ze soukromých srabů netroufne, protože by utrpěla jeho pečlivě budovaná "potěmkinova vesnice" - ukázalo by se, že v podmínkách téměř permanentních výluk ze strany SŽDC nedokáže poskytovat kvalitní služby - takže je výhodnější v tom nechat máchat ČD.
A až bude "žlutý mor" v tomto směru stavět aspoň ve větších obcích, aby se dalo do něj někde rozumně přistoupit cestou, teprve potom bude jeho existence na dané trase pro mne přínosem. |
|
|
|
| Mvek:
jsme dle strojvedoucího zpoždění 3 minuty v České Třebové dohnali.
Tak reálné grafikony naštěstí nejsou počítačové hry (mmch. tohle je jeden z nejkritizovanějších aspektů u drtivé většiny komerčních železničních simulátorů), v reálu se obvykle počítá i s možností "dojet" nějaké rozumně malé zpoždění. |
|
|
|
| Mirak: Nevím, nevím... pokud nám polovinu cesty tam vrátí, tak myslím, že budeme někde na stejné ceně, jako bychom byli, kdybychom chytli včasnou slevu, když se to koupí předem, na netu (a to navíc s rezervací).
|
|
|
|
| Aha, tak proto jsou ty lístky často tak drahé, ono se asi rovnou počítá s tím, že půlku vyfasuješ zpátky! |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|