Trekkies.cz StarTrek.cz Sickbay CZ Kontinuum StarTrekKnihy.cz WARP TrekCORE TrekCollective Memory Alpha Memory Beta Ex Astris Scientia Treknews.de


 

   DISKUSNÍ FÓRA

 
 REGISTRACE
 
Nick: 
Heslo: 
  
 Zaslání hesla
 

3) Obecná témata => Doleva, doprava - a třeba i rovně

Spravuje: AVip
Počet příspěvků: 3043
Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :)

Autor:  Text:     
Nejnovější   Novější 2292 - 2311 / 3043Starší   Nejstarší

Mvek - 08. leden 2014 10:08sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Vyhledejte v mapách Googlu tyhle souřadnice (stačí prostě tenhle text vložit):

43.309297, 5.394241

Náhodou jsem to narazil, když jsem se poohlížel po Marseille, je to hezká letecká fotka železniční točny.

Mvek - 07. leden 2014 11:26sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Tak kde by také dnes ta smyčka na Pankráci byla, že...
Zatímco je fakt, že mezi Budějovickou a Kačerovem je prostor (nyní ovšem částečně hlídané parkoviště) a ten podchod tam za Gammou je.

Jinak ano, je tu asi podobný problém jako s Václavákem, že pro přejetí mezi Můstkem a Muzeem jít do metra je blbé. Ale tady by to pokrylo delší úsek.

Jinak letos už se máme dočkat přesunu zastávky vlaku Bubeneč (jestli si to nepletu, zkrátka ta severní, ne na Vltavské) na konečnou tramvaje Podbaba.
AVip - 07. leden 2014 10:31sipka
ZAMĚŘIT
AVip
TelemachusRhade: Amen to that...! :-D

Telemachus Rhade - 07. leden 2014 10:24sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
AVip: To platí za předpokladu, že linka D vznikne v tomto století :)
AVip - 07. leden 2014 10:20sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Tak to bezesporu - nicméně...

Vzhledem k tomu, že Budějovická je minimálně na svém "jižním konci" v podstatě poddolovaná a není úplně jisté, jestli by se tramvaj neměla tendenci ocitnout neočekávaně v suterénu je plnohodnodtný návrat tramvají na Budějovickou takřka vyloučen (i když by to podle všeho šlo trasovat ulicemi Ivana Olbrachta a následně Jeremenkovou směrem k Vltavě)

Návrat tramvají alespoň Pankrác by celkem pomohl s ohledem na plánovaný průběh výstavby trasy D, kdy je téměř jisté, že její první fáze (dojde-li k ní), ať tak či tak skončí právě na Pankráci...
Telemachus Rhade - 07. leden 2014 10:00sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
AVip: Mno, návrat tramvají na Pankrác by mnoho nevyřešil. Když už, tak protažení až na Budějku a pak odklon dozadu za činžáky blíže k 5. květnu s podchodem na Brumlovku a vybudováním smyčky na Kačáku, nebo až před Hadovitou. Prostý návrat na Pankrác je k ničemu, tam by to akorát zbytečně bloklo křižovatku k Jezerce. Muselo by se to vzít koncepčně s vyřešením dopravy na obou kopcích u Jezerky, která je úplně na ****.
AVip - 07. leden 2014 09:43sipka
ZAMĚŘIT
AVip
No upřímně, ne že by nějaké úpravy nebyly nutné, ale pokud náhodou chce město utrácet za tramvajové tratě, tak by (IMNSHO :-D) daleko víc pomohl návrat tramvají na Pankrác... je to jen pár set metrů, těleso +/- dodnes existuje a pomohlo by to přímo fenomenálně (problém na Smíchově je ten, že slouží jako "parkoviště" pro Malou Stranu a že bez řešení průjezdu Hellichovou nemá smysl Štefánikovu řešit, ten kritický choke point je v Hellichově a ne tam).
Mvek - 07. leden 2014 09:36sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Obecné pojednání o možných zlepšeních dopravy v Praze v souvislosti s úpravou tratí nebo křižovatek, aby se tramvaje nebo autobusy neštosovaly tam, kde nemusí: Dopravce chce zrychlit v Praze tramvaje.

Co mě jmenovitě zaujalo, je zmínění křižovatky u nás:
Potíže v této smíchovské ulici přitom nejsou jediné, které pražskou dopravu sužují. Problematický je i průjezd Malou Stranou nebo přes křižovatku na Palackého náměstí. U autobusů jde zase podle organizátora dopravy, společnosti Ropid, například o část Průmyslové ulice či křižovatku ulic Chodovská a Záběhlická.
Kde pak zmiňují to, že BUSy by mohly jet po kolejích. To je ovšem více případů, též třeba Průběžná ulice od Strašnické.

A mimochodem ona křižovatka Záběhlické a Chodovské bude mít problém stejně, dneska jsem tam zažil pěknou pletenici BUSů, kdý jeden kloubový směrem rovně ze Záběhlické musel v křižovatce pomalu objíždět kloubovou 150ku, která zahýbala od Michle doleva na Bohdalec a bránila jí auta, do toho se do toho samého směru za námi cpala 101 a ještě tam překážela nějaká auta...


Zde je ale vtip v jedné věci, krátké úseky pruhů pro BUS totiž komplikují dopravu. Řidiči často možná na truc poslouchají zákon přesně (i když by tu šel určitě okecat i kvůli přítomným odbočovacím pruhům k benzínkám) a hned za křižovatkou se cpou do stojícího levého pruhu, protože nechtějí pokračovat ve vyhrazeném pruhu.Výsledkem je, že pravý prázdný pruh je zablokovaný několika auty, která se chtějí/musí dostat do levého pruhu a autobusy za nimi čekají:-).
Mvek - 07. leden 2014 09:35sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Obecné pojednání o možných zlepšeních dopravy v Praze v souvislosti s úpravou tratí nebo křižovatek, aby se tramvaje nebo autobusy neštosovaly tam, kde nemusí: Dopravce chce zrychlit v Praze tramvaje
Mvek - 02. leden 2014 14:32sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Dopravní infotabule v Praze...

Článeček o problémech s tabulemi.
Já mám špatné zkušenosti s těmi staršími, s těmito zatím nevím, ale už jsem tu před skoro 10 lety zmiňoval, že nás digitální značka na D8 v červenci upozorňovala na náledí.
No a táta také měl často zkušenost, že tabule informovala o nehodě, a nehoda tam nejspíš už dávno nebyla (rozhodně projel naprosto plynule a snad ani neviděl žádné zásahové jednotky nebo tak), a naopak, pod značkou stála kolona, ale na ní ani ťuk.

Problém ale samozřejmě je v operátorech nebo softwaru.
Mvek - 23. prosinec 2013 10:52sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Dostal jsem dobropis od ČD. Trvalo jim to jen zhruba dva týdny, než poslali 50% daného jízdného (tzn. samozřejmě jen cesty tam, ne celé zpáteční jízdenky), doporučeně a v podobě dobropisu uplatnitelného jen na další jízdné po celý rok od vydání (neplatí na nabíjení karty, eShop a nevím co ještě), platí i pro mezinárodní i vnitrostátní jízdenky.

Docela to člověka limituje, možná se ještě poradím s předplatitelskou poradnou dTestu, když už tu možnost mám. Protože uplatnit jednorázově 230 Kč na jízdné (navíc stejný bude mít i Dáša) je docela dost. A právě u těchhle dražších jízdenek bývá eShop o dost levnější. Takže se skutečná hodnota snižuje možná tak na 200, ne-li na méně.


(Na druhou stranu pokud tu snad někdo podobnou částku platí za jízdné a kupuje u přepážky, rád mu se symbolickou slevou odprodám.)
Mvek - 10. prosinec 2013 10:52sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Pozemstan: Asi jsem špatně pochopil tvoji předchozí zprávu. Myslel jsem si předtím, že říkáš, že z Volhy na Zličín to pro tebe bylo v danou dobu rychlejší než na nádraží, tak mě to zarazilo, protože přes nádraží při téhle variantě stejně jedeš:-).

125 je risk, protože Jižní Spojka snad zacpaná normálně díky obchvatu nebývá, ale stačí, aby tam vznikla nehoda...
No a i tak to u mostu občas trocuh houstne, až popojíždí, takže to minutu, dvě, může nabrat v hustém provozu i při optimálních podmínkách.
Ale o tom by nám spíš měl povídat Razer.
Pozemstan - 09. prosinec 2013 20:19sipka
ZAMĚŘIT
Pozemstan
Mvek: Paradoxně jsem zvolil "papírově" i geograficky delší trasu... Jel jsem zdlouhavě oklikou v 8:01 autobusem 177 na Opatov, pak metrem C na Florenc a odtamtud krátce po 8:30 metrem B, přičemž jsem dorazil na Zličín kolem 8:54 (podle IDOSu jede metro z Florence v 8:30 a 8:32, ale v papírovém jízdním řádu je uvedeno "každé 2-3" minuty a myslím, že to jelo v 8:31, přičemž předchozí vůz jsem těsně minul). Jel jsem tedy asi 54 minut, i když podle IDOSu počítajícího delší přestupy by to mělo být 58. Přes Chodov by to bylo ještě rychlejší (podle IDOSu 54 min.) Jel jsem ale na Opatov, protože jsem zvažoval i IDOSem doporučovanou cestu autobusem 177 až na na Litochlebské náměstí a ze sousední zastávky Bachova linkou 125 na Smíchovské nádraží a až odtamtud metrem B, což by prý trvalo na Zličín jen 51 minut. Jenže jsem nakonec při pohledu na hustý silniční provoz a pod mostem i přecpanou, byť jedoucí, D1 asi správně uvážil, že pozemní doprava v pondělí ráno bude představovat větší riziko než případná výluka metra...
Mvek - 09. prosinec 2013 19:46sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Pozemstan: čím jedeš z Volhy tak rychle na Zličín?
Pozemstan - 09. prosinec 2013 19:34sipka
ZAMĚŘIT
Pozemstan
Mvek: Aha, ano, to máš pravdu, i když vlak nejede tak často a od kolejí na Jižním Městě (zastávka Volha) to časově vychází podobně.

Když jsem dnes potřeboval být v Plzni před 11., nejlépe kolem 10. hodiny, mohl jsem jet v 9 ze Zličína s SA (příjezd v 10 hod.), nebo v 8:15 z Hlavního nádraží s ČD (příjezd v 9:50). Jenže na autobus stačilo vyrazit ze zastávky Volha v 8 hod., zatímco na vlak asi o deset minut dříve (a ano, také by do Plzně dorazil se stejným předstihem)... Je fakt, že to jinak i cenově vychází bez slev stejně - 100 Kč.

Mimochodem, při nákupu lístku v Plzni jsem nevyžadoval daňový doklad, a stevardka pak po mně chtěla studentský průkaz, protože myslela, že mám levnější studentský lístek, i když jsem koupil normální. Buď se stevardka spletla, měla chybný záznam, třeba založený na později odřeknuté jízdence někoho jiného, protože jsem kupoval lístek až asi 20 minut před odjezdem, nebo prodavačka účtovala zlevněný kupon a rozdíl si nechala. Moc se mi ale nezdá, že by si mohla tisknout lístek podle libosti...
AVip - 09. prosinec 2013 19:13sipka
ZAMĚŘIT
AVip
A ještě k jihočeskému regionu...
zrovna v této oblasti by se docela dobře mohly živit tzv. maršrutky (ano, přesně ty, které by někteří "salonní pravičáci" ve svých mokrých snech nejradši viděli místo regulérní MHD ve velkoměstech) a s ohledem na to, že tamní obyvatelstvo je soustavně vyháněno do aut, není opravdu náhoda, že jeden z nejzuřivějších českých petrolheadů pochází právě z Českých Budějovic.
Mvek - 09. prosinec 2013 19:04sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Pozemstan: POZOR, SA a vlak z Prahy do Plzně mají naprosto stejnou dobu cesty nebo i vlak je rychlejší (jede-li :-D )!

Protože vlak jede z Hlavního, zatímco BUS ze Zličína a ten rozdíl 35 minut tak akorát pokryje dojezd metrem.
AVip - 09. prosinec 2013 18:58sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Zephram: Problém se Student Agency je v tom, že příliš hraje na jistotu.
Ale zrovna v jižních čechách +/- beze zbytku platí, že že poptávku stimuluje nabídka, ono je to totiž o tom, že v daném regionu strašlivě doku*vil dopravní systémy už minulý režim a místní lidé jsou díky tomu a priori nedůvěřiví - a je smutné, že ani nová doba nic nového nepřinesla, pořád to z dopravního hlediska stojí doslova -píííp-.

Přitom pozor, poptávka v dané relaci rozhodně existuje, ale nikoho nebaví neustále zjišťoval, jak zas dopravní podniky a soukromí dopravci doslova doje*ali jízdní řády a návaznosti.

Zephram - 09. prosinec 2013 18:29sipka
ZAMĚŘIT
Zephram
Ono Student Agency rozhodně ani zdaleka není konkurence Českých Drah v celém rozsahu jimi poskytovaných služeb, tedy na všech tratích a ve všech zastávkách hlavních tratí. Tam samozřejmě ČD konkurenci nemají :-] (především kvůli rozhodnutí státu(ů), že lidi mají prostě na dopravní obslužnost právo a je povinností někoho jim ji zajistit i za cenu dotací). Kdyby nebyly vůbec žádné dotace a povinnosti, tak by si ani ČD na menší tratě netroufly.
Ale tam, kde SA používám (tj. cesty z Prahy do Brna, Ostravy, Frýdku-Místku a Liberce), tam jsem s nimi spokojený. Vyhovuje mi, že existuje vedle "couráku" i vlak který nezastavuje v zastávkách, které mne nezajímají, a jsem tak na místě o něco dříve. Oba typy vlaku jsou potřeba.
Pozemstan - 09. prosinec 2013 17:51sipka
ZAMĚŘIT
Pozemstan
Je fakt, že u SA i třeba do Liberce občas už nešlo koupit jízdenku u řidiče a před lety jsem zažil případy, kdy se stevardka k takovým potenciálním zákazníkům ještě chovala docela hrubě... Na druhou stranu přes internet člověk vidí aktuální obsazenost jednotlivých spojů (po odřeknutí některých míst se občas i vyprodaný spoj uvolní), a může tuším i relativně krátce před odjezdem možná i přes mobil jízdenku koupit. Před dvěma lety jsme s kolegou pro návrat z konference v Brně přes notebook koupili do Prahy místenku na autobus Vídeň - (Brno) - Praha (IDOS tuto možnost ani neevidoval), takže ani s přistoupením nebyl problém (otázkou je, zda by nebyla potíž s většími zavazadly apod.) SA má ale v Brně, pokud vím, na autobusovém nádraží poblíž vlakového i vlastní prodejní budku...

Dobré je, že při nákupu lístku přes internet člověk později dostane možnost vyplnit hodnocení poskytnutých služeb. Jak píše Zephram, SA mají jistý standard, který se jiní dopravci na lince Praha - Jablonec nad Nisou (které SA konkuruje jen nepřímo Libercem) jeden čas marně snažili napodobit, i když osobně považuji stevardku za zbytečný luxus a někdy spíš obtíž (při snaze usnout). U SA je ale znát i jistá profesionální hlasová průprava stevardů, i když také záleží na konkrétní osobě a v poslední době už se mi zdálo i toto horší (ale jedu s nimi jen tak třikrát ročně). I SA ale šetří, takže třeba nabídka denního tisku či nápojů se v průběhu dne zmenšuje...

Shodou okolností zrovna dnes jsem jel s SA z Prahy do Plzně v 9 hod. tam a ve 14 zpět a zřejmě stejným autobusem s toutéž stevardkou, přičemž nejprve měla široký výběr tisku včetně Práva, na cestě zpět už nabízela jen Dnes a HN...

Jinak ano, samozřejmě by bylo pro mnohé lidi výhodné, kdyby SA zavedla i tzv. couráky a stavěla na více místech apod. Z tohoto úhlu pohledu bohužel i někdejší ČSAD Jablonec resp. dnešní BusLine zrušil klasické "couráky" z Prahy, i když večerní linky staví např. v Turnově... Na druhou stranu, jedu-li až na konečnou, oceňuji rychlost spoje - třeba nyní u té Plzně jen hodinu oproti asi 1,5 hod. u vlaku či jiných dopravců...

RegioJetem jsem jel asi jen jednou s kolegy do Jeseníků - krátce poté, co Jančura zahájil provoz - a myslím kupodivu ani nepřišel revizor zkontrolovat jízdenky. Tehdy tedy ani neměli systém kontroly stevardkou při vstupu do vozu jako v autobusech, ale mohlo jít jen o počáteční vlídnost... -)

Nejnovější   Novější 2292 - 2311 / 3043Starší   Nejstarší
HLAVNÍ STRÁNKA

UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA ]
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE

NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV

Sponzoruje KRAXNET spol. s r.o