Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| (Nedalo mi to a aspoň jsem napsal na odbor výstavby Prahy 3, jakožto bývalý občan, který tam skoro 18 let vyrůstal.) |
|
|
|
| Asi nejvíce to vystihuje označení: "sériové náměstí". Prostě pravidelná plocha a to je vše.
Jediným pozitivem asi bude likvidace monstrózního větráku metra (nejspíš místo něj je ta malá budka na rohu vydlážděné plochy). |
|
|
|
| Mvek: Přesně takhle si nepředstavuju dobrý projekt :-( |
|
|
|
| Tohle je jen pro ty, co Jiřího z Poděbrad na pražských Vinohradech/Žižkově znají:
Nám. Jiřího z Poděbrad ožije
Jak tam zmiňují, už se o tom mluví přes 10 let a před časem byl vybrán tedy jiný výsledek (s vodní plochou před kostelem).
Teď mi to přijde sice svým způsobem důstojné, ale dost ve stylu těch německých návrhů postovaných Zephramem. Takové rozmáchlé pravidelné
- prostě řady stromů.
Nemyslím si, že to ke stylu Vinohrad a Žižkova zrovna sedí.
Navíc kecají, sice se zlepší průchodnost do Slavíkovy ulice, kde chodí opravdu davy ve špičce, když přijede metro apod.
Ale zhorší se průchodnost do pravého horního rohu (Lucemburská/Milešovská), potažmo k televiznímu vysílači, protože teď tam vede diagonální chodník od výlezu z metra až doprostřed náměstí na severním okraji. Nově se tito lidé budou mísit asi spíše s těmi ze stejného výlezu do Slavíkovy, takže bude tady ještě větší tlačenice, a pak se budou cpát kolem školy nebo růžkem u schodiště kostela. Málokdo půjde tou alejí podél Vinohradské, protože je to vždy o kousek delší díky ne úplně pravoúhlým křižovatkám chodníků.
No a na závěr si také myslím, že je škoda, že fontánu nepřemístí třeba ještě víc do rohu mezi výlezy z metra. Je to sice tvarovaný kus z betonu, ale myslím, že ke kostelu docela i sedí (a k výlezům z metra také). Teď je navíc kolem takvé mírně anglické prostředí s květináči a keříky a nízkými stromy, což nový koncept moc nemá mít, tam budou jen samé pravidelné vyšší stromy.
(Ach ty vzpomínky, vzpomněl jsem si, jak nás vychovatelky z družiny okřikávaly, abychom nekopali míč proti stěně kostela, která se k tomu u toho hřiště na severní straně přímo nabízí, nebo obecně na spoustu času stráveného na tom hřišti, či i na jednu pouť na ploše vedle hřiště.) |
|
|
|
| Pěkná + Pak se člověk podívá na toho sv. Karla a říká si kam by poslal všechny ty lidi, který říkaj, že by Masaryčku zrušili. - Pravda, na Stuttgart to nemá (tam je fakt velké koncové nádraží).
Jinak, ne tak elegantní, ale za to dvojitou máme i v Praze :)
14.46012, 50.060888,0 |
|
|
|
| Vyhledejte v mapách Googlu tyhle souřadnice (stačí prostě tenhle text vložit):
43.309297, 5.394241
Náhodou jsem to narazil, když jsem se poohlížel po Marseille, je to hezká letecká fotka železniční točny.
|
|
|
|
| Tak kde by také dnes ta smyčka na Pankráci byla, že...
Zatímco je fakt, že mezi Budějovickou a Kačerovem je prostor (nyní ovšem částečně hlídané parkoviště) a ten podchod tam za Gammou je.
Jinak ano, je tu asi podobný problém jako s Václavákem, že pro přejetí mezi Můstkem a Muzeem jít do metra je blbé. Ale tady by to pokrylo delší úsek.
Jinak letos už se máme dočkat přesunu zastávky vlaku Bubeneč (jestli si to nepletu, zkrátka ta severní, ne na Vltavské) na konečnou tramvaje Podbaba. |
|
|
|
| TelemachusRhade: Amen to that...! :-D
|
|
|
|
| AVip: To platí za předpokladu, že linka D vznikne v tomto století :) |
|
|
|
| Tak to bezesporu - nicméně...
Vzhledem k tomu, že Budějovická je minimálně na svém "jižním konci" v podstatě poddolovaná a není úplně jisté, jestli by se tramvaj neměla tendenci ocitnout neočekávaně v suterénu je plnohodnodtný návrat tramvají na Budějovickou takřka vyloučen (i když by to podle všeho šlo trasovat ulicemi Ivana Olbrachta a následně Jeremenkovou směrem k Vltavě)
Návrat tramvají alespoň Pankrác by celkem pomohl s ohledem na plánovaný průběh výstavby trasy D, kdy je téměř jisté, že její první fáze (dojde-li k ní), ať tak či tak skončí právě na Pankráci... |
|
|
|
| AVip: Mno, návrat tramvají na Pankrác by mnoho nevyřešil. Když už, tak protažení až na Budějku a pak odklon dozadu za činžáky blíže k 5. květnu s podchodem na Brumlovku a vybudováním smyčky na Kačáku, nebo až před Hadovitou. Prostý návrat na Pankrác je k ničemu, tam by to akorát zbytečně bloklo křižovatku k Jezerce. Muselo by se to vzít koncepčně s vyřešením dopravy na obou kopcích u Jezerky, která je úplně na ****. |
|
|
|
| No upřímně, ne že by nějaké úpravy nebyly nutné, ale pokud náhodou chce město utrácet za tramvajové tratě, tak by (IMNSHO :-D) daleko víc pomohl návrat tramvají na Pankrác... je to jen pár set metrů, těleso +/- dodnes existuje a pomohlo by to přímo fenomenálně (problém na Smíchově je ten, že slouží jako "parkoviště" pro Malou Stranu a že bez řešení průjezdu Hellichovou nemá smysl Štefánikovu řešit, ten kritický choke point je v Hellichově a ne tam). |
|
|
|
| Obecné pojednání o možných zlepšeních dopravy v Praze v souvislosti s úpravou tratí nebo křižovatek, aby se tramvaje nebo autobusy neštosovaly tam, kde nemusí: Dopravce chce zrychlit v Praze tramvaje.
Co mě jmenovitě zaujalo, je zmínění křižovatky u nás:
Potíže v této smíchovské ulici přitom nejsou jediné, které pražskou dopravu sužují. Problematický je i průjezd Malou Stranou nebo přes křižovatku na Palackého náměstí. U autobusů jde zase podle organizátora dopravy, společnosti Ropid, například o část Průmyslové ulice či křižovatku ulic Chodovská a Záběhlická.
Kde pak zmiňují to, že BUSy by mohly jet po kolejích. To je ovšem více případů, též třeba Průběžná ulice od Strašnické.
A mimochodem ona křižovatka Záběhlické a Chodovské bude mít problém stejně, dneska jsem tam zažil pěknou pletenici BUSů, kdý jeden kloubový směrem rovně ze Záběhlické musel v křižovatce pomalu objíždět kloubovou 150ku, která zahýbala od Michle doleva na Bohdalec a bránila jí auta, do toho se do toho samého směru za námi cpala 101 a ještě tam překážela nějaká auta...
Zde je ale vtip v jedné věci, krátké úseky pruhů pro BUS totiž komplikují dopravu. Řidiči často možná na truc poslouchají zákon přesně (i když by tu šel určitě okecat i kvůli přítomným odbočovacím pruhům k benzínkám) a hned za křižovatkou se cpou do stojícího levého pruhu, protože nechtějí pokračovat ve vyhrazeném pruhu.Výsledkem je, že pravý prázdný pruh je zablokovaný několika auty, která se chtějí/musí dostat do levého pruhu a autobusy za nimi čekají:-). |
|
|
|
| Obecné pojednání o možných zlepšeních dopravy v Praze v souvislosti s úpravou tratí nebo křižovatek, aby se tramvaje nebo autobusy neštosovaly tam, kde nemusí: Dopravce chce zrychlit v Praze tramvaje |
|
|
|
| Dopravní infotabule v Praze...
Článeček o problémech s tabulemi.
Já mám špatné zkušenosti s těmi staršími, s těmito zatím nevím, ale už jsem tu před skoro 10 lety zmiňoval, že nás digitální značka na D8 v červenci upozorňovala na náledí.
No a táta také měl často zkušenost, že tabule informovala o nehodě, a nehoda tam nejspíš už dávno nebyla (rozhodně projel naprosto plynule a snad ani neviděl žádné zásahové jednotky nebo tak), a naopak, pod značkou stála kolona, ale na ní ani ťuk.
Problém ale samozřejmě je v operátorech nebo softwaru. |
|
|
|
| Dostal jsem dobropis od ČD. Trvalo jim to jen zhruba dva týdny, než poslali 50% daného jízdného (tzn. samozřejmě jen cesty tam, ne celé zpáteční jízdenky), doporučeně a v podobě dobropisu uplatnitelného jen na další jízdné po celý rok od vydání (neplatí na nabíjení karty, eShop a nevím co ještě), platí i pro mezinárodní i vnitrostátní jízdenky.
Docela to člověka limituje, možná se ještě poradím s předplatitelskou poradnou dTestu, když už tu možnost mám. Protože uplatnit jednorázově 230 Kč na jízdné (navíc stejný bude mít i Dáša) je docela dost. A právě u těchhle dražších jízdenek bývá eShop o dost levnější. Takže se skutečná hodnota snižuje možná tak na 200, ne-li na méně.
(Na druhou stranu pokud tu snad někdo podobnou částku platí za jízdné a kupuje u přepážky, rád mu se symbolickou slevou odprodám.) |
|
|
|
| Pozemstan: Asi jsem špatně pochopil tvoji předchozí zprávu. Myslel jsem si předtím, že říkáš, že z Volhy na Zličín to pro tebe bylo v danou dobu rychlejší než na nádraží, tak mě to zarazilo, protože přes nádraží při téhle variantě stejně jedeš:-).
125 je risk, protože Jižní Spojka snad zacpaná normálně díky obchvatu nebývá, ale stačí, aby tam vznikla nehoda...
No a i tak to u mostu občas trocuh houstne, až popojíždí, takže to minutu, dvě, může nabrat v hustém provozu i při optimálních podmínkách.
Ale o tom by nám spíš měl povídat Razer. |
|
|
|
| Mvek: Paradoxně jsem zvolil "papírově" i geograficky delší trasu... Jel jsem zdlouhavě oklikou v 8:01 autobusem 177 na Opatov, pak metrem C na Florenc a odtamtud krátce po 8:30 metrem B, přičemž jsem dorazil na Zličín kolem 8:54 (podle IDOSu jede metro z Florence v 8:30 a 8:32, ale v papírovém jízdním řádu je uvedeno "každé 2-3" minuty a myslím, že to jelo v 8:31, přičemž předchozí vůz jsem těsně minul). Jel jsem tedy asi 54 minut, i když podle IDOSu počítajícího delší přestupy by to mělo být 58. Přes Chodov by to bylo ještě rychlejší (podle IDOSu 54 min.) Jel jsem ale na Opatov, protože jsem zvažoval i IDOSem doporučovanou cestu autobusem 177 až na na Litochlebské náměstí a ze sousední zastávky Bachova linkou 125 na Smíchovské nádraží a až odtamtud metrem B, což by prý trvalo na Zličín jen 51 minut. Jenže jsem nakonec při pohledu na hustý silniční provoz a pod mostem i přecpanou, byť jedoucí, D1 asi správně uvážil, že pozemní doprava v pondělí ráno bude představovat větší riziko než případná výluka metra... |
|
|
|
| Pozemstan: čím jedeš z Volhy tak rychle na Zličín?
|
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|