Trekkies.cz StarTrek.cz Sickbay CZ Kontinuum StarTrekKnihy.cz WARP TrekCORE TrekCollective Memory Alpha Memory Beta Ex Astris Scientia Treknews.de


 

   DISKUSNÍ FÓRA

 
 REGISTRACE
 
Nick: 
Heslo: 
  
 Zaslání hesla
 

3) Obecná témata => Doleva, doprava - a třeba i rovně

Spravuje: AVip
Počet příspěvků: 3050
Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :)

Autor:  Text:     
Nejnovější   Novější 2975 - 2994 / 3050Starší   Nejstarší

Mvek - 21. říjen 2011 07:26sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Pozemstan: To jsem se neptal, ale tak automaticky předpokládám, že přestup ne, ostatně při cestě z chalupy několikrát jsem samozřejmě přestupoval třeba po 30 km. A zmeškání moc nerozumím, to je v podstatě jedno, jestli přestupuješ hned, nebo ne.

Ale vzhledem k tomu, že samotné přerušení jsem považoval vždy za přestup, tak mě to překvapilo, že jím není.
Pozemstan - 21. říjen 2011 02:34sipka
ZAMĚŘIT
Pozemstan
Mvek: Bere se jako přerušení cesty i zmeškání (ve směru trasy nutného) přestupu, nebo i přestup samotný?
AVip - 20. říjen 2011 21:08sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Mvek: Užitečná informace...! (bez ironie)
Mvek - 20. říjen 2011 20:31sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Jen, aby se někdo nenapálil (mně to už někdy hrozilo). Skutečně platí, že s klasickou jízdenkou ČD můžete přerušit cestu až po 100 tarifních kilometrech.

Vtipné pravidlo vzhledem k tomu, že je cenově fuk, zda si koupím lístek Praha-Kolín a Kolín-Brno, nebo Praha-Brno.
Mvek - 17. říjen 2011 21:45sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Objevil jsem potenciálně zajímavou službu: Za Jízdy.cz, která se ale asi víc než na získání slevy za vlak specializuje na seznamování a poznávání lidí za jízdy vlakem.

Nicméně jinak jsem nenašel jediný "jízdomat", který by měl kolonku "vlak", a ne jen auto. Přitom sleva už ve dvou je u vlaku velká (nevlastníte-li In Kartu, pak je to skoro nastejno).
Mvek - 07. říjen 2011 14:50sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Jaká je pravděpodobnost, že při STK a emisích si počkám hodinu po provedení, protože zaměnili papíry a dali je někomu jinému, který odjel, a ještě navíc ho sice sehnali (netuším jak, leda by to byl známý nebo nějak objednaný telefonicky, ale jezdí se tam běžně bez objednání), ale mezitím se vyboural?
Takže trvalo, než mi někdo papíry zpátky dovezl.

Podle šéfa maximálně 1x za 10 let:-).
Mvek - 11. září 2011 22:01sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
TelemachusRhade:
kdy autobusy najíždějí přes úzký vjezd na parkoviště, aby se dostaly na tramvajou smyčku

Ano, to je i důvod, proč ty BUSy projíždějí druhou zastávku Spořilov, u té smyčky. Dříve to braly logicky na tu "dálniční" spojku, pokračování Chodovské, hned. Ale faktem je, že ve špičce je ta trasa po tramvajové trati rychlejší, protože Chodovská stojí. Jen je škoda, že nestaví na obou zastávkách, nebo prostě jezdí jen podle míry provozu tudy či tamtudy.
Telemachus Rhade - 11. září 2011 00:30sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Mvek:
Ale můj favorit je zastávka jménem "Spořilov"

Tam a i těch jednosměrných pomocných komunikacích se poslední dobou pohybuju celkem často a je to opravdu místy až neuvěřitelné, co dokázali soudruzi vymyslet. Úsek "Roztyly - Choceradská - Hlavní - Spořilov - Teplárna Michle" slouží jako úžasný příklad na téma WTF. Zvláště pak úsek, kdy autobusy najíždějí přes úzký vjezd na parkoviště, aby se dostaly na tramvajou smyčku a následně musí harmoniky téměř brousit o zeď podjezdu, aby se vyhnuly protijedoucí tramvaji.

ad vynechání Otakarovy) Stejný (a možná ještě nesmyslnější) případ je na lince 135, která úplně ignoruje zastávku Ruská/Krymská a ve výsledku tak téměř půldruhého kilometru nestaví. Těsně před tím má ovšem na 500m 3 zastávky :)
Mvek - 10. září 2011 21:09sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Ano, 193 jsem si všiml, že parkuje před budovou. Ale o absenci Otakarovy jsem netušil, to jsem opravdu celkem předpokládal (zastávka tram Nádraží Vršovice by byla problematičtější kvůli dopravě a semaforům). Great...

Ale jinak tady má aspoň logiku to pojmenování dvou zastávek dále od sebe. I když v případě společné zastávky na Otakarově by to mělo více smyslu.

Ale můj favorit je zastávka jménem "Spořilov", pod tímto názvem se nachází 5 autobusových označníků a 1 tramvajový (smyčka). Nejdelší vzdálenost mezi dvěma s různými prostředky MHD je podle mapy cca 350 m. Ale znamená to podejít dálnici a přesednout na tutéž linku v opačném směru neznamená přejít ulici, ale podejít tu dálnici (a i tak je tam ještě jeden chyták pro linku 118, která si tam dělá okružní jízdu).
Resp. na obou stranách dálnice vede dvousměrná ulice a na obou stranách má stejnojmennou zastávku pro oba směry (linka 118 má dokonce 2 v jednom směru, na kterých však ostatní autobusy nestaví, a jsou vzdálené asi 300 m).
Opravdu doporučuji, myslím, že ani na místě to jen tak nepochopíte:-).

Už bych měl tomu DP napsat podnět, aby část zastávek přejmenovali.
AVip - 10. září 2011 20:50sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Mvek: Tak to potom ano... :-)
Mvek - 10. září 2011 20:49sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
AVip: No, právě čas té mimo dálnici neznáme, už je to moc dávno, co jsme tam jezdili, než byla D8 protažena k Litoměřicím. A hlavně znám, jak to vypadá, když se doma řekne "jedeme":-).
AVip - 10. září 2011 16:02sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Nebo že by to znamenalo "dementi"? Protože každopádně, pod stejným jménem teď figurují dvě různé sady zastávek a vyhledávání spojení via web dpp.cz to samozřejmě bere jako zastávku jednu s možností přestupu... ne, že by to bylo poprvé, ale i tak...
AVip - 10. září 2011 11:58sipka
ZAMĚŘIT
AVip
TelemachusRhade: Díky za info. :-(
Nevím přesně, co znamenají jednotlivá písmena v názvu DPP, ale to první bude nejspíš něco jako "debilové".
Telemachus Rhade - 10. září 2011 11:49sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Teď odbočím jiným směrem) 193 skutečně zajíždí až přímo ke vchodu do vršovického nádraží, což je fajn. Bohužel nezastavuje na Otakarově, cěmuž ne úplně rozumím. Pro ne úplně mohoucí lidi by to možná znamenalo ultimativní řešení ne úplně dobré přestupní situace.
AVip - 10. září 2011 07:49sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Mvek: Tohle kupodivu není až tak strašně nepravděpodobné... chci říct, znáte časy dojezdu po hlavní i alternativní trase za předpokladu, že jde vše normálně (a klíčové slovo je zde "normálně" t.j. ve většině případů, ne naopak) a jestliže je posledním úsek trasy shodný pro obě verze, tak šance, že se na něm potkáte podobným způsobem, rozhodně nulová není.

Ale je to hezká náhoda... o tom žádná.
Mvek - 10. září 2011 00:26sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
To není přímo o dopravě, spíše o neuvěřitelné statistické pravděpodobnosti.

Ale jsem tím ještě teď fascinován, prostě jsem vezl původně dědovo auto na chalupu, abychom se tam na něj s tátou podívali a udělali údřzbu.

Ale protože tahle Felicia nemá dálniční známku, vyrazil jsem dřív, s druhými klíči, po staré silnici vedle D8 a už po Praze jsem měl trochu jinou trasu.
Rodiče vyrazili druhou Felicií jen tak prostě po chvíli, ale už se nechtěli moc zdržovat.

Nevolali jsme si, prostě po sjezdu z dálnice jsme si řekli, že si zavoláme, a buď chvíli jeden počká, nebo prostě už se dojede s rozestupem, to je fuk.

A když přejíždím most přes dálnici u Roudnice nad Labem, exitem přijíždí rodiče a odbočí na silnici kousek přede mnou. Kdyby se mi tam nenacpal ještě jeden řidič, který hrozně spěchal, a hned pak rodiče předjel, ale stihl ještě mě zbrzdit z 90 na 60, tak bych je tak akorát dojel hned za tím sjezdem.


No jaká je tohle sakra pravděpodobnost?:-) Já vím, že se u nás běžně stává, že jeden druhému voláme, kde je, když už je třeba jen pár kroků od domu, ale to se tak nějak nabízí víc.
Telemachus Rhade - 02. září 2011 16:26sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Já tedy pocházím z města, kde jsou na znamení všechny zastávky krom jediné centrální přestupní a zimního stadionu, kde si řidič většinou zastavil, protože si šel k dispečerovi pro čerstvě uvařenou kávu. Na druhou stranu je u nás zaveden nástup pouze předními dveřmi, takže znamení spíš znamená stisknutí tlačítka STOP, aby otevřel prostřední a zadní dveře, když už zastaví.

Pro nástup stačí odjakživa (1992) na zastávce pouze stát.
AVip - 02. září 2011 14:38sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Yakuzza:
Argument může být ten, že normálně by zastavil vždy, i když kolikrát zbytečně, teď zastaví taky kolikrát zbytečně, ale ne vždy, takže přidaná hodnota tam bude. Teoreticky.

Na tom určitě bude hodně velký kus pravdy.
Plus určitě existovalo nenulové množství stížností, že bus nezastavil, i když měl... zejména u nočních busů jsem toho byl párkrát svědkem (naštěstí jen jako pasažér, který se díval, jak se někdo snaží zuřivou gestikulací upozornit řidiče, že by třeba mohl zastavit).
Yakuzza - 02. září 2011 14:17sipka
ZAMĚŘIT
Yakuzza
Mvek: Argument může být ten, že normálně by zastavil vždy, i když kolikrát zbytečně, teď zastaví taky kolikrát zbytečně, ale ne vždy, takže přidaná hodnota tam bude. Teoreticky.
Mě osobně zastávky na znamení dost štvou, protože u jedné bydlím a např. viditelnost je opravdu naprd. Jezdí tam tři linky + tama jezdí trolejáky do vozovny, což je mimo moji trasu. Ranní mžourání proti slunci, co že se to ze zatáčky těsně před zastávkou (ještě z kopce jedoucí, tzn. docela rychle) vynořilo za linku, jestli náhodou nejede do vozovny, případně do které, následné mávání a zběsilé brzdění řidiče, moc fajn.
Mvek - 02. září 2011 13:55sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Yakuzza: Taky myslím.

Nejnovější   Novější 2975 - 2994 / 3050Starší   Nejstarší
HLAVNÍ STRÁNKA

UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA ]
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE

NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV

Sponzoruje KRAXNET spol. s r.o