Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| TelemachusRhade:
ale budu zlý a řeknu že to by ROPID nejdřív musel mít nějakou koncepci :) :(
No tak nějak... |
|
|
|
| Jo, to je chytrý vynález, ale budu zlý a řeknu že to by ROPID nejdřív musel mít nějakou koncepci :) :( |
|
|
|
| Zkouška elektrobusu.
Mno, pokud se nepletu, tak i v Praze už nějaký elektrobus jezdí, sice někde jen k nějaké nemocnici a pro běžného člověka je k ničemu (musí mu kontrolovat podvozek kvůli bombám po cestě). V diskusi na Aktuálně se lidé ozývali, že v Ostravě už také elektrobusy používají.
Takže jediná změna je asi to nabíjení. Bylo by zajímavé, kdyby se dal použít tak, že by třeba i kus jel po tramvajovém pásu a přitom se nabíjel.-). Ale jestli se umí dobít za pár minut, tak stačí, aby měl konečnou na nějaké tramvajové smyčce. |
|
|
|
| Jo, Praha - Marseille také zrovna moc dobré spojení nemá, ale my jsme rovnou odkázáni na vyhledávací systém Amadeus ve spolupráci s AmEx. Tam jsem nenašel jediný přímý spoj pro pondělí/neděli a pátek/sobotu, vše s jedním přestupem v Paříži (a přejezdem mezi dvěma letišti), Vídni, Bruselu nebo Mnichově. Dohromady čas klidně až 6 hodin. |
|
|
|
| Marshall: Přímou linku zajišťují chartery a obvykle není problém se na jejich palubu dostat, ale termíny na květen určitě ještě vypsané nemají - to tak možná v březnu.
Moře bude mít tak 15 - 20, ale IMHO budeš mít deštivo.
Jinak viz google "přímý let Praha Burgas" - ono to něco najde. |
|
|
|
| Dotaz:
Zdravím, potřebuji na konci května na 7 (+-4) dni do Burgasu (Černé moře). A našel jsem, že kdysi existoval přímý let, ale teď nemůžu nic najít. Vlak i autobus jsem odmítl (služební cesta). Našel jsem cenu 5-10 tisíc - ale jsou tam dlouhé přestupy v Sofii - z Vídně to není o moc lepší :/
Nějaké zkušenosti z poslední doby?
Nebo aspoň doporučení serveru na vyhledávání letenek (letím potřetí v životě)?
PS: Když už tam budu, co moře? Dá se tam vlézt (budu v Sozopolu)? Erm, asi bych měl dodat, že jsem u moře byl jednou v životě a navíc to taky byla služebka. |
|
|
|
| (Nedalo mi to a aspoň jsem napsal na odbor výstavby Prahy 3, jakožto bývalý občan, který tam skoro 18 let vyrůstal.) |
|
|
|
| Asi nejvíce to vystihuje označení: "sériové náměstí". Prostě pravidelná plocha a to je vše.
Jediným pozitivem asi bude likvidace monstrózního větráku metra (nejspíš místo něj je ta malá budka na rohu vydlážděné plochy). |
|
|
|
| Mvek: Přesně takhle si nepředstavuju dobrý projekt :-( |
|
|
|
| Tohle je jen pro ty, co Jiřího z Poděbrad na pražských Vinohradech/Žižkově znají:
Nám. Jiřího z Poděbrad ožije
Jak tam zmiňují, už se o tom mluví přes 10 let a před časem byl vybrán tedy jiný výsledek (s vodní plochou před kostelem).
Teď mi to přijde sice svým způsobem důstojné, ale dost ve stylu těch německých návrhů postovaných Zephramem. Takové rozmáchlé pravidelné
- prostě řady stromů.
Nemyslím si, že to ke stylu Vinohrad a Žižkova zrovna sedí.
Navíc kecají, sice se zlepší průchodnost do Slavíkovy ulice, kde chodí opravdu davy ve špičce, když přijede metro apod.
Ale zhorší se průchodnost do pravého horního rohu (Lucemburská/Milešovská), potažmo k televiznímu vysílači, protože teď tam vede diagonální chodník od výlezu z metra až doprostřed náměstí na severním okraji. Nově se tito lidé budou mísit asi spíše s těmi ze stejného výlezu do Slavíkovy, takže bude tady ještě větší tlačenice, a pak se budou cpát kolem školy nebo růžkem u schodiště kostela. Málokdo půjde tou alejí podél Vinohradské, protože je to vždy o kousek delší díky ne úplně pravoúhlým křižovatkám chodníků.
No a na závěr si také myslím, že je škoda, že fontánu nepřemístí třeba ještě víc do rohu mezi výlezy z metra. Je to sice tvarovaný kus z betonu, ale myslím, že ke kostelu docela i sedí (a k výlezům z metra také). Teď je navíc kolem takvé mírně anglické prostředí s květináči a keříky a nízkými stromy, což nový koncept moc nemá mít, tam budou jen samé pravidelné vyšší stromy.
(Ach ty vzpomínky, vzpomněl jsem si, jak nás vychovatelky z družiny okřikávaly, abychom nekopali míč proti stěně kostela, která se k tomu u toho hřiště na severní straně přímo nabízí, nebo obecně na spoustu času stráveného na tom hřišti, či i na jednu pouť na ploše vedle hřiště.) |
|
|
|
| Pěkná + Pak se člověk podívá na toho sv. Karla a říká si kam by poslal všechny ty lidi, který říkaj, že by Masaryčku zrušili. - Pravda, na Stuttgart to nemá (tam je fakt velké koncové nádraží).
Jinak, ne tak elegantní, ale za to dvojitou máme i v Praze :)
14.46012, 50.060888,0 |
|
|
|
| Vyhledejte v mapách Googlu tyhle souřadnice (stačí prostě tenhle text vložit):
43.309297, 5.394241
Náhodou jsem to narazil, když jsem se poohlížel po Marseille, je to hezká letecká fotka železniční točny.
|
|
|
|
| Tak kde by také dnes ta smyčka na Pankráci byla, že...
Zatímco je fakt, že mezi Budějovickou a Kačerovem je prostor (nyní ovšem částečně hlídané parkoviště) a ten podchod tam za Gammou je.
Jinak ano, je tu asi podobný problém jako s Václavákem, že pro přejetí mezi Můstkem a Muzeem jít do metra je blbé. Ale tady by to pokrylo delší úsek.
Jinak letos už se máme dočkat přesunu zastávky vlaku Bubeneč (jestli si to nepletu, zkrátka ta severní, ne na Vltavské) na konečnou tramvaje Podbaba. |
|
|
|
| TelemachusRhade: Amen to that...! :-D
|
|
|
|
| AVip: To platí za předpokladu, že linka D vznikne v tomto století :) |
|
|
|
| Tak to bezesporu - nicméně...
Vzhledem k tomu, že Budějovická je minimálně na svém "jižním konci" v podstatě poddolovaná a není úplně jisté, jestli by se tramvaj neměla tendenci ocitnout neočekávaně v suterénu je plnohodnodtný návrat tramvají na Budějovickou takřka vyloučen (i když by to podle všeho šlo trasovat ulicemi Ivana Olbrachta a následně Jeremenkovou směrem k Vltavě)
Návrat tramvají alespoň Pankrác by celkem pomohl s ohledem na plánovaný průběh výstavby trasy D, kdy je téměř jisté, že její první fáze (dojde-li k ní), ať tak či tak skončí právě na Pankráci... |
|
|
|
| AVip: Mno, návrat tramvají na Pankrác by mnoho nevyřešil. Když už, tak protažení až na Budějku a pak odklon dozadu za činžáky blíže k 5. květnu s podchodem na Brumlovku a vybudováním smyčky na Kačáku, nebo až před Hadovitou. Prostý návrat na Pankrác je k ničemu, tam by to akorát zbytečně bloklo křižovatku k Jezerce. Muselo by se to vzít koncepčně s vyřešením dopravy na obou kopcích u Jezerky, která je úplně na ****. |
|
|
|
| No upřímně, ne že by nějaké úpravy nebyly nutné, ale pokud náhodou chce město utrácet za tramvajové tratě, tak by (IMNSHO :-D) daleko víc pomohl návrat tramvají na Pankrác... je to jen pár set metrů, těleso +/- dodnes existuje a pomohlo by to přímo fenomenálně (problém na Smíchově je ten, že slouží jako "parkoviště" pro Malou Stranu a že bez řešení průjezdu Hellichovou nemá smysl Štefánikovu řešit, ten kritický choke point je v Hellichově a ne tam). |
|
|
|
| Obecné pojednání o možných zlepšeních dopravy v Praze v souvislosti s úpravou tratí nebo křižovatek, aby se tramvaje nebo autobusy neštosovaly tam, kde nemusí: Dopravce chce zrychlit v Praze tramvaje.
Co mě jmenovitě zaujalo, je zmínění křižovatky u nás:
Potíže v této smíchovské ulici přitom nejsou jediné, které pražskou dopravu sužují. Problematický je i průjezd Malou Stranou nebo přes křižovatku na Palackého náměstí. U autobusů jde zase podle organizátora dopravy, společnosti Ropid, například o část Průmyslové ulice či křižovatku ulic Chodovská a Záběhlická.
Kde pak zmiňují to, že BUSy by mohly jet po kolejích. To je ovšem více případů, též třeba Průběžná ulice od Strašnické.
A mimochodem ona křižovatka Záběhlické a Chodovské bude mít problém stejně, dneska jsem tam zažil pěknou pletenici BUSů, kdý jeden kloubový směrem rovně ze Záběhlické musel v křižovatce pomalu objíždět kloubovou 150ku, která zahýbala od Michle doleva na Bohdalec a bránila jí auta, do toho se do toho samého směru za námi cpala 101 a ještě tam překážela nějaká auta...
Zde je ale vtip v jedné věci, krátké úseky pruhů pro BUS totiž komplikují dopravu. Řidiči často možná na truc poslouchají zákon přesně (i když by tu šel určitě okecat i kvůli přítomným odbočovacím pruhům k benzínkám) a hned za křižovatkou se cpou do stojícího levého pruhu, protože nechtějí pokračovat ve vyhrazeném pruhu.Výsledkem je, že pravý prázdný pruh je zablokovaný několika auty, která se chtějí/musí dostat do levého pruhu a autobusy za nimi čekají:-). |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|