Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| O víkendu to ale zatím vypadá na první vyloženě zimní počasí a v pátek by mělo opět sněžit. Ale všichni víme jaký "by mělo" má teď význam :) |
|
|
|
| lagga: Mluvili hlavně o západě Prahy, takže sice věřím, že u vás už bylo víc sněhu, ale asi nic zvláštního. Je pořád moc teplo. |
|
|
|
| trošku mě mrzí, že jsem teď dělala doma a nezažila zasněžené cesty v MHD ....nebudu mít o čem vyprávět |
|
|
|
| Jinak v Mariánkách jezdí vedle normální trolejbusů i kombinované. V podstatě jsem nepochopil, k čemu to tam je, jestli by se nevyplatilo postavit těch pár set metrů troleje, kde nahodí motor, nicméně asi by tam byl problém spíš s křížením trolejí atd., tak proto jim to přijde výhodnější.
Každopádně by mě docela zajímalo, jak by se jim ta vyplatilo právě mít dobíjecí trolejbus s baterií, zvláště, jestli tam jde o tak malý kousek, který by se dobíjel tam, kde jede na pantograf. |
|
|
|
| AVip: Je to pravda, argumentoval jsem někomu, že je blbost, aby trolejbusy mohly využívat troleje tramvají, a nedošlo mi to u toho dobíjení, že ten článek je stejně klasicky pomýlený, stejně to znamená budování nové infrastruktury dobíjecích stanic. Jediná výhoda pak tedy je, jestli se umí nabít hodně rychle, že stačí opravdu jen stanice na konečné. |
|
|
|
| Mvek:
, že by třeba i kus jel po tramvajovém pásu a přitom se nabíjel
To asi těžko... :-)
tohle má "smeták" ála trolejbus, ale faktem je, že narozdíl od trolejbusu to nevyžaduje kontinuální trolej, což má několik příjemných důsledků:
1. nepodléhá to drážnímu zákonu (vedle zákona o provozu na pozemních komunikacích)
2. údržba nabíjecí stanice (či stanic) je určitě řádově levnější, než celé trolejbusové sítě...
Nevýhodou bude problematické nakládání s bateriemi v delším horizontu... |
|
|
|
| TelemachusRhade:
ale budu zlý a řeknu že to by ROPID nejdřív musel mít nějakou koncepci :) :(
No tak nějak... |
|
|
|
| Jo, to je chytrý vynález, ale budu zlý a řeknu že to by ROPID nejdřív musel mít nějakou koncepci :) :( |
|
|
|
| Zkouška elektrobusu.
Mno, pokud se nepletu, tak i v Praze už nějaký elektrobus jezdí, sice někde jen k nějaké nemocnici a pro běžného člověka je k ničemu (musí mu kontrolovat podvozek kvůli bombám po cestě). V diskusi na Aktuálně se lidé ozývali, že v Ostravě už také elektrobusy používají.
Takže jediná změna je asi to nabíjení. Bylo by zajímavé, kdyby se dal použít tak, že by třeba i kus jel po tramvajovém pásu a přitom se nabíjel.-). Ale jestli se umí dobít za pár minut, tak stačí, aby měl konečnou na nějaké tramvajové smyčce. |
|
|
|
| Jo, Praha - Marseille také zrovna moc dobré spojení nemá, ale my jsme rovnou odkázáni na vyhledávací systém Amadeus ve spolupráci s AmEx. Tam jsem nenašel jediný přímý spoj pro pondělí/neděli a pátek/sobotu, vše s jedním přestupem v Paříži (a přejezdem mezi dvěma letišti), Vídni, Bruselu nebo Mnichově. Dohromady čas klidně až 6 hodin. |
|
|
|
| Marshall: Přímou linku zajišťují chartery a obvykle není problém se na jejich palubu dostat, ale termíny na květen určitě ještě vypsané nemají - to tak možná v březnu.
Moře bude mít tak 15 - 20, ale IMHO budeš mít deštivo.
Jinak viz google "přímý let Praha Burgas" - ono to něco najde. |
|
|
|
| Dotaz:
Zdravím, potřebuji na konci května na 7 (+-4) dni do Burgasu (Černé moře). A našel jsem, že kdysi existoval přímý let, ale teď nemůžu nic najít. Vlak i autobus jsem odmítl (služební cesta). Našel jsem cenu 5-10 tisíc - ale jsou tam dlouhé přestupy v Sofii - z Vídně to není o moc lepší :/
Nějaké zkušenosti z poslední doby?
Nebo aspoň doporučení serveru na vyhledávání letenek (letím potřetí v životě)?
PS: Když už tam budu, co moře? Dá se tam vlézt (budu v Sozopolu)? Erm, asi bych měl dodat, že jsem u moře byl jednou v životě a navíc to taky byla služebka. |
|
|
|
| (Nedalo mi to a aspoň jsem napsal na odbor výstavby Prahy 3, jakožto bývalý občan, který tam skoro 18 let vyrůstal.) |
|
|
|
| Asi nejvíce to vystihuje označení: "sériové náměstí". Prostě pravidelná plocha a to je vše.
Jediným pozitivem asi bude likvidace monstrózního větráku metra (nejspíš místo něj je ta malá budka na rohu vydlážděné plochy). |
|
|
|
| Mvek: Přesně takhle si nepředstavuju dobrý projekt :-( |
|
|
|
| Tohle je jen pro ty, co Jiřího z Poděbrad na pražských Vinohradech/Žižkově znají:
Nám. Jiřího z Poděbrad ožije
Jak tam zmiňují, už se o tom mluví přes 10 let a před časem byl vybrán tedy jiný výsledek (s vodní plochou před kostelem).
Teď mi to přijde sice svým způsobem důstojné, ale dost ve stylu těch německých návrhů postovaných Zephramem. Takové rozmáchlé pravidelné
- prostě řady stromů.
Nemyslím si, že to ke stylu Vinohrad a Žižkova zrovna sedí.
Navíc kecají, sice se zlepší průchodnost do Slavíkovy ulice, kde chodí opravdu davy ve špičce, když přijede metro apod.
Ale zhorší se průchodnost do pravého horního rohu (Lucemburská/Milešovská), potažmo k televiznímu vysílači, protože teď tam vede diagonální chodník od výlezu z metra až doprostřed náměstí na severním okraji. Nově se tito lidé budou mísit asi spíše s těmi ze stejného výlezu do Slavíkovy, takže bude tady ještě větší tlačenice, a pak se budou cpát kolem školy nebo růžkem u schodiště kostela. Málokdo půjde tou alejí podél Vinohradské, protože je to vždy o kousek delší díky ne úplně pravoúhlým křižovatkám chodníků.
No a na závěr si také myslím, že je škoda, že fontánu nepřemístí třeba ještě víc do rohu mezi výlezy z metra. Je to sice tvarovaný kus z betonu, ale myslím, že ke kostelu docela i sedí (a k výlezům z metra také). Teď je navíc kolem takvé mírně anglické prostředí s květináči a keříky a nízkými stromy, což nový koncept moc nemá mít, tam budou jen samé pravidelné vyšší stromy.
(Ach ty vzpomínky, vzpomněl jsem si, jak nás vychovatelky z družiny okřikávaly, abychom nekopali míč proti stěně kostela, která se k tomu u toho hřiště na severní straně přímo nabízí, nebo obecně na spoustu času stráveného na tom hřišti, či i na jednu pouť na ploše vedle hřiště.) |
|
|
|
| Pěkná + Pak se člověk podívá na toho sv. Karla a říká si kam by poslal všechny ty lidi, který říkaj, že by Masaryčku zrušili. - Pravda, na Stuttgart to nemá (tam je fakt velké koncové nádraží).
Jinak, ne tak elegantní, ale za to dvojitou máme i v Praze :)
14.46012, 50.060888,0 |
|
|
|
| Vyhledejte v mapách Googlu tyhle souřadnice (stačí prostě tenhle text vložit):
43.309297, 5.394241
Náhodou jsem to narazil, když jsem se poohlížel po Marseille, je to hezká letecká fotka železniční točny.
|
|
|
|
| Tak kde by také dnes ta smyčka na Pankráci byla, že...
Zatímco je fakt, že mezi Budějovickou a Kačerovem je prostor (nyní ovšem částečně hlídané parkoviště) a ten podchod tam za Gammou je.
Jinak ano, je tu asi podobný problém jako s Václavákem, že pro přejetí mezi Můstkem a Muzeem jít do metra je blbé. Ale tady by to pokrylo delší úsek.
Jinak letos už se máme dočkat přesunu zastávky vlaku Bubeneč (jestli si to nepletu, zkrátka ta severní, ne na Vltavské) na konečnou tramvaje Podbaba. |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|