Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| Mvek:
na Háje a podle času moje odjelo před necelými 2 minutami. Počkal jsem tam 10 minut, zatímco jsem přemýšle, j
Rychle? Nijak.
Pomalu? Kombinací 124 a 3, přestup ve stanici Dvorce. |
|
|
|
| Mvek:
z I.P. Pavlova, jestli nevím, jak by se rychle dostala na Masaryčku
Pěšky... tohle není sarkasmus, tohle je povzdech bývalého dlouholetého obyvatele Vinohrad.
Teoreticky by to ještě takto:
sprint na Muzeum/Nám. Míu A, pak Můstek s přestupem na B, atd.
(co tak asi ze mne mohlo udělat zastánce návratu tramvají na Václavák?) |
|
|
|
| Tak já si nemyslím, že na výsledku trasa D vs. trasa A k letišti měl ROPID velký podíl. |
|
|
|
| Jo a ad to metro - ono se tak nějak ví, že C by potřebovalo výraznou údržbu svého původního koryta. Ale bezkoncepčně ho zastavit nelze ani na 2 dny. A zase se dostáváme k tomu ROPIDU, že.. |
|
|
|
| Mvek: Linka 292 ale stále jezdí. Setkávám se s ní prakticky pokaždé, když jsem na Malé straně.
A i to prohlížení před US ambasádou docela fikaně vyřešili. viz zde |
|
|
|
| Hm, tak k mé poznámce o elektrobusech na Malé Straně mi někdo odpověděl, že prý už nejezdí, že je DP vrátil do Itálie výrobci. Že se právě nestíhaly dobít, takže tam musely stát dva a řidič je střídal.
Navíc tedy obecně byl problém i toho, že tam autobus musel kontrolovat tým se zrcadly kvůli bombě.
No a navíc prý vozy neměly topení, takže pak doinstalovali naftové topení a elektrobus tak produkoval stejně zplodiny:-). |
|
|
|
| Tak ono asi sněžit bude, ale je to klasická pražská zima, kdy sněží jen kolem nuly, kdy to z větší části taje, pokud nepřijde opravdu vánice. |
|
|
|
| Je to smutné, a nejhorší je, že je to podle mě podruhé, co při sněhové nadílce z nějakého (nesouvisejícího) důvodu nejezdí metro.
Metro C zastavila technická závada
Provoz byl nejprve zastaven mezi 16:09 a 16:26. „Zřejmě vlivem průvanu se v tunelu odchlípl nějaký předmět a poškodil projíždějící soupravu,” řekla Novinkám mluvčí ...
Událost se podle něj stala u stanice Hlavní nádraží.
Následně byl zastaven provoz v úseku mezi Kačerovem a Hájemi, podle Štábla spolu obě události zřejmě souvisejí.
Je zajímavé, jak souvisela závada za Kačerovem s Hlavním nádražím. Zřejmě si z provizorního nepravidelného provozu po té půl páté strhli výhýbku nebo co...
Každopádně já přišel na Budějovickou v 16:45, byla hodně plná, stálo tam metro na Háje a podle času moje odjelo před necelými 2 minutami. Počkal jsem tam 10 minut, zatímco jsem přemýšle, jak mám možnost se rychle dostat na Křižíkovu (protože vyhledávač neumí vyloučit stanici/linku, takže je naprd). Mezitím akorát párkrát oznámili, že se omlouvají za nepravidelný provoz metra v důsledku technické závady.
Žádná náhradní doprava, žádná další informace, co to znamená. Za těch 10 minut akorát odjela souprava na Háje, ale nic víc se nestalo.
Někdy zhruba v 17:00 mi volala matka z I.P. Pavlova, jestli nevím, jak by se rychle dostala na Masaryčku, protože prý na každé stanici souprava čeká asi 10 minut.
Nejsmutnější je jak to, že nebyla náhradní doprava, tak to, že ani chvilku po páté nebylo nic na DPP.cz, takže i kdybych si pilně zkontroloval web, nedozvěděl bych se to a stejně bych tam zbytečně jel.
Kdybych neměl schůzku, na kterou jsem vyrazil 15 minut předem a dorazil o půlhodinu později, tak by mě to tak moc neštvalo. |
|
|
|
| O víkendu to ale zatím vypadá na první vyloženě zimní počasí a v pátek by mělo opět sněžit. Ale všichni víme jaký "by mělo" má teď význam :) |
|
|
|
| lagga: Mluvili hlavně o západě Prahy, takže sice věřím, že u vás už bylo víc sněhu, ale asi nic zvláštního. Je pořád moc teplo. |
|
|
|
| trošku mě mrzí, že jsem teď dělala doma a nezažila zasněžené cesty v MHD ....nebudu mít o čem vyprávět |
|
|
|
| Jinak v Mariánkách jezdí vedle normální trolejbusů i kombinované. V podstatě jsem nepochopil, k čemu to tam je, jestli by se nevyplatilo postavit těch pár set metrů troleje, kde nahodí motor, nicméně asi by tam byl problém spíš s křížením trolejí atd., tak proto jim to přijde výhodnější.
Každopádně by mě docela zajímalo, jak by se jim ta vyplatilo právě mít dobíjecí trolejbus s baterií, zvláště, jestli tam jde o tak malý kousek, který by se dobíjel tam, kde jede na pantograf. |
|
|
|
| AVip: Je to pravda, argumentoval jsem někomu, že je blbost, aby trolejbusy mohly využívat troleje tramvají, a nedošlo mi to u toho dobíjení, že ten článek je stejně klasicky pomýlený, stejně to znamená budování nové infrastruktury dobíjecích stanic. Jediná výhoda pak tedy je, jestli se umí nabít hodně rychle, že stačí opravdu jen stanice na konečné. |
|
|
|
| Mvek:
, že by třeba i kus jel po tramvajovém pásu a přitom se nabíjel
To asi těžko... :-)
tohle má "smeták" ála trolejbus, ale faktem je, že narozdíl od trolejbusu to nevyžaduje kontinuální trolej, což má několik příjemných důsledků:
1. nepodléhá to drážnímu zákonu (vedle zákona o provozu na pozemních komunikacích)
2. údržba nabíjecí stanice (či stanic) je určitě řádově levnější, než celé trolejbusové sítě...
Nevýhodou bude problematické nakládání s bateriemi v delším horizontu... |
|
|
|
| TelemachusRhade:
ale budu zlý a řeknu že to by ROPID nejdřív musel mít nějakou koncepci :) :(
No tak nějak... |
|
|
|
| Jo, to je chytrý vynález, ale budu zlý a řeknu že to by ROPID nejdřív musel mít nějakou koncepci :) :( |
|
|
|
| Zkouška elektrobusu.
Mno, pokud se nepletu, tak i v Praze už nějaký elektrobus jezdí, sice někde jen k nějaké nemocnici a pro běžného člověka je k ničemu (musí mu kontrolovat podvozek kvůli bombám po cestě). V diskusi na Aktuálně se lidé ozývali, že v Ostravě už také elektrobusy používají.
Takže jediná změna je asi to nabíjení. Bylo by zajímavé, kdyby se dal použít tak, že by třeba i kus jel po tramvajovém pásu a přitom se nabíjel.-). Ale jestli se umí dobít za pár minut, tak stačí, aby měl konečnou na nějaké tramvajové smyčce. |
|
|
|
| Jo, Praha - Marseille také zrovna moc dobré spojení nemá, ale my jsme rovnou odkázáni na vyhledávací systém Amadeus ve spolupráci s AmEx. Tam jsem nenašel jediný přímý spoj pro pondělí/neděli a pátek/sobotu, vše s jedním přestupem v Paříži (a přejezdem mezi dvěma letišti), Vídni, Bruselu nebo Mnichově. Dohromady čas klidně až 6 hodin. |
|
|
|
| Marshall: Přímou linku zajišťují chartery a obvykle není problém se na jejich palubu dostat, ale termíny na květen určitě ještě vypsané nemají - to tak možná v březnu.
Moře bude mít tak 15 - 20, ale IMHO budeš mít deštivo.
Jinak viz google "přímý let Praha Burgas" - ono to něco najde. |
|
|
|
| Dotaz:
Zdravím, potřebuji na konci května na 7 (+-4) dni do Burgasu (Černé moře). A našel jsem, že kdysi existoval přímý let, ale teď nemůžu nic najít. Vlak i autobus jsem odmítl (služební cesta). Našel jsem cenu 5-10 tisíc - ale jsou tam dlouhé přestupy v Sofii - z Vídně to není o moc lepší :/
Nějaké zkušenosti z poslední doby?
Nebo aspoň doporučení serveru na vyhledávání letenek (letím potřetí v životě)?
PS: Když už tam budu, co moře? Dá se tam vlézt (budu v Sozopolu)? Erm, asi bych měl dodat, že jsem u moře byl jednou v životě a navíc to taky byla služebka. |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|