Trekkies.cz StarTrek.cz Sickbay CZ Kontinuum StarTrekKnihy.cz WARP TrekCORE TrekCollective Memory Alpha Memory Beta Ex Astris Scientia Treknews.de


 

   DISKUSNÍ FÓRA

 
 REGISTRACE
 
Nick: 
Heslo: 
  
 Zaslání hesla
 

3) Obecná témata => Doleva, doprava - a třeba i rovně

Spravuje: AVip
Počet příspěvků: 3043
Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :)

Autor:  Text:     
Nejnovější   Novější 2264 - 2283 / 3043Starší   Nejstarší

Mvek - 23. leden 2014 09:29sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Ad stav trasy C - a to je přesně to, proč ano, mě také se*e, že se nyní vážně uvažuje o trase D jakožto větvi C kvůli úspoře peněz.
Protože to pak bude k ničemu, budou stát obě větve... A nemusí jít jen o tu opravu Nuseláku, o které se mluví.


A ano, včera jsem si potvrdil AVipova slova, že by tram měla jezdit aspoň na Budějovickou, nebo někam za Kačerov. Včera by to pomohlo, dostal bych se na Karlák/Palackého také mnohem rychleji.


Je to zbytečné, já vím, ale kam má pořád největší smysl se ozvat s dopravními připomínkami? Na DPP je to k ničemu, takže má obecně Magistrát nějaký odbor, nebo jde tlačit jen na konkrétní městské části a zkusit nezávisle ROPID?
(Opakuji, vím, že je to asi k ničemu, ale ve světle událostí jako včera a vůbec často sebevrahů apod., má člověk v ruce aspoň argument.)
Mvek - 23. leden 2014 09:26sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
AVip: Bohužel to "rychle" znamenalo 10 minut, a to bych nedal ani já, jinak ano, a myslím, že tram na Karlák a Bčkem (zvláště vzhledem k zavřené Národní třídě) by také nebyla marná.

Jinak ale i má situace se dala řešit dobře. Já ji řešil tak, že jsem se svezl s přestupem do Michle na 6ku a dojel an Karlák, nicméně mi stres zatemnil mozek, měl jsem jet 118kou na Smíchovské a pak metrem na tu Křižíkovu.
AVip - 23. leden 2014 07:10sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Mvek:
na Háje a podle času moje odjelo před necelými 2 minutami. Počkal jsem tam 10 minut, zatímco jsem přemýšle, j

Rychle? Nijak.
Pomalu? Kombinací 124 a 3, přestup ve stanici Dvorce.
AVip - 23. leden 2014 07:05sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Mvek:
z I.P. Pavlova, jestli nevím, jak by se rychle dostala na Masaryčku

Pěšky... tohle není sarkasmus, tohle je povzdech bývalého dlouholetého obyvatele Vinohrad.
Teoreticky by to ještě takto:
sprint na Muzeum/Nám. Míu A, pak Můstek s přestupem na B, atd.
(co tak asi ze mne mohlo udělat zastánce návratu tramvají na Václavák?)
Mvek - 22. leden 2014 22:00sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Tak já si nemyslím, že na výsledku trasa D vs. trasa A k letišti měl ROPID velký podíl.
Telemachus Rhade - 22. leden 2014 21:55sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Jo a ad to metro - ono se tak nějak ví, že C by potřebovalo výraznou údržbu svého původního koryta. Ale bezkoncepčně ho zastavit nelze ani na 2 dny. A zase se dostáváme k tomu ROPIDU, že..
Telemachus Rhade - 22. leden 2014 21:52sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Mvek: Linka 292 ale stále jezdí. Setkávám se s ní prakticky pokaždé, když jsem na Malé straně.

A i to prohlížení před US ambasádou docela fikaně vyřešili. viz zde
Mvek - 22. leden 2014 21:45sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Hm, tak k mé poznámce o elektrobusech na Malé Straně mi někdo odpověděl, že prý už nejezdí, že je DP vrátil do Itálie výrobci. Že se právě nestíhaly dobít, takže tam musely stát dva a řidič je střídal.
Navíc tedy obecně byl problém i toho, že tam autobus musel kontrolovat tým se zrcadly kvůli bombě.

No a navíc prý vozy neměly topení, takže pak doinstalovali naftové topení a elektrobus tak produkoval stejně zplodiny:-).
Mvek - 22. leden 2014 21:31sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Tak ono asi sněžit bude, ale je to klasická pražská zima, kdy sněží jen kolem nuly, kdy to z větší části taje, pokud nepřijde opravdu vánice.
Mvek - 22. leden 2014 21:30sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Je to smutné, a nejhorší je, že je to podle mě podruhé, co při sněhové nadílce z nějakého (nesouvisejícího) důvodu nejezdí metro.
Metro C zastavila technická závada

Provoz byl nejprve zastaven mezi 16:09 a 16:26. „Zřejmě vlivem průvanu se v tunelu odchlípl nějaký předmět a poškodil projíždějící soupravu,” řekla Novinkám mluvčí ...


Událost se podle něj stala u stanice Hlavní nádraží.

Následně byl zastaven provoz v úseku mezi Kačerovem a Hájemi, podle Štábla spolu obě události zřejmě souvisejí.


Je zajímavé, jak souvisela závada za Kačerovem s Hlavním nádražím. Zřejmě si z provizorního nepravidelného provozu po té půl páté strhli výhýbku nebo co...

Každopádně já přišel na Budějovickou v 16:45, byla hodně plná, stálo tam metro na Háje a podle času moje odjelo před necelými 2 minutami. Počkal jsem tam 10 minut, zatímco jsem přemýšle, jak mám možnost se rychle dostat na Křižíkovu (protože vyhledávač neumí vyloučit stanici/linku, takže je naprd). Mezitím akorát párkrát oznámili, že se omlouvají za nepravidelný provoz metra v důsledku technické závady.
Žádná náhradní doprava, žádná další informace, co to znamená. Za těch 10 minut akorát odjela souprava na Háje, ale nic víc se nestalo.
Někdy zhruba v 17:00 mi volala matka z I.P. Pavlova, jestli nevím, jak by se rychle dostala na Masaryčku, protože prý na každé stanici souprava čeká asi 10 minut.

Nejsmutnější je jak to, že nebyla náhradní doprava, tak to, že ani chvilku po páté nebylo nic na DPP.cz, takže i kdybych si pilně zkontroloval web, nedozvěděl bych se to a stejně bych tam zbytečně jel.


Kdybych neměl schůzku, na kterou jsem vyrazil 15 minut předem a dorazil o půlhodinu později, tak by mě to tak moc neštvalo.
Telemachus Rhade - 22. leden 2014 21:26sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
O víkendu to ale zatím vypadá na první vyloženě zimní počasí a v pátek by mělo opět sněžit. Ale všichni víme jaký "by mělo" má teď význam :)
Mvek - 22. leden 2014 21:24sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
lagga: Mluvili hlavně o západě Prahy, takže sice věřím, že u vás už bylo víc sněhu, ale asi nic zvláštního. Je pořád moc teplo.
lagga - 22. leden 2014 18:08sipka
ZAMĚŘIT
lagga
trošku mě mrzí, že jsem teď dělala doma a nezažila zasněžené cesty v MHD ....nebudu mít o čem vyprávět
Mvek - 22. leden 2014 13:28sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Jinak v Mariánkách jezdí vedle normální trolejbusů i kombinované. V podstatě jsem nepochopil, k čemu to tam je, jestli by se nevyplatilo postavit těch pár set metrů troleje, kde nahodí motor, nicméně asi by tam byl problém spíš s křížením trolejí atd., tak proto jim to přijde výhodnější.
Každopádně by mě docela zajímalo, jak by se jim ta vyplatilo právě mít dobíjecí trolejbus s baterií, zvláště, jestli tam jde o tak malý kousek, který by se dobíjel tam, kde jede na pantograf.
Mvek - 22. leden 2014 13:26sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
AVip: Je to pravda, argumentoval jsem někomu, že je blbost, aby trolejbusy mohly využívat troleje tramvají, a nedošlo mi to u toho dobíjení, že ten článek je stejně klasicky pomýlený, stejně to znamená budování nové infrastruktury dobíjecích stanic. Jediná výhoda pak tedy je, jestli se umí nabít hodně rychle, že stačí opravdu jen stanice na konečné.
AVip - 22. leden 2014 12:25sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Mvek:
, že by třeba i kus jel po tramvajovém pásu a přitom se nabíjel

To asi těžko... :-)
tohle má "smeták" ála trolejbus, ale faktem je, že narozdíl od trolejbusu to nevyžaduje kontinuální trolej, což má několik příjemných důsledků:
1. nepodléhá to drážnímu zákonu (vedle zákona o provozu na pozemních komunikacích)
2. údržba nabíjecí stanice (či stanic) je určitě řádově levnější, než celé trolejbusové sítě...

Nevýhodou bude problematické nakládání s bateriemi v delším horizontu...
AVip - 22. leden 2014 12:22sipka
ZAMĚŘIT
AVip
TelemachusRhade:
ale budu zlý a řeknu že to by ROPID nejdřív musel mít nějakou koncepci :) :(

No tak nějak...
Telemachus Rhade - 22. leden 2014 09:50sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Jo, to je chytrý vynález, ale budu zlý a řeknu že to by ROPID nejdřív musel mít nějakou koncepci :) :(
Mvek - 22. leden 2014 09:37sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Zkouška elektrobusu.

Mno, pokud se nepletu, tak i v Praze už nějaký elektrobus jezdí, sice někde jen k nějaké nemocnici a pro běžného člověka je k ničemu (musí mu kontrolovat podvozek kvůli bombám po cestě). V diskusi na Aktuálně se lidé ozývali, že v Ostravě už také elektrobusy používají.
Takže jediná změna je asi to nabíjení. Bylo by zajímavé, kdyby se dal použít tak, že by třeba i kus jel po tramvajovém pásu a přitom se nabíjel.-). Ale jestli se umí dobít za pár minut, tak stačí, aby měl konečnou na nějaké tramvajové smyčce.
Mvek - 14. leden 2014 16:40sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Jo, Praha - Marseille také zrovna moc dobré spojení nemá, ale my jsme rovnou odkázáni na vyhledávací systém Amadeus ve spolupráci s AmEx. Tam jsem nenašel jediný přímý spoj pro pondělí/neděli a pátek/sobotu, vše s jedním přestupem v Paříži (a přejezdem mezi dvěma letišti), Vídni, Bruselu nebo Mnichově. Dohromady čas klidně až 6 hodin.

Nejnovější   Novější 2264 - 2283 / 3043Starší   Nejstarší
HLAVNÍ STRÁNKA

UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA ]
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE

NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV

Sponzoruje KRAXNET spol. s r.o