Trekkies.cz StarTrek.cz Sickbay CZ Kontinuum StarTrekKnihy.cz WARP TrekCORE TrekCollective Memory Alpha Memory Beta Ex Astris Scientia Treknews.de


 

   DISKUSNÍ FÓRA

 
 REGISTRACE
 
Nick: 
Heslo: 
  
 Zaslání hesla
 

3) Obecná témata => Doleva, doprava - a třeba i rovně

Spravuje: AVip
Počet příspěvků: 3043
Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :)

Autor:  Text:     
Nejnovější   Novější 2259 - 2278 / 3043Starší   Nejstarší

Pozemstan - 23. leden 2014 11:38sipka
ZAMĚŘIT
Pozemstan
AVip: Pravda, ve špičce to může být horší. Zejména při vystupování z tramvaje a na eskalátorech se může projevit docela "úzké hrdlo". Mimo špičku ale myslím na přestup často stačí časy oproti IDOSu poloviční, i když zase metro jede třeba jednou za osm či deset minut...
AVip - 23. leden 2014 10:24sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Pozemstan:
3 minut na přestup na Karláku

Ty tři minuty bych chtěl ve špičce opravdu vidět, zejména v situaci, kdy podobný nápad bude mít víc lidí (aby bylo jasno, já to explicitně nesestřeluju, ale zásadně rozporuji a oponuji časy přestupu/vstupu/výstupu, které udává roprd, protože ty jsou bez výjimky vysoce optimistické a platí pouze mimo špičku - stačí několik pomalých a motajících se senilních staříků v kritických místech a je o zábavu postaráno - tohle je prosím pěkně nic proti starším spoluobčanům, tohle je holá konstatování reality, protože s tím mám zkušenosti téměř z první ruky)
Pozemstan - 23. leden 2014 10:15sipka
ZAMĚŘIT
Pozemstan
Mvek: "tram na Karlák a Bčkem" Ano, podle IDOSu by to trvalo na Náměstí Republiky asi 14 minut včetně 3 minut na přestup na Karláku a 3 minut čekání na metro, což by možná šlo ještě zkrátit...
AVip - 23. leden 2014 10:07sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Jinak u "B" je problém v tom, že stanice jsou vesměs hluboko a jen projít labyrintem vestibulů sjet/vyjet eskalátory chvíli trvá... z křižovatky Vinohradská/Italská jsem na Nám. republiky chodil takřka výhradně pěšky, výjimkou byly pouze výrazně zhoršené meteorologické podmínky (včera to bylo na hraně) nebo potřeba odnést něco nadnormativně velkého/těžkého.
AVip - 23. leden 2014 10:02sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Mvek:
měl jsem jet 118kou na Smíchovské

To ovšem taky není žádná výhra...
ale je to zhruba ekvivalentní té kombinaci 124+3, pokud bych tohle musel řešit, tak bych vzal první autobus, který by mi přijel, ev. do kterého bych se probojoval...
Mvek - 23. leden 2014 09:29sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Ad stav trasy C - a to je přesně to, proč ano, mě také se*e, že se nyní vážně uvažuje o trase D jakožto větvi C kvůli úspoře peněz.
Protože to pak bude k ničemu, budou stát obě větve... A nemusí jít jen o tu opravu Nuseláku, o které se mluví.


A ano, včera jsem si potvrdil AVipova slova, že by tram měla jezdit aspoň na Budějovickou, nebo někam za Kačerov. Včera by to pomohlo, dostal bych se na Karlák/Palackého také mnohem rychleji.


Je to zbytečné, já vím, ale kam má pořád největší smysl se ozvat s dopravními připomínkami? Na DPP je to k ničemu, takže má obecně Magistrát nějaký odbor, nebo jde tlačit jen na konkrétní městské části a zkusit nezávisle ROPID?
(Opakuji, vím, že je to asi k ničemu, ale ve světle událostí jako včera a vůbec často sebevrahů apod., má člověk v ruce aspoň argument.)
Mvek - 23. leden 2014 09:26sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
AVip: Bohužel to "rychle" znamenalo 10 minut, a to bych nedal ani já, jinak ano, a myslím, že tram na Karlák a Bčkem (zvláště vzhledem k zavřené Národní třídě) by také nebyla marná.

Jinak ale i má situace se dala řešit dobře. Já ji řešil tak, že jsem se svezl s přestupem do Michle na 6ku a dojel an Karlák, nicméně mi stres zatemnil mozek, měl jsem jet 118kou na Smíchovské a pak metrem na tu Křižíkovu.
AVip - 23. leden 2014 07:10sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Mvek:
na Háje a podle času moje odjelo před necelými 2 minutami. Počkal jsem tam 10 minut, zatímco jsem přemýšle, j

Rychle? Nijak.
Pomalu? Kombinací 124 a 3, přestup ve stanici Dvorce.
AVip - 23. leden 2014 07:05sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Mvek:
z I.P. Pavlova, jestli nevím, jak by se rychle dostala na Masaryčku

Pěšky... tohle není sarkasmus, tohle je povzdech bývalého dlouholetého obyvatele Vinohrad.
Teoreticky by to ještě takto:
sprint na Muzeum/Nám. Míu A, pak Můstek s přestupem na B, atd.
(co tak asi ze mne mohlo udělat zastánce návratu tramvají na Václavák?)
Mvek - 22. leden 2014 22:00sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Tak já si nemyslím, že na výsledku trasa D vs. trasa A k letišti měl ROPID velký podíl.
Telemachus Rhade - 22. leden 2014 21:55sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Jo a ad to metro - ono se tak nějak ví, že C by potřebovalo výraznou údržbu svého původního koryta. Ale bezkoncepčně ho zastavit nelze ani na 2 dny. A zase se dostáváme k tomu ROPIDU, že..
Telemachus Rhade - 22. leden 2014 21:52sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Mvek: Linka 292 ale stále jezdí. Setkávám se s ní prakticky pokaždé, když jsem na Malé straně.

A i to prohlížení před US ambasádou docela fikaně vyřešili. viz zde
Mvek - 22. leden 2014 21:45sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Hm, tak k mé poznámce o elektrobusech na Malé Straně mi někdo odpověděl, že prý už nejezdí, že je DP vrátil do Itálie výrobci. Že se právě nestíhaly dobít, takže tam musely stát dva a řidič je střídal.
Navíc tedy obecně byl problém i toho, že tam autobus musel kontrolovat tým se zrcadly kvůli bombě.

No a navíc prý vozy neměly topení, takže pak doinstalovali naftové topení a elektrobus tak produkoval stejně zplodiny:-).
Mvek - 22. leden 2014 21:31sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Tak ono asi sněžit bude, ale je to klasická pražská zima, kdy sněží jen kolem nuly, kdy to z větší části taje, pokud nepřijde opravdu vánice.
Mvek - 22. leden 2014 21:30sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Je to smutné, a nejhorší je, že je to podle mě podruhé, co při sněhové nadílce z nějakého (nesouvisejícího) důvodu nejezdí metro.
Metro C zastavila technická závada

Provoz byl nejprve zastaven mezi 16:09 a 16:26. „Zřejmě vlivem průvanu se v tunelu odchlípl nějaký předmět a poškodil projíždějící soupravu,” řekla Novinkám mluvčí ...


Událost se podle něj stala u stanice Hlavní nádraží.

Následně byl zastaven provoz v úseku mezi Kačerovem a Hájemi, podle Štábla spolu obě události zřejmě souvisejí.


Je zajímavé, jak souvisela závada za Kačerovem s Hlavním nádražím. Zřejmě si z provizorního nepravidelného provozu po té půl páté strhli výhýbku nebo co...

Každopádně já přišel na Budějovickou v 16:45, byla hodně plná, stálo tam metro na Háje a podle času moje odjelo před necelými 2 minutami. Počkal jsem tam 10 minut, zatímco jsem přemýšle, jak mám možnost se rychle dostat na Křižíkovu (protože vyhledávač neumí vyloučit stanici/linku, takže je naprd). Mezitím akorát párkrát oznámili, že se omlouvají za nepravidelný provoz metra v důsledku technické závady.
Žádná náhradní doprava, žádná další informace, co to znamená. Za těch 10 minut akorát odjela souprava na Háje, ale nic víc se nestalo.
Někdy zhruba v 17:00 mi volala matka z I.P. Pavlova, jestli nevím, jak by se rychle dostala na Masaryčku, protože prý na každé stanici souprava čeká asi 10 minut.

Nejsmutnější je jak to, že nebyla náhradní doprava, tak to, že ani chvilku po páté nebylo nic na DPP.cz, takže i kdybych si pilně zkontroloval web, nedozvěděl bych se to a stejně bych tam zbytečně jel.


Kdybych neměl schůzku, na kterou jsem vyrazil 15 minut předem a dorazil o půlhodinu později, tak by mě to tak moc neštvalo.
Telemachus Rhade - 22. leden 2014 21:26sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
O víkendu to ale zatím vypadá na první vyloženě zimní počasí a v pátek by mělo opět sněžit. Ale všichni víme jaký "by mělo" má teď význam :)
Mvek - 22. leden 2014 21:24sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
lagga: Mluvili hlavně o západě Prahy, takže sice věřím, že u vás už bylo víc sněhu, ale asi nic zvláštního. Je pořád moc teplo.
lagga - 22. leden 2014 18:08sipka
ZAMĚŘIT
lagga
trošku mě mrzí, že jsem teď dělala doma a nezažila zasněžené cesty v MHD ....nebudu mít o čem vyprávět
Mvek - 22. leden 2014 13:28sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Jinak v Mariánkách jezdí vedle normální trolejbusů i kombinované. V podstatě jsem nepochopil, k čemu to tam je, jestli by se nevyplatilo postavit těch pár set metrů troleje, kde nahodí motor, nicméně asi by tam byl problém spíš s křížením trolejí atd., tak proto jim to přijde výhodnější.
Každopádně by mě docela zajímalo, jak by se jim ta vyplatilo právě mít dobíjecí trolejbus s baterií, zvláště, jestli tam jde o tak malý kousek, který by se dobíjel tam, kde jede na pantograf.
Mvek - 22. leden 2014 13:26sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
AVip: Je to pravda, argumentoval jsem někomu, že je blbost, aby trolejbusy mohly využívat troleje tramvají, a nedošlo mi to u toho dobíjení, že ten článek je stejně klasicky pomýlený, stejně to znamená budování nové infrastruktury dobíjecích stanic. Jediná výhoda pak tedy je, jestli se umí nabít hodně rychle, že stačí opravdu jen stanice na konečné.

Nejnovější   Novější 2259 - 2278 / 3043Starší   Nejstarší
HLAVNÍ STRÁNKA

UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA ]
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE

NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV

Sponzoruje KRAXNET spol. s r.o