Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| Yakuzza: Ne, zdá se, že jsem se ještě nezbavil tohoto mého častého překlepu (na QWERTY).
|
|
|
|
| Mvek:
na olomoucky
To je úmysl? |
|
|
|
| AVip: Přesně tak, to vytýkám od začátku. Informace "omluvte nepravidelný provoz" je na dvě věci. Zvláště, když nenasadí rychle nějaký náhradní BUS, aby někdo mohl jet metrem (i když jestliže stavělo na mnoho minut na každé stanici, tak to bylo dost naprd) a někdo náhradním busem, a pak teprve někdo dalšími způsoby, pokud nechtěl přímo do centra. |
|
|
|
| Ještě všeobecně ke včerejšímu výpadku trasy C.
Mne se to dotklo +/- okrajově, jel jsem až po 17:00. Od Pražského Povstání dolů jsme nechávali na peróně cestující, kteří se do vlaku nevešli.
Co bych DPP vytknul ze všech nejvíc, je naprosto mizerný způsob, jakým byli cestující o celém problému informováni, či spíše neinformováni.
Dále se jednoznačně ukázalo, že stačí, aby trasa C trochu zakašlala a je průšvih - ve světle toho je jasné, že je zapotřebí záložní infrastruktura jak ve formě tramvaje, tak celé trasy D. nedělám si ovšem iluze, že by si z toho vzal Syreček poučení.
Každopádně, včerejšek jasně demonstroval, proč nemají různí anti-D či anti-tramvajoví rozumprdi pravdu...
Fakt, že neoficiální zdroje, které jsou jindy plné poměrně přesných informací (metroweb, k-report), stran včerejška +/- zaraženě mlčí taky nevěstí nic dobrého. |
|
|
|
| Pozemstan: Ne, na časy přestupů se absolutně nedá spolehnout. Na křižovatce Chodovská/Záběhlická (U Plynárny) dává rád přestup mezi Chodovskou a Chodovskou, nebo Chodovskou a Bohdaleckou (často je to opravdu lepší) 2-3 minuty. Jelikož je člověk závislý na semaforech ve většině případů (a může být na dvou), navíc jsou obě zastávky od křižovatky vzdálené až 100 metrů, tak je to reálné tak maximálně pro svižné mladé.
Navíc často dva směry jsou u světel naštosované a v případě Záběhlické bezpečnost přechodů, že musí mít ostrůvky, zúžila silnici tak, že tam částečný pruh pro BUS nepomůže, kus stejně musí přes zácpu. |
|
|
|
| Ale tak zrovna včera byl hlavní problém se dostat z Budějovické na tu tram dolu (nejel správný autobus a na tu variantu se 118 jsem zapomněl), nicméně mě překvapilo, že mobilní idos mi našel spoj z Michelské 6kou na Karlák a přestup na metro. 6ka se zpozdila o 3 minuty, a přesto jsem během (a sražením dvou lidí na Karláku nahoře) chytil dole metro, které jelo o 2 minuty, než předpokládal IDOS. |
|
|
|
| AVip: Pravda, ve špičce to může být horší. Zejména při vystupování z tramvaje a na eskalátorech se může projevit docela "úzké hrdlo". Mimo špičku ale myslím na přestup často stačí časy oproti IDOSu poloviční, i když zase metro jede třeba jednou za osm či deset minut... |
|
|
|
| Pozemstan:
3 minut na přestup na Karláku
Ty tři minuty bych chtěl ve špičce opravdu vidět, zejména v situaci, kdy podobný nápad bude mít víc lidí (aby bylo jasno, já to explicitně nesestřeluju, ale zásadně rozporuji a oponuji časy přestupu/vstupu/výstupu, které udává roprd, protože ty jsou bez výjimky vysoce optimistické a platí pouze mimo špičku - stačí několik pomalých a motajících se senilních staříků v kritických místech a je o zábavu postaráno - tohle je prosím pěkně nic proti starším spoluobčanům, tohle je holá konstatování reality, protože s tím mám zkušenosti téměř z první ruky) |
|
|
|
| Mvek: "tram na Karlák a Bčkem" Ano, podle IDOSu by to trvalo na Náměstí Republiky asi 14 minut včetně 3 minut na přestup na Karláku a 3 minut čekání na metro, což by možná šlo ještě zkrátit... |
|
|
|
| Jinak u "B" je problém v tom, že stanice jsou vesměs hluboko a jen projít labyrintem vestibulů sjet/vyjet eskalátory chvíli trvá... z křižovatky Vinohradská/Italská jsem na Nám. republiky chodil takřka výhradně pěšky, výjimkou byly pouze výrazně zhoršené meteorologické podmínky (včera to bylo na hraně) nebo potřeba odnést něco nadnormativně velkého/těžkého. |
|
|
|
| Mvek:
měl jsem jet 118kou na Smíchovské
To ovšem taky není žádná výhra...
ale je to zhruba ekvivalentní té kombinaci 124+3, pokud bych tohle musel řešit, tak bych vzal první autobus, který by mi přijel, ev. do kterého bych se probojoval... |
|
|
|
| Ad stav trasy C - a to je přesně to, proč ano, mě také se*e, že se nyní vážně uvažuje o trase D jakožto větvi C kvůli úspoře peněz.
Protože to pak bude k ničemu, budou stát obě větve... A nemusí jít jen o tu opravu Nuseláku, o které se mluví.
A ano, včera jsem si potvrdil AVipova slova, že by tram měla jezdit aspoň na Budějovickou, nebo někam za Kačerov. Včera by to pomohlo, dostal bych se na Karlák/Palackého také mnohem rychleji.
Je to zbytečné, já vím, ale kam má pořád největší smysl se ozvat s dopravními připomínkami? Na DPP je to k ničemu, takže má obecně Magistrát nějaký odbor, nebo jde tlačit jen na konkrétní městské části a zkusit nezávisle ROPID?
(Opakuji, vím, že je to asi k ničemu, ale ve světle událostí jako včera a vůbec často sebevrahů apod., má člověk v ruce aspoň argument.) |
|
|
|
| AVip: Bohužel to "rychle" znamenalo 10 minut, a to bych nedal ani já, jinak ano, a myslím, že tram na Karlák a Bčkem (zvláště vzhledem k zavřené Národní třídě) by také nebyla marná.
Jinak ale i má situace se dala řešit dobře. Já ji řešil tak, že jsem se svezl s přestupem do Michle na 6ku a dojel an Karlák, nicméně mi stres zatemnil mozek, měl jsem jet 118kou na Smíchovské a pak metrem na tu Křižíkovu. |
|
|
|
| Mvek:
na Háje a podle času moje odjelo před necelými 2 minutami. Počkal jsem tam 10 minut, zatímco jsem přemýšle, j
Rychle? Nijak.
Pomalu? Kombinací 124 a 3, přestup ve stanici Dvorce. |
|
|
|
| Mvek:
z I.P. Pavlova, jestli nevím, jak by se rychle dostala na Masaryčku
Pěšky... tohle není sarkasmus, tohle je povzdech bývalého dlouholetého obyvatele Vinohrad.
Teoreticky by to ještě takto:
sprint na Muzeum/Nám. Míu A, pak Můstek s přestupem na B, atd.
(co tak asi ze mne mohlo udělat zastánce návratu tramvají na Václavák?) |
|
|
|
| Tak já si nemyslím, že na výsledku trasa D vs. trasa A k letišti měl ROPID velký podíl. |
|
|
|
| Jo a ad to metro - ono se tak nějak ví, že C by potřebovalo výraznou údržbu svého původního koryta. Ale bezkoncepčně ho zastavit nelze ani na 2 dny. A zase se dostáváme k tomu ROPIDU, že.. |
|
|
|
| Mvek: Linka 292 ale stále jezdí. Setkávám se s ní prakticky pokaždé, když jsem na Malé straně.
A i to prohlížení před US ambasádou docela fikaně vyřešili. viz zde |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|