Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| Pokud sídlem není jen sídlo právnické osoby či firmy... Na což nejsem právník.
Jinak v tomto případě (ačkoliv jsem se radši zeptal) to bude zřejmě znamenat takový ten případ, kdy se prostě předpokládá, že se zákon bude porušovat a bude se to neoficiálně tolerovat, protože ta značka tam je přes deset let a všichni tam jezdí auty stále. |
|
|
|
| Mvek: Teta má chatu za podobnou značkou (tuším pro motorová vozidla) a i když tam jel táta, který má svůj (nezastavěný) pozemek vedle a tehdy měl i jeden dál po cestě, a jednou jej zastavila policie, stačilo jim toto vysvětlení. Je to ale už přes deset let...
Yakuzza: ;-) Ano, např. "letní sídlo", i když tady to může být myšleno jako sídlo firmy. V geografické terminologii ale znamená sídlo de facto menší obec nebo její přirozeně integrovanou část s vlastní historií, potažmo zhruba tzv. základní sídelní jednotku. Pak by se to tedy vztahovalo jen na majitele (feudální?, ale možná i jen obyvatele) celých obcí či jejich částí... -) |
|
|
|
| Nebo si tam dát trvalé bydliště a nastálo se tam přestěhovat. |
|
|
|
| Mvek:
mají v místech za značkou bydliště, sídlo nebo garáž
Nevím, jak je sídlo definované, ale imho se do toho výčtu počítá i chalupa.
Každopádně doporučují chalupu raději prodat. |
|
|
|
| Což je vtipné, protože v našem případě to navíc není ani zákaz pro motorová vozidla, takže tam nesmí ani cyklisté, kteří tam ale opravdu nemají důvod jezdit, protože dál pokračuje jen turistická pěší stezka lesem. |
|
|
|
| Fajn, právě jsem se dozvěděl, že podle právní úpravy oficiálně nesmím autem k chalupě, kam nevede jiná cesta a odjakživa se tam jezdilo, zákaz "mimo dopravní obsluhu" tam vznikl až nedávno.
Dopravní obsluha a zásobování:
„Dodatková tabulka č. E 12 s nápisem "JEN DOPRAVNÍ OBSLUHA" omezuje platnost značky, pod kterou je umístěna, na vozidla zajišťující zásobování nebo lékařské, opravárenské, údržbářské, komunální a podobné služby pro oblast za značkou, na vozidla s označením č. O 1, vozidla taxislužby a na vozidla, jejichž řidiči, popřípadě provozovatelé mají v místech za značkou bydliště, sídlo nebo garáž; pro tato vozidla neplatí značka, pod kterou je umístěna dodatková tabulka s nápisem "MIMO DOPRAVNÍ OBSLUHY". |
|
|
|
| Každopádně i na cestě zpátky vlak dojel včas i přes mírné zpoždění z Mnichova.
A navíc i páteční cesta autem po Pražském okruhu a po D5 přes Plzeň do Domažlic, i dnešní zpátky byly v pohodě, po cestě tam úplně prázdno, po cestě zpátky hustší provoz, ale v pohodě a na okruhu už prázdno. |
|
|
|
| Po špatné zkušenosti s drahami při vánočních trzích mě ČD překvapily naprosto opačně.
Rychlík z Prahy do Mnichova přijel do Domažlic nakonec skoro o minutu dříve, a podle sledování měl před Plzní jen dvě minuty zpoždění.
Navíc jsem měl v plánu koupit dvě zpáteční jízdenky Domažlice - Regensburg za něco přes 3 tisíce (a místenky v tom byly jen za 300), vázané na konkrétní vlaky. Předem jsem to přes net naštěstí nekoupil, protože jsem si stále nebyl jist počasím, a tak jsem šel v pátek večer na nádraží v Domažlicích a paní za okýnkem mi i přes mé jasné přání nabídla regionální jízdenku pro Bavorsko a Sasko (a asi Plzeňský kraj), pro dva za 375! Takže sice bez místenky, ale tolik nakonec stála cesta z Domažlic do Regensburgu a zpátky.
I v Regensburgu byl mladý ochotný řidič, který nám na zpáteční cestě z Walhally nabídl o euro levnější denní jízdenku, protože o víkendu platí pro dvě osoby. Bohužel po cestě tam jsem byl i kvůli zpoždění BUSu a zácpě aktivní a radši si koupil lístek v automatu, abych nezdržoval u řidiče, takže jsme stejně 6 euro zaplatili navíc. |
|
|
|
| Mvek:
Letos má v Praze vzniknout železniční zastávka Kačerov
Tomu uvidím, až to uvidím - a pokud možno rovnou s vazbou na MHD (tohle třeba totálně zabíjí již dávno existující Nádraží Krč). |
|
|
|
| Letos má v Praze vzniknout železniční zastávka Kačerov a o dalších se mluví. No, o těch dalších se v podobném horizontu pár let mluvilo už před 10 lety, takže sice by Podbaba a Kačerov byly přece jen nějaký pokrok, ale s velkým zpožděním.
Každopádně kdyby to vyšlo, tak se docela už prodlouží cesta na Beroun apod. Protože Vršovice, Eden, Strašnice, Zahradní Město, Hostivař, navíc tak naměstnané na sobě, to musí hrozně brzdit. A nepředpokládám, že u těchto zastávek by šlo využít znamení, protože tady bude nastupovat skoro pokaždé někdo. Dokonce i když by mi bylo líto některých lidí a je fakt, že Strašnice mám přímo a nejblíže BUSem, asi bych se pak přimlouval o jejich zrušení, protože Zahraďák bude na lepším spojení. |
|
|
|
| Hm, 124ka v meziměstském provedení, aneb Renault/Karosa v modrobílé. Zvláštní, že zrovna použili tohle vozidlo. |
|
|
|
| Marshall: O tom vůbec žádná! :-D
(opět technikálie: řady E a F byly vyvíjeny a stavěny +/- paralelně a jejich designy si byly tím pádem velmi podobné a jsou vyloženě ikonické; nejslavnější EMD F7 je asi ve filmu "Splašený vlak", ano je to ten "starý typ", kde jsou zaseknuté přechodové dveře - to by bylo fajn, kdyby za ní v té soupravě nebyly řazené dvě EMD GP7, které jsou +/- ze stejné doby... :-D) |
|
|
|
| No pro nás laiky stačí, že je hezká. :D |
|
|
|
| Zajímavý článek o jedné klasické lokomotivní řadě:
http://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/5262-O-legende-madarskych-trati-jmenem-NOHAB/
O legendě maďarských tratí jménem NOHAB
Nicméně, nebyl bych to já, abych tam nenašel chybu - NOHAB M61 vycházela z řady EMD E a nikoliv EMD F (nebudu zabíhat do technikálií, stačí když napíšu, že se to poměrně neomylně pozná podle podvozku). |
|
|
|
| U nás na Moravě máme toto, ale sám jsem tam nebyl. |
|
|
|
| TOHLE mě naprosto uchvátilo.
Na druhou stranu kdybys sebou chtěl vzít Leenu a třeba Krakena tak potřebujem větší :D |
|
|
|
| No to by mohlo být taky zajímavé!!! Jinak na drezínu bych tě vzal sebou :) |
|
|
|
| Marshall:
Kolo na jedné kolejnici tě asi neuspokojí, že? :-)
|
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|