Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| Zephram: Problém je jaksi v tom, že stancice metra Národní třída, kam by se případně mohl provoz "přelít" bude otevřena až v červenci... takže tímhle přijde Žižkov o spojení směr Národní (a obráceně) takřka dokonale.
No a magistrála... ta pojede pochopitelně ještě hůř než teď...
|
|
|
|
| Koukám, že se Shell pokouší opět o likvidaci levné konkurence, a tentokrát na všech frontách a masivně. |
|
|
|
| AVip: Ono to zase tolik ulic není, magistrála normálně pojede. Ale v půli Václaváku budou ty dva měsíce krušné.
Kolo nebo pěšky.
|
|
|
|
| No potěš koště... to zas bude v centru Prahy veselo:
Tramvaje dva měsíce neprojedou centrem Prahy, auto raději nezkoušejte
http://praha.idnes.cz/kvuli-oprave-nepojedou-tramvaje-centrem-prahy-fq8-/praha-zpravy.aspx?c=A140424_105922_praha-zpravy_bur
|
|
|
|
| Jízdní kolo bez vypletení a skládací
Zajímavé možné řešení do budoucna pro causal cyklisty ve městech, kteří řeší, kam s kolem. Přece jen skládat ho na ulici a nosit, to se pořád člověku asi tak moc chtít nebude, ale před vyjetím a po, to ještě jde.
Jiným řešením je asi nějaká ta forma bike sharingu, jako nyní vznikla od soukromé firmy v Praze (pokud vím, tak 1000 ročně a vyhledávání kola přes mobilní aplikaci, přičemž kola se můžou nechat třeba někde u stromu po městě). |
|
|
|
| Jinak ad nedávný článek o železničních stanicích v Praze, někdo přemýšlel podobně jako já.
V rámci zbudování zastávek Zahradní Město a Eden se totiž má zrušit stanice Strašnice, a navíc i ta větev tratě tam (a změnit na cyklostezku a celkově oblast revitalizovat). |
|
|
|
| "nedávno" je tak relativní:-).
Já tam jezdím znovu teprve 2 roky, ale značka tam bude delší dobu, jen vím, že celá 90. léta tam nebyla:-). |
|
|
|
| Mvek:
zákaz "mimo dopravní obsluhu" tam vznikl až nedávno.
ta značka tam je přes deset let a všichni tam jezdí auty stále.
Tak potom nerozumím, jak to tam je dlouho :) |
|
|
|
| Pokud sídlem není jen sídlo právnické osoby či firmy... Na což nejsem právník.
Jinak v tomto případě (ačkoliv jsem se radši zeptal) to bude zřejmě znamenat takový ten případ, kdy se prostě předpokládá, že se zákon bude porušovat a bude se to neoficiálně tolerovat, protože ta značka tam je přes deset let a všichni tam jezdí auty stále. |
|
|
|
| Mvek: Teta má chatu za podobnou značkou (tuším pro motorová vozidla) a i když tam jel táta, který má svůj (nezastavěný) pozemek vedle a tehdy měl i jeden dál po cestě, a jednou jej zastavila policie, stačilo jim toto vysvětlení. Je to ale už přes deset let...
Yakuzza: ;-) Ano, např. "letní sídlo", i když tady to může být myšleno jako sídlo firmy. V geografické terminologii ale znamená sídlo de facto menší obec nebo její přirozeně integrovanou část s vlastní historií, potažmo zhruba tzv. základní sídelní jednotku. Pak by se to tedy vztahovalo jen na majitele (feudální?, ale možná i jen obyvatele) celých obcí či jejich částí... -) |
|
|
|
| Nebo si tam dát trvalé bydliště a nastálo se tam přestěhovat. |
|
|
|
| Mvek:
mají v místech za značkou bydliště, sídlo nebo garáž
Nevím, jak je sídlo definované, ale imho se do toho výčtu počítá i chalupa.
Každopádně doporučují chalupu raději prodat. |
|
|
|
| Což je vtipné, protože v našem případě to navíc není ani zákaz pro motorová vozidla, takže tam nesmí ani cyklisté, kteří tam ale opravdu nemají důvod jezdit, protože dál pokračuje jen turistická pěší stezka lesem. |
|
|
|
| Fajn, právě jsem se dozvěděl, že podle právní úpravy oficiálně nesmím autem k chalupě, kam nevede jiná cesta a odjakživa se tam jezdilo, zákaz "mimo dopravní obsluhu" tam vznikl až nedávno.
Dopravní obsluha a zásobování:
„Dodatková tabulka č. E 12 s nápisem "JEN DOPRAVNÍ OBSLUHA" omezuje platnost značky, pod kterou je umístěna, na vozidla zajišťující zásobování nebo lékařské, opravárenské, údržbářské, komunální a podobné služby pro oblast za značkou, na vozidla s označením č. O 1, vozidla taxislužby a na vozidla, jejichž řidiči, popřípadě provozovatelé mají v místech za značkou bydliště, sídlo nebo garáž; pro tato vozidla neplatí značka, pod kterou je umístěna dodatková tabulka s nápisem "MIMO DOPRAVNÍ OBSLUHY". |
|
|
|
| Každopádně i na cestě zpátky vlak dojel včas i přes mírné zpoždění z Mnichova.
A navíc i páteční cesta autem po Pražském okruhu a po D5 přes Plzeň do Domažlic, i dnešní zpátky byly v pohodě, po cestě tam úplně prázdno, po cestě zpátky hustší provoz, ale v pohodě a na okruhu už prázdno. |
|
|
|
| Po špatné zkušenosti s drahami při vánočních trzích mě ČD překvapily naprosto opačně.
Rychlík z Prahy do Mnichova přijel do Domažlic nakonec skoro o minutu dříve, a podle sledování měl před Plzní jen dvě minuty zpoždění.
Navíc jsem měl v plánu koupit dvě zpáteční jízdenky Domažlice - Regensburg za něco přes 3 tisíce (a místenky v tom byly jen za 300), vázané na konkrétní vlaky. Předem jsem to přes net naštěstí nekoupil, protože jsem si stále nebyl jist počasím, a tak jsem šel v pátek večer na nádraží v Domažlicích a paní za okýnkem mi i přes mé jasné přání nabídla regionální jízdenku pro Bavorsko a Sasko (a asi Plzeňský kraj), pro dva za 375! Takže sice bez místenky, ale tolik nakonec stála cesta z Domažlic do Regensburgu a zpátky.
I v Regensburgu byl mladý ochotný řidič, který nám na zpáteční cestě z Walhally nabídl o euro levnější denní jízdenku, protože o víkendu platí pro dvě osoby. Bohužel po cestě tam jsem byl i kvůli zpoždění BUSu a zácpě aktivní a radši si koupil lístek v automatu, abych nezdržoval u řidiče, takže jsme stejně 6 euro zaplatili navíc. |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|