Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| Jinak o víkendu jsem jel tam a zpět po D1, respektive Praha až exit 119 a zpět, a musím pochválit za aplikaci dvojpruhů. Krásně plynulá cesta, kde jsem si jen v opravovaných úsecích přibrzdil. Kdo tvrdí, že jsou ty pruhy úzké, tak nechápe jejich smysl a neumí řídit. Byla to paradoxně dost možná nejpříjemnější cesta po D1, jakou jsem kdy jel :) |
|
|
|
| Mvek: Všichni pumpaři z tohohle vyššího ranku občas sníží cenu na úroveň konkurence. Třeba Agip Bělěhradská měl dlouho Diesel-tech 34,70 - od minulého týdne 36,90. Klasická snaha vytvořit si nové klienty a pak je trochu škubnout. Nicméně i takovýhle rozdíl tvoří jen 100 na nádrž (pokud budeme brát škodovýckých 45l), což jsou 3 litry. Takže mně je v Nuslích víceméně jedno, jestli si dojedu dolů na Otakarku k Agipu, nebo se projedu k Onu do Měcholup, kde cestou spálím tak těch 2,5 litru, když chytim červenou vlnu.
ONO má super ceny stále - otázka je, co vlastně tankuju. S diesel-techem nebo fuelsave naftou od Shellu ujedu subjektivně o malinko víc a přijde mi, že při mých 55 kW mám prostě lepší výkon/zvuk. Ale palivo 37 Kč + netankuju, nejsem blázen. |
|
|
|
| Yakuzza: Tak pardon, trochu jsem to přehnal, jen po celé Praze (a možná v M. Boleslavi, pokud tu cenu tam nevyplnil nějaký vtipálek).
Nicméně před rokem snížil na cenu Tank ONO, které je kousek od něj, na jedné pumpě v Praze. Letos snížil cenu všech pražských pump pod cenu ONO. |
|
|
|
| Zephram: Problém je jaksi v tom, že stancice metra Národní třída, kam by se případně mohl provoz "přelít" bude otevřena až v červenci... takže tímhle přijde Žižkov o spojení směr Národní (a obráceně) takřka dokonale.
No a magistrála... ta pojede pochopitelně ještě hůř než teď...
|
|
|
|
| Koukám, že se Shell pokouší opět o likvidaci levné konkurence, a tentokrát na všech frontách a masivně. |
|
|
|
| AVip: Ono to zase tolik ulic není, magistrála normálně pojede. Ale v půli Václaváku budou ty dva měsíce krušné.
Kolo nebo pěšky.
|
|
|
|
| No potěš koště... to zas bude v centru Prahy veselo:
Tramvaje dva měsíce neprojedou centrem Prahy, auto raději nezkoušejte
http://praha.idnes.cz/kvuli-oprave-nepojedou-tramvaje-centrem-prahy-fq8-/praha-zpravy.aspx?c=A140424_105922_praha-zpravy_bur
|
|
|
|
| Jízdní kolo bez vypletení a skládací
Zajímavé možné řešení do budoucna pro causal cyklisty ve městech, kteří řeší, kam s kolem. Přece jen skládat ho na ulici a nosit, to se pořád člověku asi tak moc chtít nebude, ale před vyjetím a po, to ještě jde.
Jiným řešením je asi nějaká ta forma bike sharingu, jako nyní vznikla od soukromé firmy v Praze (pokud vím, tak 1000 ročně a vyhledávání kola přes mobilní aplikaci, přičemž kola se můžou nechat třeba někde u stromu po městě). |
|
|
|
| Jinak ad nedávný článek o železničních stanicích v Praze, někdo přemýšlel podobně jako já.
V rámci zbudování zastávek Zahradní Město a Eden se totiž má zrušit stanice Strašnice, a navíc i ta větev tratě tam (a změnit na cyklostezku a celkově oblast revitalizovat). |
|
|
|
| "nedávno" je tak relativní:-).
Já tam jezdím znovu teprve 2 roky, ale značka tam bude delší dobu, jen vím, že celá 90. léta tam nebyla:-). |
|
|
|
| Mvek:
zákaz "mimo dopravní obsluhu" tam vznikl až nedávno.
ta značka tam je přes deset let a všichni tam jezdí auty stále.
Tak potom nerozumím, jak to tam je dlouho :) |
|
|
|
| Pokud sídlem není jen sídlo právnické osoby či firmy... Na což nejsem právník.
Jinak v tomto případě (ačkoliv jsem se radši zeptal) to bude zřejmě znamenat takový ten případ, kdy se prostě předpokládá, že se zákon bude porušovat a bude se to neoficiálně tolerovat, protože ta značka tam je přes deset let a všichni tam jezdí auty stále. |
|
|
|
| Mvek: Teta má chatu za podobnou značkou (tuším pro motorová vozidla) a i když tam jel táta, který má svůj (nezastavěný) pozemek vedle a tehdy měl i jeden dál po cestě, a jednou jej zastavila policie, stačilo jim toto vysvětlení. Je to ale už přes deset let...
Yakuzza: ;-) Ano, např. "letní sídlo", i když tady to může být myšleno jako sídlo firmy. V geografické terminologii ale znamená sídlo de facto menší obec nebo její přirozeně integrovanou část s vlastní historií, potažmo zhruba tzv. základní sídelní jednotku. Pak by se to tedy vztahovalo jen na majitele (feudální?, ale možná i jen obyvatele) celých obcí či jejich částí... -) |
|
|
|
| Nebo si tam dát trvalé bydliště a nastálo se tam přestěhovat. |
|
|
|
| Mvek:
mají v místech za značkou bydliště, sídlo nebo garáž
Nevím, jak je sídlo definované, ale imho se do toho výčtu počítá i chalupa.
Každopádně doporučují chalupu raději prodat. |
|
|
|
| Což je vtipné, protože v našem případě to navíc není ani zákaz pro motorová vozidla, takže tam nesmí ani cyklisté, kteří tam ale opravdu nemají důvod jezdit, protože dál pokračuje jen turistická pěší stezka lesem. |
|
|
|
| Fajn, právě jsem se dozvěděl, že podle právní úpravy oficiálně nesmím autem k chalupě, kam nevede jiná cesta a odjakživa se tam jezdilo, zákaz "mimo dopravní obsluhu" tam vznikl až nedávno.
Dopravní obsluha a zásobování:
„Dodatková tabulka č. E 12 s nápisem "JEN DOPRAVNÍ OBSLUHA" omezuje platnost značky, pod kterou je umístěna, na vozidla zajišťující zásobování nebo lékařské, opravárenské, údržbářské, komunální a podobné služby pro oblast za značkou, na vozidla s označením č. O 1, vozidla taxislužby a na vozidla, jejichž řidiči, popřípadě provozovatelé mají v místech za značkou bydliště, sídlo nebo garáž; pro tato vozidla neplatí značka, pod kterou je umístěna dodatková tabulka s nápisem "MIMO DOPRAVNÍ OBSLUHY". |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|