Trekkies.cz StarTrek.cz Sickbay CZ Kontinuum StarTrekKnihy.cz WARP TrekCORE TrekCollective Memory Alpha Memory Beta Ex Astris Scientia Treknews.de


 

   DISKUSNÍ FÓRA

 
 REGISTRACE
 
Nick: 
Heslo: 
  
 Zaslání hesla
 

3) Obecná témata => Doleva, doprava - a třeba i rovně

Spravuje: AVip
Počet příspěvků: 3050
Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :)

Autor:  Text:     
Nejnovější   Novější 2964 - 2983 / 3050Starší   Nejstarší

Yakuzza - 03. listopad 2011 13:33sipka
ZAMĚŘIT
Yakuzza
AVip:
vlak mohl projet červenou na autobloku a pokračovat nízkou rychlostí

Co to přesně znamená?


Jinak mě spíš udivuje těch 7 lokomotiv, nikdy jsem moc nechápal, jakým způsobem vlastně větší počet lokomotiv zvyšoval hnací sílu. Myšleno tak, že pokud ty mašiny jedou za sebou, tak se vlastně vzájemně táhnou a k nějakému efektu by mohlo dojít snad jen tehdy, kdyby zabraly všechny stejnou silou přesně ve stejný okamžik... S brzděním vpodstatě to samé.
(Jako vím, že to určitě funguje, jak má, jenom mi to nějak hlava nebere...)
Podobně jako když jedou dvě spojené tramvaje, všiml jsem si, že v Brně mají zapnutý pantograf oba vozy, zatímco třeba v Ostravě zadní vůz jede se staženým pantografem.
AVip - 03. listopad 2011 13:12sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Mvek: A proč ne?
U nás ještě před nějakými 25+ lety nebyly výjimkou vlaky klidně s 50+ vagóny...
v 50. letech se po vzoru SSSR blblo tak, že ani delší vlaky nebyly výjimkou (myslím, že někde kolem těch 100 vozů by to taky dalo)... dokonce se kvůli nim v tehdejší verzi předpisu D1 udělala extra výjimka, za které takový vlak mohl projet červenou na autobloku a pokračovat nízkou rychlostí (šlo i o to, že by se ten monstrvlak pak už nemuselo podařit rozjet >:-D ) a taky měly problém s tím, aby se vešly do většiny stanic...

Amerika je velká země... :-)
Mvek - 03. listopad 2011 13:03sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Nějak si to nedovedu představit, jestli je to skutečné...

vláček... (111 vagonů a 7 lokomotiv)
Mvek - 31. říjen 2011 19:43sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Mimochodem je to poprvé, co ji vidím vypnutou/nefunkční.
Mvek - 31. říjen 2011 19:43sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Opravdu nechápu, proč stát platil takové miliony za ty informační tabule na dálnici.

To je prostě zásadně tak, že jsou informace na nich neaktuální klidně pár hodin. Často tam je nehoda/kolona, a přitom už nikde nic není, a naopak.
O tom, že jsem na D8 už viděl v červnu varování před náledím, jsem také psal.

No a včera mě dostalo, že když konečně by ta tabule byla k něčemu, že by varovala na D8 před několikakilometrovými kolonami kvůli práci na silnici kolem 9. kilometru, ale ona nefunguje.
Mvek - 27. říjen 2011 13:59sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
120mph crash test - aneb lis na čtyř kolech.
AVip - 22. říjen 2011 07:44sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Mvek:
to kupodivu nějak často dělají, že nabízejí levnější varianty.

No nevím, asi je to "krajová záležitost", ale já spíš zažil že nabízí špatné varianty. Aneb chci do města X po trase, která vede přes město Y a baba blbá v pokladně mi vystaví lístek na trasu přes město Z (čehož si nevšimnu, neb jsem v presu atd.).

Ještěže průvodčí bývají v tomto směru rozumní a shovívaví...
Mvek - 21. říjen 2011 21:21sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
A samozřejmě z těch citovaných podmínek bych chápal, že nestihnutí přestupu kvůli zpoždění nikdo řešit nebude, protože to nebyl nejbližší vhodný spoj.

Navíc za běžných okolností tady platí, že to asi nikdo nebude řešit. Ale tím jsem si ověřil, že kdybych si koupil lístek z Prahy hlavního do Havlobrodu, a jel do Libně Skem (osobák), a teprve pak rychlíkem, který staví na obou stanicích, tak bych už porušil tarifní podmínky.
Mvek - 21. říjen 2011 21:19sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Pozemstan: Jinak to, co popisuješ, že ti dali kratší vzdálenost, to kupodivu nějak často dělají, že nabízejí levnější varianty. Dáše zase nabídli SONE(+?), když jela Pendolinem do Ostravy na víkend pracovně, že to bude mít levnější.
Mvek - 21. říjen 2011 21:09sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Pozemstan: Díky za osvětlení, dokopal jsem se vyhledat jejich tarif, bohužel máš pravdu, je to přerušení:

85. Přerušením jízdy končí platnost jízdenky a dokladu o zaplacení ceny ve stanici, kde byla jízda přerušena.
85. 1. Za přerušení jízdy se považuje, pokud cestující:
a) s jednoduchou nebo zpáteční jízdenkou do 100 tarifních kilometrů včetně (u zpáteční jízdenky v každém směru jízdy zvlášť) vystoupí z vlaku, aniž by šlo o přestup,
b) pokračuje v jízdě z přestupní stanice jiným než nejbližším vhodným přípojným vlakem odpovídajícím uzavřené přepravní smlouvě.


viz http://www.cd.cz/assets/infoservis/cim-se-ridime/sppo-6-3-2011.pdf (ten divný znak v tady kopírovaném textu, je Ž)

Dále však zmiňují, co přerušení není:
85. 2. Za přerušení jízdy se nepovaţuje, pokud cestující:
a) s jednoduchou nebo zpáteční jízdenkou vystoupí z vlaku ve stanici na přepravní cestě po ujetí 101 a více tarifních kilometrů (u zpáteční jízdenky v kaţdém směru jízdy zvlášť),
b) s časovou jízdenkou vystoupí z vlaku v kterékoliv stanici na přepravní cestě,
c) přestupuje mezi stanicemi zahrnutými do tarifního uzlu vyhlášeného v tarifu TR 10,
d) přestupuje mezi stanicemi (označenými poznámkou v platném jízdním řádu) v jedné obci leţícími na různých tratích.
Pozemstan - 21. říjen 2011 09:43sipka
ZAMĚŘIT
Pozemstan
Mvek: Zmeškáním jsem myslel právě pokračování v jízdě při přestupu ne hned prvním vlakem, který se nabízí, ale až některým z následujících. Také bych řekl, že se to už moc neliší od přerušení cesty, kdy člověk na některém nádraží vystoupí a pokračuje až následujícím vlakem v tomtéž směru. Jinak systém ČD je vůbec zvláštní. Loni, když jsem chtěl lístek z Rychnova u Jablonce n. N. (přímo z Jablonce bych musel jet vlakem přes Liberec) do Chotěboře přes Pardubice - Rosice, což byla nejrychlejší cesta s jedním nebo dvěma přestupy, stejně mi nejprve chtěli prodat asi nepatrně levnější lístek po kratší trase, ovšem asi s pěti přestupy, podle Idosu časově mnohem delší, takže jsem jízdenku hned vrátil a požadavek musel zopakovat... -)
Mvek - 21. říjen 2011 07:26sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Pozemstan: To jsem se neptal, ale tak automaticky předpokládám, že přestup ne, ostatně při cestě z chalupy několikrát jsem samozřejmě přestupoval třeba po 30 km. A zmeškání moc nerozumím, to je v podstatě jedno, jestli přestupuješ hned, nebo ne.

Ale vzhledem k tomu, že samotné přerušení jsem považoval vždy za přestup, tak mě to překvapilo, že jím není.
Pozemstan - 21. říjen 2011 02:34sipka
ZAMĚŘIT
Pozemstan
Mvek: Bere se jako přerušení cesty i zmeškání (ve směru trasy nutného) přestupu, nebo i přestup samotný?
AVip - 20. říjen 2011 21:08sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Mvek: Užitečná informace...! (bez ironie)
Mvek - 20. říjen 2011 20:31sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Jen, aby se někdo nenapálil (mně to už někdy hrozilo). Skutečně platí, že s klasickou jízdenkou ČD můžete přerušit cestu až po 100 tarifních kilometrech.

Vtipné pravidlo vzhledem k tomu, že je cenově fuk, zda si koupím lístek Praha-Kolín a Kolín-Brno, nebo Praha-Brno.
Mvek - 17. říjen 2011 21:45sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Objevil jsem potenciálně zajímavou službu: Za Jízdy.cz, která se ale asi víc než na získání slevy za vlak specializuje na seznamování a poznávání lidí za jízdy vlakem.

Nicméně jinak jsem nenašel jediný "jízdomat", který by měl kolonku "vlak", a ne jen auto. Přitom sleva už ve dvou je u vlaku velká (nevlastníte-li In Kartu, pak je to skoro nastejno).
Mvek - 07. říjen 2011 14:50sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Jaká je pravděpodobnost, že při STK a emisích si počkám hodinu po provedení, protože zaměnili papíry a dali je někomu jinému, který odjel, a ještě navíc ho sice sehnali (netuším jak, leda by to byl známý nebo nějak objednaný telefonicky, ale jezdí se tam běžně bez objednání), ale mezitím se vyboural?
Takže trvalo, než mi někdo papíry zpátky dovezl.

Podle šéfa maximálně 1x za 10 let:-).
Mvek - 11. září 2011 22:01sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
TelemachusRhade:
kdy autobusy najíždějí přes úzký vjezd na parkoviště, aby se dostaly na tramvajou smyčku

Ano, to je i důvod, proč ty BUSy projíždějí druhou zastávku Spořilov, u té smyčky. Dříve to braly logicky na tu "dálniční" spojku, pokračování Chodovské, hned. Ale faktem je, že ve špičce je ta trasa po tramvajové trati rychlejší, protože Chodovská stojí. Jen je škoda, že nestaví na obou zastávkách, nebo prostě jezdí jen podle míry provozu tudy či tamtudy.
Telemachus Rhade - 11. září 2011 00:30sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Mvek:
Ale můj favorit je zastávka jménem "Spořilov"

Tam a i těch jednosměrných pomocných komunikacích se poslední dobou pohybuju celkem často a je to opravdu místy až neuvěřitelné, co dokázali soudruzi vymyslet. Úsek "Roztyly - Choceradská - Hlavní - Spořilov - Teplárna Michle" slouží jako úžasný příklad na téma WTF. Zvláště pak úsek, kdy autobusy najíždějí přes úzký vjezd na parkoviště, aby se dostaly na tramvajou smyčku a následně musí harmoniky téměř brousit o zeď podjezdu, aby se vyhnuly protijedoucí tramvaji.

ad vynechání Otakarovy) Stejný (a možná ještě nesmyslnější) případ je na lince 135, která úplně ignoruje zastávku Ruská/Krymská a ve výsledku tak téměř půldruhého kilometru nestaví. Těsně před tím má ovšem na 500m 3 zastávky :)
Mvek - 10. září 2011 21:09sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Ano, 193 jsem si všiml, že parkuje před budovou. Ale o absenci Otakarovy jsem netušil, to jsem opravdu celkem předpokládal (zastávka tram Nádraží Vršovice by byla problematičtější kvůli dopravě a semaforům). Great...

Ale jinak tady má aspoň logiku to pojmenování dvou zastávek dále od sebe. I když v případě společné zastávky na Otakarově by to mělo více smyslu.

Ale můj favorit je zastávka jménem "Spořilov", pod tímto názvem se nachází 5 autobusových označníků a 1 tramvajový (smyčka). Nejdelší vzdálenost mezi dvěma s různými prostředky MHD je podle mapy cca 350 m. Ale znamená to podejít dálnici a přesednout na tutéž linku v opačném směru neznamená přejít ulici, ale podejít tu dálnici (a i tak je tam ještě jeden chyták pro linku 118, která si tam dělá okružní jízdu).
Resp. na obou stranách dálnice vede dvousměrná ulice a na obou stranách má stejnojmennou zastávku pro oba směry (linka 118 má dokonce 2 v jednom směru, na kterých však ostatní autobusy nestaví, a jsou vzdálené asi 300 m).
Opravdu doporučuji, myslím, že ani na místě to jen tak nepochopíte:-).

Už bych měl tomu DP napsat podnět, aby část zastávek přejmenovali.

Nejnovější   Novější 2964 - 2983 / 3050Starší   Nejstarší
HLAVNÍ STRÁNKA

UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA ]
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE

NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV

Sponzoruje KRAXNET spol. s r.o