Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| AVip:
vlak mohl projet červenou na autobloku a pokračovat nízkou rychlostí
Co to přesně znamená?
Jinak mě spíš udivuje těch 7 lokomotiv, nikdy jsem moc nechápal, jakým způsobem vlastně větší počet lokomotiv zvyšoval hnací sílu. Myšleno tak, že pokud ty mašiny jedou za sebou, tak se vlastně vzájemně táhnou a k nějakému efektu by mohlo dojít snad jen tehdy, kdyby zabraly všechny stejnou silou přesně ve stejný okamžik... S brzděním vpodstatě to samé.
(Jako vím, že to určitě funguje, jak má, jenom mi to nějak hlava nebere...)
Podobně jako když jedou dvě spojené tramvaje, všiml jsem si, že v Brně mají zapnutý pantograf oba vozy, zatímco třeba v Ostravě zadní vůz jede se staženým pantografem. |
|
|
|
| Mvek: A proč ne?
U nás ještě před nějakými 25+ lety nebyly výjimkou vlaky klidně s 50+ vagóny...
v 50. letech se po vzoru SSSR blblo tak, že ani delší vlaky nebyly výjimkou (myslím, že někde kolem těch 100 vozů by to taky dalo)... dokonce se kvůli nim v tehdejší verzi předpisu D1 udělala extra výjimka, za které takový vlak mohl projet červenou na autobloku a pokračovat nízkou rychlostí (šlo i o to, že by se ten monstrvlak pak už nemuselo podařit rozjet >:-D ) a taky měly problém s tím, aby se vešly do většiny stanic...
Amerika je velká země... :-) |
|
|
|
| Mimochodem je to poprvé, co ji vidím vypnutou/nefunkční. |
|
|
|
| Opravdu nechápu, proč stát platil takové miliony za ty informační tabule na dálnici.
To je prostě zásadně tak, že jsou informace na nich neaktuální klidně pár hodin. Často tam je nehoda/kolona, a přitom už nikde nic není, a naopak.
O tom, že jsem na D8 už viděl v červnu varování před náledím, jsem také psal.
No a včera mě dostalo, že když konečně by ta tabule byla k něčemu, že by varovala na D8 před několikakilometrovými kolonami kvůli práci na silnici kolem 9. kilometru, ale ona nefunguje. |
|
|
|
| Mvek:
to kupodivu nějak často dělají, že nabízejí levnější varianty.
No nevím, asi je to "krajová záležitost", ale já spíš zažil že nabízí špatné varianty. Aneb chci do města X po trase, která vede přes město Y a baba blbá v pokladně mi vystaví lístek na trasu přes město Z (čehož si nevšimnu, neb jsem v presu atd.).
Ještěže průvodčí bývají v tomto směru rozumní a shovívaví... |
|
|
|
| A samozřejmě z těch citovaných podmínek bych chápal, že nestihnutí přestupu kvůli zpoždění nikdo řešit nebude, protože to nebyl nejbližší vhodný spoj.
Navíc za běžných okolností tady platí, že to asi nikdo nebude řešit. Ale tím jsem si ověřil, že kdybych si koupil lístek z Prahy hlavního do Havlobrodu, a jel do Libně Skem (osobák), a teprve pak rychlíkem, který staví na obou stanicích, tak bych už porušil tarifní podmínky. |
|
|
|
| Pozemstan: Jinak to, co popisuješ, že ti dali kratší vzdálenost, to kupodivu nějak často dělají, že nabízejí levnější varianty. Dáše zase nabídli SONE(+?), když jela Pendolinem do Ostravy na víkend pracovně, že to bude mít levnější. |
|
|
|
| Pozemstan: Díky za osvětlení, dokopal jsem se vyhledat jejich tarif, bohužel máš pravdu, je to přerušení:
85. Přerušením jízdy končí platnost jízdenky a dokladu o zaplacení ceny ve stanici, kde byla jízda přerušena.
85. 1. Za přerušení jízdy se považuje, pokud cestující:
a) s jednoduchou nebo zpáteční jízdenkou do 100 tarifních kilometrů včetně (u zpáteční jízdenky v každém směru jízdy zvlášť) vystoupí z vlaku, aniž by šlo o přestup,
b) pokračuje v jízdě z přestupní stanice jiným než nejbližším vhodným přípojným vlakem odpovídajícím uzavřené přepravní smlouvě.
viz http://www.cd.cz/assets/infoservis/cim-se-ridime/sppo-6-3-2011.pdf (ten divný znak v tady kopírovaném textu, je Ž)
Dále však zmiňují, co přerušení není:
85. 2. Za přerušení jízdy se nepovaţuje, pokud cestující:
a) s jednoduchou nebo zpáteční jízdenkou vystoupí z vlaku ve stanici na přepravní cestě po ujetí 101 a více tarifních kilometrů (u zpáteční jízdenky v kaţdém směru jízdy zvlášť),
b) s časovou jízdenkou vystoupí z vlaku v kterékoliv stanici na přepravní cestě,
c) přestupuje mezi stanicemi zahrnutými do tarifního uzlu vyhlášeného v tarifu TR 10,
d) přestupuje mezi stanicemi (označenými poznámkou v platném jízdním řádu) v jedné obci leţícími na různých tratích.
|
|
|
|
| Mvek: Zmeškáním jsem myslel právě pokračování v jízdě při přestupu ne hned prvním vlakem, který se nabízí, ale až některým z následujících. Také bych řekl, že se to už moc neliší od přerušení cesty, kdy člověk na některém nádraží vystoupí a pokračuje až následujícím vlakem v tomtéž směru. Jinak systém ČD je vůbec zvláštní. Loni, když jsem chtěl lístek z Rychnova u Jablonce n. N. (přímo z Jablonce bych musel jet vlakem přes Liberec) do Chotěboře přes Pardubice - Rosice, což byla nejrychlejší cesta s jedním nebo dvěma přestupy, stejně mi nejprve chtěli prodat asi nepatrně levnější lístek po kratší trase, ovšem asi s pěti přestupy, podle Idosu časově mnohem delší, takže jsem jízdenku hned vrátil a požadavek musel zopakovat... -) |
|
|
|
| Pozemstan: To jsem se neptal, ale tak automaticky předpokládám, že přestup ne, ostatně při cestě z chalupy několikrát jsem samozřejmě přestupoval třeba po 30 km. A zmeškání moc nerozumím, to je v podstatě jedno, jestli přestupuješ hned, nebo ne.
Ale vzhledem k tomu, že samotné přerušení jsem považoval vždy za přestup, tak mě to překvapilo, že jím není. |
|
|
|
| Mvek: Bere se jako přerušení cesty i zmeškání (ve směru trasy nutného) přestupu, nebo i přestup samotný? |
|
|
|
| Mvek: Užitečná informace...! (bez ironie) |
|
|
|
| Jen, aby se někdo nenapálil (mně to už někdy hrozilo). Skutečně platí, že s klasickou jízdenkou ČD můžete přerušit cestu až po 100 tarifních kilometrech.
Vtipné pravidlo vzhledem k tomu, že je cenově fuk, zda si koupím lístek Praha-Kolín a Kolín-Brno, nebo Praha-Brno. |
|
|
|
| Objevil jsem potenciálně zajímavou službu: Za Jízdy.cz, která se ale asi víc než na získání slevy za vlak specializuje na seznamování a poznávání lidí za jízdy vlakem.
Nicméně jinak jsem nenašel jediný "jízdomat", který by měl kolonku "vlak", a ne jen auto. Přitom sleva už ve dvou je u vlaku velká (nevlastníte-li In Kartu, pak je to skoro nastejno). |
|
|
|
| Jaká je pravděpodobnost, že při STK a emisích si počkám hodinu po provedení, protože zaměnili papíry a dali je někomu jinému, který odjel, a ještě navíc ho sice sehnali (netuším jak, leda by to byl známý nebo nějak objednaný telefonicky, ale jezdí se tam běžně bez objednání), ale mezitím se vyboural?
Takže trvalo, než mi někdo papíry zpátky dovezl.
Podle šéfa maximálně 1x za 10 let:-). |
|
|
|
| TelemachusRhade:
kdy autobusy najíždějí přes úzký vjezd na parkoviště, aby se dostaly na tramvajou smyčku
Ano, to je i důvod, proč ty BUSy projíždějí druhou zastávku Spořilov, u té smyčky. Dříve to braly logicky na tu "dálniční" spojku, pokračování Chodovské, hned. Ale faktem je, že ve špičce je ta trasa po tramvajové trati rychlejší, protože Chodovská stojí. Jen je škoda, že nestaví na obou zastávkách, nebo prostě jezdí jen podle míry provozu tudy či tamtudy. |
|
|
|
| Mvek:
Ale můj favorit je zastávka jménem "Spořilov"
Tam a i těch jednosměrných pomocných komunikacích se poslední dobou pohybuju celkem často a je to opravdu místy až neuvěřitelné, co dokázali soudruzi vymyslet. Úsek "Roztyly - Choceradská - Hlavní - Spořilov - Teplárna Michle" slouží jako úžasný příklad na téma WTF. Zvláště pak úsek, kdy autobusy najíždějí přes úzký vjezd na parkoviště, aby se dostaly na tramvajou smyčku a následně musí harmoniky téměř brousit o zeď podjezdu, aby se vyhnuly protijedoucí tramvaji.
ad vynechání Otakarovy) Stejný (a možná ještě nesmyslnější) případ je na lince 135, která úplně ignoruje zastávku Ruská/Krymská a ve výsledku tak téměř půldruhého kilometru nestaví. Těsně před tím má ovšem na 500m 3 zastávky :) |
|
|
|
| Ano, 193 jsem si všiml, že parkuje před budovou. Ale o absenci Otakarovy jsem netušil, to jsem opravdu celkem předpokládal (zastávka tram Nádraží Vršovice by byla problematičtější kvůli dopravě a semaforům). Great...
Ale jinak tady má aspoň logiku to pojmenování dvou zastávek dále od sebe. I když v případě společné zastávky na Otakarově by to mělo více smyslu.
Ale můj favorit je zastávka jménem "Spořilov", pod tímto názvem se nachází 5 autobusových označníků a 1 tramvajový (smyčka). Nejdelší vzdálenost mezi dvěma s různými prostředky MHD je podle mapy cca 350 m. Ale znamená to podejít dálnici a přesednout na tutéž linku v opačném směru neznamená přejít ulici, ale podejít tu dálnici (a i tak je tam ještě jeden chyták pro linku 118, která si tam dělá okružní jízdu).
Resp. na obou stranách dálnice vede dvousměrná ulice a na obou stranách má stejnojmennou zastávku pro oba směry (linka 118 má dokonce 2 v jednom směru, na kterých však ostatní autobusy nestaví, a jsou vzdálené asi 300 m).
Opravdu doporučuji, myslím, že ani na místě to jen tak nepochopíte:-).
Už bych měl tomu DP napsat podnět, aby část zastávek přejmenovali. |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|