Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| Včera jsem udělal zásadní chybu. Chtěl jsem jet z Nuslí na Vinohrady a zpět MHD, a to nějak rychle. ROPID mi vysvětlil, že pokud se nechci krásně pomalu projet a učekat se na zastávkách k smrti, musím napříště zvolit auto.
Takže, potřeboval jsem od sebe (tj. Na Paloučku) dorazit do Perunovy. Nechtělo se mi z Jiřáku obcházet 4 bloky a ještě do kopce, tak jsem se naivně rozhodl pro přestup na IP.
Dorazil jsem na Palouček a tram jela za 7 minut, bus za 6. 193 mě tedy dovezla na Synkáč, kde 11-ka jela za 7 minut, 13-ka za 8. Jedenáctkou jsem se dopravil na IP, kde mi humorný šofér 16-ky zatrolil před nosem a ujel, přestože se na mě díval jak dobíhám. 10 i 16 jely shodně za 9 minut. V Perunově jsem tedy dosáhl svého cíle a koupil si kávu, protože mletou Santo Domingo mají jen tam. Při cestě k Vinohradké vodárně kolem mě prosvištěla desítka a šestnáctka jela za 7 minut. Znechucen jsem sešel 2 bloky na Jiřák a podíval se, kdy jede 11 a 13. Za 7 a 8 minut :-) Když jsem konečně dorazil zpět na Synkáč, 193 i 18 odjeli přesně v momentě, kdy 11-ka otevřela dveře. Zbytek už jsem radši došel pěšky.
Průměrná cestovní rychlost po celou dobu byla nějakých 15 km/h.
A mně se všichni diví, že jezdím autem. Kdybych to tak udělal, dorazím domů o dobrou půlhodinku dřív. |
|
|
|
| Jinak mi Oleksej v práci ukazoval obrázky, že i Kijev má výstavní stanice metra v centru, podobně jako Moskva. Tedy on sám zmínil, že pak to stojí moc peněz, a z jeho pohledu je to tedy spíš špatné.
Některé fotky jsou zajímavé, stačí rovnou googlit obrázky ("metro kiev" apod.). |
|
|
|
| Pozemstan: Vida. Dík za dohledání. |
|
|
|
| Mvek: Zajímavé... Trasa pre bratislavské metro ešte nezarástla.
"Do roku 1989 sa projekt metra musel skrývať pod názov rýchlodráha, pretože v tom čase mohla mať metro iba metropola. Podľa ruských noriem metro mohlo mať len mesto s viac než miliónom obyvateľov" |
|
|
|
| 30 let pražského metra
Nic moc článek, ale pár zajímavostí tam je.
Zaujaly mě dvě věci:
"kde stojí vestibul stanice Pankrác (původně Mládežnická), se vybudovaly dva odbočné tunely. Odtud měla vést trasa směrem na Lhotku."
(Že by toho chtěli finančně využít, a i proto se počítá nyní opět s trasou D jako větví C z Pankráce?)
"Pár dekád po Praze smutně pokukovala slovenská Bratislava. I ona snila o částečně zahloubené rychlodráze. "Dokonce se začalo stavět, ale sešlo z toho. Dodnes je v Petržalce betonové torzo," popisuje Fojtík." |
|
|
|
| Po tom je komická dnešní zpráva:
Pražský dopravní podnik odstavil kvůli závadě na brzdách několik tramvají typu 15T ForCity. U deseti vozidel se pokazil automatický dostavovací mechanismus hydraulických brzd. Do běžného provozu by se měly tramvaje vrátit v úterý 13. května
Zdroj: http://praha.idnes.cz/dpp-odstavil-kvuli-poruse-nekolik-tramvaji-forcity-fy0-/praha-zpravy.aspx?c=A140509_155808_praha-zpravy_bur
Nicméně tvrdí, že jde o výrobní závadu na nějaké dodávce těch dílů, takže je to výjimka:-). |
|
|
|
| Nevím no, čtrnáctky mi prostě nevadí. IMHO jsou v Praze horší vozy na odstřel. |
|
|
|
| Porsche umí akorát auta... jak jde o tank nebo tramvaj, tak vždycky zvítězí design nad funkcí... :-) |
|
|
|
| Yakuzza: Ano, ty kryty jsou divné a myslím, že přispívají k hluku, i když z nich vystupují jakési (také zvláštní) černé izolační kartáče. |
|
|
|
| Tady to je trochu vidět u přední sady kol. |
|
|
|
| V poslední době jsem se v Praze párkrát svezl 15T a musím říct, že to bylo velice přijemné svezení. Nesedí mi jenom jedna věc, když vůz zatáčí v oblouku, tak se vysunují jakési kryty u kol (z venku) a vypadá to strašně divně :) |
|
|
|
| Je fakt, že se třeba při přejezdu výhybek hlučně třesou jako "žebřiňák", takže navozují dojem, že se pod moderním designem skrývá šrot, ale v tomto ohledu není ani 15T o moc lepší... 14T na mě přitom alespoň působí vzhledově jako tramvaj, zatímco 15T připomíná spíš autobus, byť se mi celkově líbí víc... |
|
|
|
| Oj oj, neměli jste ale s těmi 15T taky nějaké problémy? Nebo nějak blbě postavená smlouva se škodovkou? Jinak brněnské 13T jsou sice děsně neoblíbené, ale aspoň jezdí spolehlivě. |
|
|
|
| "Prodej tramvají souvisí i s tím, že se Praha do konce roku 2018 zavázala odebrat celkem 250 modernějších tramvají 15T ForCity. Vzhledem k objemu zakázky musí dopravní podnik vyprázdnit vozovny, aby měl nové soupravy kam dát."
Dopravní podnik, no :-/ |
|
|
|
| Yakuzza: Nevidím do brněnské situace kolem tamního MO, ale jo, věřím. Ostatně v Praze jsme se sice konečně dočkali aspoň jižní části, ale sever je v háji no a na východě je také každý den nějakou dobu zacpaná Štěrboholská spojka, která už prostě dvacet let nestačí. |
|
|
|
| Zmatky okolo městského okruhu v Brně. Ani silničáři neví, kdy se dostaví
Kvůli neustálým změnám ve vedení Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), které je investorem stavby, o vývoji projektu nyní nemá aktuální informace ani vedení Brna.
Podle mých posledních informací se mělo začít stavět v prvním čtvrtletí roku 2016. Neoficiálně jsem se ale ke svému překvapení doslechl, že bylo zrušeno výběrové řízení na zpracování dokumentace pro stavební povolení.
Obvykle nejsem příznivcem výkřiků tohoto typu, ale musím zkonstatovat, že je tady opravdu neuvěřitelný bordel. Stačí jenom trochu větší provoz a daný úsek VMO je prakticky nepoužitelný. Pokud teda člověk nemá nic lepšího na práci, než popojíždět dvacet minut na jedničku v kolonách.
Ať se nikdo nezlobí, ale celý náš politický systém ať jde do hajzlu. Před volbama člověk poslouchá sliby o zeštihlování byrokracie, ale ve výsledku je situace asi horší a horší. Výběrové řízení na zpracování dokumentace pro stavební povolení? To vážně? Dokončení aktuálně vypadá na konec roku 2019. Takže minimálně 5 let bude ještě půlka Brna dělat všechno pro to, aby se danému místu vyhnula. Nemluvě o tom, že se termín bude ještě samozřejmě průběžně posouvat, takže nějaký ten rok ještě naskáče. Já se kolikrát ani nedivím, že je ve společnosti nálada jaká je. |
|
|
|
| Pozemstan: Jo, to je tak nějak už normální stav. O Velikonocích to bylo na většině zastávkách podobné. |
|
|
|
| Marshall: Pochybuji, že by to někdo myslel vážně... Takže pak je to celkem jedno.
Ale Letňany bych spíš odvodil od létání, i když to určitě historicky takto nevzniklo.
Každopádně měli z Pankráce udělat Pancreas. Beztak od hodin biologie na škole tam slinivku vždycky slyším z hlášení stanic. |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|