Trekkies.cz StarTrek.cz Sickbay CZ Kontinuum StarTrekKnihy.cz WARP TrekCORE TrekCollective Memory Alpha Memory Beta Ex Astris Scientia Treknews.de


 

   DISKUSNÍ FÓRA

 
 REGISTRACE
 
Nick: 
Heslo: 
  
 Zaslání hesla
 

3) Obecná témata => Doleva, doprava - a třeba i rovně

Spravuje: AVip
Počet příspěvků: 3043
Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :)

Autor:  Text:     
Nejnovější   Novější 2167 - 2186 / 3043Starší   Nejstarší

Mvek - 21. květen 2014 13:40sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
TelemachusRhade: Možná na tom opravdu ušetří, otázkou je, zda se ta úspora nějak projeví (např. se opravdu sníží deficit...).
Telemachus Rhade - 21. květen 2014 13:28sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
ROPID vymýšlí děné píčoviny. Místo nějaké pevné koncepce jsou jízdní řády nasazované častokrát i na jediný den, většinou tak na 3 neděle až měsíc. Prostě už chodím na zastávku a až to pojede, tak to pojede.
Mvek - 21. květen 2014 11:37sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Praha:
"Od poloviny června se mírně prodlouží intervaly v odpolední špičce," říká mluvčí společnosti Ropid Filip Drápal. MHD najede na poloprázdninový provoz v sobotu 14. června. Intervaly se prodlouží především u linek, kterými jezdí vysokoškoláci. Ti totiž spolu se studenty posledních ročníků středních škol budou mít už volno.
Zdroj: http://praha.idnes.cz/zmena-jizdnich-radu-prazske-mhd-d3v-/praha-zpravy.aspx?c=A140520_2066344_praha-zpravy_bur


Také zmiňují, že naopak posílí některé "turistické" linky. A ZOO si zavádí vlastní posilový autobus ze stejného stanoviště jako 112ka.

Prázdninový provoz čekáme i o podzimních prázdninách.
Mvek - 13. květen 2014 11:56sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
TelemachusRhade: No nevím, Perunova zrovna moc do kopce z Jiřáku není, resp. je tam převýšení, ale nikdo tě nenutí jít k vodárenské věži, můžeš jít kus po Vinohradské a pak se zanořit, takže to je pozvolné. Ano, z Radhošťské je to asi daleko.

Co znamená, že ti třeba "11-ka jela za 7 minut, 13-ka za 8"? Podle jízdních řádů jezdí 4-6 minut po sobě, ne minutu.


Jinak jestli něco pražské dopravě chybí, tak nějaké ošetření těch přestupů, kdy jeden prostředek zastavuje a otevírá dveře a druhý je zavírá. Pokud už se stane, že na chvíli oba stojí v jedné zastávce, tak je to fakt podstatné, kdyby ten vepředu chvíli počkal,

Jako vizi budoucnosti bych si představoval, že v prostředku bude jakési tlačítko na znamení prostředku vepředu. Samozřejmě, že často je tato situace taková, že ten prostředek vepředu má zpoždění, ale jsou případy, kdy je to přesně naopak, ale cestující má smůlu.
Telemachus Rhade - 13. květen 2014 11:12sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Včera jsem udělal zásadní chybu. Chtěl jsem jet z Nuslí na Vinohrady a zpět MHD, a to nějak rychle. ROPID mi vysvětlil, že pokud se nechci krásně pomalu projet a učekat se na zastávkách k smrti, musím napříště zvolit auto.

Takže, potřeboval jsem od sebe (tj. Na Paloučku) dorazit do Perunovy. Nechtělo se mi z Jiřáku obcházet 4 bloky a ještě do kopce, tak jsem se naivně rozhodl pro přestup na IP.

Dorazil jsem na Palouček a tram jela za 7 minut, bus za 6. 193 mě tedy dovezla na Synkáč, kde 11-ka jela za 7 minut, 13-ka za 8. Jedenáctkou jsem se dopravil na IP, kde mi humorný šofér 16-ky zatrolil před nosem a ujel, přestože se na mě díval jak dobíhám. 10 i 16 jely shodně za 9 minut. V Perunově jsem tedy dosáhl svého cíle a koupil si kávu, protože mletou Santo Domingo mají jen tam. Při cestě k Vinohradké vodárně kolem mě prosvištěla desítka a šestnáctka jela za 7 minut. Znechucen jsem sešel 2 bloky na Jiřák a podíval se, kdy jede 11 a 13. Za 7 a 8 minut :-) Když jsem konečně dorazil zpět na Synkáč, 193 i 18 odjeli přesně v momentě, kdy 11-ka otevřela dveře. Zbytek už jsem radši došel pěšky.

Průměrná cestovní rychlost po celou dobu byla nějakých 15 km/h.

A mně se všichni diví, že jezdím autem. Kdybych to tak udělal, dorazím domů o dobrou půlhodinku dřív.
Mvek - 13. květen 2014 09:16sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Jinak mi Oleksej v práci ukazoval obrázky, že i Kijev má výstavní stanice metra v centru, podobně jako Moskva. Tedy on sám zmínil, že pak to stojí moc peněz, a z jeho pohledu je to tedy spíš špatné.
Některé fotky jsou zajímavé, stačí rovnou googlit obrázky ("metro kiev" apod.).
Mvek - 13. květen 2014 09:14sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Pozemstan: Vida. Dík za dohledání.
Pozemstan - 12. květen 2014 14:58sipka
ZAMĚŘIT
Pozemstan
Mvek: Zajímavé... Trasa pre bratislavské metro ešte nezarástla.
"Do roku 1989 sa projekt metra musel skrývať pod názov rýchlodráha, pretože v tom čase mohla mať metro iba metropola. Podľa ruských noriem metro mohlo mať len mesto s viac než miliónom obyvateľov"
Mvek - 12. květen 2014 14:08sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
30 let pražského metra

Nic moc článek, ale pár zajímavostí tam je.

Zaujaly mě dvě věci:

"kde stojí vestibul stanice Pankrác (původně Mládežnická), se vybudovaly dva odbočné tunely. Odtud měla vést trasa směrem na Lhotku."

(Že by toho chtěli finančně využít, a i proto se počítá nyní opět s trasou D jako větví C z Pankráce?)

"Pár dekád po Praze smutně pokukovala slovenská Bratislava. I ona snila o částečně zahloubené rychlodráze. "Dokonce se začalo stavět, ale sešlo z toho. Dodnes je v Petržalce betonové torzo," popisuje Fojtík."
Mvek - 12. květen 2014 13:25sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Po tom je komická dnešní zpráva:
Pražský dopravní podnik odstavil kvůli závadě na brzdách několik tramvají typu 15T ForCity. U deseti vozidel se pokazil automatický dostavovací mechanismus hydraulických brzd. Do běžného provozu by se měly tramvaje vrátit v úterý 13. května
Zdroj: http://praha.idnes.cz/dpp-odstavil-kvuli-poruse-nekolik-tramvaji-forcity-fy0-/praha-zpravy.aspx?c=A140509_155808_praha-zpravy_bur

Nicméně tvrdí, že jde o výrobní závadu na nějaké dodávce těch dílů, takže je to výjimka:-).
Telemachus Rhade - 11. květen 2014 20:33sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Nevím no, čtrnáctky mi prostě nevadí. IMHO jsou v Praze horší vozy na odstřel.
AVip - 11. květen 2014 20:17sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Porsche umí akorát auta... jak jde o tank nebo tramvaj, tak vždycky zvítězí design nad funkcí... :-)
Pozemstan - 11. květen 2014 16:20sipka
ZAMĚŘIT
Pozemstan
Yakuzza: Ano, ty kryty jsou divné a myslím, že přispívají k hluku, i když z nich vystupují jakési (také zvláštní) černé izolační kartáče.
Yakuzza - 11. květen 2014 14:37sipka
ZAMĚŘIT
Yakuzza
Tady to je trochu vidět u přední sady kol.
Yakuzza - 11. květen 2014 14:36sipka
ZAMĚŘIT
Yakuzza
V poslední době jsem se v Praze párkrát svezl 15T a musím říct, že to bylo velice přijemné svezení. Nesedí mi jenom jedna věc, když vůz zatáčí v oblouku, tak se vysunují jakési kryty u kol (z venku) a vypadá to strašně divně :)
Pozemstan - 11. květen 2014 14:32sipka
ZAMĚŘIT
Pozemstan
Je fakt, že se třeba při přejezdu výhybek hlučně třesou jako "žebřiňák", takže navozují dojem, že se pod moderním designem skrývá šrot, ale v tomto ohledu není ani 15T o moc lepší... 14T na mě přitom alespoň působí vzhledově jako tramvaj, zatímco 15T připomíná spíš autobus, byť se mi celkově líbí víc...
Yakuzza - 11. květen 2014 13:29sipka
ZAMĚŘIT
Yakuzza
Oj oj, neměli jste ale s těmi 15T taky nějaké problémy? Nebo nějak blbě postavená smlouva se škodovkou? Jinak brněnské 13T jsou sice děsně neoblíbené, ale aspoň jezdí spolehlivě.
Telemachus Rhade - 11. květen 2014 10:35sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
"Prodej tramvají souvisí i s tím, že se Praha do konce roku 2018 zavázala odebrat celkem 250 modernějších tramvají 15T ForCity. Vzhledem k objemu zakázky musí dopravní podnik vyprázdnit vozovny, aby měl nové soupravy kam dát."

Dopravní podnik, no :-/
Zephram - 11. květen 2014 10:08sipka
ZAMĚŘIT
Zephram
Praha se zbaví tramvají Porsche
A mně se ty tramvaje zrovna líbily. Ani ona tolik kritizovaná ergonomie uvnitř mi nijak zvlášť nevadila.
Mvek - 05. květen 2014 14:02sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Yakuzza: Nevidím do brněnské situace kolem tamního MO, ale jo, věřím. Ostatně v Praze jsme se sice konečně dočkali aspoň jižní části, ale sever je v háji no a na východě je také každý den nějakou dobu zacpaná Štěrboholská spojka, která už prostě dvacet let nestačí.

Nejnovější   Novější 2167 - 2186 / 3043Starší   Nejstarší
HLAVNÍ STRÁNKA

UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA ]
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE

NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV

Sponzoruje KRAXNET spol. s r.o