Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| Tak tam by se nebylo špatné podívat a pořádně si to prolézt.
http://technet.idnes.cz/technicke-zazemi-metra-07d-/tec_reportaze.aspx?c=A140510_213849_tec_reportaze_rja |
|
|
|
| Zephram: A já si říkal, co tam dělala ta tramvaj, kterou jsem zahlédl někdy před rokem nebo dvěma z auta:-). |
|
|
|
| Na Jižní spojce v úseku mezi Jižním Městem a Smíchovem začne od pondělí 2. června fungovat vyhrazený pruh pro autobusy MHD.
http://praha.idnes.cz/vyhrazeny-pruh-pro-autobusy-na-jizni-spojce-f3g-/praha-zpravy.aspx?c=A140528_154425_praha-zpravy_mis1
V článku mluví hlavně o mostu, kde si to naopak moc nedovedu představit, na druhou stranu možná tam bude méně kolizních situací (i když více čekání).
Je otázkou, jestli ten pruh udělají po celé J.S., a pak by měl tedy význam pro případ, kdy se stane nehoda, aby BUSy nemusely trčet na 8minutové trase hodinu.
Jen by to ještě chtělo někdy udělat zastávku nad Kačerovem, nebo zavést další BUS, který by jezdil např. z Budějovické přes Brumlovku a Kačerov na Smícháč.
|
|
|
|
| V Dejvicích nateklo už ráno... :-)
(demontovaná střecha je demontovaná střecha)
Takže na Dejvické na 100%.
|
|
|
|
| Otázka je jediná: Kudy nateče do metra dnes? :-) |
|
|
|
| Mvek: Neslovíčkař. :) Prostě to blbě organizujou. |
|
|
|
| TelemachusRhade: To není ale "teď", prázdninový řád se občas objevoval i pár lez zpátky, a pokud nešlo o léto nebo Vánoce, tak také platilo, že to vůbec nevyvěšovali, jen informovali, že to jezdí méně. |
|
|
|
| Mvek: Ta úspora tam asi bude, ale tohle se musí řešit koncepčně. Teď jak byly ty dva svátky v květnu, tak to jezdilo úplně jinak, než bylo vylepeno na zastávkách, protože to vymysleli s předstihem běžcova palce a nestihly vytisknout řády. Na ten druhý svátek se na to už vysrali úplně, protože to na jeden den nemá cenu tisknout. |
|
|
|
| Nicméně vyhledávače spojení, tedy zejména ten pod webem DPP bývají v tomhle spolehlivé.
Jen opravdu krátkodobé výluky a mimořádnosti tam nejsou. |
|
|
|
| TelemachusRhade: Možná na tom opravdu ušetří, otázkou je, zda se ta úspora nějak projeví (např. se opravdu sníží deficit...). |
|
|
|
| ROPID vymýšlí děné píčoviny. Místo nějaké pevné koncepce jsou jízdní řády nasazované častokrát i na jediný den, většinou tak na 3 neděle až měsíc. Prostě už chodím na zastávku a až to pojede, tak to pojede. |
|
|
|
| Praha:
"Od poloviny června se mírně prodlouží intervaly v odpolední špičce," říká mluvčí společnosti Ropid Filip Drápal. MHD najede na poloprázdninový provoz v sobotu 14. června. Intervaly se prodlouží především u linek, kterými jezdí vysokoškoláci. Ti totiž spolu se studenty posledních ročníků středních škol budou mít už volno.
Zdroj: http://praha.idnes.cz/zmena-jizdnich-radu-prazske-mhd-d3v-/praha-zpravy.aspx?c=A140520_2066344_praha-zpravy_bur
Také zmiňují, že naopak posílí některé "turistické" linky. A ZOO si zavádí vlastní posilový autobus ze stejného stanoviště jako 112ka.
Prázdninový provoz čekáme i o podzimních prázdninách. |
|
|
|
| TelemachusRhade: No nevím, Perunova zrovna moc do kopce z Jiřáku není, resp. je tam převýšení, ale nikdo tě nenutí jít k vodárenské věži, můžeš jít kus po Vinohradské a pak se zanořit, takže to je pozvolné. Ano, z Radhošťské je to asi daleko.
Co znamená, že ti třeba "11-ka jela za 7 minut, 13-ka za 8"? Podle jízdních řádů jezdí 4-6 minut po sobě, ne minutu.
Jinak jestli něco pražské dopravě chybí, tak nějaké ošetření těch přestupů, kdy jeden prostředek zastavuje a otevírá dveře a druhý je zavírá. Pokud už se stane, že na chvíli oba stojí v jedné zastávce, tak je to fakt podstatné, kdyby ten vepředu chvíli počkal,
Jako vizi budoucnosti bych si představoval, že v prostředku bude jakési tlačítko na znamení prostředku vepředu. Samozřejmě, že často je tato situace taková, že ten prostředek vepředu má zpoždění, ale jsou případy, kdy je to přesně naopak, ale cestující má smůlu. |
|
|
|
| Včera jsem udělal zásadní chybu. Chtěl jsem jet z Nuslí na Vinohrady a zpět MHD, a to nějak rychle. ROPID mi vysvětlil, že pokud se nechci krásně pomalu projet a učekat se na zastávkách k smrti, musím napříště zvolit auto.
Takže, potřeboval jsem od sebe (tj. Na Paloučku) dorazit do Perunovy. Nechtělo se mi z Jiřáku obcházet 4 bloky a ještě do kopce, tak jsem se naivně rozhodl pro přestup na IP.
Dorazil jsem na Palouček a tram jela za 7 minut, bus za 6. 193 mě tedy dovezla na Synkáč, kde 11-ka jela za 7 minut, 13-ka za 8. Jedenáctkou jsem se dopravil na IP, kde mi humorný šofér 16-ky zatrolil před nosem a ujel, přestože se na mě díval jak dobíhám. 10 i 16 jely shodně za 9 minut. V Perunově jsem tedy dosáhl svého cíle a koupil si kávu, protože mletou Santo Domingo mají jen tam. Při cestě k Vinohradké vodárně kolem mě prosvištěla desítka a šestnáctka jela za 7 minut. Znechucen jsem sešel 2 bloky na Jiřák a podíval se, kdy jede 11 a 13. Za 7 a 8 minut :-) Když jsem konečně dorazil zpět na Synkáč, 193 i 18 odjeli přesně v momentě, kdy 11-ka otevřela dveře. Zbytek už jsem radši došel pěšky.
Průměrná cestovní rychlost po celou dobu byla nějakých 15 km/h.
A mně se všichni diví, že jezdím autem. Kdybych to tak udělal, dorazím domů o dobrou půlhodinku dřív. |
|
|
|
| Jinak mi Oleksej v práci ukazoval obrázky, že i Kijev má výstavní stanice metra v centru, podobně jako Moskva. Tedy on sám zmínil, že pak to stojí moc peněz, a z jeho pohledu je to tedy spíš špatné.
Některé fotky jsou zajímavé, stačí rovnou googlit obrázky ("metro kiev" apod.). |
|
|
|
| Pozemstan: Vida. Dík za dohledání. |
|
|
|
| Mvek: Zajímavé... Trasa pre bratislavské metro ešte nezarástla.
"Do roku 1989 sa projekt metra musel skrývať pod názov rýchlodráha, pretože v tom čase mohla mať metro iba metropola. Podľa ruských noriem metro mohlo mať len mesto s viac než miliónom obyvateľov" |
|
|
|
| 30 let pražského metra
Nic moc článek, ale pár zajímavostí tam je.
Zaujaly mě dvě věci:
"kde stojí vestibul stanice Pankrác (původně Mládežnická), se vybudovaly dva odbočné tunely. Odtud měla vést trasa směrem na Lhotku."
(Že by toho chtěli finančně využít, a i proto se počítá nyní opět s trasou D jako větví C z Pankráce?)
"Pár dekád po Praze smutně pokukovala slovenská Bratislava. I ona snila o částečně zahloubené rychlodráze. "Dokonce se začalo stavět, ale sešlo z toho. Dodnes je v Petržalce betonové torzo," popisuje Fojtík." |
|
|
|
| Po tom je komická dnešní zpráva:
Pražský dopravní podnik odstavil kvůli závadě na brzdách několik tramvají typu 15T ForCity. U deseti vozidel se pokazil automatický dostavovací mechanismus hydraulických brzd. Do běžného provozu by se měly tramvaje vrátit v úterý 13. května
Zdroj: http://praha.idnes.cz/dpp-odstavil-kvuli-poruse-nekolik-tramvaji-forcity-fy0-/praha-zpravy.aspx?c=A140509_155808_praha-zpravy_bur
Nicméně tvrdí, že jde o výrobní závadu na nějaké dodávce těch dílů, takže je to výjimka:-). |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|