Trekkies.cz StarTrek.cz Sickbay CZ Kontinuum StarTrekKnihy.cz WARP TrekCORE TrekCollective Memory Alpha Memory Beta Ex Astris Scientia Treknews.de


 

   DISKUSNÍ FÓRA

 
 REGISTRACE
 
Nick: 
Heslo: 
  
 Zaslání hesla
 

3) Obecná témata => Doleva, doprava - a třeba i rovně

Spravuje: AVip
Počet příspěvků: 3043
Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :)

Autor:  Text:     
Nejnovější   Novější 2138 - 2157 / 3043Starší   Nejstarší

Telemachus Rhade - 13. červen 2014 23:09sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Mvek:
Jinak obnovit Vyšehrad asi ne, tam to asi bude narážet na nějaké limity co se týče zatáčky

A to je přesně ta argumentace, díky které není nic hotové. Samozřejmě, že znovuzprovoznění nádraží Vyšehrad je pro S-Bahn jasná volba. Zatáčka? No a co, vždyť je 2014, ne 1910. 2 koleje u nádražní budy a jedna vedlejší tranzitní. + tramvajový přestupní bod Albertov. Víc ideální už to snad ani být nemůže :)
AVip - 13. červen 2014 22:33sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Mvek:
Kde to bylo?

Pod Zvonařkou, těsně před vjezdem do tunelu.
Mvek - 13. červen 2014 21:26sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
AVip:
stanice Vinohrady.

Kde to bylo?

Jinak obnovit Vyšehrad asi ne, tam to asi bude narážet na nějaké limity co se týče zatáčky apod. Ale nebylo by snad tak drahé postavit zastávku u Výtoně, nebo naopak pod nuselákem.
AVip - 13. červen 2014 20:15sipka
ZAMĚŘIT
AVip
TelemachusRhade:
Jako, kdyby přinesl Praze novou linku metra za náklady "nula prd", tak má volby v kapse :)

To rozhodně. Třeba zrovna relace, kterou jsem zmínil, může začít klidně jezdit zítra - stačí posílit autobusy směrem k Krčskému Nádraží (i když by asi obyvatele přilehlé vilové čtvrti trefil šlak :-D).
AVip - 13. červen 2014 20:13sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Pozemstan:
Že by TOP09 vyřešila problém s Opencard "znárodněním" obsluhy? -)
Odvážný krok... otázkou je, přežije-li ev. žalobu a z ní vyplývající konsekvence. Uvidíme. S trochou jedovatosti se dá poznamenat, že do voleb to asi vydrží - a pak už to bude tak jako tak jedno. Osobně si nicméně pořád myslím, že jediné řešení, které rozváže magistrátu ruce (ať už bude primátor kdokoliv), je alespoň dočasný návrat k papírovým jízdenkám.

Když nás učil, říkal, že nechápe, proč metro nevyjede mimo centrum nad zem...
Tady jde spíš o rozpletení pražského "gordického" železničního uzlu a taky o to, aby začala být železnice více využívána pro dopravu ve městě (což by v určitých relacích mohlo znamenat i řešení celé situace, to by ovšem znamenalo i lepší obslužnost nádraží klasickou MHD - zde se právě nabízí šance u trasy D, neboť jedna z plánovaných stanic má být Nádraží Krč).
Jinak samozřejmě, nad tím, proč metro nejde na okrajích "venkem" se podivuje +/- každý a i když pro to existují jisté důvody, nejde o neřešitelný problém.
Telemachus Rhade - 13. červen 2014 20:11sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Pozemstan: Přesně to jsem říkal, že nastane. Měl jsem se vsadit :)

ad S-Bahn) Asi by mu to měl někdo rychle připomenout. Jako, kdyby přinesl Praze novou linku metra za náklady "nula prd", tak má volby v kapse :)
Pozemstan - 13. červen 2014 20:02sipka
ZAMĚŘIT
Pozemstan
Že by TOP09 vyřešila problém s Opencard "znárodněním" obsluhy? -)
Praha přebírá technickou podporu opencard. Hazard, tvrdí vlastník licencí.

AVip: Hudeček by mohl být S-bahnu nakloněn. Když nás učil, říkal, že nechápe, proč metro nevyjede mimo centrum nad zem...
AVip - 13. červen 2014 19:58sipka
ZAMĚŘIT
AVip
TelemachusRhade: Přesně tak. Nemluvě o tom, že by aspoň jedna - dvě linky stačily coby "proof of concept" s ohledem na řešení situace s dopravou na/z letiště.

Telemachus Rhade - 13. červen 2014 19:53sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
AVip: Mít Praha kvalitního dopravního projektanta, tak už jsou na stole návrhy na 5 místních S-Bahnů a už by se dávala do kupy stanice Vyšehrad. Kolejí je tu dost a za minimálních investic se tu dají velmi rychle rozjet 3 nové linky.
AVip - 13. červen 2014 19:42sipka
ZAMĚŘIT
AVip
A obecně k "D" - obě varianty, co jsou na stole mají svá prot a proti a myslím, že se bez problému shodneme, že nejhorší je varianta "0", to jest že se zas nebude stavět nic.

Dále je tu ta věc, že celá situace opravdu volá po návratu tramvají na Pankrác.
A taky po výstavbě "S-bahnu" na trase Krč - Vršovice - Hlavní Nádraží (- Holešovice) v taktu, řekněme 15 minut ve špičce.
Krčí se to propasíruje, tím jsem si jist, koukám na ní z okna, otázka je, jak by to bylo ve Vinohradských tunelech mezi Vršovicemi a Wilsonkou, eventuálně by se dalo uvažovat pro tento účel i o obnově stanice Vinohrady.
AVip - 13. červen 2014 10:37sipka
ZAMĚŘIT
AVip
TelemachusRhade: Tomu uvěřím, až se začne kopat; krom toho, přestup na Pankráci je ve hře doslova "od nepaměti" a s najížděním na C se v některých variantách výstavby D počítalo pouze coby s dočasným opatřením.

Pozemstan - 12. červen 2014 22:09sipka
ZAMĚŘIT
Pozemstan
TelemachusRhade: Neříkej hop, dokud zastupitelstvo nepřeskočí... -)
Telemachus Rhade - 12. červen 2014 22:04sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Trasa metra D: z Pankráce by se mohla stát přestupní stanice

Aha, někdo nalezl rozum :-)
Pozemstan - 11. červen 2014 13:58sipka
ZAMĚŘIT
Pozemstan
Mvek: Pokud je to takový systém, tak už je to jasně poněkud nekalá konkurence, jen by to asi nemělo postihovat jakékoli spolujízdy, kdy člověk přispěje na palivo... Jinak by myslím místo zákazu byla na místě spíše legalizace za jasných pravidel a standardů zajišťujících kvalitu řidiče a automobilu srovnatelnou s taxíky, zdanění atd.

Jinak při cestách autobusem mezi Prahou a Jabloncem či Libercem jsem před lety na nástupištích vídal člověka, který nabízel svezení lidem bez místenky... Jednou, když jsem se nedostal do autobusu, jsem toho v časové tísni využil. Uklidnilo mě, že se přidal i jablonecký zastupitel a paradoxně dopravní expert (původně železničář) Berounský. Jinak bych se trochu bál jet se zcela neznámými lidmi, protože ten člověk na první pohled nepůsobil moc seriózně... Cenově to nakonec vyšlo podobně jako autobus.
Mvek - 11. červen 2014 10:10sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Yakuzza: Jo, určitě to v pořádku není a nadpis článku je zavádějící. Ovšem pokud by to vedlo k tomu, že třeba budou moct být provokatéři stopaři, kteří stopnou někoho a pak mu nabídnou peníze za svezení, a když on přijme, tak mu dají pokutu, tak by to bylo hodně špatné.
Aneb zřejmě tohle se děje v USA v některých státech (alespoň Boston Legal se na tom párkrát přiživilo) s prostitucí, že se policajtky nabízí, aby zatkly zákazníka ve chvíli, kdy jim nabídne peníze...

Únik daní je jasně špatný a diskutabilní, navíc alespoň u nás auta taxislužby přece jen mají chodit na technickou častěji a řidiči na zdravotní prohlídky. Jiná věc bohužel je, že se to dá asi snadno ošulit, když člověk chce.
Yakuzza - 11. červen 2014 10:06sipka
ZAMĚŘIT
Yakuzza
Ona to je vpodstatě taková modernější verze taxiků, takhle by to mělo fungovat všude.
Yakuzza - 11. červen 2014 10:04sipka
ZAMĚŘIT
Yakuzza
Mno, spolujízda je jedna věc, tohle je ale skutečně alternativa k taxikům, takže chápu, že to taxikáře štve, kor když ti lidi z toho mají pravidelný nezdaněný výdělek...
Mvek - 11. červen 2014 10:01sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Zajímavé...

Španělsko zakazuje placené spolujízdy

Netušil jsem, že takové aplikace a komplexní systémy fungují.
Marshall - 06. červen 2014 18:13sipka
ZAMĚŘIT
Marshall
Zef: Jéé, to je pěkné (ta tramvaj). No a co se týká prolézání, tak myslím, že naši zkušenost s vlaky metra v Hostivaři jen tak něco nepřekoná.
Zephram - 03. červen 2014 09:54sipka
ZAMĚŘIT
Zephram
Tak tam by se nebylo špatné podívat a pořádně si to prolézt.
http://technet.idnes.cz/technicke-zazemi-metra-07d-/tec_reportaze.aspx?c=A140510_213849_tec_reportaze_rja

Nejnovější   Novější 2138 - 2157 / 3043Starší   Nejstarší
HLAVNÍ STRÁNKA

UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA ]
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE

NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV

Sponzoruje KRAXNET spol. s r.o