Trekkies.cz StarTrek.cz Sickbay CZ Kontinuum StarTrekKnihy.cz WARP TrekCORE TrekCollective Memory Alpha Memory Beta Ex Astris Scientia Treknews.de


 

   DISKUSNÍ FÓRA

 
 REGISTRACE
 
Nick: 
Heslo: 
  
 Zaslání hesla
 

3) Obecná témata => Doleva, doprava - a třeba i rovně

Spravuje: AVip
Počet příspěvků: 3050
Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :)

Autor:  Text:     
Nejnovější   Novější 2960 - 2979 / 3050Starší   Nejstarší

Mvek - 03. listopad 2011 14:51sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Tak také si to představuji tak, že teoreticky jedna lokomotiva uveze celý vlak, ale problém je se rozjet/zastavit. Proto je jich víc.

Nicméně právě kvůli té potřebě více lokomotiv si taky říkám, že se to vyplatí, že není lepší poslat víc menších vlaků.
Yakuzza - 03. listopad 2011 14:47sipka
ZAMĚŘIT
Yakuzza
AVip 212712: Takže jestli to chápu správně, u těchto souprav se udělovala výjimka s tím, že je možné nějaké zanedbatelné riziko najetí do jiné soupravy jedoucí vpředu...?

AVip 212713: Znamená to teda, že čistě teoreticky by to (třeba v tomhle případě) utáhla lokomotiva jedna?
AVip - 03. listopad 2011 14:18sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Jinak těch víc lokomotiv se IMHO používá hlavně proto, aby měla souprava lepší jízdní vlastnosti, t.j. akceleraci a brždění a taky, aby byla rezerva, pokud by došlo na některé z mašin k poruše (mimochodem, není až tak výjimečné, že v soupravě s více lokomotivami je jedna mrtvá duše, kterou je akorát třeba někam odvézt).

No a pokud jsou ty mašiny buď elektrické nebo dieselektrické, tak se to všechno dá bez prblému propojit mezi sebou a ovládat z jednoho místa, koneckonců jistá obdoba jsou v Německu oblíbené řídící vozy na osobních vlacích, které se snad konečně začínají používat i u nás.
AVip - 03. listopad 2011 14:09sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Yakuzza: Červená je na železnici podle středoevropských tradic absolutní stůj pro vlaky*, takže před ní musí každý vlak zastavit.
Na autobloku (což je série oddílů na trati za sebou, variace na toto téma je návěstní systém v metru**), kde se počítá +/- s tím, že vlaky jedou jedním směrem, takže si maximálně můžou "skočit na záda", ale neměly by se srazit čelně) platí výjimka, že po určité době (detaily jsou dohledatelné v aktuálním znění drážních předpisů) smí vlak pokrčovat nízkou rycjlostí vpřed (na autobloku je výchozí signál "volno", zatímco všude jinde*** je to stůj), takže červená tamtéž není stůj absolutní, nýbrž tzv. permisivní.

*nikoliv ovšem pro posun, tam platí dodatečná pravidla
**metro ovšem jako permisivní stůj používá žluté světlo, zatímco červená je v metru vždy absolutní stůj bez výjimek
***s výjimkou krycích návěstidel, ta mají rovněž jako výchozí signál volno, ale červená je na nich vždy absolutní stůj

No a tahle monstra nemusela zastavovat a mohla extrémně nízkou rychlostí červenou projet rovnou (tuším, že musely jít na nějakých 15 km/h), protože by se mohlo stát, že ten monstrvlak by mohl uvíznout na širé trati, návěstidlo bylo označené dodatečnou tabulí s písmenem "T" (AFAIK, v Rusku toto pravidlo platí minimálně na papíře dodnes).
Yakuzza - 03. listopad 2011 13:33sipka
ZAMĚŘIT
Yakuzza
AVip:
vlak mohl projet červenou na autobloku a pokračovat nízkou rychlostí

Co to přesně znamená?


Jinak mě spíš udivuje těch 7 lokomotiv, nikdy jsem moc nechápal, jakým způsobem vlastně větší počet lokomotiv zvyšoval hnací sílu. Myšleno tak, že pokud ty mašiny jedou za sebou, tak se vlastně vzájemně táhnou a k nějakému efektu by mohlo dojít snad jen tehdy, kdyby zabraly všechny stejnou silou přesně ve stejný okamžik... S brzděním vpodstatě to samé.
(Jako vím, že to určitě funguje, jak má, jenom mi to nějak hlava nebere...)
Podobně jako když jedou dvě spojené tramvaje, všiml jsem si, že v Brně mají zapnutý pantograf oba vozy, zatímco třeba v Ostravě zadní vůz jede se staženým pantografem.
AVip - 03. listopad 2011 13:12sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Mvek: A proč ne?
U nás ještě před nějakými 25+ lety nebyly výjimkou vlaky klidně s 50+ vagóny...
v 50. letech se po vzoru SSSR blblo tak, že ani delší vlaky nebyly výjimkou (myslím, že někde kolem těch 100 vozů by to taky dalo)... dokonce se kvůli nim v tehdejší verzi předpisu D1 udělala extra výjimka, za které takový vlak mohl projet červenou na autobloku a pokračovat nízkou rychlostí (šlo i o to, že by se ten monstrvlak pak už nemuselo podařit rozjet >:-D ) a taky měly problém s tím, aby se vešly do většiny stanic...

Amerika je velká země... :-)
Mvek - 03. listopad 2011 13:03sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Nějak si to nedovedu představit, jestli je to skutečné...

vláček... (111 vagonů a 7 lokomotiv)
Mvek - 31. říjen 2011 19:43sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Mimochodem je to poprvé, co ji vidím vypnutou/nefunkční.
Mvek - 31. říjen 2011 19:43sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Opravdu nechápu, proč stát platil takové miliony za ty informační tabule na dálnici.

To je prostě zásadně tak, že jsou informace na nich neaktuální klidně pár hodin. Často tam je nehoda/kolona, a přitom už nikde nic není, a naopak.
O tom, že jsem na D8 už viděl v červnu varování před náledím, jsem také psal.

No a včera mě dostalo, že když konečně by ta tabule byla k něčemu, že by varovala na D8 před několikakilometrovými kolonami kvůli práci na silnici kolem 9. kilometru, ale ona nefunguje.
Mvek - 27. říjen 2011 13:59sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
120mph crash test - aneb lis na čtyř kolech.
AVip - 22. říjen 2011 07:44sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Mvek:
to kupodivu nějak často dělají, že nabízejí levnější varianty.

No nevím, asi je to "krajová záležitost", ale já spíš zažil že nabízí špatné varianty. Aneb chci do města X po trase, která vede přes město Y a baba blbá v pokladně mi vystaví lístek na trasu přes město Z (čehož si nevšimnu, neb jsem v presu atd.).

Ještěže průvodčí bývají v tomto směru rozumní a shovívaví...
Mvek - 21. říjen 2011 21:21sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
A samozřejmě z těch citovaných podmínek bych chápal, že nestihnutí přestupu kvůli zpoždění nikdo řešit nebude, protože to nebyl nejbližší vhodný spoj.

Navíc za běžných okolností tady platí, že to asi nikdo nebude řešit. Ale tím jsem si ověřil, že kdybych si koupil lístek z Prahy hlavního do Havlobrodu, a jel do Libně Skem (osobák), a teprve pak rychlíkem, který staví na obou stanicích, tak bych už porušil tarifní podmínky.
Mvek - 21. říjen 2011 21:19sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Pozemstan: Jinak to, co popisuješ, že ti dali kratší vzdálenost, to kupodivu nějak často dělají, že nabízejí levnější varianty. Dáše zase nabídli SONE(+?), když jela Pendolinem do Ostravy na víkend pracovně, že to bude mít levnější.
Mvek - 21. říjen 2011 21:09sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Pozemstan: Díky za osvětlení, dokopal jsem se vyhledat jejich tarif, bohužel máš pravdu, je to přerušení:

85. Přerušením jízdy končí platnost jízdenky a dokladu o zaplacení ceny ve stanici, kde byla jízda přerušena.
85. 1. Za přerušení jízdy se považuje, pokud cestující:
a) s jednoduchou nebo zpáteční jízdenkou do 100 tarifních kilometrů včetně (u zpáteční jízdenky v každém směru jízdy zvlášť) vystoupí z vlaku, aniž by šlo o přestup,
b) pokračuje v jízdě z přestupní stanice jiným než nejbližším vhodným přípojným vlakem odpovídajícím uzavřené přepravní smlouvě.


viz http://www.cd.cz/assets/infoservis/cim-se-ridime/sppo-6-3-2011.pdf (ten divný znak v tady kopírovaném textu, je Ž)

Dále však zmiňují, co přerušení není:
85. 2. Za přerušení jízdy se nepovaţuje, pokud cestující:
a) s jednoduchou nebo zpáteční jízdenkou vystoupí z vlaku ve stanici na přepravní cestě po ujetí 101 a více tarifních kilometrů (u zpáteční jízdenky v kaţdém směru jízdy zvlášť),
b) s časovou jízdenkou vystoupí z vlaku v kterékoliv stanici na přepravní cestě,
c) přestupuje mezi stanicemi zahrnutými do tarifního uzlu vyhlášeného v tarifu TR 10,
d) přestupuje mezi stanicemi (označenými poznámkou v platném jízdním řádu) v jedné obci leţícími na různých tratích.
Pozemstan - 21. říjen 2011 09:43sipka
ZAMĚŘIT
Pozemstan
Mvek: Zmeškáním jsem myslel právě pokračování v jízdě při přestupu ne hned prvním vlakem, který se nabízí, ale až některým z následujících. Také bych řekl, že se to už moc neliší od přerušení cesty, kdy člověk na některém nádraží vystoupí a pokračuje až následujícím vlakem v tomtéž směru. Jinak systém ČD je vůbec zvláštní. Loni, když jsem chtěl lístek z Rychnova u Jablonce n. N. (přímo z Jablonce bych musel jet vlakem přes Liberec) do Chotěboře přes Pardubice - Rosice, což byla nejrychlejší cesta s jedním nebo dvěma přestupy, stejně mi nejprve chtěli prodat asi nepatrně levnější lístek po kratší trase, ovšem asi s pěti přestupy, podle Idosu časově mnohem delší, takže jsem jízdenku hned vrátil a požadavek musel zopakovat... -)
Mvek - 21. říjen 2011 07:26sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Pozemstan: To jsem se neptal, ale tak automaticky předpokládám, že přestup ne, ostatně při cestě z chalupy několikrát jsem samozřejmě přestupoval třeba po 30 km. A zmeškání moc nerozumím, to je v podstatě jedno, jestli přestupuješ hned, nebo ne.

Ale vzhledem k tomu, že samotné přerušení jsem považoval vždy za přestup, tak mě to překvapilo, že jím není.
Pozemstan - 21. říjen 2011 02:34sipka
ZAMĚŘIT
Pozemstan
Mvek: Bere se jako přerušení cesty i zmeškání (ve směru trasy nutného) přestupu, nebo i přestup samotný?
AVip - 20. říjen 2011 21:08sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Mvek: Užitečná informace...! (bez ironie)
Mvek - 20. říjen 2011 20:31sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Jen, aby se někdo nenapálil (mně to už někdy hrozilo). Skutečně platí, že s klasickou jízdenkou ČD můžete přerušit cestu až po 100 tarifních kilometrech.

Vtipné pravidlo vzhledem k tomu, že je cenově fuk, zda si koupím lístek Praha-Kolín a Kolín-Brno, nebo Praha-Brno.
Mvek - 17. říjen 2011 21:45sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Objevil jsem potenciálně zajímavou službu: Za Jízdy.cz, která se ale asi víc než na získání slevy za vlak specializuje na seznamování a poznávání lidí za jízdy vlakem.

Nicméně jinak jsem nenašel jediný "jízdomat", který by měl kolonku "vlak", a ne jen auto. Přitom sleva už ve dvou je u vlaku velká (nevlastníte-li In Kartu, pak je to skoro nastejno).

Nejnovější   Novější 2960 - 2979 / 3050Starší   Nejstarší
HLAVNÍ STRÁNKA

UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA ]
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE

NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV

Sponzoruje KRAXNET spol. s r.o