Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| Minipostřehy z cestování do vesničky u Hradce Králové (souvisí to s jistým malým úspěchem v oblasti povídek, více časem)...
1) WC na Černém Mostě stojí 5 Kč, na hlavním nádraží v HK 8 (a prý hrozná kvalita), na moderním autobusovém terminálu HK je zadarmo a kvalita je průměrná v pozitivním smyslu (mýdlo, sušení, papír).
2) V HK je třeba si dávat pozor, kde jsou přechody, včas dopředu. Není to Praha, kde je skoro u každé křižovatky, tady ledaskde chybí, a ledaskde je vysloveně i zábradlí apod., protože pro přechod rušné křižovatky se má použít podchod na druhé straně, ale to znamená, že člověk měl už na předchozí křižovatce přejít na tu druhou stranu. |
|
|
|
| Osobně si myslím, že pokud je problém s místem starého nádraží, tak to snad zamýšlení místo pro zastávku pod mostem je také velmi dobré, protože dostat se z oblasti Hlavního pod Nuselák není taky sranda (zvláště pro méně obratné, kterým se nechce sbíhat z kopce, nemluvě o tom, že to moc přímé a jednoduché není).
No a přestup na ty tramvaje by tam byl stále, takže tam akorát nedojdou lidi z Výtoně, to je vše. A trať zde má myslím 3 koleje. Nemluvě o tom, že tu jsou podchody, takže staí dovybudovat ostatní infrastrukturu a brzdit měkce, aby lidé neměli ze skřípotu ještě horší rušení než ze samotné trati. |
|
|
|
| Mvek:
neumožňují v takové zatáčce
Oblouk, na železnici dycinky oblouk... Vyšehrad má úzké hrdlo v podobě navazujícího železničního mostu a je to jedno z mála míst, kde jsou i 30 km/h výhybky (= pěkně jedovaté).
Ale abych tak řekl (spolu s klasikem), "kdo chce, hledá způsoby, kdo nechce, hledá důvody" - ať mi nikdo neříká, že by ta chátrající budova nešla využít líp a kdyby k ní něco rovnou vozilo ev. zájemce, no tak tím lépe, že. |
|
|
|
| TelemachusRhade: Jednak si myslím, že Výtoň by byla mnohem příhodnější (ale vážně se snad uvažuje o místě pod mostem), ale samozřejmě, že staré budovy je mi líto a kvůli ní bych to nejraději viděl na jejím místě.
Ale právě na toto téma jsem četl, že normy se naopak zhoršily a možná i nějaké evropské neumožňují v takové zatáčce, jaká tam je, budovat zastávku. Ale netuším, zda by to opravdu vadilo, nebo by šlo vyjednat výjimku.
|
|
|
|
| TelemachusRhade: "Zatáčka? No a co, vždyť je 2014, ne 1910"
To je právě ten problém. Tehdy to zřejmě na rozdíl ode dneška nevadilo. Ale také myslím, že by bylo nejlepší využít nádraží Vyšehrad a nenechat ho chátrat... |
|
|
|
| AVip: Rozhodně, místo tam pořád je. Až mě fascinuje, jak jednoduchý projekt by to ve výsledku byl :) |
|
|
|
| Mvek:
Jinak obnovit Vyšehrad asi ne, tam to asi bude narážet na nějaké limity co se týče zatáčky
A to je přesně ta argumentace, díky které není nic hotové. Samozřejmě, že znovuzprovoznění nádraží Vyšehrad je pro S-Bahn jasná volba. Zatáčka? No a co, vždyť je 2014, ne 1910. 2 koleje u nádražní budy a jedna vedlejší tranzitní. + tramvajový přestupní bod Albertov. Víc ideální už to snad ani být nemůže :) |
|
|
|
| Mvek:
Kde to bylo?
Pod Zvonařkou, těsně před vjezdem do tunelu. |
|
|
|
| AVip:
stanice Vinohrady.
Kde to bylo?
Jinak obnovit Vyšehrad asi ne, tam to asi bude narážet na nějaké limity co se týče zatáčky apod. Ale nebylo by snad tak drahé postavit zastávku u Výtoně, nebo naopak pod nuselákem. |
|
|
|
| TelemachusRhade:
Jako, kdyby přinesl Praze novou linku metra za náklady "nula prd", tak má volby v kapse :)
To rozhodně. Třeba zrovna relace, kterou jsem zmínil, může začít klidně jezdit zítra - stačí posílit autobusy směrem k Krčskému Nádraží (i když by asi obyvatele přilehlé vilové čtvrti trefil šlak :-D). |
|
|
|
| Pozemstan:
Že by TOP09 vyřešila problém s Opencard "znárodněním" obsluhy? -)
Odvážný krok... otázkou je, přežije-li ev. žalobu a z ní vyplývající konsekvence. Uvidíme. S trochou jedovatosti se dá poznamenat, že do voleb to asi vydrží - a pak už to bude tak jako tak jedno. Osobně si nicméně pořád myslím, že jediné řešení, které rozváže magistrátu ruce (ať už bude primátor kdokoliv), je alespoň dočasný návrat k papírovým jízdenkám.
Když nás učil, říkal, že nechápe, proč metro nevyjede mimo centrum nad zem...
Tady jde spíš o rozpletení pražského "gordického" železničního uzlu a taky o to, aby začala být železnice více využívána pro dopravu ve městě (což by v určitých relacích mohlo znamenat i řešení celé situace, to by ovšem znamenalo i lepší obslužnost nádraží klasickou MHD - zde se právě nabízí šance u trasy D, neboť jedna z plánovaných stanic má být Nádraží Krč).
Jinak samozřejmě, nad tím, proč metro nejde na okrajích "venkem" se podivuje +/- každý a i když pro to existují jisté důvody, nejde o neřešitelný problém. |
|
|
|
| Pozemstan: Přesně to jsem říkal, že nastane. Měl jsem se vsadit :)
ad S-Bahn) Asi by mu to měl někdo rychle připomenout. Jako, kdyby přinesl Praze novou linku metra za náklady "nula prd", tak má volby v kapse :) |
|
|
|
| TelemachusRhade: Přesně tak. Nemluvě o tom, že by aspoň jedna - dvě linky stačily coby "proof of concept" s ohledem na řešení situace s dopravou na/z letiště.
|
|
|
|
| AVip: Mít Praha kvalitního dopravního projektanta, tak už jsou na stole návrhy na 5 místních S-Bahnů a už by se dávala do kupy stanice Vyšehrad. Kolejí je tu dost a za minimálních investic se tu dají velmi rychle rozjet 3 nové linky. |
|
|
|
| A obecně k "D" - obě varianty, co jsou na stole mají svá prot a proti a myslím, že se bez problému shodneme, že nejhorší je varianta "0", to jest že se zas nebude stavět nic.
Dále je tu ta věc, že celá situace opravdu volá po návratu tramvají na Pankrác.
A taky po výstavbě "S-bahnu" na trase Krč - Vršovice - Hlavní Nádraží (- Holešovice) v taktu, řekněme 15 minut ve špičce.
Krčí se to propasíruje, tím jsem si jist, koukám na ní z okna, otázka je, jak by to bylo ve Vinohradských tunelech mezi Vršovicemi a Wilsonkou, eventuálně by se dalo uvažovat pro tento účel i o obnově stanice Vinohrady.
|
|
|
|
| TelemachusRhade: Tomu uvěřím, až se začne kopat; krom toho, přestup na Pankráci je ve hře doslova "od nepaměti" a s najížděním na C se v některých variantách výstavby D počítalo pouze coby s dočasným opatřením.
|
|
|
|
| TelemachusRhade: Neříkej hop, dokud zastupitelstvo nepřeskočí... -) |
|
|
|
| Mvek: Pokud je to takový systém, tak už je to jasně poněkud nekalá konkurence, jen by to asi nemělo postihovat jakékoli spolujízdy, kdy člověk přispěje na palivo... Jinak by myslím místo zákazu byla na místě spíše legalizace za jasných pravidel a standardů zajišťujících kvalitu řidiče a automobilu srovnatelnou s taxíky, zdanění atd.
Jinak při cestách autobusem mezi Prahou a Jabloncem či Libercem jsem před lety na nástupištích vídal člověka, který nabízel svezení lidem bez místenky... Jednou, když jsem se nedostal do autobusu, jsem toho v časové tísni využil. Uklidnilo mě, že se přidal i jablonecký zastupitel a paradoxně dopravní expert (původně železničář) Berounský. Jinak bych se trochu bál jet se zcela neznámými lidmi, protože ten člověk na první pohled nepůsobil moc seriózně... Cenově to nakonec vyšlo podobně jako autobus. |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|