Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| Pozemstan:
Nicméně e-shop ČD ukazuje Plzeň-Salzburg (2. třídou, dospělý, bez zvláštních slev) za 812 Kč...
Díky za tip, asi o tom příště budu vážně uvažovat.
Nicméně i tak byly náklady na cestu méně než třetinové ve srovnání s cestou autem z půjčovny :-) |
|
|
|
| kapitan Pike: "Zajímavý" cenový rozdíl! -( Nicméně e-shop ČD ukazuje Plzeň-Salzburg (2. třídou, dospělý, bez zvláštních slev) za 812 Kč...
Možná se inspirovali u aerolinek, kde bývají na stejné trase i v tomtéž letadle, dokonce v rámci jedné třídy, ceny mnohem rozdílnější... -) |
|
|
|
| kapitan Pike: Tak já byl také přece nedávno šokován, když jsem z Domažlic do Regensburgu získal lístek za asi 300, zatímco podle internetu by to šlo jedině za 2000. Nevím přesně čísla, ale poměr byl podobný.
Vtip byl v tom, že šlo koupit lístek bez rezervace v daný den jako regionální Bavorsko/Domažlicko (možná Plzeňský kraj).
Nevím, jestli něco podobného nebyl i tvůj případ.
|
|
|
|
| Musím se podělit o zážitek ze služební cesty z Plzně do Salzburgu. V neděli před 11 jsem přišel na nádraží s tím, že bych rád lístek z Plzně do Salzburgu. Paní mi nabídla buď variantu přes České Budějovice (která obsahovala výluku) za cca 1500 Kč. Abych ze vyhnul výluce, chtěl jsem jet přes Domažlice, ale to by prý stálo o asi 1000 Kč více, takže jsem volil variantu přes ČB (aneb katování kostů ve firmě). Ačkoli podle Idosu měl vlak na Linz čekat v ČB na příjezd mého zpožděného rychlíku, nestalo se tak a dojel jsem do Salzburgu až v 8 večer (namísto 6).
Teď přijde ta zábavná část. Zpáteční lístek jsem si koupil v Salzburgu s tím, že pojedu s německými drahami přes Domažlice a čekal jsem, že cena bude cca 80 euro. Lístek ve skutečnosti stál 28 euro. Ještě jsem pak na přestupní stanici v Německu šel na informace a ptal se, jestli na ten lístek opravdu dojedu až do Plzně, a tam mě ujistili, že ano. V listopadu jsem jel ze Salzburgu přes ČB a myslím, že to stálo něco přes 40 euro. Přijde mi to celkem jako WTF, když přeprava z místa A na místo B je více než dvakrát dražší než cesta z místa B na místo A po cca stejné trase. :-D
Btw. ČD nezklamaly, zatímco v Rakousku a Německu jsme všude byli přesně, cestou z Domažlic do Plzně jsme nabrali cca 15 minut zpoždění bez nějakého zřejmého důvodu, jen jsme prostě jeli pomaleji :-D |
|
|
|
| Student Agency mi nabídlo PC časopis, pak jsem zjistil, že to bylo číslo leden/únor:-). To je jak FFašek, u časopisu bych čerstvost nečekal, ale tohle bylo trochu moc, i když asi měli poslední a stejně jsem to nečetl, měl jsem něco ke studování. |
|
|
|
| Minipostřehy z cestování do vesničky u Hradce Králové (souvisí to s jistým malým úspěchem v oblasti povídek, více časem)...
1) WC na Černém Mostě stojí 5 Kč, na hlavním nádraží v HK 8 (a prý hrozná kvalita), na moderním autobusovém terminálu HK je zadarmo a kvalita je průměrná v pozitivním smyslu (mýdlo, sušení, papír).
2) V HK je třeba si dávat pozor, kde jsou přechody, včas dopředu. Není to Praha, kde je skoro u každé křižovatky, tady ledaskde chybí, a ledaskde je vysloveně i zábradlí apod., protože pro přechod rušné křižovatky se má použít podchod na druhé straně, ale to znamená, že člověk měl už na předchozí křižovatce přejít na tu druhou stranu. |
|
|
|
| Osobně si myslím, že pokud je problém s místem starého nádraží, tak to snad zamýšlení místo pro zastávku pod mostem je také velmi dobré, protože dostat se z oblasti Hlavního pod Nuselák není taky sranda (zvláště pro méně obratné, kterým se nechce sbíhat z kopce, nemluvě o tom, že to moc přímé a jednoduché není).
No a přestup na ty tramvaje by tam byl stále, takže tam akorát nedojdou lidi z Výtoně, to je vše. A trať zde má myslím 3 koleje. Nemluvě o tom, že tu jsou podchody, takže staí dovybudovat ostatní infrastrukturu a brzdit měkce, aby lidé neměli ze skřípotu ještě horší rušení než ze samotné trati. |
|
|
|
| Mvek:
neumožňují v takové zatáčce
Oblouk, na železnici dycinky oblouk... Vyšehrad má úzké hrdlo v podobě navazujícího železničního mostu a je to jedno z mála míst, kde jsou i 30 km/h výhybky (= pěkně jedovaté).
Ale abych tak řekl (spolu s klasikem), "kdo chce, hledá způsoby, kdo nechce, hledá důvody" - ať mi nikdo neříká, že by ta chátrající budova nešla využít líp a kdyby k ní něco rovnou vozilo ev. zájemce, no tak tím lépe, že. |
|
|
|
| TelemachusRhade: Jednak si myslím, že Výtoň by byla mnohem příhodnější (ale vážně se snad uvažuje o místě pod mostem), ale samozřejmě, že staré budovy je mi líto a kvůli ní bych to nejraději viděl na jejím místě.
Ale právě na toto téma jsem četl, že normy se naopak zhoršily a možná i nějaké evropské neumožňují v takové zatáčce, jaká tam je, budovat zastávku. Ale netuším, zda by to opravdu vadilo, nebo by šlo vyjednat výjimku.
|
|
|
|
| TelemachusRhade: "Zatáčka? No a co, vždyť je 2014, ne 1910"
To je právě ten problém. Tehdy to zřejmě na rozdíl ode dneška nevadilo. Ale také myslím, že by bylo nejlepší využít nádraží Vyšehrad a nenechat ho chátrat... |
|
|
|
| AVip: Rozhodně, místo tam pořád je. Až mě fascinuje, jak jednoduchý projekt by to ve výsledku byl :) |
|
|
|
| Mvek:
Jinak obnovit Vyšehrad asi ne, tam to asi bude narážet na nějaké limity co se týče zatáčky
A to je přesně ta argumentace, díky které není nic hotové. Samozřejmě, že znovuzprovoznění nádraží Vyšehrad je pro S-Bahn jasná volba. Zatáčka? No a co, vždyť je 2014, ne 1910. 2 koleje u nádražní budy a jedna vedlejší tranzitní. + tramvajový přestupní bod Albertov. Víc ideální už to snad ani být nemůže :) |
|
|
|
| Mvek:
Kde to bylo?
Pod Zvonařkou, těsně před vjezdem do tunelu. |
|
|
|
| AVip:
stanice Vinohrady.
Kde to bylo?
Jinak obnovit Vyšehrad asi ne, tam to asi bude narážet na nějaké limity co se týče zatáčky apod. Ale nebylo by snad tak drahé postavit zastávku u Výtoně, nebo naopak pod nuselákem. |
|
|
|
| TelemachusRhade:
Jako, kdyby přinesl Praze novou linku metra za náklady "nula prd", tak má volby v kapse :)
To rozhodně. Třeba zrovna relace, kterou jsem zmínil, může začít klidně jezdit zítra - stačí posílit autobusy směrem k Krčskému Nádraží (i když by asi obyvatele přilehlé vilové čtvrti trefil šlak :-D). |
|
|
|
| Pozemstan:
Že by TOP09 vyřešila problém s Opencard "znárodněním" obsluhy? -)
Odvážný krok... otázkou je, přežije-li ev. žalobu a z ní vyplývající konsekvence. Uvidíme. S trochou jedovatosti se dá poznamenat, že do voleb to asi vydrží - a pak už to bude tak jako tak jedno. Osobně si nicméně pořád myslím, že jediné řešení, které rozváže magistrátu ruce (ať už bude primátor kdokoliv), je alespoň dočasný návrat k papírovým jízdenkám.
Když nás učil, říkal, že nechápe, proč metro nevyjede mimo centrum nad zem...
Tady jde spíš o rozpletení pražského "gordického" železničního uzlu a taky o to, aby začala být železnice více využívána pro dopravu ve městě (což by v určitých relacích mohlo znamenat i řešení celé situace, to by ovšem znamenalo i lepší obslužnost nádraží klasickou MHD - zde se právě nabízí šance u trasy D, neboť jedna z plánovaných stanic má být Nádraží Krč).
Jinak samozřejmě, nad tím, proč metro nejde na okrajích "venkem" se podivuje +/- každý a i když pro to existují jisté důvody, nejde o neřešitelný problém. |
|
|
|
| Pozemstan: Přesně to jsem říkal, že nastane. Měl jsem se vsadit :)
ad S-Bahn) Asi by mu to měl někdo rychle připomenout. Jako, kdyby přinesl Praze novou linku metra za náklady "nula prd", tak má volby v kapse :) |
|
|
|
| TelemachusRhade: Přesně tak. Nemluvě o tom, že by aspoň jedna - dvě linky stačily coby "proof of concept" s ohledem na řešení situace s dopravou na/z letiště.
|
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|