Trekkies.cz StarTrek.cz Sickbay CZ Kontinuum StarTrekKnihy.cz WARP TrekCORE TrekCollective Memory Alpha Memory Beta Ex Astris Scientia Treknews.de


 

   DISKUSNÍ FÓRA

 
 REGISTRACE
 
Nick: 
Heslo: 
  
 Zaslání hesla
 

3) Obecná témata => Doleva, doprava - a třeba i rovně

Spravuje: AVip
Počet příspěvků: 3057
Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :)

Autor:  Text:     
Nejnovější   Novější 2133 - 2152 / 3057Starší   Nejstarší

Telemachus Rhade - 27. červen 2014 15:37sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
"Územní plán hlavního města Prahy se mění jako figurky na orloji."
...které jsou 600 let beze změny.

Tak si to shrňme...

1) MAGIS(T)RÁLA
- Bez magistrály doprava na pravém břehu Vltavy končí. Nikdo se nedostane nikam. Praha 4 - "obec" závislá na magistrále - čítá pro info 140.000 obyvatel. Je to nenahraditelná komunikace a jak ukázal bezpočet debilních experimentů, nemůže se jí ubrat ani jeden pruh. Stačí nasazení linky X-C a je to v háji. Naopak by ještě 2 další pruhy využila.
V kritickém úseku muzea ji můžeme zahloubit, ale opravdu to chceme? Tunelů je tam dost - nechci sýčkovat, ale zahloubíme ji-li a tunel se propadne, přijdeme dost dobře o obě budovy Muzea.

2) VÁCLAVÁK
Návrat tramvají je nesmyslný - propojení se stávající zastávkou Hlavní nádraží má naopak smysl veliký. Už jenom díky těm dotacím, kde se dá úspěšně prohlásit "propojili jsme hlavák a masaryčku." Už teď jsou tam semafory - tramvajové vedení včetně zastávek prostě není problém za minimálních investic.

3) RUZYNĚ
Máme bus 100, máme bus 119, máme bus AE. Já jsem toho nesčetněkrát využil a jsem s tím spokojený. Já tam nepotřebuju jezdit vláčkem. I když i to by šlo za menších investic, ale priorita to není.

4) BLANKA
Tak pokud vím, tak se počítá s napojením na ulici V Holešovičkách, která už je výpadovkou z Prahy. Odstraněním cedulí "P" na ní vznikne třetí pruh a za minimálních investic se mohou vystavět protihluky v kritické oblasti kopce. Blanka II rozhodně není priorita, tou byla Blanka aktuální.

5) PARKOVIŠTĚ V CENTRU...
...potřebuje Praha jak prase drbání. A defacto kdekoli jinde. Minulý týden jsem nedokázal zaparkovat (legálně) u Jiřího z Poděbrad.

Nemá cenu řešit nesmysly, a v tomto s Hudečkem souhlasím. Blanka bude, metro bude, Opencard jede. Takže vlastně vyřešil všechno, co Bém rozjel. Ano, za cenu pokut a prodražení, ale vyřešil. Pozdě? No a co.

Teď má smysl začít řešit nové projekty (M-D) a co nejvíc šetřit. btw, bez podobně megalomanského (byť nezbytného) projektu jako byla Blanka, získá Praha ročně 40mld. jakoby navíc, takže minimálně příští dva roky bych se zaměřil jen na metro D, S-Bahn a silniční 'vícestavby'.
Pozemstan - 27. červen 2014 14:52sipka
ZAMĚŘIT
Pozemstan
Mvek: "Územní plán hlavního města Prahy se mění jako figurky na orloji." Nádherná formulace! -)
Mvek - 27. červen 2014 12:16sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Galerie dopravních řešení Prahy, jaká by měla být, ale nejsou...

Takový průřez, je tam pár zajímavých věcí, nebo vizualizací, které mi unikly. Zmiňují hlavně silniční stavby, ale i rychlodráhu na letiště.
Telemachus Rhade - 24. červen 2014 10:32sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Mvek:
Ono se prostě rozhodlo zkusit být chvíli drahé

Diesel je za 34,50, včera jsem tam bral plnou. Minulý týden to bylo 33,90. Že je benzín dražší, to byla do předloňska prostě daná záležitost, protože rafinace je složitější. Že byl poslední rok a půl často levnější než nafta, je sice fakt, ale doteď jsem nepochopil proč. A jinde po Praze chtějí za benzín 37,50 - 40 Kč/litr.

Ruský Lukoil se nepočítá - ten dumpinguje minimálně jendou do týdne.
Mvek - 24. červen 2014 10:25sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Praha je snad oficiálně Hlavní město Praha (občas tak některé weby komplikují vyhledání v abecedně seřazeném rozbalovacím seznamu) a ostatně na vjezdu do města také bílé značky informují o tomto názvu.

Nicméně minimálně na jednom sjezdu z dálnice z Boleslavi do Běchovic je jen cedule "Praha".



(ad ten benzín - zdá se, že Ono se prostě rozhodlo zkusit být chvíli drahé)
Mvek - 23. červen 2014 09:17sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
(Včera?) se benzínky zbláznily.
Natural 95
ONO: 35,50
Lukoil (Běchovice): 35,10
OMV (Újezd nad Lesy): 35,60
Benzina (Úvaly): 35,50

Ale přitom mnohé jiné i přes 36.
Telemachus Rhade - 19. červen 2014 16:44sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Hmm, do Salzburgu bych se někdy projel, tam je hezdá cesta autem.
kapitan Pike - 19. červen 2014 16:12sipka
ZAMĚŘIT
kapitan Pike
Pozemstan:
Nicméně e-shop ČD ukazuje Plzeň-Salzburg (2. třídou, dospělý, bez zvláštních slev) za 812 Kč...

Díky za tip, asi o tom příště budu vážně uvažovat.

Nicméně i tak byly náklady na cestu méně než třetinové ve srovnání s cestou autem z půjčovny :-)
Pozemstan - 19. červen 2014 16:05sipka
ZAMĚŘIT
Pozemstan
kapitan Pike: "Zajímavý" cenový rozdíl! -( Nicméně e-shop ČD ukazuje Plzeň-Salzburg (2. třídou, dospělý, bez zvláštních slev) za 812 Kč...

Možná se inspirovali u aerolinek, kde bývají na stejné trase i v tomtéž letadle, dokonce v rámci jedné třídy, ceny mnohem rozdílnější... -)
Mvek - 19. červen 2014 15:15sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
kapitan Pike: Tak já byl také přece nedávno šokován, když jsem z Domažlic do Regensburgu získal lístek za asi 300, zatímco podle internetu by to šlo jedině za 2000. Nevím přesně čísla, ale poměr byl podobný.
Vtip byl v tom, že šlo koupit lístek bez rezervace v daný den jako regionální Bavorsko/Domažlicko (možná Plzeňský kraj).

Nevím, jestli něco podobného nebyl i tvůj případ.
kapitan Pike - 19. červen 2014 15:10sipka
ZAMĚŘIT
kapitan Pike
Musím se podělit o zážitek ze služební cesty z Plzně do Salzburgu. V neděli před 11 jsem přišel na nádraží s tím, že bych rád lístek z Plzně do Salzburgu. Paní mi nabídla buď variantu přes České Budějovice (která obsahovala výluku) za cca 1500 Kč. Abych ze vyhnul výluce, chtěl jsem jet přes Domažlice, ale to by prý stálo o asi 1000 Kč více, takže jsem volil variantu přes ČB (aneb katování kostů ve firmě). Ačkoli podle Idosu měl vlak na Linz čekat v ČB na příjezd mého zpožděného rychlíku, nestalo se tak a dojel jsem do Salzburgu až v 8 večer (namísto 6).

Teď přijde ta zábavná část. Zpáteční lístek jsem si koupil v Salzburgu s tím, že pojedu s německými drahami přes Domažlice a čekal jsem, že cena bude cca 80 euro. Lístek ve skutečnosti stál 28 euro. Ještě jsem pak na přestupní stanici v Německu šel na informace a ptal se, jestli na ten lístek opravdu dojedu až do Plzně, a tam mě ujistili, že ano. V listopadu jsem jel ze Salzburgu přes ČB a myslím, že to stálo něco přes 40 euro. Přijde mi to celkem jako WTF, když přeprava z místa A na místo B je více než dvakrát dražší než cesta z místa B na místo A po cca stejné trase. :-D

Btw. ČD nezklamaly, zatímco v Rakousku a Německu jsme všude byli přesně, cestou z Domažlic do Plzně jsme nabrali cca 15 minut zpoždění bez nějakého zřejmého důvodu, jen jsme prostě jeli pomaleji :-D
Mvek - 17. červen 2014 13:44sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Student Agency mi nabídlo PC časopis, pak jsem zjistil, že to bylo číslo leden/únor:-). To je jak FFašek, u časopisu bych čerstvost nečekal, ale tohle bylo trochu moc, i když asi měli poslední a stejně jsem to nečetl, měl jsem něco ke studování.
Zephram - 17. červen 2014 12:02sipka
ZAMĚŘIT
Zephram
Jen pro informaci V Praze od rána nefunguje vydávání nových Opencard.
Mvek - 15. červen 2014 19:51sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Minipostřehy z cestování do vesničky u Hradce Králové (souvisí to s jistým malým úspěchem v oblasti povídek, více časem)...

1) WC na Černém Mostě stojí 5 Kč, na hlavním nádraží v HK 8 (a prý hrozná kvalita), na moderním autobusovém terminálu HK je zadarmo a kvalita je průměrná v pozitivním smyslu (mýdlo, sušení, papír).

2) V HK je třeba si dávat pozor, kde jsou přechody, včas dopředu. Není to Praha, kde je skoro u každé křižovatky, tady ledaskde chybí, a ledaskde je vysloveně i zábradlí apod., protože pro přechod rušné křižovatky se má použít podchod na druhé straně, ale to znamená, že člověk měl už na předchozí křižovatce přejít na tu druhou stranu.
Mvek - 15. červen 2014 19:34sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Osobně si myslím, že pokud je problém s místem starého nádraží, tak to snad zamýšlení místo pro zastávku pod mostem je také velmi dobré, protože dostat se z oblasti Hlavního pod Nuselák není taky sranda (zvláště pro méně obratné, kterým se nechce sbíhat z kopce, nemluvě o tom, že to moc přímé a jednoduché není).
No a přestup na ty tramvaje by tam byl stále, takže tam akorát nedojdou lidi z Výtoně, to je vše. A trať zde má myslím 3 koleje. Nemluvě o tom, že tu jsou podchody, takže staí dovybudovat ostatní infrastrukturu a brzdit měkce, aby lidé neměli ze skřípotu ještě horší rušení než ze samotné trati.
AVip - 15. červen 2014 19:10sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Mvek:
neumožňují v takové zatáčce

Oblouk, na železnici dycinky oblouk... Vyšehrad má úzké hrdlo v podobě navazujícího železničního mostu a je to jedno z mála míst, kde jsou i 30 km/h výhybky (= pěkně jedovaté).

Ale abych tak řekl (spolu s klasikem), "kdo chce, hledá způsoby, kdo nechce, hledá důvody" - ať mi nikdo neříká, že by ta chátrající budova nešla využít líp a kdyby k ní něco rovnou vozilo ev. zájemce, no tak tím lépe, že.
Mvek - 15. červen 2014 19:03sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
TelemachusRhade: Jednak si myslím, že Výtoň by byla mnohem příhodnější (ale vážně se snad uvažuje o místě pod mostem), ale samozřejmě, že staré budovy je mi líto a kvůli ní bych to nejraději viděl na jejím místě.

Ale právě na toto téma jsem četl, že normy se naopak zhoršily a možná i nějaké evropské neumožňují v takové zatáčce, jaká tam je, budovat zastávku. Ale netuším, zda by to opravdu vadilo, nebo by šlo vyjednat výjimku.
Pozemstan - 13. červen 2014 23:59sipka
ZAMĚŘIT
Pozemstan
TelemachusRhade: "Zatáčka? No a co, vždyť je 2014, ne 1910"

To je právě ten problém. Tehdy to zřejmě na rozdíl ode dneška nevadilo. Ale také myslím, že by bylo nejlepší využít nádraží Vyšehrad a nenechat ho chátrat...
Telemachus Rhade - 13. červen 2014 23:11sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
AVip: Rozhodně, místo tam pořád je. Až mě fascinuje, jak jednoduchý projekt by to ve výsledku byl :)
Telemachus Rhade - 13. červen 2014 23:09sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Mvek:
Jinak obnovit Vyšehrad asi ne, tam to asi bude narážet na nějaké limity co se týče zatáčky

A to je přesně ta argumentace, díky které není nic hotové. Samozřejmě, že znovuzprovoznění nádraží Vyšehrad je pro S-Bahn jasná volba. Zatáčka? No a co, vždyť je 2014, ne 1910. 2 koleje u nádražní budy a jedna vedlejší tranzitní. + tramvajový přestupní bod Albertov. Víc ideální už to snad ani být nemůže :)

Nejnovější   Novější 2133 - 2152 / 3057Starší   Nejstarší
HLAVNÍ STRÁNKA

UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA ]
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE

NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV

Sponzoruje KRAXNET spol. s r.o