Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| AVip:
Není zač :-]. I když bych čekal spíše námitky ohledně ceny jízdenek, neochoty sloužit nerentabilním zákazníkům/trasám nebo zahuštění dopravy.
Jinak já teda spoje už dnes většinou "plánuju" pomocí Androidí aplikace. Tedy pokud nejedu trasu, kterou už znám a mám nějak navyklou (pak jezdím jak jsem zvyklý) nebo pokud mi nezáleží na každé minutě (pak obvykle plánuji více předem ještě na počítači a spoje si píšu i s alternativami). Ale nemuselo by to být jediné možné řešení, věřím že poptávka po tištěných jízdních řádech a univerzálních jízdenkách typu "já vůbec nevím, kdy a kam budu potřebovat jet za 14 dní" by taky byla.
|
|
|
|
| Zephram: Děkuji za další důvod, proč je nevolit.
A jen pro zpřesnění - zabil to blábolením o plánování pomocí chytrého mobilu atp., až do toho momentu to jistou hlavu a patu mělo. |
|
|
|
| Jen pro zajímavost jak se na problematiku MHD dívá předseda pražských Svobodných. V podstatě chce otevřít zastávky MHD všem přepravcům a zpřístupnit data o jízdních řádech a poloze autobusů. |
|
|
|
| "Územní plán hlavního města Prahy se mění jako figurky na orloji."
...které jsou 600 let beze změny.
Tak si to shrňme...
1) MAGIS(T)RÁLA
- Bez magistrály doprava na pravém břehu Vltavy končí. Nikdo se nedostane nikam. Praha 4 - "obec" závislá na magistrále - čítá pro info 140.000 obyvatel. Je to nenahraditelná komunikace a jak ukázal bezpočet debilních experimentů, nemůže se jí ubrat ani jeden pruh. Stačí nasazení linky X-C a je to v háji. Naopak by ještě 2 další pruhy využila.
V kritickém úseku muzea ji můžeme zahloubit, ale opravdu to chceme? Tunelů je tam dost - nechci sýčkovat, ale zahloubíme ji-li a tunel se propadne, přijdeme dost dobře o obě budovy Muzea.
2) VÁCLAVÁK
Návrat tramvají je nesmyslný - propojení se stávající zastávkou Hlavní nádraží má naopak smysl veliký. Už jenom díky těm dotacím, kde se dá úspěšně prohlásit "propojili jsme hlavák a masaryčku." Už teď jsou tam semafory - tramvajové vedení včetně zastávek prostě není problém za minimálních investic.
3) RUZYNĚ
Máme bus 100, máme bus 119, máme bus AE. Já jsem toho nesčetněkrát využil a jsem s tím spokojený. Já tam nepotřebuju jezdit vláčkem. I když i to by šlo za menších investic, ale priorita to není.
4) BLANKA
Tak pokud vím, tak se počítá s napojením na ulici V Holešovičkách, která už je výpadovkou z Prahy. Odstraněním cedulí "P" na ní vznikne třetí pruh a za minimálních investic se mohou vystavět protihluky v kritické oblasti kopce. Blanka II rozhodně není priorita, tou byla Blanka aktuální.
5) PARKOVIŠTĚ V CENTRU...
...potřebuje Praha jak prase drbání. A defacto kdekoli jinde. Minulý týden jsem nedokázal zaparkovat (legálně) u Jiřího z Poděbrad.
Nemá cenu řešit nesmysly, a v tomto s Hudečkem souhlasím. Blanka bude, metro bude, Opencard jede. Takže vlastně vyřešil všechno, co Bém rozjel. Ano, za cenu pokut a prodražení, ale vyřešil. Pozdě? No a co.
Teď má smysl začít řešit nové projekty (M-D) a co nejvíc šetřit. btw, bez podobně megalomanského (byť nezbytného) projektu jako byla Blanka, získá Praha ročně 40mld. jakoby navíc, takže minimálně příští dva roky bych se zaměřil jen na metro D, S-Bahn a silniční 'vícestavby'. |
|
|
|
| Mvek: "Územní plán hlavního města Prahy se mění jako figurky na orloji." Nádherná formulace! -) |
|
|
|
| Mvek:
Ono se prostě rozhodlo zkusit být chvíli drahé
Diesel je za 34,50, včera jsem tam bral plnou. Minulý týden to bylo 33,90. Že je benzín dražší, to byla do předloňska prostě daná záležitost, protože rafinace je složitější. Že byl poslední rok a půl často levnější než nafta, je sice fakt, ale doteď jsem nepochopil proč. A jinde po Praze chtějí za benzín 37,50 - 40 Kč/litr.
Ruský Lukoil se nepočítá - ten dumpinguje minimálně jendou do týdne. |
|
|
|
| Praha je snad oficiálně Hlavní město Praha (občas tak některé weby komplikují vyhledání v abecedně seřazeném rozbalovacím seznamu) a ostatně na vjezdu do města také bílé značky informují o tomto názvu.
Nicméně minimálně na jednom sjezdu z dálnice z Boleslavi do Běchovic je jen cedule "Praha".
(ad ten benzín - zdá se, že Ono se prostě rozhodlo zkusit být chvíli drahé) |
|
|
|
| (Včera?) se benzínky zbláznily.
Natural 95
ONO: 35,50
Lukoil (Běchovice): 35,10
OMV (Újezd nad Lesy): 35,60
Benzina (Úvaly): 35,50
Ale přitom mnohé jiné i přes 36. |
|
|
|
| Hmm, do Salzburgu bych se někdy projel, tam je hezdá cesta autem. |
|
|
|
| Pozemstan:
Nicméně e-shop ČD ukazuje Plzeň-Salzburg (2. třídou, dospělý, bez zvláštních slev) za 812 Kč...
Díky za tip, asi o tom příště budu vážně uvažovat.
Nicméně i tak byly náklady na cestu méně než třetinové ve srovnání s cestou autem z půjčovny :-) |
|
|
|
| kapitan Pike: "Zajímavý" cenový rozdíl! -( Nicméně e-shop ČD ukazuje Plzeň-Salzburg (2. třídou, dospělý, bez zvláštních slev) za 812 Kč...
Možná se inspirovali u aerolinek, kde bývají na stejné trase i v tomtéž letadle, dokonce v rámci jedné třídy, ceny mnohem rozdílnější... -) |
|
|
|
| kapitan Pike: Tak já byl také přece nedávno šokován, když jsem z Domažlic do Regensburgu získal lístek za asi 300, zatímco podle internetu by to šlo jedině za 2000. Nevím přesně čísla, ale poměr byl podobný.
Vtip byl v tom, že šlo koupit lístek bez rezervace v daný den jako regionální Bavorsko/Domažlicko (možná Plzeňský kraj).
Nevím, jestli něco podobného nebyl i tvůj případ.
|
|
|
|
| Musím se podělit o zážitek ze služební cesty z Plzně do Salzburgu. V neděli před 11 jsem přišel na nádraží s tím, že bych rád lístek z Plzně do Salzburgu. Paní mi nabídla buď variantu přes České Budějovice (která obsahovala výluku) za cca 1500 Kč. Abych ze vyhnul výluce, chtěl jsem jet přes Domažlice, ale to by prý stálo o asi 1000 Kč více, takže jsem volil variantu přes ČB (aneb katování kostů ve firmě). Ačkoli podle Idosu měl vlak na Linz čekat v ČB na příjezd mého zpožděného rychlíku, nestalo se tak a dojel jsem do Salzburgu až v 8 večer (namísto 6).
Teď přijde ta zábavná část. Zpáteční lístek jsem si koupil v Salzburgu s tím, že pojedu s německými drahami přes Domažlice a čekal jsem, že cena bude cca 80 euro. Lístek ve skutečnosti stál 28 euro. Ještě jsem pak na přestupní stanici v Německu šel na informace a ptal se, jestli na ten lístek opravdu dojedu až do Plzně, a tam mě ujistili, že ano. V listopadu jsem jel ze Salzburgu přes ČB a myslím, že to stálo něco přes 40 euro. Přijde mi to celkem jako WTF, když přeprava z místa A na místo B je více než dvakrát dražší než cesta z místa B na místo A po cca stejné trase. :-D
Btw. ČD nezklamaly, zatímco v Rakousku a Německu jsme všude byli přesně, cestou z Domažlic do Plzně jsme nabrali cca 15 minut zpoždění bez nějakého zřejmého důvodu, jen jsme prostě jeli pomaleji :-D |
|
|
|
| Student Agency mi nabídlo PC časopis, pak jsem zjistil, že to bylo číslo leden/únor:-). To je jak FFašek, u časopisu bych čerstvost nečekal, ale tohle bylo trochu moc, i když asi měli poslední a stejně jsem to nečetl, měl jsem něco ke studování. |
|
|
|
| Minipostřehy z cestování do vesničky u Hradce Králové (souvisí to s jistým malým úspěchem v oblasti povídek, více časem)...
1) WC na Černém Mostě stojí 5 Kč, na hlavním nádraží v HK 8 (a prý hrozná kvalita), na moderním autobusovém terminálu HK je zadarmo a kvalita je průměrná v pozitivním smyslu (mýdlo, sušení, papír).
2) V HK je třeba si dávat pozor, kde jsou přechody, včas dopředu. Není to Praha, kde je skoro u každé křižovatky, tady ledaskde chybí, a ledaskde je vysloveně i zábradlí apod., protože pro přechod rušné křižovatky se má použít podchod na druhé straně, ale to znamená, že člověk měl už na předchozí křižovatce přejít na tu druhou stranu. |
|
|
|
| Osobně si myslím, že pokud je problém s místem starého nádraží, tak to snad zamýšlení místo pro zastávku pod mostem je také velmi dobré, protože dostat se z oblasti Hlavního pod Nuselák není taky sranda (zvláště pro méně obratné, kterým se nechce sbíhat z kopce, nemluvě o tom, že to moc přímé a jednoduché není).
No a přestup na ty tramvaje by tam byl stále, takže tam akorát nedojdou lidi z Výtoně, to je vše. A trať zde má myslím 3 koleje. Nemluvě o tom, že tu jsou podchody, takže staí dovybudovat ostatní infrastrukturu a brzdit měkce, aby lidé neměli ze skřípotu ještě horší rušení než ze samotné trati. |
|
|
|
| Mvek:
neumožňují v takové zatáčce
Oblouk, na železnici dycinky oblouk... Vyšehrad má úzké hrdlo v podobě navazujícího železničního mostu a je to jedno z mála míst, kde jsou i 30 km/h výhybky (= pěkně jedovaté).
Ale abych tak řekl (spolu s klasikem), "kdo chce, hledá způsoby, kdo nechce, hledá důvody" - ať mi nikdo neříká, že by ta chátrající budova nešla využít líp a kdyby k ní něco rovnou vozilo ev. zájemce, no tak tím lépe, že. |
|
|
|
| TelemachusRhade: Jednak si myslím, že Výtoň by byla mnohem příhodnější (ale vážně se snad uvažuje o místě pod mostem), ale samozřejmě, že staré budovy je mi líto a kvůli ní bych to nejraději viděl na jejím místě.
Ale právě na toto téma jsem četl, že normy se naopak zhoršily a možná i nějaké evropské neumožňují v takové zatáčce, jaká tam je, budovat zastávku. Ale netuším, zda by to opravdu vadilo, nebo by šlo vyjednat výjimku.
|
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|