Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| TelemachusRhade: Všichni jezdíte po D1 a já nechápu proč. Po kolínské státovce se jede pohodlně, často i rychleji než po D1 (není problém leckde dát 120-130 a na mnoha místech se opravdu neměří, zatímco na D1 jsou snad furt opravy) a přitom je to i kratší.
Mapy.cz mi daly ze Synkáče rozdíl času zhruba 10 minut! Což mi za luxus v podobě možnosti uhnout a objet případnou nehodu bez problémů, stojí bez ohledu na známku.
Ale do Břeclavi po té D1 asi pojedu, to jo:-). |
|
|
|
| Mvek:
Lednice, Valtice, Vranov, Luhačovice, Mikulov, Blansko
To máš teda solidní záběr, kolik na to plánuješ času? |
|
|
|
| Mvek: Letos jsem na českých dálnicích našvihal zatím tak 10k. Jen teď do Chotěboře to bylo 100 po D1, 50 po R10 a 40 po R35 z Chotěboře do Frýdlandu a 110 zpátky Liberec - Praha. |
|
|
|
| K čemu jsem si kupoval dálniční známku... Říkali jsme si, že ji využijeme na letošní výlety a dovolené, a hle.... Z Prahy do Jetřichovic je nejkratší jet úplně mimo dálnice, nejrychlejší je tedy jet přes M. B. po R, takže tam se známka hodí, ale nic moc.
Zpátky z Děčína už je lepší po D8, ale nejspíš budu muset jet přes chalupu, a tudíž žádná dálnice.
Tak snad ta Morava v srpnu (Lednice, Valtice, Vranov, Luhačovice, Mikulov, Blansko). Slovensko nakonec asi vyřadíme z plánu. |
|
|
|
| Docela hezký obrázek plánované trasy D metra. |
|
|
|
| Jednou (na Bažantrikulaci, rok 2000) jsem metrem vezl devarku (v podstatě hodně vekou termosku) s kapalným dusíkem. Až později jsem si v přepravních podmínkách všiml, že se to patrně nesmí (stejně jako vozit metrem kanistry s benzínem či bombu se stlačeným plynem). Je pravda, že ne mne někteří spolucestující koukali trochu divně :-). |
|
|
|
| Zephram: To mě také napadlo, ale takoví lidé mají meče většinou v pouzdrech a přece jen vypadají příčetněji. -)
Tady ale onen ohrožený zřejmě už dávno vystoupil (je logické, že netelefonoval policii v přítomnosti dotyčného "ozbrojence"). Dovedu si představit, že jej mačeta mohla vyděsit... |
|
|
|
| Kdoví, jestli se do metra smí s kuší, lukem nebo mečem. A jak to řeší různé LARPy. Ale pokud s tou mačetou něco provedl nebo někoho ohrožoval, tak to dává smysl. |
|
|
|
| Mvek: Toto naštěstí také nepůsobilo moc dramaticky. Toho člověka jsem viděl jen z dálky a spíš zezadu, ale byl to myslím zarostlý starší prošedivělý muž v zimní bundě, spíš apatický, snad ani nepromluvil a nijak se aktivně nebránil. Zřejmě byl opravdu opilý a ospalý. Jen přítomnost mačety (kterou jsem ale pořádně nespatřil) spolu ze zákrokem policie to trochu zdramatizovala. |
|
|
|
| Pozemstan: "Hezké"...
Připomnělo mi to méně dramatickou příhodu z Vídně, když jsme si chtěli zkrátit cestu zpátky po obhlídce většiny města a vběhli jsme do tramvaje, která už už odjížděla, ale neodjela kvůli policii, která dovnitř vešla a začala tam diskutovat s nějakou skupinkou mládeže, zdálo se, že někoho hledají, nebo se vyptávají na něco, co se stalo předtím.
Tramvaj tedy blokovala hlavní třídu pro další tramvaje, tak jsme museli jít pěšky (ale asi za 5-10 minut už zase jela). |
|
|
|
| Včera/dnes ráno jsem zažil zajímavou příhodu v posledním metru C ve směru na Háje. Na Kačerově metro stálo déle než obvykle, dveře se nezavíraly. Už jsem si říkal, jestli v rámci prázdninového provozu poslední metro nekončí tam, ale najednou vstoupil do vagónu policista a ptal se po muži s mačetou, že prý někdo telefonicky nahlásil jeho přítomnost v posledním voze. Když lidé krčili rameny a policista nikoho nenašel, vůz zase opustil, ale po chvíli se vrátil se skupinou kolegů. Obklíčili jakéhosi zřejmě bezdomovce na zadní sedačce, vyzvali ho ke zvednutí rukou, a skutečně u něj našli nějakou mačetu. Poté jej vyvedli z vozu, opřeli o sloup a snad vyslýchali. Řidič metra se pak s pomocí reproduktorů hlasitě obrátil na policii, zda už může odjet, ale ta to odmítla. Po chvíli ještě přišel policista a ptal se, jestli nás muž, který byl opilý a zřejmě spal, nějak ohrožoval. Nikdo ohrožení nepotvrdil, policista odešel, ale stejně ještě chvíli trvalo, než se metro rozjelo. Na Chodov jsem tak dorazil oproti jízdnímu řádu o více než deset minut později, dávno po odjezdu posledního autobusu... -) |
|
|
|
| Zase něco, co mě vždy přizdvihne...
Nízkoemisní zóny v Praze
Já nevěřím tomu, že třeba ta moje benzínová Felicie s katalyzátorem z konce 90. let produkuje víc emisí než mnohé dnešní diesely. 90% dieselů, když pořádně šlápne na plyn, tak se za nimi nedá dýchat... |
|
|
|
| Nedávno jsme se s Marshallem bavili o mapě dojezdových vzdáleností MHD v Praze. Pokud by to zajímalo i někoho jiného, je to zde. Jsou to sice teoretické vzdálenosti podle jízdních řádů a data jsou z roku 2013, ale na zvolení si zastávky a šoupání posuvníkem (kam odsud MHDčkem dojedu za 10 minut, kam za 15, kam za 30?) je to dobré.
AVip: Maršutky jsem slyšel zmíněné už vícekrát, ale přiznávám, že vůbec nevím co to je. Měl bych se dovzdělat. Je mi celkem jedno odkud jde inspirace, důležité jsou principy fungování a praktická zkušenost s tím či oním řešením.
Co se týče taxíků - kdyby se tak více využívala spolujízda (a opět ona konkurence, i když to v EU bude asi problém).
A ano, krade se i v soukromém sektoru, krade se všude. Ale kdyby "too big to fail" a socializace ztrát nefungovaly, tak by takové rozkradené firmy krachovaly, ztrácely dobré jméno a přízeň (projevenou utrácením) zákazníků. A samozřejmě zákazníci těchto firem by krachem trpěli a příště si vybírali dopravce zodpovědněji, což je ale politicky těžko průchozí.
OpenCard bude podle mne nakonec vyřešena i za cenu vysokých finančních nákladů tak, aby lidé mohli nadále jezdit MHD. Pokud celý systém ověřování přestane fungovat, tak určitě nenastanou masové nájezdy revizorů na všechny bez papírových kupónů a bez jízdenek. Ale... bude to stát dost peněz (třeba i na prohraných soudních sporech) a projeví se to časem jinde. |
|
|
|
| Ještě jedna poznámka - například v New Yorku je taxi svým způsobem rozšířením MHD, abych tak řekl a pro skupinu více lidí není v určitých relacích výrazně dražší než subway (ať počítám jak počítám, v Praze se nedokážu dobrat relace, v níž by nebylo taxi výrazně dražší - teď neřešme pohodlí, protože to je separátní věc) - to je první problém v našich nkončinách.
V Praze by nejprve bylo nutné... no já nevím co... aby začala taxislužba fungovat civilizovaně.
A pak si nemůžu odpustit ještě jednu jedovatost - čím to, že všichni ideologicky kovaní se inspirují v Rusku? ;-)
(ano, narážím na maršrutky, jako sorry, ale nebylo zde už dost ruského importu za posledních 100 let?)
Leč dosti sarkasmů - na venkově (kde se t.č. vynacházím) bych si podobné řešení dopravy opravdu představit dovedl a dokonce bych ho uvítal - v současné době jsou venkovské autobusy a vlaky tak orvané na kost, že to vyloženě čeká na nějaké šikovné soukromníky s mikrobusy jak na smilování (jančura(k) nás se svým přístupem bohužel nevytrhne - mimochodem, ke své vlastní škodě, ale co nadělám). |
|
|
|
| Zephram:
. Krást se podle mne bude dokud to kradené budou "cizí peníze".
Problém, je jaksi ten, že vzdor populární víře se krade i v soukromém sektoru - spousta firem šla "belly up" právě z tohoto důvodu a spousta soukromých firem zneužívá své postavení, že je "too big to fail" a nechává se ochotně sanovat z veřejných rozpočtů - ie. privatizuje zisky, ale externalizuje ztráty.
Jinými slovy, není to všelék.
Vždycky je na místě vést debatu o tom, jak velké by měly být státní intervence atp. - ale faktem je to, že například americký Amtrak je dotován +/- konstantně bez ohledu na administrativu a to právě s ohledem na fakt, že dálníce na východním ani na západním pobřeží nejsou nafukovací a že z tohoto hlediska je dobré, když část cestujících jede vlakem místo autem (nevím jak je na tom Greyhound, ale řekl bych že podobně). |
|
|
|
| TelemachusRhade: Povíme si za rok (a to nemyslím ani negativně, ale ani pozitivně). Speciálně o OpenCard se "Emani" nechali slyšet, že zvažují žalobu atd.
Blanka není otevřená.
A při vzpomínce na uzavírky nábřeží mi taky nezbývá než kroutit hlavou.
Obecně, všechno je t.č. ve vzduchu - ne pardon, v této situaci odmítám chválit, zejména když vím, že se blíží volby.
Jak říkám, za rok se uvidí - a třeba se i "popadnu za nos" (a ochotně), ale teď ne.
Ad OC - magistrát t.č. získal oddechový čas - to JE dobře, o tom vůbec žádná, protože katastrofický scénář nenastal. na straně druhé, je naprosto nutné začít s diverzifikací celé věci - ať už ve formě využití papírových kuponů, nebo ve formě využití jiného systému el. karet, dokud tohle nebude provedeno, může jedno rozhodnutí soudu poslat celý systém OC k zemi doslova přes noc.
|
|
|
|
| MHD ve velkém, natož hlavním městě jsem schopen do jisté míry považovat za veřejný zájem. Tj. stav, kdy MHD vůbec neexistuje nebo všichni soukromí dopravci zkrachovali bych bral jako něco, kde stát (město) můžou trochu zasáhnout. Ale posun k privatizaci, nebo dočasnou privatizaci "na zkoušku" bych bral (i za cenu dočasného chaosu). Krást se podle mne bude dokud to kradené budou "cizí peníze". Jinak ale osobně jsem s úrovní MHD v Praze celkem spokojen.
Petici proti terminálu v Ládví jsem zaregistroval, chvíli zvažoval, ale nakonec nepodepsal. S argumenty souhlasím, ale není to pro mne tak zásadní věc.
Ještě k těm kontrolám u Student Agency. Jezdím s nimi docela dlouho, napřed jen busy, teď už i vlaky. Kdysi to u vlaků bylo jako u autobusů, tj. u vchodu se kontrolovaly jízdenky (vytištěný papír, plastová kartička s číslem, číslo na displeji mobilu, dokonce stačilo číslo naškrábané na kousku papíru). V poslední době už lístky nekontrolují vůbec. Jediné co se během jízdy kontroluje jsou ISIC průkazy u studentů. Je to velmi pohodlné. I když mi by kontrola navíc nevadila, dokonce bych ji subjektivně v rámci určitého tlačení lidí k přípravě a plánování na cestu (nezapomenout si alespoň napsat číslo) uvítal, kdyby byla plošná. No a funguje to proto, že prakticky všechna místa jsou předem rezervována. Pokud by někdo nastoupil bez jízdenky, tak si chtě nechtě musí někam sednout a dříve či později by došlo ke konfliktu: dva lidé na jedno místo. Až v tomto bodě by pak patrně proběhla kontrola. Člověk stojící v uličce by patrně také kontrole neunikl (mimochodem v SA se při jízdě nesmí stát). |
|
|
|
| Tak jsem byl překvapen, že sdružená denní jízdenka Elbe-Labe pro Ústecký kraj a VVO (tedy Drážďany a okolí až do Míšně/Meissen) stojí u ČD jen 200 Kč, zatímco podle loňské mapy Drážďan v Německu 16€.
Je to ale sakra dobrý kauf. Jen se budu muset rozhodnout, jestli se mi chce od hranic trmácet S-Bahn do Coswigu, nebo raději rychlíkem do Drážďan připlatit a až pak nějaká Tageskarte na místě jako vloni.
Nicméně jelikož letos to bude z Děčína, bude ta jízdenka Elbe zajímavá třeba i pro Bad Schandau a okolí, pokud budeme chtít něco víc, než jen tím vlakem tam a zpátky. |
|
|
|
| Marshall: Nemluvě o tom, že z Letňan jezdí i BUSy na Vysočanskou, takže není problém pro ty, kterým je bližší B, rovnou být na něm. Samozřejmě, že Ládví je nesmysl kvůli silniční dopravě, prostoru atd., akorát se to tam bude za 10 let řešit znovu, kam s tím. To už by byl lepší Střížkov (je u D8), ale tam je to husté. |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|