Trekkies.cz StarTrek.cz Sickbay CZ Kontinuum StarTrekKnihy.cz WARP TrekCORE TrekCollective Memory Alpha Memory Beta Ex Astris Scientia Treknews.de


 

   DISKUSNÍ FÓRA

 
 REGISTRACE
 
Nick: 
Heslo: 
  
 Zaslání hesla
 

3) Obecná témata => Doleva, doprava - a třeba i rovně

Spravuje: AVip
Počet příspěvků: 3043
Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :)

Autor:  Text:     
Nejnovější   Novější 2081 - 2100 / 3043Starší   Nejstarší

Mvek - 07. červenec 2014 11:12sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
A aby tu zase někdo neříkal, že něco překombinovávám... To Dáša nejvíc tlačí poznat toho co nejvíc dostupného z lokality. Takže naše dovolené se zvrhnou v průměr 18 km na den pěších výletů, když nepočítám den, dva, kdy třeba i vzhledem k nejistému počasí děláme "snobské" výlety tak, že zajedeme autem někam, proběhneme pár kilometrů a zase jedeme jinam.


Naopak nerada chodí na prohlídky, takže to že navštívíme třeba 5 hradů/zámků neznamená, že bychom byli na jejich prohlídce. To musím já projevit větší zájem.


Takže souhlas, bylo by fajn si dát volnější dovolené, více proložit kratší procházky s poznáváním a užít si to víc, holt toho se dožiju nejdříve s dětmi...
Mvek - 07. červenec 2014 11:07sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Yakuzza: Dáša je takový rychlík, takže vzhledem k tomu, že třeba do Luhačovic nebo Vranova zajedeme jen na pár hodin autem, ne na prochození okolí, a do Blanska ani tak nepojedeme, jako spíš do Macochy cíleně, tak 10 dní (víkend-víkend). Ale není vyloučeno, že Luhačovice vynecháme.

Ještě nevíme, kde budeme pobývat, možná dva, tři dny v Blansku, když se rozhodneme pro více míst v krasu, zbytek na tom jihu v Mikulově, Břeclavi nebo Valticích...



Docela mě láká se podívat do obory Soutok, ale jelikož nemáme kola a nejsem vytrénovaný, tak nevím, jestli bych si chtěl jen tak půjčit, tak toho asi moc neuvidíme, protože 30 km v rámci jednoho výletu ujít nechceme:-).
Mvek - 07. červenec 2014 11:04sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
TelemachusRhade: Všichni jezdíte po D1 a já nechápu proč. Po kolínské státovce se jede pohodlně, často i rychleji než po D1 (není problém leckde dát 120-130 a na mnoha místech se opravdu neměří, zatímco na D1 jsou snad furt opravy) a přitom je to i kratší.

Mapy.cz mi daly ze Synkáče rozdíl času zhruba 10 minut! Což mi za luxus v podobě možnosti uhnout a objet případnou nehodu bez problémů, stojí bez ohledu na známku.

Ale do Břeclavi po té D1 asi pojedu, to jo:-).
Yakuzza - 07. červenec 2014 11:01sipka
ZAMĚŘIT
Yakuzza
Mvek:
Lednice, Valtice, Vranov, Luhačovice, Mikulov, Blansko

To máš teda solidní záběr, kolik na to plánuješ času?
Telemachus Rhade - 07. červenec 2014 10:58sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Mvek: Letos jsem na českých dálnicích našvihal zatím tak 10k. Jen teď do Chotěboře to bylo 100 po D1, 50 po R10 a 40 po R35 z Chotěboře do Frýdlandu a 110 zpátky Liberec - Praha.
Mvek - 07. červenec 2014 10:36sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
K čemu jsem si kupoval dálniční známku... Říkali jsme si, že ji využijeme na letošní výlety a dovolené, a hle.... Z Prahy do Jetřichovic je nejkratší jet úplně mimo dálnice, nejrychlejší je tedy jet přes M. B. po R, takže tam se známka hodí, ale nic moc.
Zpátky z Děčína už je lepší po D8, ale nejspíš budu muset jet přes chalupu, a tudíž žádná dálnice.

Tak snad ta Morava v srpnu (Lednice, Valtice, Vranov, Luhačovice, Mikulov, Blansko). Slovensko nakonec asi vyřadíme z plánu.
Zephram - 04. červenec 2014 19:17sipka
ZAMĚŘIT
Zephram
Docela hezký obrázek plánované trasy D metra.
Zephram - 01. červenec 2014 23:31sipka
ZAMĚŘIT
Zephram
Jednou (na Bažantrikulaci, rok 2000) jsem metrem vezl devarku (v podstatě hodně vekou termosku) s kapalným dusíkem. Až později jsem si v přepravních podmínkách všiml, že se to patrně nesmí (stejně jako vozit metrem kanistry s benzínem či bombu se stlačeným plynem). Je pravda, že ne mne někteří spolucestující koukali trochu divně :-).
Pozemstan - 01. červenec 2014 21:22sipka
ZAMĚŘIT
Pozemstan
Zephram: To mě také napadlo, ale takoví lidé mají meče většinou v pouzdrech a přece jen vypadají příčetněji. -)

Tady ale onen ohrožený zřejmě už dávno vystoupil (je logické, že netelefonoval policii v přítomnosti dotyčného "ozbrojence"). Dovedu si představit, že jej mačeta mohla vyděsit...
Zephram - 01. červenec 2014 21:14sipka
ZAMĚŘIT
Zephram
Kdoví, jestli se do metra smí s kuší, lukem nebo mečem. A jak to řeší různé LARPy. Ale pokud s tou mačetou něco provedl nebo někoho ohrožoval, tak to dává smysl.
Pozemstan - 01. červenec 2014 21:07sipka
ZAMĚŘIT
Pozemstan
Mvek: Toto naštěstí také nepůsobilo moc dramaticky. Toho člověka jsem viděl jen z dálky a spíš zezadu, ale byl to myslím zarostlý starší prošedivělý muž v zimní bundě, spíš apatický, snad ani nepromluvil a nijak se aktivně nebránil. Zřejmě byl opravdu opilý a ospalý. Jen přítomnost mačety (kterou jsem ale pořádně nespatřil) spolu ze zákrokem policie to trochu zdramatizovala.
Mvek - 01. červenec 2014 15:46sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Pozemstan: "Hezké"...

Připomnělo mi to méně dramatickou příhodu z Vídně, když jsme si chtěli zkrátit cestu zpátky po obhlídce většiny města a vběhli jsme do tramvaje, která už už odjížděla, ale neodjela kvůli policii, která dovnitř vešla a začala tam diskutovat s nějakou skupinkou mládeže, zdálo se, že někoho hledají, nebo se vyptávají na něco, co se stalo předtím.

Tramvaj tedy blokovala hlavní třídu pro další tramvaje, tak jsme museli jít pěšky (ale asi za 5-10 minut už zase jela).
Pozemstan - 01. červenec 2014 15:17sipka
ZAMĚŘIT
Pozemstan
Včera/dnes ráno jsem zažil zajímavou příhodu v posledním metru C ve směru na Háje. Na Kačerově metro stálo déle než obvykle, dveře se nezavíraly. Už jsem si říkal, jestli v rámci prázdninového provozu poslední metro nekončí tam, ale najednou vstoupil do vagónu policista a ptal se po muži s mačetou, že prý někdo telefonicky nahlásil jeho přítomnost v posledním voze. Když lidé krčili rameny a policista nikoho nenašel, vůz zase opustil, ale po chvíli se vrátil se skupinou kolegů. Obklíčili jakéhosi zřejmě bezdomovce na zadní sedačce, vyzvali ho ke zvednutí rukou, a skutečně u něj našli nějakou mačetu. Poté jej vyvedli z vozu, opřeli o sloup a snad vyslýchali. Řidič metra se pak s pomocí reproduktorů hlasitě obrátil na policii, zda už může odjet, ale ta to odmítla. Po chvíli ještě přišel policista a ptal se, jestli nás muž, který byl opilý a zřejmě spal, nějak ohrožoval. Nikdo ohrožení nepotvrdil, policista odešel, ale stejně ještě chvíli trvalo, než se metro rozjelo. Na Chodov jsem tak dorazil oproti jízdnímu řádu o více než deset minut později, dávno po odjezdu posledního autobusu... -)
Mvek - 01. červenec 2014 13:03sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Zase něco, co mě vždy přizdvihne...

Nízkoemisní zóny v Praze

Já nevěřím tomu, že třeba ta moje benzínová Felicie s katalyzátorem z konce 90. let produkuje víc emisí než mnohé dnešní diesely. 90% dieselů, když pořádně šlápne na plyn, tak se za nimi nedá dýchat...
Zephram - 01. červenec 2014 10:13sipka
ZAMĚŘIT
Zephram
Nedávno jsme se s Marshallem bavili o mapě dojezdových vzdáleností MHD v Praze. Pokud by to zajímalo i někoho jiného, je to zde. Jsou to sice teoretické vzdálenosti podle jízdních řádů a data jsou z roku 2013, ale na zvolení si zastávky a šoupání posuvníkem (kam odsud MHDčkem dojedu za 10 minut, kam za 15, kam za 30?) je to dobré.

AVip: Maršutky jsem slyšel zmíněné už vícekrát, ale přiznávám, že vůbec nevím co to je. Měl bych se dovzdělat. Je mi celkem jedno odkud jde inspirace, důležité jsou principy fungování a praktická zkušenost s tím či oním řešením.
Co se týče taxíků - kdyby se tak více využívala spolujízda (a opět ona konkurence, i když to v EU bude asi problém).
A ano, krade se i v soukromém sektoru, krade se všude. Ale kdyby "too big to fail" a socializace ztrát nefungovaly, tak by takové rozkradené firmy krachovaly, ztrácely dobré jméno a přízeň (projevenou utrácením) zákazníků. A samozřejmě zákazníci těchto firem by krachem trpěli a příště si vybírali dopravce zodpovědněji, což je ale politicky těžko průchozí.

OpenCard bude podle mne nakonec vyřešena i za cenu vysokých finančních nákladů tak, aby lidé mohli nadále jezdit MHD. Pokud celý systém ověřování přestane fungovat, tak určitě nenastanou masové nájezdy revizorů na všechny bez papírových kupónů a bez jízdenek. Ale... bude to stát dost peněz (třeba i na prohraných soudních sporech) a projeví se to časem jinde.
Marshall - 01. červenec 2014 10:12sipka
ZAMĚŘIT
Marshall
AVip: Souhlas.
AVip - 01. červenec 2014 08:13sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Ještě jedna poznámka - například v New Yorku je taxi svým způsobem rozšířením MHD, abych tak řekl a pro skupinu více lidí není v určitých relacích výrazně dražší než subway (ať počítám jak počítám, v Praze se nedokážu dobrat relace, v níž by nebylo taxi výrazně dražší - teď neřešme pohodlí, protože to je separátní věc) - to je první problém v našich nkončinách.

V Praze by nejprve bylo nutné... no já nevím co... aby začala taxislužba fungovat civilizovaně.

A pak si nemůžu odpustit ještě jednu jedovatost - čím to, že všichni ideologicky kovaní se inspirují v Rusku? ;-)
(ano, narážím na maršrutky, jako sorry, ale nebylo zde už dost ruského importu za posledních 100 let?)


Leč dosti sarkasmů - na venkově (kde se t.č. vynacházím) bych si podobné řešení dopravy opravdu představit dovedl a dokonce bych ho uvítal - v současné době jsou venkovské autobusy a vlaky tak orvané na kost, že to vyloženě čeká na nějaké šikovné soukromníky s mikrobusy jak na smilování (jančura(k) nás se svým přístupem bohužel nevytrhne - mimochodem, ke své vlastní škodě, ale co nadělám).
AVip - 01. červenec 2014 08:01sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Zephram:
. Krást se podle mne bude dokud to kradené budou "cizí peníze".

Problém, je jaksi ten, že vzdor populární víře se krade i v soukromém sektoru - spousta firem šla "belly up" právě z tohoto důvodu a spousta soukromých firem zneužívá své postavení, že je "too big to fail" a nechává se ochotně sanovat z veřejných rozpočtů - ie. privatizuje zisky, ale externalizuje ztráty.
Jinými slovy, není to všelék.

Vždycky je na místě vést debatu o tom, jak velké by měly být státní intervence atp. - ale faktem je to, že například americký Amtrak je dotován +/- konstantně bez ohledu na administrativu a to právě s ohledem na fakt, že dálníce na východním ani na západním pobřeží nejsou nafukovací a že z tohoto hlediska je dobré, když část cestujících jede vlakem místo autem (nevím jak je na tom Greyhound, ale řekl bych že podobně).
AVip - 01. červenec 2014 07:25sipka
ZAMĚŘIT
AVip
TelemachusRhade: Povíme si za rok (a to nemyslím ani negativně, ale ani pozitivně). Speciálně o OpenCard se "Emani" nechali slyšet, že zvažují žalobu atd.
Blanka není otevřená.
A při vzpomínce na uzavírky nábřeží mi taky nezbývá než kroutit hlavou.

Obecně, všechno je t.č. ve vzduchu - ne pardon, v této situaci odmítám chválit, zejména když vím, že se blíží volby.
Jak říkám, za rok se uvidí - a třeba se i "popadnu za nos" (a ochotně), ale teď ne.

Ad OC - magistrát t.č. získal oddechový čas - to JE dobře, o tom vůbec žádná, protože katastrofický scénář nenastal. na straně druhé, je naprosto nutné začít s diverzifikací celé věci - ať už ve formě využití papírových kuponů, nebo ve formě využití jiného systému el. karet, dokud tohle nebude provedeno, může jedno rozhodnutí soudu poslat celý systém OC k zemi doslova přes noc.
Zephram - 30. červen 2014 21:12sipka
ZAMĚŘIT
Zephram
MHD ve velkém, natož hlavním městě jsem schopen do jisté míry považovat za veřejný zájem. Tj. stav, kdy MHD vůbec neexistuje nebo všichni soukromí dopravci zkrachovali bych bral jako něco, kde stát (město) můžou trochu zasáhnout. Ale posun k privatizaci, nebo dočasnou privatizaci "na zkoušku" bych bral (i za cenu dočasného chaosu). Krást se podle mne bude dokud to kradené budou "cizí peníze". Jinak ale osobně jsem s úrovní MHD v Praze celkem spokojen.

Petici proti terminálu v Ládví jsem zaregistroval, chvíli zvažoval, ale nakonec nepodepsal. S argumenty souhlasím, ale není to pro mne tak zásadní věc.

Ještě k těm kontrolám u Student Agency. Jezdím s nimi docela dlouho, napřed jen busy, teď už i vlaky. Kdysi to u vlaků bylo jako u autobusů, tj. u vchodu se kontrolovaly jízdenky (vytištěný papír, plastová kartička s číslem, číslo na displeji mobilu, dokonce stačilo číslo naškrábané na kousku papíru). V poslední době už lístky nekontrolují vůbec. Jediné co se během jízdy kontroluje jsou ISIC průkazy u studentů. Je to velmi pohodlné. I když mi by kontrola navíc nevadila, dokonce bych ji subjektivně v rámci určitého tlačení lidí k přípravě a plánování na cestu (nezapomenout si alespoň napsat číslo) uvítal, kdyby byla plošná. No a funguje to proto, že prakticky všechna místa jsou předem rezervována. Pokud by někdo nastoupil bez jízdenky, tak si chtě nechtě musí někam sednout a dříve či později by došlo ke konfliktu: dva lidé na jedno místo. Až v tomto bodě by pak patrně proběhla kontrola. Člověk stojící v uličce by patrně také kontrole neunikl (mimochodem v SA se při jízdě nesmí stát).

Nejnovější   Novější 2081 - 2100 / 3043Starší   Nejstarší
HLAVNÍ STRÁNKA

UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA ]
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE

NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV

Sponzoruje KRAXNET spol. s r.o