Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| TelemachusRhade: Docela se bavím tím, že těmi úzkými pruhy předjíždím kamiony a pozoruju zelenající spolujezdce :) |
|
|
|
| Mvek: D1 je pro mě letos naprosto bezproblémová. Tím, že ji všichni objíždějí, je pořád volná, a navíc nikdo neumí jezdit v tom úzkém pruhu, takže ten mám vždy celý pro sebe. |
|
|
|
| Mvek: Však v pohodě, jenom mi ta místa přišla od sebe dost vzdálená. Každopádně v Blansku se ubytovávat, nevím, je to hrozně nezajímavé město. Poblíž se dají najít určitě hezčí místa. Pár tipů - Tišnov (od Krasu vzdálenější, ale je tam klášter Porta Coeli a celkově je to město pěkné a zasazené v zajímavé přírodě s možností výletů do okolí), Křtiny (vesnice přímo v Krasu, docela turistická, ubytování by tam být mohlo a opět to je moc pěkná obec s obřím kostelem), případně Jedovnice (taky přímo v Krasu, takové menší městečko, ale nijak zvlášť zajímavé, jsou tam rybníky a poblíž Rudické propadání). Hlavně ne prokrista Adamov! :) (Ale jestli budete mít čas, tak si tam zajeďte, jedno z nejodpornějších míst Jižní Moravy.)
Každopádně Kras mám hodně procestovaný, tak kdybys chtěl nějaké tipy, není problém. |
|
|
|
| A aby tu zase někdo neříkal, že něco překombinovávám... To Dáša nejvíc tlačí poznat toho co nejvíc dostupného z lokality. Takže naše dovolené se zvrhnou v průměr 18 km na den pěších výletů, když nepočítám den, dva, kdy třeba i vzhledem k nejistému počasí děláme "snobské" výlety tak, že zajedeme autem někam, proběhneme pár kilometrů a zase jedeme jinam.
Naopak nerada chodí na prohlídky, takže to že navštívíme třeba 5 hradů/zámků neznamená, že bychom byli na jejich prohlídce. To musím já projevit větší zájem.
Takže souhlas, bylo by fajn si dát volnější dovolené, více proložit kratší procházky s poznáváním a užít si to víc, holt toho se dožiju nejdříve s dětmi... |
|
|
|
| Yakuzza: Dáša je takový rychlík, takže vzhledem k tomu, že třeba do Luhačovic nebo Vranova zajedeme jen na pár hodin autem, ne na prochození okolí, a do Blanska ani tak nepojedeme, jako spíš do Macochy cíleně, tak 10 dní (víkend-víkend). Ale není vyloučeno, že Luhačovice vynecháme.
Ještě nevíme, kde budeme pobývat, možná dva, tři dny v Blansku, když se rozhodneme pro více míst v krasu, zbytek na tom jihu v Mikulově, Břeclavi nebo Valticích...
Docela mě láká se podívat do obory Soutok, ale jelikož nemáme kola a nejsem vytrénovaný, tak nevím, jestli bych si chtěl jen tak půjčit, tak toho asi moc neuvidíme, protože 30 km v rámci jednoho výletu ujít nechceme:-). |
|
|
|
| TelemachusRhade: Všichni jezdíte po D1 a já nechápu proč. Po kolínské státovce se jede pohodlně, často i rychleji než po D1 (není problém leckde dát 120-130 a na mnoha místech se opravdu neměří, zatímco na D1 jsou snad furt opravy) a přitom je to i kratší.
Mapy.cz mi daly ze Synkáče rozdíl času zhruba 10 minut! Což mi za luxus v podobě možnosti uhnout a objet případnou nehodu bez problémů, stojí bez ohledu na známku.
Ale do Břeclavi po té D1 asi pojedu, to jo:-). |
|
|
|
| Mvek:
Lednice, Valtice, Vranov, Luhačovice, Mikulov, Blansko
To máš teda solidní záběr, kolik na to plánuješ času? |
|
|
|
| Mvek: Letos jsem na českých dálnicích našvihal zatím tak 10k. Jen teď do Chotěboře to bylo 100 po D1, 50 po R10 a 40 po R35 z Chotěboře do Frýdlandu a 110 zpátky Liberec - Praha. |
|
|
|
| K čemu jsem si kupoval dálniční známku... Říkali jsme si, že ji využijeme na letošní výlety a dovolené, a hle.... Z Prahy do Jetřichovic je nejkratší jet úplně mimo dálnice, nejrychlejší je tedy jet přes M. B. po R, takže tam se známka hodí, ale nic moc.
Zpátky z Děčína už je lepší po D8, ale nejspíš budu muset jet přes chalupu, a tudíž žádná dálnice.
Tak snad ta Morava v srpnu (Lednice, Valtice, Vranov, Luhačovice, Mikulov, Blansko). Slovensko nakonec asi vyřadíme z plánu. |
|
|
|
| Docela hezký obrázek plánované trasy D metra. |
|
|
|
| Jednou (na Bažantrikulaci, rok 2000) jsem metrem vezl devarku (v podstatě hodně vekou termosku) s kapalným dusíkem. Až později jsem si v přepravních podmínkách všiml, že se to patrně nesmí (stejně jako vozit metrem kanistry s benzínem či bombu se stlačeným plynem). Je pravda, že ne mne někteří spolucestující koukali trochu divně :-). |
|
|
|
| Zephram: To mě také napadlo, ale takoví lidé mají meče většinou v pouzdrech a přece jen vypadají příčetněji. -)
Tady ale onen ohrožený zřejmě už dávno vystoupil (je logické, že netelefonoval policii v přítomnosti dotyčného "ozbrojence"). Dovedu si představit, že jej mačeta mohla vyděsit... |
|
|
|
| Kdoví, jestli se do metra smí s kuší, lukem nebo mečem. A jak to řeší různé LARPy. Ale pokud s tou mačetou něco provedl nebo někoho ohrožoval, tak to dává smysl. |
|
|
|
| Mvek: Toto naštěstí také nepůsobilo moc dramaticky. Toho člověka jsem viděl jen z dálky a spíš zezadu, ale byl to myslím zarostlý starší prošedivělý muž v zimní bundě, spíš apatický, snad ani nepromluvil a nijak se aktivně nebránil. Zřejmě byl opravdu opilý a ospalý. Jen přítomnost mačety (kterou jsem ale pořádně nespatřil) spolu ze zákrokem policie to trochu zdramatizovala. |
|
|
|
| Pozemstan: "Hezké"...
Připomnělo mi to méně dramatickou příhodu z Vídně, když jsme si chtěli zkrátit cestu zpátky po obhlídce většiny města a vběhli jsme do tramvaje, která už už odjížděla, ale neodjela kvůli policii, která dovnitř vešla a začala tam diskutovat s nějakou skupinkou mládeže, zdálo se, že někoho hledají, nebo se vyptávají na něco, co se stalo předtím.
Tramvaj tedy blokovala hlavní třídu pro další tramvaje, tak jsme museli jít pěšky (ale asi za 5-10 minut už zase jela). |
|
|
|
| Včera/dnes ráno jsem zažil zajímavou příhodu v posledním metru C ve směru na Háje. Na Kačerově metro stálo déle než obvykle, dveře se nezavíraly. Už jsem si říkal, jestli v rámci prázdninového provozu poslední metro nekončí tam, ale najednou vstoupil do vagónu policista a ptal se po muži s mačetou, že prý někdo telefonicky nahlásil jeho přítomnost v posledním voze. Když lidé krčili rameny a policista nikoho nenašel, vůz zase opustil, ale po chvíli se vrátil se skupinou kolegů. Obklíčili jakéhosi zřejmě bezdomovce na zadní sedačce, vyzvali ho ke zvednutí rukou, a skutečně u něj našli nějakou mačetu. Poté jej vyvedli z vozu, opřeli o sloup a snad vyslýchali. Řidič metra se pak s pomocí reproduktorů hlasitě obrátil na policii, zda už může odjet, ale ta to odmítla. Po chvíli ještě přišel policista a ptal se, jestli nás muž, který byl opilý a zřejmě spal, nějak ohrožoval. Nikdo ohrožení nepotvrdil, policista odešel, ale stejně ještě chvíli trvalo, než se metro rozjelo. Na Chodov jsem tak dorazil oproti jízdnímu řádu o více než deset minut později, dávno po odjezdu posledního autobusu... -) |
|
|
|
| Zase něco, co mě vždy přizdvihne...
Nízkoemisní zóny v Praze
Já nevěřím tomu, že třeba ta moje benzínová Felicie s katalyzátorem z konce 90. let produkuje víc emisí než mnohé dnešní diesely. 90% dieselů, když pořádně šlápne na plyn, tak se za nimi nedá dýchat... |
|
|
|
| Nedávno jsme se s Marshallem bavili o mapě dojezdových vzdáleností MHD v Praze. Pokud by to zajímalo i někoho jiného, je to zde. Jsou to sice teoretické vzdálenosti podle jízdních řádů a data jsou z roku 2013, ale na zvolení si zastávky a šoupání posuvníkem (kam odsud MHDčkem dojedu za 10 minut, kam za 15, kam za 30?) je to dobré.
AVip: Maršutky jsem slyšel zmíněné už vícekrát, ale přiznávám, že vůbec nevím co to je. Měl bych se dovzdělat. Je mi celkem jedno odkud jde inspirace, důležité jsou principy fungování a praktická zkušenost s tím či oním řešením.
Co se týče taxíků - kdyby se tak více využívala spolujízda (a opět ona konkurence, i když to v EU bude asi problém).
A ano, krade se i v soukromém sektoru, krade se všude. Ale kdyby "too big to fail" a socializace ztrát nefungovaly, tak by takové rozkradené firmy krachovaly, ztrácely dobré jméno a přízeň (projevenou utrácením) zákazníků. A samozřejmě zákazníci těchto firem by krachem trpěli a příště si vybírali dopravce zodpovědněji, což je ale politicky těžko průchozí.
OpenCard bude podle mne nakonec vyřešena i za cenu vysokých finančních nákladů tak, aby lidé mohli nadále jezdit MHD. Pokud celý systém ověřování přestane fungovat, tak určitě nenastanou masové nájezdy revizorů na všechny bez papírových kupónů a bez jízdenek. Ale... bude to stát dost peněz (třeba i na prohraných soudních sporech) a projeví se to časem jinde. |
|
|
|
| Ještě jedna poznámka - například v New Yorku je taxi svým způsobem rozšířením MHD, abych tak řekl a pro skupinu více lidí není v určitých relacích výrazně dražší než subway (ať počítám jak počítám, v Praze se nedokážu dobrat relace, v níž by nebylo taxi výrazně dražší - teď neřešme pohodlí, protože to je separátní věc) - to je první problém v našich nkončinách.
V Praze by nejprve bylo nutné... no já nevím co... aby začala taxislužba fungovat civilizovaně.
A pak si nemůžu odpustit ještě jednu jedovatost - čím to, že všichni ideologicky kovaní se inspirují v Rusku? ;-)
(ano, narážím na maršrutky, jako sorry, ale nebylo zde už dost ruského importu za posledních 100 let?)
Leč dosti sarkasmů - na venkově (kde se t.č. vynacházím) bych si podobné řešení dopravy opravdu představit dovedl a dokonce bych ho uvítal - v současné době jsou venkovské autobusy a vlaky tak orvané na kost, že to vyloženě čeká na nějaké šikovné soukromníky s mikrobusy jak na smilování (jančura(k) nás se svým přístupem bohužel nevytrhne - mimochodem, ke své vlastní škodě, ale co nadělám). |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|