Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| Mvek: "prostě měřič umí max. s 2 na 8, pak už přetéká proměnná." Zajímavé!
TelemachusRhade: Aha, tak to je jiná. To by měla být ta nejrychlejší trasa. |
|
|
|
| To je zas ukázka novinařiny a nakládání s informacemi, nejspíše na několika stranách.
Češka se v Chorvatsku řítila rychlostí 256 km/h
perex:
Jednačtyřicetiletá Češka v noci na neděli uháněla po chorvatské dálnici směrem na Split rychlostí 256 kilometrů za hodinu. Policisté naměřili jejímu vozu Audi zběsilou rychlost 41 minut po půlnoci v místě, kde lze automobil rozjet maximálně na 130 kilometrů za hodinu. V pondělí o tom informoval chorvatský server 24sata.hr.
Když tam lze jet max. 130, jak mohla jet víc? Chtěli říct, že se smí jet nejvýš 130...
A druhá věc tedy je ta, že při znalosti mocnin dvou a základech IT si nejsem jist, jestli nejela víc, ale prostě měřič umí max. s 2 na 8, pak už přetéká proměnná. |
|
|
|
| TelemachusRhade: Jo, tak to jsi jel tak, jak mi to našly Mapy.
|
|
|
|
| Pozemstan: Chotěboř > GJ > Čáslav > Poděbrady > Nymburk > MB > Liberec > Frýdlant. A druhý den zpátky do Prahy. |
|
|
|
| Pozemstan: Trať Kolín-Praha nepřipomínej, to slyším z první ruky každou chvíli. Nicméně já slyším stížnosti na linky S a výluky v důsledku právě uvolnění cesty rychlíkům a renovace a oprav. Mimo jiné třeba někter zastávky fungují tak, že něco zamumlají někdy chvíli před zastávkou z rozhlasu, to něco znamená, že na zastávce můžeš vystoupit jen z prvních dveří, protože vlak staví na prostřední koleji a průvodčí hlídá cestující, že vystoupí na provizorní násep mezi kolejemi a bezpečně odejdou přes okrajovou kolej na nástupiště.
|
|
|
|
| Pozemstan:
Na FF v té jedné přednášce Darth Zira říkala, že pražské metro již v současnosti technicky umožňuje řízení čistě počítačem, ale kdo ví, jak přesné měla informace. Také tvrdila, že jsou kompatibilní všechny trasy...
Myslím, že ta poslední věta celkem jasně říká, jak přesné informace měla. :-/
(jeden z důvodů, proč je eventuální odbočka z C takový problém, je totiž "dřevěný" zabezpečovač Matra na trase C, který by v případě stavby odbočky bylo nutno nahradit nebo alespoň komplet předrátovat).
Linky metra jsou kompatibilní elektricky (logicky) a při jízdě "na ruku" s Vmax 60 km/h (což je maximum, co zvládne rozumně návěstit ten metrohybrid autobloku a RNS, co je v tunelech).
Myslím, že současný stav docela dobře shrnuje česká wiki:
http://cs.wikipedia.org/wiki/Zabezpe%C4%8Dovac%C3%AD_za%C5%99%C3%ADzen%C3%AD_metra_v_Praze |
|
|
|
| Mvek: Na FF v té jedné přednášce Darth Zira říkala, že pražské metro již v současnosti technicky umožňuje řízení čistě počítačem, ale kdo ví, jak přesné měla informace. Také tvrdila, že jsou kompatibilní všechny trasy...
TelemachusRhade: To jsi jel autem z Chotěboře do Frýdlantu přes Prahu? Je to asi o 84 km a 39 minut delší než nejrychlejší trasa (podle Mapy.cz).
Vlak je ale bohužel zdlouhavější a dražší, byť pohodlnější... Já jsem jel z Prahy rychlíkem s názvem podle Yakuzzou zmíněného kláštera Porta coeli do Havlíčkova Brodu a poté osobním vlakem. 153 km, 2 hod. 27 minut (z toho jen 8 minut na přestup, což bylo možná trochu riskantní, i když rychlík na zpáteční cestě odjížděl dokonce o pět minut později, ačkoli na náš vlak čekat nemusel, a ani neměl), za 212 Kč (využil jsem ale zpáteční jízdenku za 403 Kč). Při zpáteční cestě jsem měl ale za Kolínem, kde vlak projížděl všechna nádraží, místy pocit, že je neřízený a překračuje maximální rychlost. Vagon se třásl, až jakoby nadskakoval, hlavně když míjel žluté railjety a další vlaky, navíc byl (šlo o vůz bez kupé) téměř prázdný... -) |
|
|
|
| Mvek:
Ale kdoví, co se změní za 7 let
Pán je optimista :-) |
|
|
|
| Pobavila mě věta ve článku o metru D:
Na trase D budou nejspíš jezdit moderní soupravy, které nepotřebují řidiče. Strojvedoucí v nich však budou muset nejspíš i nadále sedět. Zákon totiž doposud neumožňuje, aby vlakovou soupravu řídil pouze počítač.
Zdroj: http://praha.idnes.cz/nova-trasa-metra-se-zacne-razit-za-dva-roky-fj7-/praha-zpravy.aspx?c=A140624_2076698_praha-zpravy_bur
Ale kdoví, co se změní za 7 let, nemluvě o tom, že pětkrát změní, co tam chtějí i díky financím (např. jsem si právě myslel, že kvůli úsporám ty robotické vlaky a zástěny, a hlavně nová zab. zař. padly, že se bude stavět trasa kompatibilní se současnými soupravami) |
|
|
|
| TelemachusRhade: Ale jo, to asi věřím. Běžně lidé nevědí, kde mají okraje. A tím nemyslím jen to, že sposuta řidičů zastaví za cyklistou, protože jedu proti, i když se ochotně cpu na krajnici a pomalu jedu po trávě, protože tam jde i o možnou nestabilitu nebo vybočení cyklisty.
Ale úpím mnohdy, kdy odbočující auto zablokuje silnici, protože někdo se bojí aspoň krokem zkusit ho objet úzkým místem, nemluvě o přejetí prašného viditelně tvrdého okraje vedle asfaltu, jedním kolem.
Tohle tedy bude něco podobného, až na to, že je to navíc v rychlosti (ale zase asi více místa). |
|
|
|
| AVip: Já to myslel jako všichni do Chotěboře.
Ale souhlas, vloni výlet na Lipno byl komplikovaný. Mám pocit, že letos bychom už nemohli asi zadarmo ani po tom kusu D3, a tudíž by se to komplikovalo i tam. Objíždění R4 se zdálo tehdy jasně nevhodné. |
|
|
|
| Yakuzza: Dík za tipy, určitě jsem neměl v plánu nutně bydlet v Blansku, to právě záleží na tom, kolik nocí to bude a co najdeme až to začneme tento týden řešit. Takže dík za tipy na pravděpodobně zajímavá místa, která checknout, jestli je minimálně nenavštívit.
A ano, myslím, že i když nás do Luhačovic láká výrobna zajímavých lázeňských oplatek (měli jsme od kolegyně z práce několik balíčků na odzkoušení), kvůli tomu tam asi zajíždět 50 km navíc nebudu chtít:-). To spíš třeba spojím za rok s B.B. a Slovenskem obecně.
|
|
|
|
| Mvek:
Všichni jezdíte po D1 a já nechápu proč.
Já jezdím po R4... a vzhledem k tomu, že v okolí Prahy nemá v podstatě rozumnou nezpoplatněnou substituci (díky budovatelskému nadšení soudruhů, kteří v 70. letech zrušili, co mohli), tak mi ani nic jiného, než se skřípěním zubů dálniční známku kupovat... |
|
|
|
| TelemachusRhade: Docela se bavím tím, že těmi úzkými pruhy předjíždím kamiony a pozoruju zelenající spolujezdce :) |
|
|
|
| Mvek: D1 je pro mě letos naprosto bezproblémová. Tím, že ji všichni objíždějí, je pořád volná, a navíc nikdo neumí jezdit v tom úzkém pruhu, takže ten mám vždy celý pro sebe. |
|
|
|
| Mvek: Však v pohodě, jenom mi ta místa přišla od sebe dost vzdálená. Každopádně v Blansku se ubytovávat, nevím, je to hrozně nezajímavé město. Poblíž se dají najít určitě hezčí místa. Pár tipů - Tišnov (od Krasu vzdálenější, ale je tam klášter Porta Coeli a celkově je to město pěkné a zasazené v zajímavé přírodě s možností výletů do okolí), Křtiny (vesnice přímo v Krasu, docela turistická, ubytování by tam být mohlo a opět to je moc pěkná obec s obřím kostelem), případně Jedovnice (taky přímo v Krasu, takové menší městečko, ale nijak zvlášť zajímavé, jsou tam rybníky a poblíž Rudické propadání). Hlavně ne prokrista Adamov! :) (Ale jestli budete mít čas, tak si tam zajeďte, jedno z nejodpornějších míst Jižní Moravy.)
Každopádně Kras mám hodně procestovaný, tak kdybys chtěl nějaké tipy, není problém. |
|
|
|
| A aby tu zase někdo neříkal, že něco překombinovávám... To Dáša nejvíc tlačí poznat toho co nejvíc dostupného z lokality. Takže naše dovolené se zvrhnou v průměr 18 km na den pěších výletů, když nepočítám den, dva, kdy třeba i vzhledem k nejistému počasí děláme "snobské" výlety tak, že zajedeme autem někam, proběhneme pár kilometrů a zase jedeme jinam.
Naopak nerada chodí na prohlídky, takže to že navštívíme třeba 5 hradů/zámků neznamená, že bychom byli na jejich prohlídce. To musím já projevit větší zájem.
Takže souhlas, bylo by fajn si dát volnější dovolené, více proložit kratší procházky s poznáváním a užít si to víc, holt toho se dožiju nejdříve s dětmi... |
|
|
|
| Yakuzza: Dáša je takový rychlík, takže vzhledem k tomu, že třeba do Luhačovic nebo Vranova zajedeme jen na pár hodin autem, ne na prochození okolí, a do Blanska ani tak nepojedeme, jako spíš do Macochy cíleně, tak 10 dní (víkend-víkend). Ale není vyloučeno, že Luhačovice vynecháme.
Ještě nevíme, kde budeme pobývat, možná dva, tři dny v Blansku, když se rozhodneme pro více míst v krasu, zbytek na tom jihu v Mikulově, Břeclavi nebo Valticích...
Docela mě láká se podívat do obory Soutok, ale jelikož nemáme kola a nejsem vytrénovaný, tak nevím, jestli bych si chtěl jen tak půjčit, tak toho asi moc neuvidíme, protože 30 km v rámci jednoho výletu ujít nechceme:-). |
|
|
|
| TelemachusRhade: Všichni jezdíte po D1 a já nechápu proč. Po kolínské státovce se jede pohodlně, často i rychleji než po D1 (není problém leckde dát 120-130 a na mnoha místech se opravdu neměří, zatímco na D1 jsou snad furt opravy) a přitom je to i kratší.
Mapy.cz mi daly ze Synkáče rozdíl času zhruba 10 minut! Což mi za luxus v podobě možnosti uhnout a objet případnou nehodu bez problémů, stojí bez ohledu na známku.
Ale do Břeclavi po té D1 asi pojedu, to jo:-). |
|
|
|
| Mvek:
Lednice, Valtice, Vranov, Luhačovice, Mikulov, Blansko
To máš teda solidní záběr, kolik na to plánuješ času? |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|