Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| Rozhovor o metru - je tam docela hezký náhled, jestli je to pravda, jak se musely ruské vozy kontrolovat a opravovat hned po dodání ze SSSR. |
|
|
|
| Včera jsem poprvé jel TGV. Rychlost pěkná, pocit uvnitř velmi klidný, je to klidnější než běžný rychlík na našich železnicích.
(Video se spojeno ze tří, střih mezi druhým a třetím je trochu násilný.) |
|
|
|
| Včera večer jsem zažil další zajímavou příhodu v metru. Na I. P. Pavlova mi jedno o 2 minuty ujelo, a tak jsem vyrazil směrem na Háje až ve 22:44. Na Pražského povstání se vůz trvale zastavil. Na rozdíl od incidentu s mačetou najednou ve voze zhasla většina zářivek, i když ukazatel cílové stanice svítil. Podobně zhasl i vůz na protější straně. Chvíli jsme čekali ve voze. Někteří cestující mluvili o hororové atmosféře. Po chvíli promluvil do reproduktorů řidič s tím, že došlo k nešťastné události na druhé koleji. Někteří si všimli hloučku lidí před čelem protějšího vozu. Poté oznámili, že je provoz metra v obou směrech mezi Florencí a Kačerovem přerušen a odkázali nás na povrchovou dopravu.
Záhy přijelo ke stanici množství vozů s modrými majáčky: záchranka, policie i hasiči... Kontroloval jsem, jestli neodjíždějí, což se nedělo. Čekal jsem na jedné autobusové zastávce, odkud měl ve 23:17 vyjet autobus tuším 196 na Šeberov, alespoň poblíž kolejí. Místo něj ale v daný čas dorazil neoznačený bus, do kterého jsem spolu s většinou čekajících nastoupil. Naštěstí kopíroval trasu metra C a kolem 23:30 dojel na Kačerov. Tam mi těsně ujelo jedno metro, a než přijelo další, byl už provoz zcela obnoven. Mezi tím ale ještě stačil výpravčí v červené čepici odeslat nešťastníky směřující do centra na povrch...
Domníval jsem se, že šlo o sebevraždu (a myslím, že jsem od saniťáků u zastávky zaslechl, že měl rovnou přijet pohřební vůz - to ale ještě nebyli ve stanici), ale, jak koukám, mohlo jít jen o náhodu a dotyčná zřejmě přežila: Žena spadla v metru na koleje, vlak stačil zabrzdit.
Veškerá improvizovaná hlášení zazněla jen v češtině, což muselo mást množství zahraničních turistů. Nějací se nás pak na Kačerově, už po obnovení provozu, anglicky z otevřených dveří protějšího vozu ptali, jestli metro nejede... |
|
|
|
| A tedy pro doplnění, jeden bajt je 8 bitů, tedy maximální hodnota uložitelná do bajtu je 256. Z toho vyplývá i rozsah ASCII tabulky. |
|
|
|
| Pozemstan: Nevím, jestli je to ten případ, nestudoval jsem chorvatské znění. A v té mé větě to mělo být, že "nevím, jestli umí max...", každopádně je to docela běžná situace, že nějaký displej, měřič apod. jsou dělané do určitého limitu, a tím limitem u digitálních zařízení jsou obvykle mocniny dvou.
Zrovna 256, resp. 255 (také záleží, jestli to počítá s nulou apod.) je oblíbená maximální hodnota třeba počtu vozidel v nějaké hře (ve starém Transport Tycoonovi), nebo jiných objektů, zdraví, zkušenost apod. Nebo ty další mocniny dvou. |
|
|
|
| Mvek: "prostě měřič umí max. s 2 na 8, pak už přetéká proměnná." Zajímavé!
TelemachusRhade: Aha, tak to je jiná. To by měla být ta nejrychlejší trasa. |
|
|
|
| To je zas ukázka novinařiny a nakládání s informacemi, nejspíše na několika stranách.
Češka se v Chorvatsku řítila rychlostí 256 km/h
perex:
Jednačtyřicetiletá Češka v noci na neděli uháněla po chorvatské dálnici směrem na Split rychlostí 256 kilometrů za hodinu. Policisté naměřili jejímu vozu Audi zběsilou rychlost 41 minut po půlnoci v místě, kde lze automobil rozjet maximálně na 130 kilometrů za hodinu. V pondělí o tom informoval chorvatský server 24sata.hr.
Když tam lze jet max. 130, jak mohla jet víc? Chtěli říct, že se smí jet nejvýš 130...
A druhá věc tedy je ta, že při znalosti mocnin dvou a základech IT si nejsem jist, jestli nejela víc, ale prostě měřič umí max. s 2 na 8, pak už přetéká proměnná. |
|
|
|
| TelemachusRhade: Jo, tak to jsi jel tak, jak mi to našly Mapy.
|
|
|
|
| Pozemstan: Chotěboř > GJ > Čáslav > Poděbrady > Nymburk > MB > Liberec > Frýdlant. A druhý den zpátky do Prahy. |
|
|
|
| Pozemstan: Trať Kolín-Praha nepřipomínej, to slyším z první ruky každou chvíli. Nicméně já slyším stížnosti na linky S a výluky v důsledku právě uvolnění cesty rychlíkům a renovace a oprav. Mimo jiné třeba někter zastávky fungují tak, že něco zamumlají někdy chvíli před zastávkou z rozhlasu, to něco znamená, že na zastávce můžeš vystoupit jen z prvních dveří, protože vlak staví na prostřední koleji a průvodčí hlídá cestující, že vystoupí na provizorní násep mezi kolejemi a bezpečně odejdou přes okrajovou kolej na nástupiště.
|
|
|
|
| Pozemstan:
Na FF v té jedné přednášce Darth Zira říkala, že pražské metro již v současnosti technicky umožňuje řízení čistě počítačem, ale kdo ví, jak přesné měla informace. Také tvrdila, že jsou kompatibilní všechny trasy...
Myslím, že ta poslední věta celkem jasně říká, jak přesné informace měla. :-/
(jeden z důvodů, proč je eventuální odbočka z C takový problém, je totiž "dřevěný" zabezpečovač Matra na trase C, který by v případě stavby odbočky bylo nutno nahradit nebo alespoň komplet předrátovat).
Linky metra jsou kompatibilní elektricky (logicky) a při jízdě "na ruku" s Vmax 60 km/h (což je maximum, co zvládne rozumně návěstit ten metrohybrid autobloku a RNS, co je v tunelech).
Myslím, že současný stav docela dobře shrnuje česká wiki:
http://cs.wikipedia.org/wiki/Zabezpe%C4%8Dovac%C3%AD_za%C5%99%C3%ADzen%C3%AD_metra_v_Praze |
|
|
|
| Mvek: Na FF v té jedné přednášce Darth Zira říkala, že pražské metro již v současnosti technicky umožňuje řízení čistě počítačem, ale kdo ví, jak přesné měla informace. Také tvrdila, že jsou kompatibilní všechny trasy...
TelemachusRhade: To jsi jel autem z Chotěboře do Frýdlantu přes Prahu? Je to asi o 84 km a 39 minut delší než nejrychlejší trasa (podle Mapy.cz).
Vlak je ale bohužel zdlouhavější a dražší, byť pohodlnější... Já jsem jel z Prahy rychlíkem s názvem podle Yakuzzou zmíněného kláštera Porta coeli do Havlíčkova Brodu a poté osobním vlakem. 153 km, 2 hod. 27 minut (z toho jen 8 minut na přestup, což bylo možná trochu riskantní, i když rychlík na zpáteční cestě odjížděl dokonce o pět minut později, ačkoli na náš vlak čekat nemusel, a ani neměl), za 212 Kč (využil jsem ale zpáteční jízdenku za 403 Kč). Při zpáteční cestě jsem měl ale za Kolínem, kde vlak projížděl všechna nádraží, místy pocit, že je neřízený a překračuje maximální rychlost. Vagon se třásl, až jakoby nadskakoval, hlavně když míjel žluté railjety a další vlaky, navíc byl (šlo o vůz bez kupé) téměř prázdný... -) |
|
|
|
| Mvek:
Ale kdoví, co se změní za 7 let
Pán je optimista :-) |
|
|
|
| Pobavila mě věta ve článku o metru D:
Na trase D budou nejspíš jezdit moderní soupravy, které nepotřebují řidiče. Strojvedoucí v nich však budou muset nejspíš i nadále sedět. Zákon totiž doposud neumožňuje, aby vlakovou soupravu řídil pouze počítač.
Zdroj: http://praha.idnes.cz/nova-trasa-metra-se-zacne-razit-za-dva-roky-fj7-/praha-zpravy.aspx?c=A140624_2076698_praha-zpravy_bur
Ale kdoví, co se změní za 7 let, nemluvě o tom, že pětkrát změní, co tam chtějí i díky financím (např. jsem si právě myslel, že kvůli úsporám ty robotické vlaky a zástěny, a hlavně nová zab. zař. padly, že se bude stavět trasa kompatibilní se současnými soupravami) |
|
|
|
| TelemachusRhade: Ale jo, to asi věřím. Běžně lidé nevědí, kde mají okraje. A tím nemyslím jen to, že sposuta řidičů zastaví za cyklistou, protože jedu proti, i když se ochotně cpu na krajnici a pomalu jedu po trávě, protože tam jde i o možnou nestabilitu nebo vybočení cyklisty.
Ale úpím mnohdy, kdy odbočující auto zablokuje silnici, protože někdo se bojí aspoň krokem zkusit ho objet úzkým místem, nemluvě o přejetí prašného viditelně tvrdého okraje vedle asfaltu, jedním kolem.
Tohle tedy bude něco podobného, až na to, že je to navíc v rychlosti (ale zase asi více místa). |
|
|
|
| AVip: Já to myslel jako všichni do Chotěboře.
Ale souhlas, vloni výlet na Lipno byl komplikovaný. Mám pocit, že letos bychom už nemohli asi zadarmo ani po tom kusu D3, a tudíž by se to komplikovalo i tam. Objíždění R4 se zdálo tehdy jasně nevhodné. |
|
|
|
| Yakuzza: Dík za tipy, určitě jsem neměl v plánu nutně bydlet v Blansku, to právě záleží na tom, kolik nocí to bude a co najdeme až to začneme tento týden řešit. Takže dík za tipy na pravděpodobně zajímavá místa, která checknout, jestli je minimálně nenavštívit.
A ano, myslím, že i když nás do Luhačovic láká výrobna zajímavých lázeňských oplatek (měli jsme od kolegyně z práce několik balíčků na odzkoušení), kvůli tomu tam asi zajíždět 50 km navíc nebudu chtít:-). To spíš třeba spojím za rok s B.B. a Slovenskem obecně.
|
|
|
|
| Mvek:
Všichni jezdíte po D1 a já nechápu proč.
Já jezdím po R4... a vzhledem k tomu, že v okolí Prahy nemá v podstatě rozumnou nezpoplatněnou substituci (díky budovatelskému nadšení soudruhů, kteří v 70. letech zrušili, co mohli), tak mi ani nic jiného, než se skřípěním zubů dálniční známku kupovat... |
|
|
|
| TelemachusRhade: Docela se bavím tím, že těmi úzkými pruhy předjíždím kamiony a pozoruju zelenající spolujezdce :) |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|