Trekkies.cz StarTrek.cz Sickbay CZ Kontinuum StarTrekKnihy.cz WARP TrekCORE TrekCollective Memory Alpha Memory Beta Ex Astris Scientia Treknews.de


 

   DISKUSNÍ FÓRA

 
 REGISTRACE
 
Nick: 
Heslo: 
  
 Zaslání hesla
 

3) Obecná témata => Doleva, doprava - a třeba i rovně

Spravuje: AVip
Počet příspěvků: 3043
Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :)

Autor:  Text:     
Nejnovější   Novější 2056 - 2075 / 3043Starší   Nejstarší

Telemachus Rhade - 24. červenec 2014 11:01sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
200km a vysokorychlostní v jedné větě? Jaký je rozdíl oproti 160km/h, co jezdí Penďo? Na trase Brno - Přerov tak asi 4 minuty? :-)
Zephram - 24. červenec 2014 10:10sipka
ZAMĚŘIT
Zephram
První vysokorychlostní trať v Česku bude mít Brno. Vlaky tam pojedou 200 km/h. Jenomže plánuje se (začít stavět) až v roce 2019, a pak prý dlouho nic.
Mvek - 17. červenec 2014 14:33sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Pendolíno usmrtilo muže na trati Praha-Kolín

To je tedy už dva dny staré, nicméně nejsem si jist, že sebevrah půjde z batohem, a je zvláštní náhoda, že se to stalo zrovna v Rostoklatech, kde se teď vystupuje z S vlaku na improvizovaný násep prostřední koleje pouze z jedněch dveří jednoho vagonu za sledování průvodčím.


Nicméně zatímco kolega z práce nemá celkem problémy s tratí na Benešov, když jezdí z Kolovrat, tahle trať do Českého Broda je nějaká zakletá (nejen kvůli té renovaci u Úval).
Máma tam jezdí vlastně skoro denně, a to není týden, aby bylo vše v pořádku, velice často nefunguje vzduchotechnika v jedné ze dvou spřažených souprav City Elefantu, takže se tam v létě nedá vydržet a lidi se cpou v jednom vagónu.
Občas se stane, že souprava z Masaryčky vůbec nevyjede kvůli problémům, takže čekají na další vlak, nebo to vzdá a jede do Čelákovic, kde ji táta vyzvedne autem.
O neplánovaných výlukách ani nemluvě, a o tom, že je to zpravidla bez náhradní dopravy.

V podstatě posílá stížnost jednou, dvakrát do měsíce, a protože se to stále opakuje, tak teď jen musí zjistit, kdo je objednavatelem linky S1, jestli Praha, kraj, nebo ministerstvo, aby to postoupila dál, protože od ČD pochopitelně dostane jen nějaký blábol ujišťující, že jsou rádi, že využívá jejich služeb (jako by měla na výběr, když tam jediný BUS jezdí právě na vlak).
No a o tom, že u vnitrostátní dopravy člověk nemá nárok na žádné odškodnění, nehledě na to, že se to děje opakovaně, ani nebudu dál mluvit.
Pozemstan - 17. červenec 2014 11:45sipka
ZAMĚŘIT
Pozemstan
Mvek: Tak to je docela drsné. Jinak tady mají i fotogalerii mimo jiné i s pohledem do tunelu zcela zablokovaného kusy vykolejených vozů...

Mimochodem, na Technetu byl včera článek o nových stanicích pražského metra na trase A: Projděte si nové metro z Bořislavky do Motola. Půjde zde telefonovat.
Mvek - 17. červenec 2014 10:14sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Rozhovor o metru - je tam docela hezký náhled, jestli je to pravda, jak se musely ruské vozy kontrolovat a opravovat hned po dodání ze SSSR.
Zephram - 13. červenec 2014 17:14sipka
ZAMĚŘIT
Zephram
Včera jsem poprvé jel TGV. Rychlost pěkná, pocit uvnitř velmi klidný, je to klidnější než běžný rychlík na našich železnicích.
(Video se spojeno ze tří, střih mezi druhým a třetím je trochu násilný.)
Pozemstan - 10. červenec 2014 22:39sipka
ZAMĚŘIT
Pozemstan
Včera večer jsem zažil další zajímavou příhodu v metru. Na I. P. Pavlova mi jedno o 2 minuty ujelo, a tak jsem vyrazil směrem na Háje až ve 22:44. Na Pražského povstání se vůz trvale zastavil. Na rozdíl od incidentu s mačetou najednou ve voze zhasla většina zářivek, i když ukazatel cílové stanice svítil. Podobně zhasl i vůz na protější straně. Chvíli jsme čekali ve voze. Někteří cestující mluvili o hororové atmosféře. Po chvíli promluvil do reproduktorů řidič s tím, že došlo k nešťastné události na druhé koleji. Někteří si všimli hloučku lidí před čelem protějšího vozu. Poté oznámili, že je provoz metra v obou směrech mezi Florencí a Kačerovem přerušen a odkázali nás na povrchovou dopravu.

Záhy přijelo ke stanici množství vozů s modrými majáčky: záchranka, policie i hasiči... Kontroloval jsem, jestli neodjíždějí, což se nedělo. Čekal jsem na jedné autobusové zastávce, odkud měl ve 23:17 vyjet autobus tuším 196 na Šeberov, alespoň poblíž kolejí. Místo něj ale v daný čas dorazil neoznačený bus, do kterého jsem spolu s většinou čekajících nastoupil. Naštěstí kopíroval trasu metra C a kolem 23:30 dojel na Kačerov. Tam mi těsně ujelo jedno metro, a než přijelo další, byl už provoz zcela obnoven. Mezi tím ale ještě stačil výpravčí v červené čepici odeslat nešťastníky směřující do centra na povrch...

Domníval jsem se, že šlo o sebevraždu (a myslím, že jsem od saniťáků u zastávky zaslechl, že měl rovnou přijet pohřební vůz - to ale ještě nebyli ve stanici), ale, jak koukám, mohlo jít jen o náhodu a dotyčná zřejmě přežila: Žena spadla v metru na koleje, vlak stačil zabrzdit.

Veškerá improvizovaná hlášení zazněla jen v češtině, což muselo mást množství zahraničních turistů. Nějací se nás pak na Kačerově, už po obnovení provozu, anglicky z otevřených dveří protějšího vozu ptali, jestli metro nejede...
Mvek - 07. červenec 2014 18:49sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
A tedy pro doplnění, jeden bajt je 8 bitů, tedy maximální hodnota uložitelná do bajtu je 256. Z toho vyplývá i rozsah ASCII tabulky.
Mvek - 07. červenec 2014 18:48sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Pozemstan: Nevím, jestli je to ten případ, nestudoval jsem chorvatské znění. A v té mé větě to mělo být, že "nevím, jestli umí max...", každopádně je to docela běžná situace, že nějaký displej, měřič apod. jsou dělané do určitého limitu, a tím limitem u digitálních zařízení jsou obvykle mocniny dvou.

Zrovna 256, resp. 255 (také záleží, jestli to počítá s nulou apod.) je oblíbená maximální hodnota třeba počtu vozidel v nějaké hře (ve starém Transport Tycoonovi), nebo jiných objektů, zdraví, zkušenost apod. Nebo ty další mocniny dvou.
Pozemstan - 07. červenec 2014 18:42sipka
ZAMĚŘIT
Pozemstan
Mvek: "prostě měřič umí max. s 2 na 8, pak už přetéká proměnná." Zajímavé!

TelemachusRhade: Aha, tak to je jiná. To by měla být ta nejrychlejší trasa.
Mvek - 07. červenec 2014 17:02sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
To je zas ukázka novinařiny a nakládání s informacemi, nejspíše na několika stranách.

Češka se v Chorvatsku řítila rychlostí 256 km/h

perex:
Jednačtyřicetiletá Češka v noci na neděli uháněla po chorvatské dálnici směrem na Split rychlostí 256 kilometrů za hodinu. Policisté naměřili jejímu vozu Audi zběsilou rychlost 41 minut po půlnoci v místě, kde lze automobil rozjet maximálně na 130 kilometrů za hodinu. V pondělí o tom informoval chorvatský server 24sata.hr.


Když tam lze jet max. 130, jak mohla jet víc? Chtěli říct, že se smí jet nejvýš 130...


A druhá věc tedy je ta, že při znalosti mocnin dvou a základech IT si nejsem jist, jestli nejela víc, ale prostě měřič umí max. s 2 na 8, pak už přetéká proměnná.
Mvek - 07. červenec 2014 17:00sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
TelemachusRhade: Jo, tak to jsi jel tak, jak mi to našly Mapy.

Telemachus Rhade - 07. červenec 2014 16:38sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Pozemstan: Chotěboř > GJ > Čáslav > Poděbrady > Nymburk > MB > Liberec > Frýdlant. A druhý den zpátky do Prahy.
Mvek - 07. červenec 2014 16:28sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Pozemstan: Trať Kolín-Praha nepřipomínej, to slyším z první ruky každou chvíli. Nicméně já slyším stížnosti na linky S a výluky v důsledku právě uvolnění cesty rychlíkům a renovace a oprav. Mimo jiné třeba někter zastávky fungují tak, že něco zamumlají někdy chvíli před zastávkou z rozhlasu, to něco znamená, že na zastávce můžeš vystoupit jen z prvních dveří, protože vlak staví na prostřední koleji a průvodčí hlídá cestující, že vystoupí na provizorní násep mezi kolejemi a bezpečně odejdou přes okrajovou kolej na nástupiště.

AVip - 07. červenec 2014 15:45sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Pozemstan:
Na FF v té jedné přednášce Darth Zira říkala, že pražské metro již v současnosti technicky umožňuje řízení čistě počítačem, ale kdo ví, jak přesné měla informace. Také tvrdila, že jsou kompatibilní všechny trasy...

Myslím, že ta poslední věta celkem jasně říká, jak přesné informace měla. :-/
(jeden z důvodů, proč je eventuální odbočka z C takový problém, je totiž "dřevěný" zabezpečovač Matra na trase C, který by v případě stavby odbočky bylo nutno nahradit nebo alespoň komplet předrátovat).

Linky metra jsou kompatibilní elektricky (logicky) a při jízdě "na ruku" s Vmax 60 km/h (což je maximum, co zvládne rozumně návěstit ten metrohybrid autobloku a RNS, co je v tunelech).

Myslím, že současný stav docela dobře shrnuje česká wiki:
http://cs.wikipedia.org/wiki/Zabezpe%C4%8Dovac%C3%AD_za%C5%99%C3%ADzen%C3%AD_metra_v_Praze
Pozemstan - 07. červenec 2014 15:31sipka
ZAMĚŘIT
Pozemstan
Mvek: Na FF v té jedné přednášce Darth Zira říkala, že pražské metro již v současnosti technicky umožňuje řízení čistě počítačem, ale kdo ví, jak přesné měla informace. Také tvrdila, že jsou kompatibilní všechny trasy...

TelemachusRhade: To jsi jel autem z Chotěboře do Frýdlantu přes Prahu? Je to asi o 84 km a 39 minut delší než nejrychlejší trasa (podle Mapy.cz).

Vlak je ale bohužel zdlouhavější a dražší, byť pohodlnější... Já jsem jel z Prahy rychlíkem s názvem podle Yakuzzou zmíněného kláštera Porta coeli do Havlíčkova Brodu a poté osobním vlakem. 153 km, 2 hod. 27 minut (z toho jen 8 minut na přestup, což bylo možná trochu riskantní, i když rychlík na zpáteční cestě odjížděl dokonce o pět minut později, ačkoli na náš vlak čekat nemusel, a ani neměl), za 212 Kč (využil jsem ale zpáteční jízdenku za 403 Kč). Při zpáteční cestě jsem měl ale za Kolínem, kde vlak projížděl všechna nádraží, místy pocit, že je neřízený a překračuje maximální rychlost. Vagon se třásl, až jakoby nadskakoval, hlavně když míjel žluté railjety a další vlaky, navíc byl (šlo o vůz bez kupé) téměř prázdný... -)
Telemachus Rhade - 07. červenec 2014 15:12sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Mvek:
Ale kdoví, co se změní za 7 let

Pán je optimista :-)
Mvek - 07. červenec 2014 14:46sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Pobavila mě věta ve článku o metru D:

Na trase D budou nejspíš jezdit moderní soupravy, které nepotřebují řidiče. Strojvedoucí v nich však budou muset nejspíš i nadále sedět. Zákon totiž doposud neumožňuje, aby vlakovou soupravu řídil pouze počítač.
Zdroj: http://praha.idnes.cz/nova-trasa-metra-se-zacne-razit-za-dva-roky-fj7-/praha-zpravy.aspx?c=A140624_2076698_praha-zpravy_bur

Ale kdoví, co se změní za 7 let, nemluvě o tom, že pětkrát změní, co tam chtějí i díky financím (např. jsem si právě myslel, že kvůli úsporám ty robotické vlaky a zástěny, a hlavně nová zab. zař. padly, že se bude stavět trasa kompatibilní se současnými soupravami)
Mvek - 07. červenec 2014 14:42sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
TelemachusRhade: Ale jo, to asi věřím. Běžně lidé nevědí, kde mají okraje. A tím nemyslím jen to, že sposuta řidičů zastaví za cyklistou, protože jedu proti, i když se ochotně cpu na krajnici a pomalu jedu po trávě, protože tam jde i o možnou nestabilitu nebo vybočení cyklisty.
Ale úpím mnohdy, kdy odbočující auto zablokuje silnici, protože někdo se bojí aspoň krokem zkusit ho objet úzkým místem, nemluvě o přejetí prašného viditelně tvrdého okraje vedle asfaltu, jedním kolem.

Tohle tedy bude něco podobného, až na to, že je to navíc v rychlosti (ale zase asi více místa).
Mvek - 07. červenec 2014 14:40sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
AVip: Já to myslel jako všichni do Chotěboře.

Ale souhlas, vloni výlet na Lipno byl komplikovaný. Mám pocit, že letos bychom už nemohli asi zadarmo ani po tom kusu D3, a tudíž by se to komplikovalo i tam. Objíždění R4 se zdálo tehdy jasně nevhodné.

Nejnovější   Novější 2056 - 2075 / 3043Starší   Nejstarší
HLAVNÍ STRÁNKA

UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA ]
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE

NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV

Sponzoruje KRAXNET spol. s r.o