Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| Máte v Brně vtipné značení, u vlakové zastávky Královo Pole, když se jede na Svitavy, po Hradecké v místě, kde se připojuje sjezd z Palackého třídy, tak tam něco opravují v levém pruhu. Kvůli tomu dali na ten sjez STOPku, jenže i když je to jen jeden pruh, dali ji na obě strany silnice, a vzhledem k tomu, jak je předěl úzký mezi oběma silnicemi, měli by tam dát STOP všichni a nikdo nepokračovat, tedy i ti po Hradecké:-). |
|
|
|
| Náš zážitek byla kombinace drobných omylů, nedostatečného značení a kuriozních situací...
- předjíždět v zúžení, jak říkal TR, většinou nešlo, protože bych stejně jel víc jak předepsaných 80, nebo to zrovna byla tak hustá souvislá jízda v obou pruzích, že to bylo jedno, nemluvě o tom, že jsem si při prvním pokusu sevřený mezi kamionem a betonovým oddělovačem uvědomil, že nejsem v ETS2 a škrtnutí o ten beton by nemělo tak malé následky. A to mě vynervovalo, ale tak příště jsem aspoň nebyl tak suverénní:-) a víc si dal pozor, že napravo mám ještě místo a tak se nemusím cpát doleva tolik
- Nepříliš dobré značení nás svedlo do odbočky na Jihlavu (už na mě asi padala únava a jel jsem za autem v domnění, že prostě jeden pruh vedou vpravo, jeden v protisměru). Problém je, že tam člověk musí pokračovat kus na Jihlavu, našel jsem most, kterým bych se dostal do protějšího pruhu a zpátky, odbočil doleva, kde se nesmělo (protože nikdo na tom nájezdu nepočítal s tím, že by někdo sjel na jedné straně a na druhé najížděl zpátky) a vydal se k dálnici.
Před dálnicí jsem se ovšem dozvěděl, že na Brno doprava najet nemůžu, že musím nějakou objížďkou. Objížďka v tomto případě znamenala, že člověk musí jet 8 kilometrů zpátky na Prahu, kde sjede, a najede opět na Brno.
Takže takových dohromady nejméně 20 km navíc potěší.
- Z únavy po o hodinu delší cestě, než se plánovalo, za tmy jsem v posledních desítkách km na užší silnici sjel pravým kolem moc doprava z vyšší silnice, takže než jsem se dostal zpátky, tu a tam jsem škrtl o silnici spodkem, zřejmě bez následků, možná jen zástěrkami. Mám z těchto hodně zvýšených silnic (asi v důsledku laciné opravy, kdy udělají nový koberec, ale tím silnici zvýší) respekt, bohužel nejsem zvyklý jezdit tolik v noci, tak jsem špatně viděl, kde mám pravé kolo.
Snad se ve výsledku až na nervy, zdržení a nějakého toho vycepraného benzínu (ještě jsme kvůli jedné koloně a "zdravotní přestávce" sjeli a špatně se právě díky mapě navigovali, takže objeli o pár vesnic víc) nic nestalo, takže fajn, ale nic to nemění na mé zlosti na konkrétní mapu i na placení dálniční známky. |
|
|
|
| Kdybych nevěděl, že je to marný pokus, šel bych reklamovat autoatlas a také dálniční známku. Atlas je prostě na houby. když je vesnice Kpuntík, který začíná až za odbočkou, která je ve skutečnosti už v ní, protože je vesnice táhlá, tak je to těžké. Bohužel jsem podrobnější měřítko na internetu nenašel, budu muset do speciálních knihkupectí v s mapami.
Ale víc mě se*e to, že člověk platí takové peníze za dálnice, a přitom D1 prostě není něco, za co by se dalo platit. Kdybych měl známku kupovat jenom kvůli jízdám po ní, tak někomu něco provedu.
Když se prostě takhle opravuje, tak by na ní měl být mírnější režim ohledně plateb. Nemluvě o těch místech s hroznými spárami.
Osobně se už kloním k tomu, že dálnice by měly být v celé EU zadarmo, je to pozitivní externalita, za kterou se má platit plošněji, např. by bylo zajímavé, kdyby za ně více platili v daních obyvatelé obcí, přes které tím pádem většina provozu nevede, a také tranzitní firmy, které přes ČR projíždí, či obecně jakýkoliv náklaďák na určitou hmotnost, který po našich silnicích jede.
Protože to je hlavní důvod dálnic, ne? Aby nezatěžovaly vesnice, města..., plus k tomu teprve zvýšení hustoty provozu a přidání komfortu. |
|
|
|
| Tady je to už na diskusi, kdy je nějaká diskriminace některým lidem zakázat něco vykonávat. Mě osobně by nikdy nenapadlo, že bude na lince létat pilot bez ruky s protézou. I když možná je vysvětlení v tom, že o ruku přišel až po získání licence, jinak je to hodně zvláštní učit se létat bez ruky.
Pilot ztratil řízení, když se mu uvolnila umělá ruka
Výrobce protézy určitě nezaručuje dokonalou spolehlivost pro takové případy. Jinak samozřejmě, že obyčejnému člověku může najednou přijít křeč do ruky nebo něco, takže riziko je tu vždy, a problém, že se včas nestihnou piloti vyměnit. Asi klidně ať lítá, ale někdo by měl uhradit odborné přezkoumání, při jakých pohybech je jak pravděpodobné, že náhada selže. |
|
|
|
| Zephram: Ale to se docela nevylučuje. Páteř by neměla být moc klikatá. O kopírování směru jiných kostí nemluvě.
|
|
|
|
| Já beru metro jako páteřní dopravu, jako jakýsi základ. Tramvaje jsou pak doplněním metra, autobusy jsou doplněním tramvají a pěškobus je doplněním všech tří. |
|
|
|
| Koukal jsem tak na mapu metra v Praze a uvědomil si, že téměř od počátku je většina tras navržená špatně. Musím někdy vzít knížku historie MHD a návrhy z První republiky, ale myslím, že se ten základ moc nelišil.
Z her i delší úvahy mi vyplývá, že by metro mělo být zvláště dneska chápáno jako doplněk a občas i expresní spoj, ne jako náhrada povrchové dopravy (hlavně té tramvajové). Tudíž ve hrách ho víc a víc stavím spíše diagonálně vůči blokům (a ano, v CiM 1 se to dělá hůř, protože stanice nejde stavět šikmo).
Jenže až na centrum, kde to celkem vychází logicky a třeba až na A od centra do Dejvic nebo B od centra na Zličín a částečně i C na JV konci to tak není. Trasy kopírují hlavní silnice.
Konkrétně např.:
1) Pankrácká pláň - nejsem si jist, jestli by šlo vést linku lépe, možná rovnou více jako D, ale budiž, zde hlavní chybou bylo to zrušení tram. Samotný návrh bych asi bral.
2) C z Holešovic do Letňan - to je výsměch. Jednak si myslím, že C je už takhle dlouhá, takže měla vést do Čimic nebo Bohnic, maximálně přes Kobylisy a v Čimicích udělat terminál pro BUSy a Letňany řešit pomocí D, které má vést na Vysočanskou. Jednak i když ji chtěli zahnout, tak v územním plánu 1995 vede přímo přes Střížkov na Letňany.
Zahnutí na Prosek fakt nechápu, je to tak blízko Vysočanské a dobré silnice, žádný problém s BUSem i na ten Střížkov (nebo prodloužením tramvají z Ládví).
3) Trasa A kopírující Vinohradskou je mi také záhadou. Jediný důvod vidím, že nějak usoudili, že Želivského je dobré místo pro přestupní terminál v té době. Jinak bych viděl logičtější, že by se to stáčelo třeba už z Míráku do Vršovic na Kubáň a pak Zahradní Město a Hostivař. Mimochodem v územním plánu 1995 je podivně nakreslené přímé pokračování A ze Skalky na stanici Hostivařská kdesi u Intersparu Europark. A větev ze Strašnické přes Zahradní město a Práče a Hostivař jižněji opět někam do Štěrbohol nebo kam (v podstatě na stejné úrovni jako ta konečná Hostivařská, takže ten smysl tehdejšího plánu také nechápu, to spíš chápu dneska dělání větve, když to zatočili do depa, kam to beztak jezdilo).
4) Chalupoida Ačka na západ je také strašná, i když aspoň nevede souběžně s ostatní dopravou, takže v něčem dobré:-). Popravdě tam nevím, kam by metro mělo pokračovat, podle mě asi dlouho nikam (anebo do Suchdola časem).
5) Trasa D od Míráku na jih je taky ještě dost po spojnicích, ale přece jen to urychluje a nekopíruje úplně, takže ta je asi celkem rozumně navržená, zvláště, pokud by se do toho zapojilo větší využití nádraží Krč.
(Při nemoci člověk víc přemýšlí o "blbostech":-)) |
|
|
|
| Jízdenka Elbe-Labe - vyzkoušeno v praxi. Za 200 na osobu (nebo 400 pro 5 osob, ale netuším, zda mohou být všechny dospělé), přičemž v Německu to mají za eura dvojnásob drahé, si zajedete třeba z okraje Děčína do Míšně. Pravda, bude to trvat tak 3 hodiny, ale to je jiná věc:-).
Bad Schandau z Děčína a zpátky stojí pro jednoho cca 120 Kč, takže když k tomu přidáte autobus nebo přívoz do města, případně MHD v Děčíně, nebo ještě nějaký BUS údolím potoka (na Kirnitschstahl tram je pak jen sleva), tak jste na svém a v klidu.
Jen tu a tam je turistický BUS (třeba na ten Königstein), který je soukromý, nebo přívoz v Kurort Rathen (za 0,80 €).
Samozřejmě to platí i na drážďanskou MHD a snad i na další, prostě je to komplet Ústecký kraj + VVO.
Jedinou nevýhodou je snad to, že vám ho vydá třeba ČD jako klasický lístek, takže je tam vše česky. A řidič BUSu nahrazujícího některé spoje S-Bahn pokrčil rameny, když to viděl, ale vzal nás. Jiní to znali.
|
|
|
|
| Vlaky mezi Velimí a Kolínem nejezdí, rychlík najel na kolej jiného vlaku a poškodil výhybku
Ok, ta trať na Kolín se zdá prokletá, vezmi-li v potaz nedávné přejetí člověka Pendolínem, minulý týden též dalšího sraženého člověka a teď tohle... Nestačí ty další výluky a problémy, co jsem tu už zmiňoval.
Navíc se tuším před dvěma nebo třemi týdny také vydal vlak ze Satalic do Vysočan po koleji proti jinému (nicméně v tom případě prý jel s tím rizikem na pokyn z nádraží, takže jel 20 km/h nebo tak nějak a zastavil snad pár set metrů proti jinému vlaku).
(No a když si k tomu přidáme dvě letecké nehody posledního měsíce, tak nějak "léto" řádí.) |
|
|
|
| 200km a vysokorychlostní v jedné větě? Jaký je rozdíl oproti 160km/h, co jezdí Penďo? Na trase Brno - Přerov tak asi 4 minuty? :-) |
|
|
|
| Pendolíno usmrtilo muže na trati Praha-Kolín
To je tedy už dva dny staré, nicméně nejsem si jist, že sebevrah půjde z batohem, a je zvláštní náhoda, že se to stalo zrovna v Rostoklatech, kde se teď vystupuje z S vlaku na improvizovaný násep prostřední koleje pouze z jedněch dveří jednoho vagonu za sledování průvodčím.
Nicméně zatímco kolega z práce nemá celkem problémy s tratí na Benešov, když jezdí z Kolovrat, tahle trať do Českého Broda je nějaká zakletá (nejen kvůli té renovaci u Úval).
Máma tam jezdí vlastně skoro denně, a to není týden, aby bylo vše v pořádku, velice často nefunguje vzduchotechnika v jedné ze dvou spřažených souprav City Elefantu, takže se tam v létě nedá vydržet a lidi se cpou v jednom vagónu.
Občas se stane, že souprava z Masaryčky vůbec nevyjede kvůli problémům, takže čekají na další vlak, nebo to vzdá a jede do Čelákovic, kde ji táta vyzvedne autem.
O neplánovaných výlukách ani nemluvě, a o tom, že je to zpravidla bez náhradní dopravy.
V podstatě posílá stížnost jednou, dvakrát do měsíce, a protože se to stále opakuje, tak teď jen musí zjistit, kdo je objednavatelem linky S1, jestli Praha, kraj, nebo ministerstvo, aby to postoupila dál, protože od ČD pochopitelně dostane jen nějaký blábol ujišťující, že jsou rádi, že využívá jejich služeb (jako by měla na výběr, když tam jediný BUS jezdí právě na vlak).
No a o tom, že u vnitrostátní dopravy člověk nemá nárok na žádné odškodnění, nehledě na to, že se to děje opakovaně, ani nebudu dál mluvit. |
|
|
|
| Rozhovor o metru - je tam docela hezký náhled, jestli je to pravda, jak se musely ruské vozy kontrolovat a opravovat hned po dodání ze SSSR. |
|
|
|
| Včera jsem poprvé jel TGV. Rychlost pěkná, pocit uvnitř velmi klidný, je to klidnější než běžný rychlík na našich železnicích.
(Video se spojeno ze tří, střih mezi druhým a třetím je trochu násilný.) |
|
|
|
| Včera večer jsem zažil další zajímavou příhodu v metru. Na I. P. Pavlova mi jedno o 2 minuty ujelo, a tak jsem vyrazil směrem na Háje až ve 22:44. Na Pražského povstání se vůz trvale zastavil. Na rozdíl od incidentu s mačetou najednou ve voze zhasla většina zářivek, i když ukazatel cílové stanice svítil. Podobně zhasl i vůz na protější straně. Chvíli jsme čekali ve voze. Někteří cestující mluvili o hororové atmosféře. Po chvíli promluvil do reproduktorů řidič s tím, že došlo k nešťastné události na druhé koleji. Někteří si všimli hloučku lidí před čelem protějšího vozu. Poté oznámili, že je provoz metra v obou směrech mezi Florencí a Kačerovem přerušen a odkázali nás na povrchovou dopravu.
Záhy přijelo ke stanici množství vozů s modrými majáčky: záchranka, policie i hasiči... Kontroloval jsem, jestli neodjíždějí, což se nedělo. Čekal jsem na jedné autobusové zastávce, odkud měl ve 23:17 vyjet autobus tuším 196 na Šeberov, alespoň poblíž kolejí. Místo něj ale v daný čas dorazil neoznačený bus, do kterého jsem spolu s většinou čekajících nastoupil. Naštěstí kopíroval trasu metra C a kolem 23:30 dojel na Kačerov. Tam mi těsně ujelo jedno metro, a než přijelo další, byl už provoz zcela obnoven. Mezi tím ale ještě stačil výpravčí v červené čepici odeslat nešťastníky směřující do centra na povrch...
Domníval jsem se, že šlo o sebevraždu (a myslím, že jsem od saniťáků u zastávky zaslechl, že měl rovnou přijet pohřební vůz - to ale ještě nebyli ve stanici), ale, jak koukám, mohlo jít jen o náhodu a dotyčná zřejmě přežila: Žena spadla v metru na koleje, vlak stačil zabrzdit.
Veškerá improvizovaná hlášení zazněla jen v češtině, což muselo mást množství zahraničních turistů. Nějací se nás pak na Kačerově, už po obnovení provozu, anglicky z otevřených dveří protějšího vozu ptali, jestli metro nejede... |
|
|
|
| A tedy pro doplnění, jeden bajt je 8 bitů, tedy maximální hodnota uložitelná do bajtu je 256. Z toho vyplývá i rozsah ASCII tabulky. |
|
|
|
| Pozemstan: Nevím, jestli je to ten případ, nestudoval jsem chorvatské znění. A v té mé větě to mělo být, že "nevím, jestli umí max...", každopádně je to docela běžná situace, že nějaký displej, měřič apod. jsou dělané do určitého limitu, a tím limitem u digitálních zařízení jsou obvykle mocniny dvou.
Zrovna 256, resp. 255 (také záleží, jestli to počítá s nulou apod.) je oblíbená maximální hodnota třeba počtu vozidel v nějaké hře (ve starém Transport Tycoonovi), nebo jiných objektů, zdraví, zkušenost apod. Nebo ty další mocniny dvou. |
|
|
|
| Mvek: "prostě měřič umí max. s 2 na 8, pak už přetéká proměnná." Zajímavé!
TelemachusRhade: Aha, tak to je jiná. To by měla být ta nejrychlejší trasa. |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|