|
|
| Ještě ad 4. řada POI, o které jsem se zmínil, že končí jako IT-fantasy. Chápu kritická slova S.S.Enterprise, ale i když se mi tento vývoj úplně nelíbil a ve 4. řadě jsem začal při sledování seriálu častěji používat "WTF", celkově to myslím nebylo špatné, naopak stále skvělé, byť tvůrci již do značné míry "odkryli karty", čímž se zúžily možnosti překvapení...
Děj po mírném zklidnění od poloviny řady opět gradoval, i když pokračovaly některé nešvary, kterým se ale šlo zřejmě obtížně vyhnout. Protivník byl na přelomu 3. a 4. řady vykreslen jako až příliš silný, "naši hrdinové" museli přijmout přísná opatření a omezení, ale ke konci 4. řady to zjevně náhle tak docela neplatí. Ukázalo se, že Samaritán *nebyl schopen identifikovat ani Finchovu pevnou krycí identitu profesora Whistlera jako hrozbu, resp. si jej nespojil s tváří, ani když ji viděl v samotné vlastní centrále. To je divné vzhledem k tomu, že později v 5. řadě k prozrazení došlo pouze na základě výskytu Finche snad ještě s přítelkyní Grace a později jako Whistlera v téže restauraci. Dejme tomu, že ale hrdinům zde v krajní nouzi pomohl Stroj (byť pak asi měl sledovat i zdánlivě menší rizika, schopnosti podobné Samaritánovi měl a i přímo v souvislosti s jeho počátky - odhalením teroristy na základě setkání v minulosti - byly v seriálu dříve zmíněny). Finch ovšem asi v dané léčebně/centrále Samaritána nikdy předtím nebyl. Možná, že tedy ve chvíli přímého střetu byla identita blokována, zatímco v relativním bezpečí fungují identity krycí. V těchto situacích by ale už mohl Samaritán začít pátrání s fyzickými fotografiemi za pomoci vlastních agentů i bezpečnostních složek, což pak i vidíme v případě poštvání veřejnosti proti Root, i když se asi přese všechno ještě sám bál prozrazení a rozsáhlejší otevřené pátrací akce, pokud by hrozilo přežití dopadených a jejich výslech někým mimo Samaritánovu kontrolu...*
Aby příběh zdramatizovali, stále musí docházet k jistému "jiskření" mezi Root a Finchem, které je ale někdy zbytečně vyhnáno do nelogických extrémů. Root je nucena pokusit se *zabít Finchovu skoropřítelkyni, protože aktivace Finchova malware v jejím notebooku se SW určeným k napadení Samaritána by znamenala prozrazení a smrt Finche a možná i dalších. Finch zde přitom, jako i v s tím související předchozí misi na vlastní pěst do Hongkongu, kupodivu hodně riskuje, víc, než by se dalo vzhledem k jeho (oprávněné) paranoii a opatrnosti očekávat. Jedná jakoby ve stylu misí Root, ovšem zde zjevně bez pokynů Stroje. Stroj ale v okamžiku setkání Finche a Elizabeth označí za ohroženou jen Elizabeth, zásah Root jí prý vymlouval(a). Finch nakonec předejde vraždě tím, že sám jed vypije a brání Root v přivolání záchranky, čímž ji donutí kapitulovat... Root ale nakonec zajistí alespoň diskreditaci Elizabeth jakoby Finchem, potažmo jejich rozchod. Podobně jako v díle se senátorem v 3. řadě (tehdy chtěl vraždu sám Stroj) se zřejmě od začátku nabízelo mírnější řešení... Později si zase Root od Stroje vynutí "god mode" hrozbou vlastní smrti...* To nám má asi připomínat, jací jsou hlavní hrdinové - Root, ale neméně a někdy možná i více též Finch - šílenci, ale tak částečně to k jejich povahám i stylu seriálu patří... -)
Pokud jde o to IT-fantasy, na závěr 4. řady se o Stroji dozvídáme, že *přežíval v utajení diverzifikován v elektrické síti USA, kde si s pomocí vlastní firmy rozmístil i speciální rozvodné skříně. Toto mělo být podle mě pointou, dílčím či finálním vítězstvím Stroje, jeho triumfem, ale chápu, že pro zápletku a vůbec další vývoj seriálu se hodil opak, oslabení Stroje... Tedy, místo aby to znamenalo, že Samaritán nemá ani po ústupku Stroje a prozrazení "polohy" šanci Stroj vystopovat, se ukazuje, že Stroj není zároveň ve všech skříních (je fakt, že komunikace po elektrických drátech bez optických kabelů po celých USA by asi byla pomalá), nýbrž se pohybuje po drátech spíše jako nějaká energetická bytost, kočuje a může být naháněn s pomocí energetických výpadků. Vrcholem pak je způsob komprese a záchrany Stroje v jediném kufříku s bateriemi dobíjenými pohybem, plném speciálních RAM (jestli si dobře vzpomínám, trochu připomínajících ty s "hřebenem", co mám od Marshalla)... -)* To už mi připadá jako fantasy, i když se ke konci odehrávalo v zajímavém, nikoli kyberpunkovém, ale spíše elektropunkovém až steampunkovém prostředí... -)*Místo diverzifikace byl Stroj izolován v jediném malém předmětu, a následně v 5. řadě v tomto došlo jen k malému zlepšení...* -)(
Vyzdvihl bych např. díl 4x10 The Cold War, kde jsme svědky přímého rozhovoru dvou hlavních umělých superinteligencí (ASI) *prostřednictvím jejich "avatarů"*. Vím, že Telemachus *nemá rád (seriálové) děti, ale toto by možná mohl být i pro něj přijatelný způsob zapojení dítěte do děje. -)* Mně se líbí ta napjatá atmosféra, způsob sjednání setkání, ačkoli nutno uznat, že některé prvky jsou spíše efektní než logické (zástupci obou stran se postupně "vyšachovávají" mířením zbraněmi po sobě, ačkoli vědí, že má-li dojít k jednání, nakonec musí ustoupit - pokud tedy nechtěli zástupce protivníka rovnou pozabíjet - schizofrenie v tomto směru zejména na straně Samaritána (snaha agenty Stroje zajmout i zabít zároveň) se v seriálu ostatně objevuje častěji). -) Samaritán chce poznat protivníka, *vyhrožuje a nabízí Stroji v případě kapitulace přežití jeho "lidských agentů"*, budiž, ale neriskuje svým dalším extrémním jednáním vlastní prozrazení či diskreditaci? Pravda, sami jeho "podřízení" se trochu podivují. Pěkné je, jak Stroj v dialogu vyzdvihuje svobodomyslnost lidí (škoda, že Finch není svědkem).
V dílu 4x11 "If-Then-Else" pokračuje eskalace, ale Samaritán riskuje prozrazení ještě více, byť se nakonec ukazuje, že má *své lidi už i v Bílém domě, resp. tam působí sám...* Je nepravděpodobné, že by takové dění, i přes krytí "informační stopy", zůstalo utajeno tajným službám, že by si alespoň zainteresovaný senátor nechtěl udržet jistou kontrolu, nesledoval dění. Je docela pochopitelné, že si chtěl stát po prozrazení projektu Stroje udržet stejnou schopnost (ačkoli ji se Strojem vlastně stále měl, a zdarma, jen ne pod svou kontrolou), a najal soukromou firmu, která se sama nabízela. Skutečně by jí ale nechal přístup k vládním zdrojům informací bez kontroly, nevšímal by si jejích aktivit a "přerůstání přes hlavu"? Pojetí dílu je poměrně zajímavé, vlastně trochu ve stylu časové smyčky, jenže *bez manipulací s časem, jen v simulacích Stroje. Je zvláštní, že zde přímá komunikace se Strojem nehrozila prozrazením, ale oni již vlastně prozrazeni byli, pouze Stroj riskoval... Největším sci-fi je zde přesnost předpovědí chování lidí Strojem, i když pochybuji, že by to bylo třeba i na úrovni některých dialogů vůbec možné. Potvrzují se zde i jisté dřívější náznaky o lesbické orientaci Root, kterou Shaw tak úplně nesdílí, resp. z jiných dílů lze usoudit, že je na rozdíl od Root přinejmenším bisexuální, ačkoli i Root při svém střídání identit využívá své půvaby vůči mužům. Root vlastně vedle Shaw miluje i Stroj jako ženu (což se později ukáže jako skutečně vzájemné), takže v tomto je příběh konzistentní. I když se scénáristé zjevně vezou na populární vlně, je to provedeno celkem přijatelně a nepříliš výrazně, ačkoli i pozdější "flirtování" Root během přestřelek působí poněkud přehnaně - ale u "pološílené" postavy to projde. -) To, že musí Shaw spustit výtah z chodby, je nucena opustit tým, načež je zajata - a skoro se zdá, že zabita, i když výstřel nevidíme (ale i později se z dialogů v zajetí zdá, že snad skutečně byla střelena do hlavy a až později zachráněna operací), je poněkud zbytečné klišé, byť potřebné pro další zápletku... Stroj, mohl Root včas instruovat...*
Následné "řádění" pátrající Root s Reesem je zase dosti riskantní ze strany lidí Stroje, když většinou na veřejnosti ani nepoužívají masky (*výjimkou je až přímo zařízení Samaritána*). Všechny tyto situace býval mohl prozíravý až "jasnozřivý" Samaritán použít jako léčku k likvidaci všech odpůrců... Zajímavé je "setkání" s Centrálou/Control, *i když způsob jejího zadržení je opravdu hodně divoký. Zároveň je zvláštní, že by tak vysoce postavená agentka, byť i paranoidní, riskovala život v terénu.* Je ale pěkné, jak se i charakter a osud této postavy v průběhu řady vyvine, i když základní rysy její povahy byly odhaleny už v řadě předchozí (nesmírná krutost a zároveň oddanost službě vlasti, přinejmenším v jejím poněkud zvráceném pojetí). Její *konec v závěru řady je logickým vyústěním onoho vývoje, ale zároveň potvrzením určité nerealističnosti seriálu, kde se klíčové vládní bezpečnostní složky vydaly na milost soukromé firmě s umělou superinteligencí (jasně, netušíce, že ona ASI té firmě neomezeně vládne a chce ovládnout i celý svět), ale nepokusily se alespoň o sledování oné firmy a získání nezávislých informací. I přes možná systematické a maskované odstraňování odpůrců a nepohodlných, onu The Correction/Nápravu, jak prozradí Samaritánovi lidé a později se v 5. řadě i ukáže na statisticky viditelném růstu počtu nezvěstných, by snad Samaritán nemohl tak rychle zcela ovládnout bezpečnostní složky, že by byla osoba v postavení Control již sama či s poslední hrstkou věrných, bez kontroly (ačkoli v 5. řadě pak vidíme, že již Samaritán ovládá kompletně celou centrálu NSA)...* Zajímavý je i s tím částečně související vývoj resp. částečné uzavření některých vedlejších linií seriálu (Bratrstvo). |
|
|
|
| Lucifer and Timeless are not the only recently axed series staging death-defying comebacks. Sources confirm to TVLine that a program that had its plug prematurely pulled in the past six months is thisclose to getting a new lease on life, but a few minor wrinkles need to be ironed out before an announcement can be made. |
|
|
|
| Jinak "modernější" a komediální verze stejného námětu taky nedožila do druhé sézony: LA to Vegas
Nicméně toto sem ještě neviděl. |
|
|
|
| Pan Am
Tak to jsem si opravdu užil. Námět, provedení i casting - všechno skvělé. Postavy jsem si oblíbil, možná i proto, že každá byla svá a jedinečná, což se nestává často. Osobně mi nejvíc sedli Ted a Laura, ale skvělí byli všichni.
Ne všechny epizody byly dobré, ale celkově z toho mám hodně příjemný pocit.
Bohužel teda i zde existuje watchorder, kde u 13. epizody po chvíli zjistíte, že je to chybějící část někde mezi 7 a 8 dílem. Škoda.
4/5 |
|
|
|
| Já se podívala na My Episodes a nedokoukala. |
|
|
|
| Telemachus Rhade:
XVI. řada L&O:SVU
To ses dostal dál než já... mne to zemětřesení od XIII. řady definitivně z tohoto seriálu "vytřáslo"...
Samozřejmě, odchod Staplera se na tom podílel velkou měrou...
A krom toho, já měl vždycky radši L&O:CI... :-) |
|
|
|
| Seven: Nejsem úplnej fanboy Sorkina, ale už dlouho se mi nestalo, aby mě první tři minuty seriálu takhle pobavily. |
|
|
|
| Musím říct, že i XVI. řada L&O:SVU mě pořád baví. Jakási chemie hlavních postav dokázala přežít i zemětřesní v castu a příběhy jsou pořád dostatečně poutavé. Sice se to nevyrovná údobí kolem S12, ale pořád fajn. |
|
|
|
| U Newsroomu si nedokážu vybavit, jestli jsem ho dokoukala. |
|
|
|
| Jako asi lepsi nez Justin Bieber, ale... |
|
|
|
| Jako pokud jde o vizuál, tak s dlouhýma bílýma vlasama a fousama ho může hrát kdekdo :) |
|
|
|
| Mirak: Hm, na mě spíš na archetypální přesvědčením dobré mladé mágy nebo rytíře apod., ne na Geralta.
Zajímavá, ale také ne dobrá, představa byla, když jsem si jeho jméno z nějakého důvodu večer asocioval se Stevem Carellem. |
|
|
|
| Mirak:
Henry Cavill expresses interest in playing Geralt of Rivia in Netflix's WITCHER TV series
A doufejme u toho zůstane. |
|
|
|
| The Newsroom 1x01
a) Can you say why America is the greatest country in the world?
b) Well, our Constitution is a masterpiece. James Madison was a genius. The Declaration of Independence is, for me, the single greatest piece of American writing.
c) One's a set of laws and the other's a declaration of war. I want a human moment from you.
b) It's not the greatest country in the world, Professor. That's my answer.
c) You're saying...
b) Fine. The NEA is a loser. Yeah, it accounts for a penny out of our paycheck, but he gets to hit you with it any time he wants. It doesn't cost money, it costs votes. It costs airtime and column inches.
You know why people don't like liberals? Because they lose. If liberals are so fuckin' smart, how come they lose so goddamn always?
And with a straight face you're gonna tell students that America is so star-spangled awesome that we're the only ones in the world who have freedom?
Canada has freedom. Japan has freedom. The UK, France, Italy, Germany, Spain, Australia. Belgium has freedom! 207 sovereign states in the world, like 180 of them have freedom.
And, yeah, you, sorority girl. Just in case you accidentally wander into a voting booth one day, there are some things you should know, and one of them is there is absolutely no evidence to support the statement that we're the greatest country in the world.
We're seventh in literacy, 27th in math, 22nd in science, 49th in life expectancy, 178th in infant mortality, third in median household income, number four in labor force, and number four in exports.
We lead the world in only three categories, number of incarcerated citizens per capita, number of adults who believe angels are real, and defense spending where we spend more than the next 26 countries combined, 25 of whom are allies.
Now, none of this is the fault of a 20-year-old college student, but you nonetheless are without a doubt a member of the worst period generation period ever period.
So when you ask what makes us the greatest country in the world, I don't know what the fuck you're talking about. Yosemite?
:)
|
|
|
|
| Henry Cavill expresses interest in playing Geralt of Rivia in Netflix's WITCHER TV series |
|
|
|
| Frasier Revival Update: Kelsey Grammer Says He's Waiting for a 'Pitch That Hits It Out of the Park' |
|
|
|
| Seven: V momentě, kdy mi trailer na S6 prásknul, že Maritza bude absentovat (S5 jsem ani neviděl), tak jsem shledal, že bez ani jedné oblíbené postavy jaksi nemá smysl na to koukat, a vzal i snahy o pětku. |
|
|
|
| OitNB season 6 - no, trochu zvláštní. Mám pocit, že mě někdo nekvalitně znásilnil - většina oblíbených postav se vypařila, zbytečně moc prostoru je věnováno novým, otravným a zbytečným. Jako asi lepší než ty dvě série předtím, ale nejvyšší čas prohlásit sedmou řadu za "final season". A opravdu je nutné, abychom v každý sérii museli sledovat Caputa souložit s Figovou?
Wentworth season 1 - tak to je trochu jiné kafe. Seriál nejspíš jede na vlně "nikoho si neoblibujte, všichni umřou". |
|
|
|
| House of Cards, Chapter 32 - Doposavad nejhorsi dil a prvni z celeho serialu za odpad. Neskutecne debilni psani. Hlavne, ze z Ceska na prani Ruska stahne US rakety :-/ |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|