|
Spravuje: leena Počet příspěvků: 361 |
|
Hromadné fórum pro všechna nezařazená témata - fauna, flora, cestovaní, plánovaní apod :)
|
|
|
| Telemachus Rhade: Hm, tak asi Alpy. Görlitz nás vyjde na 3600 za noc při dvou ložnicích pro 2+2, s klimatizací a parkováním, a při týdenním pobytu navíc 20 procent sleva. Tohle sice ve skutečnosti je přes most v Polsku, ale v Německu vycházely levnější pobyty, jen tam nebylo jisté parkování, nebyla tam klima (no, ta příští týden fakt nakonec třeba nebude), ale zas to byl historický dům a blíž centru o něco.
V Česku se pod 2000 za noc v tomto počtu a při dvou místnostech na spaní už nedostaneme, až na výjimky jako zaváděcí ceny apod. |
|
|
|
| Mvek:
Tak teď to vypadá, že bys spíš měl jet do německých Alp, tam to bude levné.
Tak není :) Noc pro 2+2 vyjde na obou stranách hranic na zhruba 5000. |
|
|
|
| Ale koukám, že podobná akce před čtyřmi lety na Šumavě stála jen se dvěma nocemi 1950, takže podle toho to takový nárůst není... -) |
|
|
|
| Když o tom tak uvažuji, 3255 Kč za tří noci (dva celé dny + večer a ráno), byť s plnou penzí asi včetně dvou obědů, v univerzitní chatě (ale jiné univerzity, tedy možná bez slev pro vlastní zaměstnance), která prý "není luxusní", s pokoji s více lůžky, byť v Peci pod Sněžkou, mi na školení také nepřijde jako úplně přiměřená cena, byť to nebudu platit ze svého (a tedy se zde může projevovat i ne/hospodaření s veřejnými penězi)... -)( |
|
|
|
| To pravda není blbý nápad. Porovnám ceny... |
|
|
|
| Telemachus Rhade: Tak teď to vypadá, že bys spíš měl jet do německých Alp, tam to bude levné. |
|
|
|
| Jop. Rakousko je cca 2,5 násobku toho, co ještě loni. Původně jsem plánoval na týden, nakonec to asi skrouhnu na dvě noci. |
|
|
|
| Pokud jste to nezaznamenali, tak letos se od zimy hrozně vyhouply ceny ubytování. Ale hlavně u nás.
Vážně nepřeháním, když říkám, že ubytování nejen v Polsku, ale i v Německu vychází často i levněji než v ČR. Navíc nedávno v nějakém článku i říkali, že stravování, pokud třeba zaměstnanci jezdí přes hranice a kupují si rádi jídlo a ohřátí v řeznictví apod. (třeba sekanou), tak to taky už vyjde i levněji i v Bavorsku.
Takže jedeme do Görlitzu, či spíše Zhořelce a budeme každý den chodit přes hranici. Ale teda budeme to mít dražší než v Německu, jen máme jistotu parkování a i klimatizace, kdyby bylo vedro. |
|
|
|
| V Bulharsku za pocas moji 23lete nepritomnosti nic nezmenilo.
#nineteesforever |
|
|
|
| leena: Špatně, a vůbec to patří spíš do Počasí...
Momentálně to vypadá na velmi suché jaro jako 2020. |
|
|
|
| Fotnuty to vubec nemam, ale teda dost me prekvapuje kolik toho uz zacina kvest .. po oblikatnych snezenkach a bledulych jsem videla uz i krokusy a predevsim z ceho jsem lehce zmatena i sasanku pryskyrnikovitou!
Jsem zvedava jak to pujde dal a i jak se bude vyvijet i zbytek zimy. |
|
|
|
| leena: Já jsem se o nich dozvěděl od někdejšího školitele, který rád cestoval a kupoval mapy v jejich prodejně. Během jím organizovaných pravidelných promítání fotografií z různých cest také občas vystoupil majitel Kiwi Petr Schnabl se svými fotografiemi i filmy z horolezeckých výprav, i ještě z doby před rokem 1989. Tady je s ním i rozhovor a tady je film z expedice Dhaulagiri 1984, která startovala přímo z Jungmannovy ulice (ve videu kolem času 0:50). |
|
|
|
| Pozemstan 322147: tak tenhle jsem vubec neznala :( |
|
|
|
| Třeba se jednou dočkáme z pokynu EU nebo někoho, že budou muset mít pneumatiky v sobě i čidla na teplotu, pak to bude jednoduché, jízda se přizpůsobí podle aktuální teploty gumy:-). |
|
|
|
| Telemachus Rhade: Barum Polaris v rodině používáme na škodovkách. A teď z hlavy bych ti neřekl, jestli to budu za chvíli přezouvat na Fabii III, na které to má i otec, nebo to bylo na Feliciích před pár lety. Vypadla tehdy právě jako kompromis, když s tím člověk chce jezdit často při našich středočeských zimách, tedy spíš na mokru a nemít úplně strašnou spotřebu. Ale netroufl bych si ze svého mála zkušeností soudit stejně. Faktem je, že za normálních podmínek jsem neměl pocit, že bych na tom klouzal.
U zimáků je důležité pak s nima opravdu nejezdit rychle (na dálnici), když je teplo a teplá silnice. Mohou se spéct drobné drážky a už se nerozpečou, takže se přilnavost výrazně zhorší. Bohužel teplota nad deset a ještě rozpálená silnice na sluníčku je u nás dost častý jev poslední zimy. Ale obávám se, že to, co je "moc teplo" a "moc rychle" je alchymie, kterou vlastně nikdo neví, protože bude jen pár laboratorních měření u té či oné pneumatiky, ale ta se budou těžko přenášet do praktického provozu. |
|
|
|
| Výběr zimních kol je, jak jsem zjistil, celkem věda.
Napadl mě geniální nápad jet v zimě do Švýcarska. Následovalo uvědomění, že s aktuálními zimáky bych asi narazil a jal jsem se zjišťovat, co je tam potřeba. Krom obligátních řetězů je to 5mm dezén, přilnavost C, logo sněhové vločky a ideálně i horského štítu, což značí protismykovost na ledu.
Okay, tak jsem hledal přilnavost B, abych nebyl jenom "v limitu". No a ejhle... přilnavost B zvyšuje na suchém asfaltu spotřebu do kategorie E, leckdy F a při prudkém zabrždění na ledu může hodit smyk, protože přilnavostní třídy jsou hodnoty na vodě.
Čili nakonec mi z toho vyšla přilnavost C (průměr), úspora paliva C (průměr), hluk 2 (průměr) a 5mm hloubka vzorku.
Poprvé v životě tak vyzkouším Barum.
Barum POLARIS 5 205/55 R16 91 H zimní
Někdo zkušenosti s touhle značkou? |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|