|
Spravuje: Mirak Počet příspěvků: 11690 |
|
Vítejte ve Diskuzním klubu. Není zde pevně dané téma, to se postupně vyvíjí, nicméně více než dvě témata zároveň není záhodno probírat. Jinak zde panuje názorová volnost. |
|
|
| Marshall: vzala sem státní noviny Číny Renmin ribao = Lidový deník, a učebnice středních škol a základních škol druhého stupně, a porovnávám v nich, jak se v nich píše legendárních nejstarších 3 dynastiích Xia, Shang a Zhou, srovnávám to s vývojem archeologie a s vývojem ideologie, časový interval 1940-1981 - klíčová otázka je "co se obyčejní Číňani mohli dozvědět o své historické identitě?"
(píšu ji s přestávkami rok, s přípravou 2,5 roku, a myslím že ještě do září tu o ní uslyšíte, omlouvám se)
pritty fastinating, but somethimes it is just a load of shit - hlavně když to kantor pořád odsouvá nebo když to odsouvám já kvůli práci
co píšeš ty za článek a za disertačku? |
|
|
|
| Už mi leze na bednu psaní jednoho článku, plus jsem neskutečně vystresovaný z disertace, takže lehká prokrastinace v podobě dotazu na Laggu :) Už několikrát jsi tu zmínila, že píšeš diplomku :D o čem? |
|
|
|
| Marshall: Chybí mi tam nějaký skutečný fanoušek SW :-) |
|
|
|
| Nejsem si úplně jist kam tohle patří, ale tohle mě pobavilo a to ani nejsem nějaký velký fanoušek SW :)
krátké video |
|
|
|
| hromadná doprava má svá specifika a cestující by měl zapnout mozek, to je pravda, ale jsou věci které mě osobně docvakly až tehdy, když jsem byla stew ...jako třeba proč bus prostě nemůže dlouho čekat na opozdilce, a proč se vyplatí chodit o 29 minut dřív, i když má člověk místenku
jinak SA leze cestujícím neskutečně do pr***, a lidi to (hlavně mezi brnem a prahou) považují za standard, a to je myslím špatně |
|
|
|
| lagga:
Mě takhle dělali potíže lidi, co tvořili frontu na WC, a nejlepší vždycky bylo jim říct, že si rozbijou hubu.
Velice rozumný postup - dodávám, že málokdo si tohle ovšem vědomí, dokud se mu něco podobného nestane.
lagga:
Strategie skupinové viny nepatří do politiky SA.
Cestujícímu lze zablokovat nákup jízdenek jen v tom případě, když způsobí nějaký průšvih a má kreditovou jízdenku. Ostatní typy jízdenek mají pokaždé jiný kód, tak to nejde ohlídat.
No tak samozřejmě... ale zas na straně druhé, hromadná doprava má svá "specifika" a dopravce má nárok se bránit proti problémovým pasažérům (a teď to opravdu píšu v nejobecnější rovině, aby bylo jasno). |
|
|
|
| Záleží kam situace zajde, pokud stojící pasažér si odmítá sednout, ale je jasné, že rozumí nějakému jazyku (třeba lze poprosit jiného cestujícího o překládání), tak mu stew může pohrozit vyloučením z dopravy, a pokud to dojde k nadávkám, tak stew po dohodě s dispečinkem a s řidičem zastaví, cestujícího vysadí (bez náhrady jízdného) a napíšou hlášení na centrálu. Avšak Zephram píše, že to bylo kousek před Florencí (to je držkopádní úsek jak dělanej), tj před cílem, tak to se vám řidič vykašle řešit.
Stew taky mohla zjistit, jestli mu třeba nenavazuje nějaký spoj a nabídnout mu kontaktování dopravce s prosbou, aby na něj počkali (pokud je to SA tak se vždycky čeká 5 min nebo přerezervuje zdarma na další spoj).
Být tam já a zjistila bych, jakým jazykem hovoří, tak bych klidně zvýšila hlas, že ohrožuje svoje a mé zdraví, a že si musí okamžitě sednout. Kdyby nerozuměl vůbec, tak bych ho prostě dotlačila/dotáhla na nejbližší sedačku.
Mě takhle dělali potíže lidi, co tvořili frontu na WC, a nejlepší vždycky bylo jim říct, že si rozbijou hubu.
Strategie skupinové viny nepatří do politiky SA.
Cestujícímu lze zablokovat nákup jízdenek jen v tom případě, když způsobí nějaký průšvih a má kreditovou jízdenku. Ostatní typy jízdenek mají pokaždé jiný kód, tak to nejde ohlídat. |
|
|
|
| Zephram:
ak jsem přemýšlel, jak se taková situace dá řešit? Zastavit v provozu nejde, neotevřít dveře, dokud se všichni opět neposadí a nepřipoutají je moc drsné a uplatňuje to kolektivní trest. Nechat to být je zase dosti nefér vůči ostatním, co taky spěchají a přitom disciplinovaně setrvávají na místech, a každopádně je to těžce nevýchovné. Bylo by snad možné toho člověka dohledat podle místa, kde seděl, a na pár týdnů mu zablokovat možnost cestování s SA, ale nevím zda by se taková firemní politika vyplatila.
Tohle je dobrá otázka...
Podle mne dost záleží na konkrétní situaci.
Ale obecně je jediné řešení kolektivní vina - oni si ho už spolupasažéři srovnají sami, když se dál nepojede (vážně chce někdo riskovat soud v případě, že se dotyčný kvůli prudkému brždění rozfláká?) a totéž platí pro jeho preventivní "vyškrtnutí" - on někdo stojí o to, mít na palubě troublemakera?
Zastavit to pokud lze, neotevřít a oznámit, že se dál nejede, protože platí takové a takové předpisy.
Nazdar a nas*at, abych tak řekl.
Když se mu to nelíbí, může jet s někým jiným. |
|
|
|
| Zephram: Ona se neměla nechat odbýt mávnutím ruky a měla ho prostě usadit na nejbližší volné sedadlo, já bych ho klidně i osobně připásala. Nebo ho jemně popotáhla za ruku a na to místo prostě dovedla. To že byl cizinec a nerozuměl, nic neznamená. S úsměvem ale přísně toho člověka donutit, aby poslechl. Ve městě je to nejnebezpečnější, flákla sem takhle sebou několikrát a jednou sem klouzala až do půlky autobusu, takže pokud člověk reaguje na nějaký z jazyků, které umím, tak sem ji to klidně i povyprávěla.
Autobus nesmí zastavit uprostřed provozu, kromě výjimky nějaké závady nebo nehody.
Problém je, že na vnitrostátních spojích jako je Praha - Brno stewardi nemají povinnost umět cizí jazyk (a já se 3 byla tak trochu výjimka).
Pozemstan přesně
Mimochodem, sem ráda, že už tam nepracuju, protože mi ještě pořád chodí interní emaily, a to, jaké nové pokyny teď vymysleli, to je fakt otrava (například že na zahraniční lince má stew povinnost mít osobní mobil s roamingem a platební kartu, jako zálohu pro případ potíží, přitom na palubě autobusu musí být vždy služební mobil a služební karta pro tankování, ale my všichni věděli, že tam prostě občas nejsou). Často to supluje nedostatky ve firemní výbavě. |
|
|
|
| Yakuzza: U nas na zakladce se jednou nekdo pri hodine plavani vysral do bazenu, nastesti se kolektivni vina neuplatnovala :) |
|
|
|
| Zephram: Vzpomínám si na jeden návrat do Prahy z terénního výzkumu v Mostě běžným linkovým autobusem (spíš ale v uspořádání MHD), kdy spěchající žena po prudším zabrzdění upadla a klouzala se několik metrů po zemi téměř až k řidiči... Taková zkušenost je asi nejvýchovnější... |
|
|
|
| Zephram: Vzpomněl jsem si na princip kolektivní viny ze základní školy, nesnášel jsem to :) Aneb nepojedem dál, dokud nebudou všichni na svých místech a vyřešte si to, jak chcete :) |
|
|
|
| Navazuji na laggu z vedlejšího klubu. Zrovna včera jsem jel do Brna a zpět se Student Agency. A horká čokoláda je jedna z věcí, kterou téměř nikdy nevynechám. Tentokrát jsem si ji teda při cestě do Brna nedal, protože jsem nějak neměl chuť a bylo moc brzy ráno.
Ale napadla mne jiná věc. Při cestě zpět jsme měli (kvůli situaci na dálnici) 15-20 minut zpoždění a jeden chlap (vypadal, že možná neumí česky) byl evidentně nervozní a ještě před vjezdem na Florenc se přesunul uličkou ke dveřím. Samozřejmě stewardka opakovaně vyzvala, všechny, aby si sedli na místo a nevstávali, dokud bus úplně nezastaví. Pak jej ještě vyzvala osobně, ale nereagoval nebo spíše jen mávnul rukou a kýval hlavou, jako že slyší a rozumí, ale poslouchat nebude. Tak jsem přemýšlel, jak se taková situace dá řešit? Zastavit v provozu nejde, neotevřít dveře, dokud se všichni opět neposadí a nepřipoutají je moc drsné a uplatňuje to kolektivní trest. Nechat to být je zase dosti nefér vůči ostatním, co taky spěchají a přitom disciplinovaně setrvávají na místech, a každopádně je to těžce nevýchovné. Bylo by snad možné toho člověka dohledat podle místa, kde seděl, a na pár týdnů mu zablokovat možnost cestování s SA, ale nevím zda by se taková firemní politika vyplatila. |
|
|
|
| Telemachus Rhade: krásný to jazyk |
|
|
|
| Pozemstan: Skryvala se v tom "glass with ice" :-) |
|
|
|
| Telemachus Rhade: Zajímavé, nemysleli tím "glad at us", i když i to by asi bylo špatně..? |
|
|
|
| Mvek: v lékárně jde koupit lahvičky s rozprašovačem kuželovitého tvaru právě za účelem vstřikování roztoku do nosu, dokonce jde koupit takhle balenou mořskou vodu, ale na cestách si myslím, že k tomu člověk potřebuje trochu soukromí a normální koupelnu ... jo vincentka, té sem se z čističky vzduchu nadýchala hoooodně |
|
|
|
| lagga: Ad diskuse v 47, jo, dobrá připomínka:-).
A ad slaná voda, ano, na cestách je to horší, prostříknutí sprejem není nic moc, ale právě na to je třeba ta Vincentka, co tu onehdy Yakuzzu pobavila názvem. |
|
|
|
| Zdejsi anglictina je skvela..
Schvalne, co byste si predstavili pod "glad at as"? :-) |
|
|
|
| stálo by to za to mít vlastního ševce |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|