|
Spravuje: Mirak Počet příspěvků: 11690 |
|
Vítejte ve Diskuzním klubu. Není zde pevně dané téma, to se postupně vyvíjí, nicméně více než dvě témata zároveň není záhodno probírat. Jinak zde panuje názorová volnost. |
|
|
| tuvok07 321159: myslim, ze zamlcovalo ...
Btw tohle mi prislo taky takovy vtipny:
|
|
|
|
| BTW je to jeden z důvodů proč třeba Starý Egypt dopadl jak dopadl, tam si klidně bral bratr sestru. |
|
|
|
| Taky se docela divím. Nejhůř se to projevilo právě u Habsburků potom až. Možná se to hodně projevilo i v tom, že dost manželství bylo bezdětných, takže se zkoušely jiné manželky. V podstatě všechny velký královský rody Evropy byly - a dodnes asi i jsou - příbuzný. Jasně, nějací ti blázni, postižení a podobně se tam vyskytli. Možná, že se něco i zamlčelo, nedostalo do kronik? |
|
|
|
| Netusim kam s tim..kazdopadne vite co je vtipny, nejak jsem se pres Dunu dostala k rewatchi Bile kralovny a trosku mi tam cvrnklo pres noc, ze babicka Alzbety z Yorku byla Jacquetta Lucemburska tak jsem si trosku zapatrala a zjistila, ze vlastne po preslici byl Karel IV a Jindrich VIII pribuzni :) a to jak se vubec tak nejak vsechny rody mezi sebou braly tak se divim, ze se krom par veci vyrazne vic neprojevily geneticky vady a chyby. |
|
|
|
| Otázkou je, co stojí za současným obratem toku plynu v plynovodu Jamal. Dovedu si představit, že jde o nějakou Putinovu hru, ale také nás mohla přeplatit Asie, nebo si s plynovodem začali hrát hackeři a spekulanti... |
|
|
|
| Vláďa si ale nejak neuvedomuje, ze plyn je jeho jediny vyvozni artikl a v momente, kdy se Evrope nasere, zacne vozit plyn z USA. |
|
|
|
| však je to normální obchodní válka
součástí je i zelená daň EU na výrobky mimo EU vyrobené s velkou uhlikovou stopou, tak jak teď Putin ukazuje, že potřebujeme jeho plyn (dokud může ukázat, že ho ještě fakt potřebujeme), stejně tak Čína ukazuje, že potřebujeme její levné výrobky (dokud je ještě může levně produkovat) |
|
|
|
| Mvek:
A tady nestraší?
Když já moc nechápu to "strašení". Přijde mi to jako svého druhu senzační informace, které jsou vděčně čteny, ale určitě mi nepřijde, že by tím redakce Novinek někoho úmyslně strašila. Stále je to v rovině upozornění na potencionální negativní dopad.
Jestli Čína těží přes 80 procent, tak to tak snadné nahradit výpadek nebude.
To ani ty čipy, ale výsledku se nahradí. Myslím, že nejpozději od letošní jara je v rámci Západu jasno – Čína zkrátka není spolehlivý partner. |
|
|
|
| Ještě jednou, teď už snad správně odemčený článek o hořčíku.
Jestli Čína těží přes 80 procent, tak to tak snadné nahradit výpadek nebude. Ale to je se vším, jasně, že se i přirozeně trhem všechny problémy vyřeší, ale v řádech mnoha měsíců nebo i let, takže nějaký ten rok setrvačností budeme mít slušnou inflaci kvůli nedostatku produktů.
A když říkám "straší", nemyslím tím, že kecají. I když u toho AdBlue to tak vypadá, že jde jen o nedostatek v důsledku vyvolání paniky, zatím. Ale v některých případech to novináři trochu přehánějí místo prostého informování. |
|
|
|
| Telemachus Rhade: Tak když v článku mluví o tom, že ho lidé extra skupují, tak o strašení jde. A sám podotýkáš, jak právě se Havlíček nesmyslně chová, a tím tomu ještě nahrává, aby vznikla panika. |
|
|
|
| Mvek:
Nedostatek hořčíku (měl by to být odemčený článek)
Není :) Tohle je stejné, jako s těmi čipy. Způsobí to dočasné utlumení, kdy si uvědomíme, že Asie není spolehlivá a najdou se alternativní zdroje v rámci Západu - obvykle v Kanadě, která má kde co, včetně tuším několika magnesitových dolů.
I když aspoň dobrá zpráva zatím vypadá to, že ten realitní trhy v Číně s námi zatím nezamával.
Jak jsem říkal dříve, na mezinárodní výkyv je Čína příliš uzavřený trh. Navíc soudruzi vydali dolarové kontra-dluhopisy.
Mvek:
A k tomu ještě tedy straší i lidé runem na AdBlue
Všiml jsem si, že poslední dobou často používáš pojem strašení. Za mě je to prostě informace o nedostatku, kdy zrovna AdBlue je klíčová kapalina, a proto se o ní často mluví. Patrně to bude poslední hřebík do rakve dieslům, i když ji technicky vzato nepotřebují. Aspoň ne všechny. Já mám EURO6 diesel bez AdBlue – prozřetelně jsem si pořídil atmosférické 1.3 TDI. Horší je u vyšších kubatur, samozřejmě. Btw, pražské autobusy jsou tuším diesly s AdBlue :)
Nejvíc mě ale fascinuje, jak si AdBlue všiml ministr pro všechno a nic Karel Havlíček a najednou za neskutečně draho bude nakupovat třídenní zásobu do skladů státních hmotných rezerv. (Ještěže už jdou tihle kašpaři od válu.) |
|
|
|
| Myslím, že Marshallovi a mně ohledně inflace a krize dává za pravdu i tato další patálie:
Nedostatek hořčíku (měl by to být odemčený článek)
Ve stručnosti Čína kvůli plnění svých emisních limitů pro tento rok omezila výrobu nejvíce energeticky náročných provozů, tedy hlavně hořčíku, ale také hliník a křemík. A zrovna v produkci hořčíku prý zastává 87 % světové těžby, do Evropy dodává 95 %.
Takže nejen auta, ale i mnoho dalších produktů závislých na duralu bude mít problém. Zásoby v Evropě dojdou zhruba na konci listopadu.
I když aspoň dobrá zpráva zatím vypadá to, že ten realitní trhy v Číně s námi zatím nezamával. |
|
|
|
| Marshall: Já s tvým pesimismem souzním, možná to nečekám na konci roku, ale příští ano. Jen bych ho moc nešířil, protože to právě nahrává inflační spirále a očekávané inflaci, která se naplní. Ale to je další důvod, proč s tebou souhlasím.
Momentálně je průser přijít o auto (třeba totální škodou cizím pachatelem), protože na nové auto se skutečně čeká rok a víc, podle kategorie. Ojetá letí cenově nahoru a také moc nejsou... Pronájem aut asi poroste také.
Bohužel zrovna Polsko je pak dvojsečné. Ano, řešit se to musí, ale kdyby okamžitě důl a elektrárnu vypnuli, jak bylo požadováno (a s čím jsem dřív souhlasil), tak to jen prohlubuje energeticky volatilní budoucnost Evropy. Jistě, Polsko pořád může dovážet uhlí z Austrálie apod., ale to planetě už vůbec nepomůže.
Naopak bych k tomu přidal green deal za každou cenu, kdy se to zvrhává stejně jako většina snah, místo abychom tlačili na omezení zbytečného "konzumu", vnutíme si elektrická auta (pravda, někteří tak asi pak jezdit budou leda půjčeným), ale budeme se tvářit, že to stačí, a možná ti, co je budou mít a budou mít možnost v pohodě dobíjet, tak ještě budou jezdit víc.
Místo aby se řešil dopad na prostředí plošně. Jestli opravdu je elektromobil lepší i pro toho, kdo za deset let s autem najezdí do padesáti tisíc (jistě, takový by si mohl auto pronajímat, ale kde vzít k půjčení auta pro všechny zrovna na víkendy v letní sezóně, že...). Řešit nějak letadla jsem zatím nějak nezaznamenal.
Nesmysly jako foukání listí nebo posekané trávy benzínovým motorem neřeší nikdo, a přitom to obtěžuje okolí i smradem a hlukem.
Atd. atd.
Zrovna tak zelené střechy jsou bezva, pokud nemáme v lokalitě místo na zeleň, nebo řešíme výškové budovy, ale jinak co ty materiálové a energetické náklady na vyšší nosnost, opravy případných netěsností, ke kterým se nedá snadno dostat, zalévání a údržba atd., místo aby se investovalo do řádově lehčí tepelné izolace a třeba odrazných ploch pro odražení tepla, nebo naopak jeho využití na energii soláry (myšleno i ohřev vody).
Atp. |
|
|
|
| Marshall: Tady nejde o velikost trhu, ale o jüan. Problém bude mít ta část Oceánie, která do Číny vyváží. Naproti tomu bude čínský export levnější, čímž se vyváží globální dopad. Navíc Čína jüan zřejmě při vidině největšího průseru zafixuje. |
|
|
|
| Rezidenční trh Číny se odhaduje na 62 trilionu USD, což je 29 % GDP. To je víc než dvojnásobek problému 2007 (25-30t US housing market), který byl principiálně stejný, tedy "overleverage". |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|