|
Spravuje: Mirak Počet příspěvků: 11690 |
|
Vítejte ve Diskuzním klubu. Není zde pevně dané téma, to se postupně vyvíjí, nicméně více než dvě témata zároveň není záhodno probírat. Jinak zde panuje názorová volnost. |
|
|
| Razer: Ano, to jsem myslel třeba tím předposledním příspěvkem.
A stejně tak ?ádný zákon se neobejde bez postihů, které tady jaksi dost váznou. Převá?ně se pořád honí překračování rychlosti, které je často to nejmen?í, a je?tě dávají často pokuty dodatečně na základě fotek, co? je krásně zmanipulovatelné, a podle mě naprosto nedostatečný důkaz, ostatně fotografii k soudu u jiného přestupku či trestného činu nemů?u pou?ít jako důkaz. |
|
|
|
| Tak já si myslim ?e chce předev?ím myslet, to ?ádnej zákon nevyře?í.
Kdy? je zata?eno tak by měl ka?dej rozsvítit a tak dál. |
|
|
|
| Vyslanec: Světlomet taky nepucuju. |
|
|
|
| Vyslanec: Tak se to permanentně rozsvítí... nějaký problém? :-) |
|
|
|
| Mvek: Jo. A a? ti to ohodí bláto, tak co? Bude? to furt chodit pucovat? |
|
|
|
| AVip: To je fakt, to by museli přidat zabudovaný expozimetr a propojení na jednotku automticky, do nových aut:-). ALe nebyla by to ?patná věc oproti jiným blbostem.
Obecně je podle mě u obou věcí problém v tom, aby to nařizoval někdo plo?ně (dneska jo a zítra ne, nebo tady jo a tady ne), proto?e počasí je mrcha nevyzpytatelná. A taky je něco jiného auto ?lu?ásek a černá limuzína co se týče extrému. Proto?e celkový efekt se zatím neprokázal, statistiky jsou tady nepou?itelné kvůli spoustě vlivů. |
|
|
|
| Ad svícení - ideální by bylo, měřit situaci nějakým expozimetrem.
Jen?e to by bylo tak slo?ité, ?e na to zase pěkně rychle zapomeneme ...
|
|
|
|
| AVip: ... a u Muzea čtyři, já vím :) |
|
|
|
| Vyslanec: Ale zase - jak často je ve velkoměstech sníh ...?
Já vím, ?e v Praze kdy? napadne, tak je kalamita, nebo? pra??tí primátoři zastávají názor, ?e sníh není zapotřebí odklízet, proto?e nakonec roztaje sám, ale i tak ... |
|
|
|
| Zimní gumy jsou na v?em ne? na sněhu hor?í ne? letní, o tom ?ádná... ale na sněhu jsou k nezaplacení :) |
|
|
|
| Carth22:
pitomce co nesvítí a pokud se takový frajer je?tě rozhodne předjí?dět kolonu tak je to katastrofa
To samozřejmě, proti tomu zase ?ádná. Ale je to přesně ta věc, která shazuje celé svícení, stejně jako ti chodci na vozovce a cyklisti.
A u? jsem se přistihl, ?e jsem měl tendenci na nepřehledné kři?ovatce se zrcadlem kouknout do zrcadla, nevidět ?ádné světlo, tak hned vyrazit, a nezdr?et se je?tě ten dal?í zlomek, abych si byl jist, ?e tam nic nejede (někdo, kdo nesvítí) => a přesně z toho mám obavu.
Jak pí?e Yakuzza, a stejně tak v zimě jsou krásné dny, kdy je to toté? jako v létě. Tudí? to mělo zůstat na sní?ené viditelnosti, jako je to stále u cyklistů, povozů a útvarů či odstavených vozidel.
A u v?eho platí, ?e je hlavně důle?itá kontrol a postihy. Pořád mám toti? pocit, ?e mnozí zastánci svícení chtějí svítit hlavně proto, ?e by si spousta řidičů za sní?ené viditelnosti třeba nerozsvítila. Ale se stejnou logikou bychom mohli přikázat stále blikat blinkry, proto?e mnozí zmetci zapomínají nebo z jiného důvodu nedávají směrovku... to je samozřejmě blbost.
Jen tak perlička, jak k tomu (třeba jen v tom létě) přijdou lidé, co si pořídili dra??í fára s vyklápěcími světlomety, víte, jak mnohá ta auta vypadají o?klivě a naru?uje to jejich aerodynamiku, kdy? musí stále svítit - mít vyklopené světlomety?:-) Mě se to netýká, ale asi by mě to dost ?tvalo.
(Táta řídí od svých cca 16 (ano), tedy přes 35 let, poslední roky jezdí týdně 400 a více km, v mládí také denně jezdil, a neměl ?ádnou bouračku; na slu?ební Octavii má od podniku na zimu samozejmě zimáky, potvrzuje z vlastní zku?enosti, ?e zimáky na mokru klou?ou víc ne? letní, tak?e v posledních zimách v ní?inách jsou zimáky spí?e přítě?í) |
|
|
|
| Vyslanec: a pokud se nepřipouta ... tak si vystoupi? |
|
|
|
| Já kdy? někoho vezu, tak se ani nerozjedu, dokud se nepřipoutá... a pokud se nepřipoutá. |
|
|
|
| AVip:
Za vysokého léta to ov?em za plus rozhodně nepova?uji.
I v lete byvaji zatazene dny a v nejake neprehledne zone to muze pomoci vyhnout se nejake kolizi. Neni to az tak uzitecne jako v zime, ale pokud to znamena alespon nejake plus, tak proc je nemit zapnute? Zvlast v autech, kde se daji svetla zapnout permanentne a nemusi se zapinat pri kazdem startovani... Jsem pro sviceni v jakekoli obdobi a denni dobu... |
|
|
|
| Carth22: Vzhledem k tomu, ?e vím jak jezdím tak ... ano!
:-DDD |
|
|
|
| AVip: Koukam ?e ty taky asi seřve? ka?dého kdo se ti v autě nepřivá?e bezpečnostním pásem co?Jo souhlasim hlavní je bezpečnost a zodpovědnost v?ech co se vyskytnou na cestě... |
|
|
|
| Carth22: V zimních měsících (=normální čas), kdy je světlo v nejlep?ím případě 8 hodin denně (za toho optimistického předpokladu, ?e není permanentně zata?eno), je celodenní svícení jasné plus a není se "o čem bavit".
Za vysokého léta to ov?em za plus rozhodně nepova?uji.
Co se zimních pneu týče .... IMHO, mělo by to být čistě na zodpovědnosti řidiče a při případné havárii mu to započítat coby polehčující/přitě?ující okolnost.
Mimochodem, dtto. pro dětské sedačky. |
|
|
|
| Já jsem rozhodně pro svícení i pro zimní pneu i kdy? jsou zimy teď slabé.
Je?tě pořád s ?eleznou pravidelností nará?ím na cestě na pitomce co nesvítí a pokud se takový frajer je?tě rozhodne předjí?dět kolonu tak je to katastrofa, proto?e ho mezi svítícimi auty bez problémů přehlédnete...A to nemluvím o tom, ?e řidiči jaksi zapomínají na co jsou směrovky.
A co se zimní úpravy kol týče tak jsem rád ?e jsem letos přezul u? při prvních známkách ochlazení, proto?e kdyby né tak u? tady asi příspěvky nepí?u.Chytit smyka na přízemních mrazících na neposypané kři?ovatce s hlavní ru?nou cestou bych nikomu nepřál.Ani při rychlosti 20km/h a se zimními gumam to prostě ne?lo zastavit,na?těsti nikdo po hlavni nejel a na lep?ím povrchu se gumy chytly...Tak?e zimní obutí forever... |
|
|
|
| Tak co tam bě?elo teda? Jestli to vůbec někdo chytá a koukal se... |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|