|
Spravuje: Mirak Počet příspěvků: 11690 |
|
Vítejte ve Diskuzním klubu. Není zde pevně dané téma, to se postupně vyvíjí, nicméně více než dvě témata zároveň není záhodno probírat. Jinak zde panuje názorová volnost. |
|
|
| Mvek: tak tak, nedavno jsme teto sluzby s uspechem vyuzili :) |
|
|
|
| Mo?ná někomu mů?e pomoct informace, ?e cca měsíc je v provozu v rámci Nahlí?ení do Katastru nemovitostí na internetu i prohlí?ení mapy.
Na původní adrese http://nahlizenidokn.cuzk.cz/ je mo?né si prohlí?et po vyhledání budovy nebo parcely... mapu.
Znamená to ale mimo jiné, ?e nyní u? není problém zjistit adresu majitele jakéhokoliv pozemku, nejen budovy. Prostě si najdete danou oblast, na mapě najdete číslo a údaje pak zjistíte lehce. |
|
|
|
| Pozemstan: Zajímavé, ?koda, ?e teď nemám čas, tak doufám, ?e odkazy budou fungovat i za měsíce, a? se na ně podívám:-)) |
|
|
|
| Pozemstan: Ono je to v?echno ve stylu "co by bylo, kdyby..." ?lo samozřejmě o poměrně pragmatickou úvahu z obou stran a sice o potřebu zajistit se na jedné straně proti Německu a na straně druhé i proti Rusku... IMHo, nebyla to úplně vadná my?lenka, navíc problémy nebyly nepřekonatelné... dnes u? je to samozřejmě naprosto passé... |
|
|
|
| Vyslanec, Mvek, AVip, Damar: V diskusi pod článkem někdo uvedl zajímavé odkazy na online publikace ŘSD, z nich? jedna se přímo věnuje oné německé dálnici, a na tyto stránky, resp. rubriku historie, německá dálnice tady ("exteritoriální" nebyla jedinou).
Jak koukám, ve stejné době skutečně vznikala u? i česko-slovenská a později protektorátní dálnice vedená původně přes Ko?ice a? do Podkarpatské Rusi. Práce byly zastaveny roku 1942 a později opět roku 1950, ale nakonec byla značná část trasy i staveb v 60. a 70. letech vyu?ita pro dálnici D1, a pak vznikly i některé samostatné úseky na Slovensku. -)
AVip: Zajímavé, a to i podobností mnohým představ se současnou EU... Československý návrh konfederace. Koukám, ?e k tomu vy?la i odborná publikace. |
|
|
|
| AVip: No ?koda ?e sa nespravila diaľnica od Ko?íc po Prahu. |
|
|
|
| Pozemstan: Ad dálnice ... ono by stačilo, kdyby Stalin nevetoval vytvoření čs-polské konfederace ... v tu ránu by podobná stavba měla význam ... |
|
|
|
| Mirak: Souhlasím. -)
Vyslanec: Tak obsáhlá reakce na tvůj příspěvek a takový nevděk. -)
Mvek: Ano, na jednu stranu je to ?koda, na druhou stranu po válce asi nebyla potřeba ani ochota stavět dálnici nejkrat?í cestou napříč na?ím státem, mimo jeho hlavní osy, na spojnici dvou cizích velkoměst. Logicky bylo později vytvořeno nejprve dálniční spojení Praha - Brno - Bratislava... Ale ano, alespoň vět?í část dálnice by třeba vyu?ití na?la. Mo?ná to mohlo mít vět?í logiku, kdyby poválečné uspořádání dopadlo jinak, třeba byly zachovány německé hranice, nebo alespoň v?echny země skončily ve stejné sféře vlivu. K tomu ani moc nechybělo, kdy? Vídeň byla po určitou dobu v sovětské okupační zóně... -) |
|
|
|
| Mirak: Dekuji Ti za nazor. |
|
|
|
| Vyslanec: V?echny Mvekovy příspěvky jsou dobré! |
|
|
|
| Jo, toto:
viz. Wiki CS
a tohle namísto tohohle |
|
|
|
| Pro ty, kdo čtou Mvekovy příspěvky: Je tam něco zajímavého? :) |
|
|
|
| AVip: Tak tak, a? moc zajímavé, v?dycky mě to vytočí, jaká je to ?koda, ?e se to nevyu?ilo po válce, nebo nestihlo postavit dříve. Nějak mi v tom článku ale chybí zmínka, ?e sice teda začali rychle, ale asi se pak zdr?eli, proto?e o zastavení prací se mluví v roce 42, ale taky tam pí?í, ?e v roce 40 byl plán do roku zprovoznit 65 km, co? se jim tedy asi nepovedlo...
To, ?e se stavba nevyu?ila později, patrně bude z podobných důvodů, jako posádka Voyageru a holodoktor rozhodli o smazání holoprogramu a výzkumu cardassijského doktora Crella Moseta. Tedy snad zase z předsudků, ?e přece nevyu?ijí něco, co začali stavět Němci atd...
Netvrdím, ?e tady je to mo?ná trochu jiné, aspoň mám ten pocit, ale stále si myslím, ?e opět je to spí? ?koda to nevyu?ít.
Ale to není důvod, proč mě to trochu vytáčí, ten je v prostém faktu, ?e je mi prostě líto, ?e taková stavba tu dřív nebyla, stejně jako naopak, ?e díky válce se nezačalo v 40. letech stavět pra?ské metro, nebo ?e náhrady za některé mosty v Praze u? nejsou tak zajímavé a hezké a monumentální jako dřív (tu?ím jak most císaře Fr. Josefe I., tak II., ale u? je to del?í dobu, co jsem o tom četl, jeden je myslím ten u Národního divadla). Nebo se mi velmi té? v antickém duchu líbil most u Lokte, který je dnes nahrazen jen obyčejným moderním. |
|
|
|
| Zephram: Ty nejsi ani v roce 2008, tak ticho :) |
|
|
|
| A kdo tu byl v roce 1939? |
|
|
|
| Vyslanec: Kto je tu z Poľska? |
|
|
|
| Damar: Nebudeme tu vířit národnostní spory, ano?
:) |
|
|
|
| No na?e cesty na severe smerom na Poľsko boli tie? v roku 1939 zrekon?truované prípadne postavené nanovo. |
|
|
|
| Vyslanec: Jo, zajímavé čtivo ... |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|