|
Spravuje: Mirak Počet příspěvků: 11690 |
|
Vítejte ve Diskuzním klubu. Není zde pevně dané téma, to se postupně vyvíjí, nicméně více než dvě témata zároveň není záhodno probírat. Jinak zde panuje názorová volnost. |
|
|
| Yakuzza: Tomuhle nerozumím: u kazdeho z obrazku je 24 stejnych polozek od jedne do sedmi.
Myslel jsem, ?e bude? mít 70*2 hodnot (1,2,3,4,5,6 nebo 7). Tedy ka?dý ?ák ke ka?dému obrázku co dal.
V tkaovém případě mě samozřejmě kromě průměru napadají je?tě nějaké ty kvantily jako medián nebo kvartil, třeba ?e 25% ?áků volilo 1-já nevím 3, to je právě to, co bys měl z toho dostat.
No a dkyby se to převedlo na tabulku četností, teda u ka?dého obrázku 1 bylo kolikrát atd., tak z toho udělat graf četností, to by mohlo být názorné, bylo by vidět rozlo?ení, pro co nejíc hlasovali.
Ale to tě asi napadlo (a třeba mi stejně nerozumí?, ale napadlo tě to:-)) a je to jednoduché celkem. Ale fakt u takového příkladu mě nic moc s nějakou závislostí nenapadá a nemů?u si vzpomenout, co mi přesně říká taková směrodatná odchylka, jestli to by k něčemu bylo.
Někdo jiný se taky ozvěte!!!
|
|
|
|
| Mvek: Resim nasledujici vec:
Mam jeden vyzkum, kdy zaci na ZS vyjadrovali sve pocity ze dvou obrazku na sedmistupnove skale. Napr.
Obr. A
pozitivni 1 2 3 4 5 6 7 negativni
Obr. B to same.
A mam to nejak statisticky zpracovat. Odpovidalo asi 70 zaku, u kazdeho z obrazku je 24 stejnych polozek od jedne do sedmi.
Napada te, jakym zpusobem by se to dalo zpracovat? Ale potrebuju to fakt rychle :-)
|
|
|
|
| Zephram: Já se to budu muset znovu učit, ale taky v létě... Nicméně a? na některé pojmy si myslím, ?e v tomto konkrétním případě to pí?u dobře:-). Ale zobecnit to nebo pou?ít jinde bych moc neuměl. |
|
|
|
| Mvek: No, vidím, ?e u? si toho skutečně moc nepamatuju ]-: |
|
|
|
| Yakuzza: Pokud si dobře pamatuju (a podle dost úsečných poznámek ze ?koly), tak t-testy mají vyjít men?í ne? zadané číslo (vět?inou 0,05% nebo 0,01%), tedy doplněk do 100% intervalu spolehlivosti (ten je 95 nebo 99%). Pokud nevyjdou, tak ta patřičná proměnná, u které nevy?ly, tak nelze pou?ít (laicky řečeno).
Pokud jsou tedy t-testy ok, pak má F-test pro mě význam. A ten má být zas malý, abych zamítl nulovou hypotézu. Otázkou je, jaká mohla u tebe být nulová hypotéza, a co vůbec ře?í?.
My jsme měli příklad, kdy jsme měli max. rychlost druhů aut a jejich spotřebu. A usuzovali jsme, jestil je spotřeba závislá na rychl. Podle grafu, jaký druh auta (tedy max. rychl.) má jakou spotřebu jsme usoudili, ?e to mů?e být parabola, a tak jsme si jako vysvětlující proměnnou dali rychlost a rychlost^2 a závislou byla spotřeba. No a t-testy jsme dostali pro ty dvě rychlosti malé a F-test jsme dostali taky malý, tak?e jsme zamítli, ?e by parametry paraboly byly 0, tudí? jsme zjistili, ?e to je sktuečně parabola.
Jinými slovy nám F-test řekl jen, ?e sptořeba na max. rychlosti závisí.
Pokdu chci vědět, jak moc závisí, tak to není podle té hodnoty F, ale podle indexu determinace (R-Square).
A pokud chci porovnat různé příklady, co závisí víc, tak musím pou?ít modifikovaný index determinace (Adj. R- Square), ten je v?dy o něco ni??í, ne? neadj. a pak prostě co je vět?í číslo (*100 dostanu procenta), tak to je závislej?í. |
|
|
|
| Jo a dodatek - potrebuju taky vedet, co vlastne znamena ta vysledna hodnota. Vim, jak to spocitat, ale nevim presne, jak si vylozit vystup... |
|
|
|
| Potrebuju akutni pomoc.
Muze mi nekdo, prosim, v rychlosti vysvetlit, o cem je T-test a F-test? A jak se lisi jednovyberovy, dvouvyberovy, parovy apod. Ale tak, abych to pochopil, to znamena, ze vim, ze to je na porovnavani dvou mnozin hodnot a ze ty testy jsou na testovani nejakych hypotez. Jo a potrebuju to vedet nejpozdeji do 13:30 :-) Diky moc. |
|
|
|
| Mvek: No asi si porad nejsem uplne jisty, co tim myslis, ale tak nechme to byt, v zivote jsou dulezitejsi veci :-) |
|
|
|
| Yakuzza: ?e tehdy bys mě oprávněn kopal k vyhledávačům |
|
|
|
| Mvek:
Ale no tak, tahle reakce patří tak rok a půl zpátky...
Ted jsem te fakt nepochopil :-) |
|
|
|
| Yakuzza: Ale no tak, tahle reakce patří tak rok a půl zpátky...
já se tu o těch příkladech nebavím, stejně to bylo na fóru, někdo si to mohl vymyslet, netu?il jsem, ?e se toho chytnou a začnou to rozebírat vá?ně. |
|
|
|
| Mvek:
Ale tady to bylo tu?ím x + arctg
Ty se prosimte snaz vyvarovat tech svych "tusim", pak tve prispevky nemaji zadnou informacni hodnotu, existuje google, wikipedia, ottuv slovnik naucny, bible a podobne veci. |
|
|
|
| m0rt: No, tak derivace to je o něčem jiném. |
|
|
|
| Ti klidne hodim postup jestli chces, shvalne jestli vymyslis neco lepsiho |
|
|
|
| Zephram: Mno jo, mas pravdu, vzdyt to na jednom konci jde k minus pi pul a na druhym k plus pi pul, tangenta hlavne neni prosta tak se musi vzit jen jeden interval
My jsme si odvozovali derivaci arctg pomoci definice z limity, ale bylo to osklivy, tak jsme to vzali pres limitu inverzni funkce |
|
|
|
| Tak?e na adrese jsou výsledky toho dotazníku na týmovou práci. Je zajímavé, ?e mi odpověděla víc jak půlka lidí i na ty otevřené otázky.
Díky moc. |
|
|
|
| TelemachusRhade: Hmm... holt se prostě přeorientujeme na jiné slu?by, v?ak on ten rapl Rapid časem pustí...
zrovna v tomhle oboru je neviditelná ruka trhu funkční vylo?eně podle v?ech pravidel... |
|
|
|
| Tak tohle u? je moc i na mě :-D
|
|
|
|
| Zephram: Mů?em se pobavit, a? se budu učit na zkou?ku z matiky v létě... Ale tady to bylo tu?ím x + arctg a nevím z čeho, jeslti tam je?tě nebylo někde x+1, nebo to bylo 1+arcctgx nevím |
|
|
|
| m0rt: Limita arctg x je snad zpaměti. Tangenta je o?klivá, ta leze do nekonečen. |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|