|
Spravuje: Mirak Počet příspěvků: 11690 |
|
Vítejte ve Diskuzním klubu. Není zde pevně dané téma, to se postupně vyvíjí, nicméně více než dvě témata zároveň není záhodno probírat. Jinak zde panuje názorová volnost. |
|
|
| Praotec trekkie: Díky a nápodobně! :-) |
|
|
|
| BorgDog: Vidí?, moc jsem si zvykl na nick - v?e nejlep?í dodatečně
Razer: Takté?, i kdy? u tebe znám jenom nick.:) |
|
|
|
| Mě k svátku ?ádnej honza negratuloval tak já nebudu gratulovat jemu, to by to tak hrálo :-) |
|
|
|
| Připojuji se ke gratulacím :-) |
|
|
|
| Gratulace v?em přítomným Honzům. I těm nepřispívajícím :) |
|
|
|
| Nebyl jsem jmenován, ale té? děkuji! :-)) |
|
|
|
| Praotec trekkie: Ano, ostuda, a to jeho jméno u? znám. |
|
|
|
| Srdečně děkuji (pokud mo?no i za ostatní Honzy, z "místních" vím minimálně o Zephovi). |
|
|
|
| V?e nej Praotcovi k svátku, a té? případným dal?ím Honzům, o kterých nevím:-). |
|
|
|
| KRAKONOS: Vypadá to tak. Příspěvek george31ov jsem si tedy dovolil smazat, proto?e autor vstupuje s reklamou na komerční produkt, by? údajně na dobročinné účely, na zdej?í "půdu" SN, ani? by zde dosud působil nebo alespoň konkrétně vysvětlil, proč se ozývá zrovna zde (by? si vybral fórum bez specifického tématu a uvedl konkrétní jméno s kontakty). |
|
|
|
| Pozemstan: To bude tím, ?e kdy? jsou lidé, co jsou schopni podle GPS navigace sjet do řeky, proto?e most je rozebrán kvůli opravě, nebo projet zátaras atd., kdy? je tam GPS navigace vede, tak jsou určitě schopni chtít přednost od tram, a neznat holt vyhlá?ku, ?e má přednost. Ale nemyslím si, ?e by právní normy měly myslet na tyto případy, to fakt nabobtnají.
Skutečně by to měl být vět?inou jen rámec. Naopak slepé dodr?ování právních norem je na ?kodu. Kdy? u? jsme u dopravy, mnohdy přecházím mimo přechod, a třeba jen kousek od něj. Ale pokud to není čistě sobecký důvod, ?e letím na poslední chvíli, tak mi jde i o plynulost provozu. Kdy je volno, tak ne? dojdu k přechodu, přiblí?í se, nebo se mů?e objevit auto, které kvůli mně bude muset zbytečně zastavit. Bě?ně auta na přechodu pou?tím, kdy? jede třeba jen jeden řidič, sna?ím se stát opodál, nebo zpomalit či naopak zrychlit, aby nemusel brzdit. A zrovna tak jako příle?itostný řidič nebudu pou?tět chodce, kdy? k přechodu právě dorazil a čeká, a já jsem poslední auto a rozjetý kousek od přechodu, zas naopak v koloně klidně zastavím (ne na místě:-)). |
|
|
|
| Mvek: To je tady podobné, bouda je pro příchozí z Vy?ehradu té? na druhé straně, nehledě na to, ?e odtamtud se jede do centra. Nicméně teď není přechod ani na ostrůvek s nástupi?těm směrem na Vr?ovice (kde je přitom jen ona u??í vozovka a ?ádná tramvajová tra?)... |
|
|
|
| Pozemstan: Ano, zbytečných prostředků ekonomických i vlastně nákladů na přírodu se vydává dnes a denně, často mě to ?tve. Nejpověstněj?í byly tu?ím opravy ve Vodičkově ulici (vozovka, a poté později výměna potrubí, no a dovr?ené o dal?í rok, dva později tou propastí:-), ale, tak to je něco jiného).
A ad přechody, mnohem více mě dostává zastávka tramvaje v Ol?anské ulici: "Nákladové nádra?í ?i?kov", jeliko? tam vede přechod pouze ostrůvek ve směru do centra, nikoliv na druhou stranu. A ke v?emu na té druhé straně je bouda - čekárna. Tak?e pokud někdo chce čekat v přístře?ku, je nepravděpodobné, ?e by se na hlavní dvouproudé frekventované ulici bez přechodu dostal k tram včas... |
|
|
|
| Před časem mě nemile překvapilo, ?e v Praze zmizel přechod pro chodce na trase, kterou se občas vydávám, u tramvajové zastávky Svatoplukova pod Vy?ehradem. Navazoval na cestu po schodech a podchodem pod ?elezniční tratí od zastávky metra, tak?e se z něj dalo přejít jak na tramvajový nástupní ostrůvek v jednom směru, tak dále i na druhý chodník k nástupi?ti v opačném směru. Teď v?ak byly pruhy dokonce vyfrézované, ačkoli jinde v okolí úprava povrchu vozovky neprobíhala. Na onen ostrůvek se tak chodec po přechodu nedostane, ale ani jinde v dohledu přechod není. -(
A? ve středu jsem se při poslechu Ranního Radio?urnálu dozvěděl vskutku nečekané vysvětlení a také to, ?e v Praze nebyl zru?en jen tento jediný přechod, ale rovnou kolem osmdesáti, s tím, ?e mohou mizet i dal?í(!) Podle vyhlá?ky Ministerstva dopravy z roku 2006 prý přes tramvajovou tra? mů?e vést jen přechod vybavený semaforem, popřípadě oddělený ostrůvkem. Zde ale ostrůvek stojí, tak?e alespoň z jedné strany by mohl přechod zůstat zachován, mo?ná po mírném posunutí, aby vedl přímo na nástupi?tě, ne vedle něj. Mezi ostrůvkem a chodníkem navíc vede u??í jízdní pruh, do kterého musejí vozidla trochu zatočit, tak?e beztak zpomalují...
Ale stejně, jak se má v Praze či jiném vět?ím městě člověk dostat na druhou stranu silnice, vede-li po ní tramvaj velice často? Navíc na ostrůvek s nástupi?těm se prostě dostat musí, chce-li nastoupit do tramvaje na dané zastávce... Spí?e jsem se u? dříve pozastavoval nad tím, ?e na některé ostrůvky přechod vůbec nevedl. Dosud alespoň opatrněj?í lidé ?li po přechodu, teď mů?e nastat mnohem vět?í chaos, ka?dý si mů?e zvolit libovolné místo přejití silnice, kde ho řidiči nebudou čekat. Tramvajím, kvůli kterým toto nařízení zřejmě zavedli, rozumný člověk neochotný je?tě opustit tento svět stejně dal i na přechodu přednost i bez znalosti předpisů.
(Je?tě jsem se vlastně setkal s podivným umístěním přechodu na Karlově náměstí na Moráni, kde byl zřejmě posunut právě tak, aby mířil na ostrůvek, by? snad dále směřuje přes tramvajovou tra?, ale vybočuje tak nelogicky z uzpůsobených okrajů chodníku. -))
Snad se přechody na svá místa vrátí, případně tedy přibude nápis upozorňující na tramvaj, a bude upraveno spí?e pochybné nařízení. Kdyby se tak stalo hned, nemuselo dojít k značným materiálovým, energetickým a dal?ím ?kodám. -(
Viz např. články Praha v poslední době při?la o desítky přechodů pro chodce, Pra?ský boj za přechody, Kvůli vyhlá?ce mizí v Praze stovky přechodů pro chodce a Přechody přes tramvajovou tra? se se ru?it nebudou.
Damar, Yakuzza: U nás studuje jedna Polka toho příjmení. Vzala si Čecha, ale jméno nepřechyluje, proto?e by prý pak v pol?tině znělo jako "konkubína". -) Ale nevím, jestli je původem někde ze Slezska... |
|
|
|
| Yakuzza: Tento dokonca pôsobil aj na Slovensku a od roku 1942 do konca vojny bol vo väzení...
Mo?no strýkov otec?:) |
|
|
|
| Damar: Karel Kubín se jmenuje můj strýc :-) Ale babička má rodinnou historii docela zmapovanou a o ?ádném ?panělském interbrigadistovi jsem nikdy nesly?el :-) |
|
|
|
| Práve som pri preklade jednej výstavy naďabil na meno Karel Kubín, ?panielsky interbrigadista, ktorý pochádzal z Ostravy. Aká je pravdepodobnos?, ?e je to Yakuzzov príbuzný?:) |
|
|
|
| Lt.Shark:znám u? několik let..z internetu |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|