|
Spravuje: Mirak Počet příspěvků: 11690 |
|
Vítejte ve Diskuzním klubu. Není zde pevně dané téma, to se postupně vyvíjí, nicméně více než dvě témata zároveň není záhodno probírat. Jinak zde panuje názorová volnost. |
|
|
| AVip: Uji??uju tě, ?e Praha není mězi dal?ími městy výjimkou. |
|
|
|
| TelemachusRhade:
místa těch kravkej větví do polí
Jen?e je třeba se ptát, na kterých pozemcích je zainteresováno současné vedení magistrátu... a na těch v centru to není.
Jó, v Praze se máme, tady se tuneluje v?emi způsoby. |
|
|
|
| AVip: E to ře?it bude, to vím, ale co do té doby? :)
Navíc s průkopem Anděl-Karlák-IP Pavlova-Nám. Míru počítá projekt linky G. Sice je to je?tě vzdáleněj?í budoucnost ne? to éčko, ale evidentně se s tím aspoň nějak počítá. Nechápu, proč se prostě nepostaví přednostně třeba kus toho éčka nebo klidně i géčka, místa těch kravkej větví do polí, kde to zatím v pohodě mů?ou zvládnout busy. |
|
|
|
| Jo a zapomněl jsem je?tě zmínit, ?e celé Brno je vpodstatě postavené na ba?ině :-) |
|
|
|
| A jen abyste se dostali do obrazu - oficiálně publikovaná schémata metra jsou deformovaná zejména v západovýchodním směru, to aby se cestující (a voliči) nezděsili, jak daleko do polí současný magis*át plánuje stavět.
A trasa Dejvická - Ruzyně je mimochodem del?í, ne? původní trasa Náměstí Míru - Dejvická.
Ono buhví jak to nakonec bude, proto?e peníze jsou t.č. pro stavbu maximálně do Motola. |
|
|
|
| Mvek: To je přesně ono. "Problémy s podlo?ím" zní sice hrozně nevinně. V praxi je problém v tom, ?e celé centrum Brna a blízké okolí má neuvěřitelně slo?ité podzemí, kolikrát pořádně nezmapované. Proto se čas od času něco někam propadne (mimochodem včera se zase propadla silnice na Biskupské). Jsou to kombinace starých sklepů, podzemních chodeb z různých dob, krytů CO + do toho rozsáhlé podzemní prostory (také některé nezmapované) ?pilberku, Petrova a dal?ích kostelů (například na Jakubském náměstí, kousek od Náměstí Svobody, je kostnice a bývalý hřbitov pod kostelem sv. Jakuba, které volně navazují na zru?ené sklepní prostory okolních domů).
Čili tímto materiálem vést nějakou dal?í podzemní stavbu je docela ?ílený nápad.
(On ten ?ílený nápad dostal komunista v 70. letech, kdy se rozhodl vybudovat tunel pod ?pilberkem pro tramvaje mezi Mendlovým náměstím a Českou. A kápl právě na to, ?e to opravdu dobrý nápad není :-) Vybudovali asi 600 metrů dlouhou průzkumnou ?tolu, která končí asi 50 metrů před plánovaným vyústěním. S trochou ?ikovnosti se tam i dá dostat. Docela zajímavý pocit, kdy? člověk stojí v té chodbě s vědomím, ?e nad ním se nachází několik pater kasemat a celý ?pilberk :-)) |
|
|
|
| TelemachusRhade: V Praze je snaha dostat busy z centra. Pamatuju dne?ní periferní linky 134 a 148 z dob, kdy je?tě jezdily do centra (na Karlák a Mírák, respektive).
"tebou nadhozený problém (který existuje, o tom ?ádná) by měla ře?it okru?ní trasa E, která měla být v první fázi postavena na trase Smíchov - Pankrác a postupně měla obkrou?it centrum.
Mám obavu, ?e stavět ve směru na Karlák dal?í metro prostě není mo?né, nicméně, někde v Podskalí (Dvorce) by se stanice vylíhnout mohla.
Btw. ta úvra? směr ?i?kov na D je hlavně úlitba příslu?ným městským částem, AFAIK, nikdo seriózně nepočítá se stavbou tímto směrem. |
|
|
|
| lagga: Problém je v tom, ?e prota?ení A na leti?tě dle stávajícího plánu bude úchylně dlouhé a ve výsledku bude jízdní doba do centra srovnatelná se stávající situací. Rozumněj?í ře?ení by bylo udělat výhybku za Veleslavínem a jet do Ruzyně rovně.
nebo ten nesmysl do Ruzyně vůbec nestavět a postavit jen ji?ní větev A, to by bylo logické, proto?e by to byla spojnice Motola a Dejvic s Jihozápadním městem a to by se vyplatilo.
D je nutné kvůli tomu, ?e se třeba počítat s nejhor?ím mo?ným scénářem, to jest, ?e Nuselák nepůjde snadno opravit a trasa C zůstane na dva kusy po dobu blí?e neurčitou.
Stanice Nádra?í krč je na ?elezniční trati Vr?ovice - Braník + v okolí jsou sídli?tě a stará zástavba.
Tzv. Kamýk a Labe dtto. - D má za úkol eliminovat busy jezdící t.č. na Kačerov (C).
|
|
|
|
| TelemachusRhade: Nemyslel jsem zastávku Černokostelecká, ale ulici a? do Říčan. Teda já vím, ?e se tam jmenuje je?tě jinak, ale tohle jméno lidi znají víc (včetně mě). Tak?e Měcholupy a spol. A ty čtvrti na východ od ní, kde vyrůstají samé nové satelity.
lagga: Někdo mi na křtu knihy v brně říkal, ?e tam mají problémy s podlo?ím, a tak by stavba přes centrum severo-ji?ně byla moc drahá.
|
|
|
|
| lagga: Metro určitě ne. Mluvilo se o podzemní rychlodráze (co? je vpodstatě to samé, ?e jo :-)), ale reálné to není.
Jinak mo?ná ti unikly ty spory kolem toho, referenda apod, ale nádra?í se v horizontu cca 5-10 let stěhuje a celá ta oblast se bude kompletně měnit. Některé počáteční fáze u? sice začaly, ale celkově to je na dlouhé lokte. Pořád se to posouvá, komplikace s pozemky a tak...
Ale souhlas, hlavní nádra?í v Brně a okolí, to je nehorázný humus. |
|
|
|
| Mvek, AVip: Prota?ení 193 je takový nápad/nenápad - Ta linka má potenciál stát se jednou z nejvytí?eněj?ích linek. D na Synkáči bude znamenat kapacitní nárůst u? tak hodně předimenzované Otakarovy, která se stane jakýmsi přestupním a výchozím bodem pro Nusle, Vr?ovice a Spořilov. Linky 6, 7, 11, 18 a 24 jsou na jednu kři?ovatku celkem hodně a navíc s nimi nepůjde nic udělat. Naopak se obrovsky zvý?í zatí?enost ?estky, která bude výhledově jedinou rozumnou spojnicí na béčko a hlavně na IP Pavlova, která kapacitně nestíhá u? nějakých 20 let :)
Spojka na Náměstí republiky, kam jak jsem pochopil bude zají?dět ka?dá souprava, proto?e to zatím vypadá na 2 separátní větve Nám.Rep.-Modřany/Písnice a Nám.Rep.-Vackov, by se mohla vyplatit, kdyby následovalo prota?ení řekněme na Letnou nebo na Strossmeyerovo náměstí, ale o tom se zatím nikde nepí?e.
Jinak smysl D mi neuniká, ale jak jsem říkal, tento postup jeví se mi poněkud ne??astným. Proti Synkáči samotnému defacto nic nemám - kdyby ov?em existovala spojka na Karlák. Bez ní to bude kapacitní sebevra?da.
ad Černokostelecká) 7 a 11 obsluhují oblast celkem zdatně, nemluvě o Depu Hostivař a busové návaznosti na Spojovací. Tak?e zrovna Černokosteleckou bych neře?il.
ad vlnění tras) Západní áčko je sice trochu extrémní, ale na druhou stranu je potřeba víc dostupnost do Divoké ?árky nebo do Motola? :) Navíc se tím mů?e protáhnout větev na Zličín a ulehčit řepským tramvajím + lep?í spojení třeba na Suchdol a podobné severní zále?itosti. Ostatně kolem Radlické se to taky pěkně vlní.. |
|
|
|
| no konečně taky někdo něco dělá s Áčkem na levém břehu
trasu D tak jako tak pořád nechápu...a kdy? u?, tak na co je třeba zastávka Nádra?í Krč, Kamýk nebo Labe ?
Synkáč naopak chápu
ono taky ty názvy mů?ou bejt zavádějící, proto?e metro mů?e být o kousek vedle
btw. bude taky někdy metro u nádra?í v Brně ? nebo aspoň reorganizace ? je tam supr bordel :D |
|
|
|
| AVip:
?e na Prosek / Letňany měla původně vést trasa D.
Tak, je?tě i nedávno zůstávala pozděj?í etapa plánována na Vysočanskou, s tím, ?e dál by se vidělo. |
|
|
|
| Jsem rád, ?e patřím mezi 9/10 obyvatel ČR, kterým je to víceméně u prdele, i kdy? je to pro pra?áky a Telemacha nepochopitelné :-) |
|
|
|
| Mvek: Najdi si jméno starosty Prahy 6. :-)
No a ten nesmysl za Ládví pochází z dílny stejných "brilantních" mozků, jako zmíněné prodlou?ení trasy A.
Ostatně, není bez zajímavosti, ?e na Prosek / Letňany měla původně vést trasa D... C se měla za Ládví stočit dál na sever.
|
|
|
|
| AVip:
chalupoida
Od čeho je odvozeno tento "pojem"?:-)
Jinak tedy jak na trase A na západě plánované, tak na poslední části trasy C mi přijde dost přehnané také, jak se vlní (z Ládví zas na Prosek, a pak na Letňany). |
|
|
|
| TelemachusRhade: Jinak ti bohu?el poněkud uniká pointa trasy D, která je jednoduchá - dostat lidi z ji?ní části Prahy do centra a na metro A (ev. B) a vlak - to v?e při vyřazené trase C (berme v potaz nejhor?í mo?ný scénář).
Trasu, kterou navrhuje?, ře?í plánovaná okru?ní trasa E, které se ov?em nikdo z nás při současném přístupu radnice v Praze nemá ?anci do?ít, proto?e ?ílená "chalupoida" má bohu?el za stávajícího vedení města přednost. |
|
|
|
| TelemachusRhade: Kousek od Nám. bří Synků je Otakarova, co? je poměrně významný tramvajový uzel, zejména ve směru Vr?ovice/Vinohrady, ostatně, nádra?í Vr?ovice taky není zas tak daleko.
A kvůli taktu souprav by měla být nějaká stanice mezi Pankrácí a Mírákem a Synkáč je z tohoto hlediska logická volba. V opačném případě by bylo nutno kvůli propustnosti linky D nutno budovat několika oddílový autoblok, co? by vedlo k občasnému zastavení v tunelu tak jako tak - tak proč tam rovnou nemít regulérní stanici?
Je taky otázka, jestli Synkáč pře?ije finální verzi trasování, zejména s ohledem na stoupání klesání tratě - takhle jsme například při?li o stanici Troja, která měla být mezi Nádr. Hole?ovice a Kobylisy. |
|
|
|
| Yakuzza: Jak jsem říkal, po té větvi cestují i studenti jiných univerzit, třeba V?CHT, ČVUT, mnozí z UK a dal?í. Tedy jak jsem zjistil, tak třeba i policejní akademie, ale ta je u Lhotky. Mo?ná i jiní.
Ale jinak obávám se, ?e V?E v dobách kolem pauz má bohu?el na svědomí slu?né procento. Nejen kvůli cestujícím z a na koleje, ale i díky tomu, ?e první ročníky mívají některé předměty na JM a některé na ?i?kově. |
|
|
|
| Mveku, ne v?ichni cestující metrem jsou studenti V?E :-) |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|