|
Spravuje: Mirak Počet příspěvků: 11690 |
|
Vítejte ve Diskuzním klubu. Není zde pevně dané téma, to se postupně vyvíjí, nicméně více než dvě témata zároveň není záhodno probírat. Jinak zde panuje názorová volnost. |
|
|
| Japonské reklamy...
btw, to uprostřed je "zpěvačka", jejíž videa znají desítky miliónů lidí...
Puding |
|
|
|
| BorgDog: Dík, sice jsem to jen tak prolétával, ale díky tomu jsem narazil na zmínku Míly Lince, že na svém webu má i nějaké info o soutěžích a další užitečné věci pro začínající autory. |
|
|
|
| Přihřeju si trochu vlastní polívky, ale nebijte mě, prosím. :-)
http://www.casopisxb1.cz/aktuality/fantastika-na-ceskem-trhu-rozhovor-s-j-hlavkou-a-m-lincem/
http://www.casopisxb1.cz/aktuality/fantastika-na-ceskem-trhu-rozhovor-s-j-hlavkou-a-m-lincem-2/ |
|
|
|
| Nechce někdo příbalové DVD:
Jak vykrást banku ?
Je to s Funésem, černobílá komedie, nic moc, toto DVD je s novým dabingem (Funés je v podání imitátora a sice občas moc šišlá, ale jde to), snad také podle přehrávače (viděl jsem jen dabing) s originálním zněním a titulky. |
|
|
|
| Mvek:
Vezmi si je na demonstraci odborářů :-]
|
|
|
|
| Při prvním okouknutí stavu chalupy, kam roky už jezdil jen děda, a kde jsem já s rodiči pobýval v raném dětství před 15-25 lety, jsem našel zaprášenou nesloženou reklamní papírovou kšiltovku.
Chtěl jsem ji vyhodit, ale pak jsem se podíval, co je to za reklamu:
Harvard Funds
To by mohlo mít skoro sběratelskou hodnotu:-)! |
|
|
|
| Mě teda praštil do očí spíš ten Vítek :-] |
|
|
|
| Razer: No, asi jo, asi by i to Ai. mohlo být takhle, ale je to fakt nezvyklé, obecně u čehokoliv třeba v IT, byť napíšeš graphical user interface, tak z toho je GUI
A jednak pak bys to musel psát s tečkou. |
|
|
|
| Mvek: Zkratky snad mohou mít další písmena malá, nebo ne? |
|
|
|
| Razer: Já jen, jestli to jako nebylo něco zavedeného v té povídce, jinak nejde o angličtinu, ale je to zkratka, ne slovo. |
|
|
|
| Mvek:
proč ta či ona povídka v žánru SF dostane nějaké ceny
(chytnu se toho) nebo naopak nedostane... pěkná řádka věcí, které dnes považujeme za těžkou klasiku žánru, se kdysi v soutěžích ani pořádně neumístila - a naopak, po spoustě věcí, které kdysi skórovaly, dnes neštěkne ani pes (schválně se stačí podívat do předmluv k povídkám od I.Asimova nebo A.C.Clarka, ty jsou plné hlášek na téma "poslal jsem ji do té a té soutěže a ani nevím jak dopadla, protože jsem se ani neumístil"). |
|
|
|
| Mvek: Nějak sem zapomněl, že v angl se píše vše velké (deformace opravováním textů na postavách) + zřejmě asociace s japonskou zpěvačkou Ai, kterou sem v ten okamžik poslouchal.
Pokud to chceš rozpitvat :-) |
|
|
|
| Razer: No, já často nechápu, proč ta či ona povídka v žánru SF dostane nějaké ceny, ale nejsem naladěn asi na správné umění, to celkem připouštím. A nejde mi o to, že se mi nelíbí, ale že fakt nechápu, co je na té povídce tak zvláštního. Ale naopak to bylo většinou tak, že mi přišlo, že jen líčila dost reálií a jednoduchoučký příběh v nějakém fiktivním světě, který mi buď přišel zajímavý, nebo asi byl pro jiné zajímavý, ale na to mi nestačila právě taková povídka, ale potřeboval bych román.
Jinak to moc zas nechci číst, protože bych si ji rád přečetl sám, tak jsem ten text jen tak prolétl (ale na hrubky radši upozorňovat nebudu:-)), spíš by mě zajímalo, proč píšeš Ai, a ne AI. |
|
|
|
| Ted Chiang - Životní cyklus softwarových objektů
Takže povídku sem zhltnul prakticky na jeden zátah a musím říci, že jde o moderní sci-fi 21. století a autor ví o čem píše. To je relativně vzácné, nevím jak knižní, ale TV/film scifi posledních let je prakticky stále na úrovni 20 století, nikam se neposunuje.
Protože jde o cenami ověnčené top dílo budu přísný. Podle mého nejde o nadčasovou povídku (za 50 let bude vše až na část hlavní zápletky působit jako kpt. Proton/DOS dnes), která navíc postrádá zasazení do širšího kontextu nějakého fiktivního "reálného" světa.
Vím, že jde o povídku, ne román, ale už sem četl i takové, které zvládnou +- vykreslit fiktivní svět na jedné jediné stránce (některé z Jak vypálit chrome), ale to už chce pomalu génia.
Autor většinou správně vystihuje životní cyklus "softwarového produktu" a pohnutky lidí (hlavní představitelky/le), kteří odmítají hodit Ai, které pomáhali vytvářet přes palubu do nicoty.
Hlavní přínos povídky vidím ve varovně zdvyženém prstu, který jasně ukazuje, že Ai nepodléhá biologickým zvyklostem a i v momentě kdy dokáže opětovat city a chová se jako obyčejné dítě může zničehonic přijít rozčarování. A roztomilé dětské cosi hrající si na hřišti najednou položí velice těžkou otázku, rozvine ji a začne chtít něco daleko za rámec běžné potřeby "dítěte".
Člověk pak nemůže snadno určit morálně správnou hranici kdy by měl nad takovou Ai stále držet 100% dohled/dopřát jí co chce... obě možnosti mohou dopadnout velmi nepěkně, protože prostě chybí jakákoli historie/předešlé zkušenosti jako v případě obyčejných dětí/lidí.
Každá "chyba" v interakci pak může mít nečekané a nepředvídatelné dalekosáhlé důsledky a jedna hádka může případné soužití dobudoucna hodně poznamenat... a co pak, prostě Ai vypnout? A co když to už nepůjde a bude svobodná... .
Chvílemi, ale opravdu jen chvílemi je dobrý i přístup, který na takové Ai nahlíží jako na třeba autistické děti, které v lecčems excelují a jinde propadají. Ťuknutí do možnosti přenastavit sám u sebe vlastní osobnost (analogie drog) jde taky dobrým směrem i když není ani zdaleka dotaženo, nebo rozvinuto.
Jinak však mám několik vítek. Autor to trochu přehání s až příliš vyzdvyhovanou potřebou neustálé lásky/skutečného zájmu ze strany lidí. A opakováním, že bez nějaké únavné každodenní péče se mladá Ai musí zákonitě nějak zvrhnout.
Příkladem budiž okamžik kdy si jedna Ai rozbije robotělo když se snažila tančit v reálném světě. Já osobně bych se z téhle iniciativy pomalu podělal radostí a Ai v tomto přístupu kdy se musí začít stavět na vlastní nohy v nadřazeném (reálném) světě jen podporoval.
Autor naopak volí přístup typu, co sis to ty můj budulínku udělal už takové vylomeniny nedělej a šup do virtuálního chlívečku kde ti nikdo nikdy neublíží --- hmm toto fakt ne.
A takových momentů je několik např., kdyby se Ai připojovala skrz robotělo lidským uživatelským interfacem do kteréhokoli virtuálního světa, jistě by to byla otrava vzhledem k možnosti "být" v onom světě rovnou, ale její volnost/soc interakce by byla xkrát věší + by jí to nutilo myslet jako lidé co také nemají skutečná virtuální těla.
Autor tuto možnost jen nadhodí, ale v zápětí okamžitě zavrhne... další fatální chyba.
Takže abych to shrnul, povídka stojí zato, nutí k zamyšlení, mnoho na stejné úrovni není, ale mohlo by to být ještě o celý řád lepší. Jenže to by si vyžadovalo prostor plnohodnotného románu, ne jen povídky, případně génia, který umí text "zhustit" při zachování čtivosti. |
|
|
|
| Neřešte článek, o ten nejde, jde o ty věci, o to zavzpomínání si a i o to, že kupodivu dost věcí platilo u naší generace docela bez ohledu na místo. |
|
|
|
| Hlavně ten článek působí, že se do něj autor snažil nacpat všechno tj. jeho druhá půlka je opravdu nadbytečná. |
|
|
|
| Mvek:
Některé věci tam sedí, ale některé zase nesedí vůbec (resp. týkaly se jiného okruhu lidí než mne). |
|
|
|
| Příběh revoluční generace - hnidopiši si tam najdou nějaké nesrovnalosti v detailech, ale jinak je to možná pro mnohé z nás taková pěkná nostalgie, připomenutí všech možných aspektů minulých desetiletí.
A já si říkal, že některé věci, oblíbené pořady, stránky a aktivity, atd. byly specifické pro mé okolí... |
|
|
|
| Zephram: Ale to možná jo, tedy šířil jsem tu informaci mylně, a celkově se to ukázalo jinak, pro zajímavost:
1) Nebylo to odvolání, ale stížnost do 3 dnů, a to znamená, že by se státní zástupce zabýval tím, že se nám nelíbí, že to bylo odloženo, nikoliv obsahem toho usnesení. (Takže jsme to vyřídili mailem a telefonicky, co se nám nelíbí, ještě, že tam něco bylo jinak, což nám vadilo, kvůli pojišťovně.)
2) To je v pořádku, že tam je takhle rozmezí x dní, kdy se to stalo. To kdybychom tam nejeli kvůli prvnímu rozbití okna a nevolali tehdy policii, tak by tam klidně uvedli, že se to stalo od 1.11.2011 do teď, prostě, kdy naposledy jsme tam byli a nebyla vloupačka. Hlášení alarmu je tady k ničemu, a to, že jsme je tam kvůli tomu volali, a tak, to asi taky. Ale tak je to formální záležitost, o tu tady taky nešlo. |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|