|
Spravuje: Mirak Počet příspěvků: 7632 |
|
|
|
| Valeris: Ad sledovanost) CT funguje spatne a je to cim dal horsi. Jeji sledovanost obecne klesa, tak neni duvod, proc by mela sledovanost ST stoupat. JE zajmem mnoha lidi (zajmove skupiny = komercni televize), aby mela CT horsi sledovanost. Jinak si ani nedovedu vysvetlit, ze uz nekolik let vyhazujou jednoho reditele za druhym. CT ma malo upoutavek na nove porady a vubec nejsou tak chytlave jako upoutavky na Nove. To ze je sledovanost ST (az na TOS, ktery je tak trochu jiny) v podstate stabilni je dobry vysledek, vzhledem k vysilacimu casu (studenti VS, atd...) a vzhlem k tomu, ze deti se rodi stale mene, takze mladych lidi je mene a ne vice! Pokud jde o prubeh sledovanosti, myslim si, ze je neblaze ovlivnena tim, ze TNG i VOY byly preruseny pred koncem a pak zase pokracovali. Tim si vysvetluju nizsi sledovanost zaveru obou serialu.
Jeste by bylo zajimave znat udaje o sledovanosti kdyz TNG zacinala. Ovsem to jeste tusim nebyly "peoplemetry" :)) |
|
|
|
| Stannik: vidis, co jsem ti rikal ze napise... Vyhral jsem. |
|
|
|
| Uaaaaaaa ... rikal jsem kratke prispevky :-))) |
|
|
|
| Ta sledovanost je podle me primo fantasticka. Vzdyt SERIAL ZE SEDESATYCH LET v obou dosud uvedenych sezonach prekonal posledni dve sezony nove generace i predposledni sezonu Voyageru. Neznamena to snad vyrazny uspech? Ktery serial z tehle doby muze u nas vykazat v dnesni dobe takovou sledovanost? (tedy za predpokladu, ze by se tu nejaky takovy vysilal).
- Ad divaci na zacatku Voyageru: podle me je na te tabulce krasne videt to, co tvrdim od zacatku. TNG mela sve stale, pomerne rozsahle divactvo. Kdyz prisel Voyager, ziskal radu novych divaku (velky vzestup v prvni sezone); kdyz vsak dosavadni divaci TNG postupne zjistovali, co je Voyager zac, prestavali se divat (vyrazny pokles v druhe sezone). Star Trek uz se z toho nikdy nevzpamatoval, jak je videt na sledovanosti zbylych dvou sezon TNG. Je to tedy VOYAGER, nikoliv puvodni ST, co u nas zabilo Star Trek...
- Ad stoupani: SAMOZREJME ze sledovanost nestoupa! Vzdyt CT zcela rezignuje na jakoukoliv propagaci (= na jakekoliv ziskavani novych divaku). Prirozeny narust divaku (prostrednictvim "sireni Slova" stavajicimi divaky) je prilis pomaly na to, aby dokazal vic nez jen vyrovnat ztraty, zpusobene dospivanim nekdejsich divaku ST a jejich odchodem v dusledku nevhodneho vysilaciho casu. A ty ztraty tu nepochybne jsou; uvedomte si, ze spousta stredoskolaku, kteri sledovali v zacatcich TNG, dneska pracuje nebo studuje vejsku a domu se dostane az davno po ctvrte odpoledne.
Jiste, melo pribyt 800 tisic lidi. Ale jak, kdyz se o Star Treku nemaji sanci dozvedet? Bez upoutavek se lze k nemu dostat jen tim, ze shlednou nektery z dilu - a kdo by se chtel sam od sebe (bez reklamy) dobrovolne divat na serial, o kterem vsichni tvrdi, ze je to kravina?
Ono se to mozna nezda, ale vhodne sestrihana upoutavka dokaze divy. Znam cloveka, ktery se tesi na Andromedu jak na vlastni narozeniny - JEN diky tomu, ze videl upoutavku. Pred shlednutim upoutavky nad tim serialem ohrnoval nos ("Herkules v kosmu? No fuj!") - a pak stacilo par zajimavych scen, neco malo nabubrelych kecu a k tomu chytlava muzika a Andromeda ma minimalne na prvni epizodu zajisteneho dalsiho divaka.
Stannik: no, zajimave by bylo srovnat nynejsi sledovanost v 16:30 a sledovanost premiery TNG tenkrat v 94tem. Moc by me zajimalo, jak velkou ztratu zavinila sama CT tim nestastnym posunem na 16:30.
To je totiz problem priciny a nasledku. Lepsi sledovanost nebude, dokud nebude lepsi cas... a lepsi cas nebude, dokud nebude lepsi sledovanost. Ale co bylo driv, mizerna sledovanost, nebo mizerny cas? Muze za soucasny stav kvalita Star Treku, nebo neschopnost programoveho oddeleni CT?
V CT evidentne nejsou schopni pochopit, ze Star Trek neni jen pro skolni mladez.
Erell: - kdepak, "zakaznictvi" nepada. Poplatek je prece placen za celou domacnost a je uplne vedlejsi, kdo ho do rozpoctu domacnosti vlozi. I kdyby v domacnosti zilo dvacet lidi a meli dvacet televizi, stejne se nemuzou soucasne divat na vic nez dva kanaly Ceske televize. Je tedy jedno, kdo z rodiny se rozciluje nad kvalitou vysilani; ma zaplaceno tak jako tak, protoze poplatek je zaplacen za 24hodinovy prijem dvou kanalu, zatimco normalni lidi se divaji maximalne ctyri hodiny denne.
Jinymi slovy - kdyz domacnost divaka ST plati za prijem CT, je divak ST platicim divakem bez ohledu na vek. V tomto kontextu by me prave zajimal pomer "neplatici mezi divaky ST / neplatici mezi nedivaky ST"...
- Jo, kazdej me vyfakuje. Jenomze oni se v CT chovaji jako kdyby meli na vsechno dost casu - jeden rocnik zadna mira, pulrok sem pulrok tam. Je jim uplne jedno, ze ten serial uz nikdy nepujde a tudiz je potreba jednat HNED, pokud se ma nejak ovlivnit jeho sledovanost nebo jiny faktor. Nevim jak ty, ale ja od profesionalu ocekavam reakcni cas maximalne ctrnact dni. Napriklad - nemam cas s nekym TED zacit jednat o upoutavkach ST a vysvetlovat mu, proc si myslim ze jsou potreba; i kdyby se mi povedlo vtlouct mu to do hlavy, stejne ten serial mezitim skonci. Pokud to ma mit na serial nejaky kladny vliv, je potreba, aby to udelali z tydne na tyden - nikoliv nekdy za rok na posledni tri epizody. Uznavam, ze to neni z me strany nejlepsi pristup - ale copak jejich pristup "pockame pul roku a uvidime" je snad lepsi? Vzdyt oni se fakt chovaji, jako by jim bylo vsechno uplne jedno (no mozna taky je; evidentne jsou placeni od hodiny :-/)... |
|
|
|
| Pozemstan: Ano , pocet divaku opravdu nejak dramaticky neklesa - aspon teda proti zacatku Voyageru, kdy jich opravdu bylo mnohem vice (na nase pomery). Ale ani nestoupa a o to kazde televizi prece jde. Vzpomenme si jak dopadly porady, ktere nesplnily puvodni ocekavani :-)) |
|
|
|
| No prave, kdyz televize neco kupuje tak vlastne investuje do budoucna s predpokladem, ze se sledovanost bude zvysovat. Vzijte se do role podnikatele. Budete nakupovat do skladu stale stejne mnozstvi zbozi, kdyz se ho bude prodavat o polovinu mene nez na zacatku podnikani ? Asi ne. Logicky bud ubudou zisky nebo prejdete na neco jineho. No a CT pouze ubyvaji ocekavane "zisky" v podobe podilu divaku - proste kazdy kdo v te dobe kouka , tak kouka na neco jineho. Jako podnikatel, beych to uz davno zabalil. Ale to jen tak na okraj. Ja jsem fandou Startreku a v zadnem pripade nechci aby upadl do zapomneni. Jen se snazim vysvetlit, proc je situace takova jaka je. Lepsi vysiaci cas proste nebude pokud se sledovanost alespon nezdvojnasobi proti soucasnemu stavu !! |
|
|
|
| No prave, vzhledem k tomu jak dlouho se Star Trek vysila by mel mit uplne jinou sledovanost. V prumeru se kazdy rok rodi 100 tisic lidi (pocatkem 90. let 130, ted cca 90). To je 800 tisic lidi, kteri v tech letech dospeli do veku, kdy mohou sledovat Star Trek. A kdepak jsou? :) |
|
|
|
| To je velmi zajimava tabulka. Z ni vypliva pouze jedine: TOS neni tak pritazlivy. Jinak je to v podstate porad stabilni sledovanost... Uz vzhldem k tomu, kolik let ST bezel a kolik lidi (v absolutnim souctu) se stale diva a divalo. |
|
|
|
| Stannik: Ty údaje a? na share nepůsobí a? tolik pesimisticky. V absolutním počtu diváků si tam ani TOS nevede hůře ne? ostatní série. Počet diváků ST výrazně neklesá, jen stoupá počet diváků něčeho jiného. ?e by tak v poslední době vzrostla sledovanost televize v době vysílání ST? ) |
|
|
|
| Jinak jeste souhlasim s Anrym - divim se sam, zvlast po diskuzi s dramaturgam Stratreku v CT, ze to jeste vysilaji. Dlouho jsem si rikal, jestli vas to bude zajimat, ale mam k dispozici sledovanost Stratreku za posledni 4 roky. Cisla jsou to zajimava,ale sledovanost opravdu upada. Pokud se chce nekdo sampresvedcit, tak se muze podivat na : http://tisk.hyperlink.cz/sledovanost.doc Zvlast nad kolonkou SHARE se mi chce kazdy vecer (kdyz ji vidim) plakat. Udaje prosim neposkytujte dal a ani z nich nedelejte ukvapene zavery. |
|
|
|
| Jsem celkem pravidelnym ctenarem teto diskuze, ale prosim ,aby vase prispevky byly co nejstrucnejsi a nejvecnejsi. Vase nazory jsou jiste zajimave a podnetne,ale bavime se o necem co nejsme pri nejlepsi vuli schopni zmenit. Pokud bude Trek pokracovat a ja verim, ze bude, tak jsme dosahli maxima z toho co bylo mozne. Par upoutavek snad jeste zvladnou v CT vyrobit, ale nemuzeme si prosadit uz zadne dalsi utopie. Smirme se s tim jaka je situace i kdyz pro nektere zaryte trekies to je kruta realita. Kdo DS9 zna (a je nas docela dost) se bez opakovani 3 sezon v cestine obejde. Kdo nezna, tak pozna a moznosti ma dost - proste jen bude ochuzen o to co my jsme jiz videli :-) |
|
|
|
| Muj postoj k DS9. Star trek jsem sledoval dost let, ale TOS me fakt nebere. Neni to tym ze by tam byli stare efekty. Zapletky a vyreseni problemu mi pripada takove naivni. Naopak castecna naivita zpracovani grafickeho je prijemna. TOS byl pro mne velkym zklamanim pote co jsem vydel celovecerni filmy z klasickeho obdobi.
Uznavam ze muj oblibeny Voyager jit nemuze a TNG uz taky sla takze by podle pravidel mnel jit DS9. Osobne jsem ho drive moc nesledoval ale mam dojem ze sel na Premiere(Prima) nekdy o vikendu dopoledne.
Posud reprizi v patecni noci mi nevadi protoze kdyz uz mam mit rozbitou noc tak je mi jedno kdy vstanu a kdy jsi du lehnout. Peklo bylo jen to kdy v jedno dobu davali reprizu dvou dilu Voyageru za jedno noc. ( prvni po pulnoci a druhou okolo pul pate rano) |
|
|
|
| Dimik: precti si ten zakon. Neresime co je logicke, ja jsem jen ten zakon ocitoval. Hovori se v nem o 'vlastneni' a tak to proste je. |
|
|
|
| Erell: Schopnost sledovani je logicky podminena vlastnenim prijimace, nemysis? Rozdil v tvoji definici je prave ten, ze za kazdy dalsi prijimac osoba uz vic neplati. A to nechci zabihat do debaty, co je vlastne "televizni prijimac".
Nikde takovou souvstaznost nevidim. Placeno je za celou rodinu/domacnost nedelitelne. Hlas poptavky vyrostka je tedy zakaznicky roven hlasu poptavky matky. Ehm :-).
Nevim. Ci je onen ucet?
|
|
|
|
| Dimik: jeste k tem vydelecnym maminam: to je samozrejme. Jenze tim prave tak ci onak pada Valerisovo "zakaznictvi", protoze pak to pravo vykrikovat ma ta matka a ne jeji nicnedelajici synacek.
Jinak se staci podivat na ci ucet ty posilas ten koncesionarsky poplatek, jestli to je nebo neni ucet CT... A uvidis komu to platis. |
|
|
|
| Dimik: precti si prosim ten zakon a neplacej hlouposti. Koncesionarsky poplatek za rozhlas a televizi se plati na zaklade obecneho vlastneni (pouzivani) prijimace. Nikoliv za sledovani nebo moznost sledovani. I z toho duvodu plati domacnosti poplatek jeden at maji libovolny pocet pristroju a organizace plati za kazdy pristroj. |
|
|
|
| Podle zakona ano... Ale ve skutecnosti to moc objektivni neni... Pamatujete na to, jak na CT volili primatora? |
|
|
|
| Erell: Penize "za TV" nevybira stat, ani z principu nejde o dan. Jde o uzakonenou koncesi konkretni organizace - platis za to, ze mas moznost (ve vyznamu "jsi schopny") prijimat jejich vysilani. Je to pojistka, ze kdyby vsechny soukrome TV zkrachovali, CT bude do tveho televizoru vysilat dal. Je to pojistka, ze kdyby vsechny soukrome TV koupil neoHitler, CT zustane objektivni. Je to pojistka, ze kdyby vsechny soukrome TV vysilali pouze zanry mimo tvuj zajem, CT ti poskytne utociste. Neznam presne zneni naseho Zakonu o CT, ale takto je "verejnopravnost" definovana ve vetsine zemi Evropy.
Co se tyce toho, kdo z rodiny fakticky poplatek plati - je to irelevantni. Vydelecne maminy totiz plati prave i za to, aby se mela na co koukat jejich decka. |
|
|
|
| Pozemstan: da se rici ze ano. Zakon pravi, ze Cesky rozhlas a Ceska televize maji coby soucast sveho rozpoctu prijem z vysilani reklamnich spotu v celkovem rozsahu do 1% celkoveho vysilaciho casu. Zaroven maji tyto instituce ze zakona povinnost uspokojovat svymi porady co mozna nejsirsi rozsah divacke populace (a nikoliv pouze minoritni skupiny). Tim je vse dano.
Je treba si uvedomit i cenu tech medialnich kampani ale take moznosti instituce. Komercni televize s moznosti prerusovat porady reklamnimi bloky maji daleko vetsi moznost oslovit divaka. Tak ci onak se da rici, ze jakykoliv reklamni spot generuje naklady. Generuje je proto, ze zabere prostor, ktery by mohl obsadit reklamni spot. Tak se cena za uvedeni poradu vysplha na dalsich mnoho milionu korun a na marketingovych lidech je, aby soucet nakladu na porizeni (tj. u televize vysilaci prava, dabing a naklady na zamestnance venujici se danemu poradu) a nakladu na propagaci byl mensi nez cisty zisk utrzeny z vysilani reklamnich bloku. To je samozrejme optimalni pripad - tady hovorim ze 100% z vlastni zkusenosti, protoze to resim dnes a denne. Takze si nelze rici "udelame obrovskou reklamni kampan a budeme se tesit z vetsi sledovanosti", vzdycky jsou dve strany tohoto marketingoveho boje - naklady na kampan a nasledny zisk z ni. Pokud proste neni u nabizeneho zbozi (a je jedno jestli je to televizni porad nebo praci prasek) potencial k zisku urciteho mnozstvi zakazniku, je na marketingu, aby to odhalil a patricne zmenil strategii (tj. udelal mensi propagaci s tim, ze zakazniku nebude tolik, ale aspon nebude cela akce ztratova a na reklamni kampan se zbytecne neprohuli mraky penez). Tohle je to, cemu se rika marketing (a jak o tomto pojmu nekdo na TrekDNES poznamenal, cele je to "jeden velkej nesmysl").
Valeris: kdyz budes moct byt zivy pouze z toho, kolik lidi hodi nejake penize do jedne kasicky, kterou mas v Praze na I.P.Pavlova, tak te taky (mozna) napadne vylepit si na Karlove namesti plakatek ze jsi uplny chudacek a ze lidi maji tam a tam moznost udelat ti lepe. To abys pochopil duvod kampane na placeni koncesionarskeho poplatku. :) Jinak vzhledem ke konfiguraci toho systemu je kazdy neplatic clovek porusujici zakon. A k tomu kecani nekomu do prace - to je presne ono, ted jsi popsal svuj pitomy pristup a duvod proc te kazdy "vyfakuje". Ty totiz vsude nabruslis s tim, ze oni jsou ty blbci a ty jim ted vysvetlis jak to maji spravne delat. Roky ti vysvetluju, ze takhle se to delat neda, i kdyz mas dobry napady, svym zpusobem podani jen a jen lidi nastves a nebudou nad tim ani premyslet, at prijdes s cimkoliv jakkoliv genialnim. Ono je treba umet komunikovat.
Divaci Star Treku plati poplatek jen z male casti proti jejich poctu. To proto, ze vetsina jich proste je deti nebo mladezniku. Taky to plati tvoje maminka a ne ty (ted mi urcite napises ze prispevek na televizi davas do rodinneho rozpoctu ty - to ti zeru).
A posledni vec (opet nad tim staci trochu popremyslet), abys mohl delat vysilani pro minority (tj. naprosto nehledet na vlastni sledovanost), musis byt na sledovanosti nezavisly, coz pri prijmum z reklamy jako soucasti rozpoctu jaksi nejde... |
|
|
|
| Erell: Je v zákonech také něco o tom, ?e se má ČT chovat komerčně a řídit se ekonomickou výkonností skupin diváků?
Mnohé nové filmy i seriály doprovázejí mohutné mediální kampaně, tak?e je divák předem zaručen a pořad má zvučné jméno. Mo?ná by měl u nás víc zapracovat i Paramount. Pověst o některých dílech (např. SW) se v?ak ze Západu ?ířila ji? na přelomu 80. a 90. let. ST takové ?těstí neměl a později získal u pragmatických Čechů jen pověst ?patné pohádky. Zbo?í s ST tématikou v nespecializovaných obchodech se jen občas objeví v hračkářství. SW přes svou značnou slávu získává v ČT dal?í mediální kampaň, ale ST... V Německu na Sat1 mohly ST filmy (1-9), ale v premiéře i např. VOY bě?et od 20:15, a to je ?iví jen reklama. (Bohatý majitel snad nezkrachoval kvůli ST -).) A v repríze jim stojí za to vrátit i DS9. |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|