|
Spravuje: Mirak Počet příspěvků: 7632 |
|
|
|
| 2x23, Crossover
Zajímavý díl, dobře se na něj koukalo a uběhl rychle, ale...Nějak se mi nelíbí pokračující historie zrcadlového vesmíru. MirrorSpock měl sice bradku, která vypadala sprominutím jak bobr, ale nemůžu se srovnat s tím, jak špatným imperátorem se stal. Tím, že neuváženě odzbrojil impérium a tak umožnil ovládnutí Cardassiany, určitě způsobil více mrtvých a zotročených lidí, než jich kdy za dob impéria bylo.
Smrt zrcadlového Oda je asi jedna z nejhorších smrtí ve Star Treku, spolu s ženskou z TOSky, co byla proměněna na dvacetistěn a rozdrcena, komandérem Remmickem (ten s ustřelenou hlavou) a paní, co se propadla podlahou a zasekla se v ní (obojí TNG). Není tak hrozný ten fakt, že to schytal disruptorem, ale způsob, jakým se rozlétl na nějakou polívku s neidentifikovatelnými kusy tkáně. |
|
|
|
| k závěru a poslednímu dílu DS9:
- líbí se mi, jak Siskovi začali šedivět vousy, je to záměr tvůrců? Sisko prošel asi největším vývojem ze všech kapitánů..
- ochrana centrálního Dominion/Breen/Cardasijského velitelství je poněkud slabá.. jenom jedny dveře??? :-D |
|
|
|
| První sezóna DS9 stála 48 milionu (tehdejších!) dolarů. Že by se za to nedalo postavit o trochu víc papundeklu? Televizní Trek vnímám jako velký tunel, DS9 není vyjímkou. |
|
|
|
| omi: To jo :-) Ale až pak jsem to pořádně zanalyzoval podle těch schémat, takže aktuální teorie zní výtahy :-) |
|
|
|
| Yakki: Ty si psal výtahem/chodbou :) |
|
|
|
| omi: Pak ale nevím, o jakých chodbách mluvíš :-) |
|
|
|
| Místo na výtahy ano, na chodby právě moc ně (viz ten pohled z boku) Výtahy v plánech vidět jsou a taky mi to dává největší smysl pro nejrychlejší dopravu z doků a pylonů. Něco jako expresní výtah na bojový můstek z můstku Ent-D.
Jistě, že omlouváme, ale asi to není úplně chyba autorů, když v první sezóně nebyly peníze ani na druhé patro promenády, prostě to tehdy moc jinak s daným rozpočtem udělat asi nemohli. Nezapomínejme na to, že je to seriál. :) |
|
|
|
| omi: Ale jde to tam docela vidět... Podle toho prvního obrázku tam výtah je - ta šachta napravo od "12". Potom tam vede výtah "2".
Na tom druhém jsou airlocky dva, vždy s výtahem. To je otázka, nakolik to dává smysl, ale pokud je vždy za airlockem další turbolift, do teorie by to zapadlo.
Dost překombinované, vím, ale nesmíme zapomínat, že se nejspíš pokoušíme omlouvat chybu autorů... |
|
|
|
| Právě, že tam místa moc není, jak je vidět při pohledu na plány:
http://home.tiscali.cz/~cz721749/hudba/DS9/DS9PlanA.jpg
http://images.wikia.com/memoryalpha/en/images/d/d4/Promenade_floor_plan.gif |
|
|
|
| no ano, jednak, když to stavěli, tak tam ten airlock možná měl opravdu význam a pak když se stanice rozšířila, tak tam zůstal z Vámi uváděných důvodů..
ale je to další okecávačka věci, která prostě nesedí :) |
|
|
|
| Podle mě to na Cardasiany celkem sedí bylo naznačeno, že i jejich říše dělá často věci složitě i když jdou jednoduše. I z kultury mě napadá nějaká kniha o které Garak líčil Bashirovi jak tam někdo dělal něco pořád dokola a dokola.
Navíc za vlády Cardasianů byly stanice ještě plnější různých podvratných živlů jako Quark... |
|
|
|
| Jo a je tu ještě ta věc, že z konstrukčních důvodů můžou být různé části stanice různě natlakované... |
|
|
|
| Může to být v rámci dělení na vzduchotěsné oddíly v případě poškození/napadení stanice.
Z hlediska bezpečnosti při katastrofách je lepší mít na klíčových místech regulérní přechodové komory, než jen vzduchotěsné dveře.
Zavírání může být řízeno nějakým rigidním předpisem, který byl převzat ještě po minulých provozovatelích stanice (to by docela odpovídalo militaristické povaze kardasianů). |
|
|
|
| ano, jako airlock bych tam chápal z bezpečnostních důvodů.. ale pokud míří do habitatringu, tak by měl být v podstatě pořád otevřený (kvůli předpokládanému velkému provozu) a zavíral by se jenom při ohrožení.. |
|
|
|
| Nakonec jsem tomu věnoval i lehkou úvahu :-) Epické návraty na stanici by seděly víc ke Cardassianům než k Federaci, takže to propojení výtahem/chodbou tam asi bude, místo na to je. I když vzdálenost to není nejmenší. A většina obchodníků a podobné verbeže zcela logicky po příletu zamíří přímo na promenádu. Potom ale stejně nedává smysl, proč tam jsou dveře ala airlocky.
Jsem docela rád, že později vystupovali přímo v oněch chodbách/nákladových prostorech, jak píše omi. To je mnohem reálnější.
Bude to asi jednoduše chyba scénáristů, kteří si to nakonec uvědomili, nebo si někdo všim, že to je blbost... |
|
|
|
| Místa je tam dost, což je patrné právě z nákresů a jak říkám, je to spojnice do obytného prstence, kde jsou záveň všechny plošiny runaboutů.
http://www.cygnus-x1.net/links/lcars/blueprints/gilso/ds9-top.jpg |
|
|
|
| Co jsem se díval na nákresy, tak se tam nevejde nic víc, než větší výtah, který bych tipnul může jet expres rovnou k runaboutům, nebo dokům. V pozdějších sezónách už vycházejí z airlocku i v chodbě, nebo skladech. |
|
|
|
| No ano, upřesním kontext...
vždycky když se Sisko, nebo někdo důležitej vrací na DS9 a čekají na něj potlesku chtivé davy, je záběr na to, jak přichází airlockem přímo na promenádu... |
|
|
|
| Nebylo by možná od věci, kdyby pán upřesnil kontext nebo důvod otázky... |
|
|
|
| Nevím přesně, kde je airlock na promenádě, nicméně jak jsme si ověřili v ST XI, airlock nemusí znamenat přechodovou komoru ven do vesmíru, ale prostě vzduchotěsné dveře. |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|