|
Spravuje: Mirak Počet příspěvků: 7632 |
|
|
|
| AFAIK taky ve Fallen používají Vortové svoje telekinetické schopnosti, které jinak byly vidět jen v Jem'Hadar. :-) |
|
|
|
| Fallen jsem hrál, ale nedohrál. Přišlo mi to z těch akčnějších ST her tak nějak nejkomplexnější, Jerrado si ovšem nepamatuju. |
|
|
|
| kapitan Pike: Dávám to sem jen jako zajímavost, hráči atletických postav v baseballu samozřejmě jsou, ale přijde mi, že average body typy silně převažují :) |
|
|
|
| Jinak Battle Lines je podle mě dost strašně provedená, I mean cut your fucking heads off :)
Osobně bych řekl, že z jedničky možná i nejhorší a to zejména kvůli nevyužitému potenciálu zabití Opaky v dost bídné epizodě.
The Storyteller je moje sneaky favourite epizoda z první řady. |
|
|
|
| AVip:
Mmch. na episodu Progress navazuje počítačová hra DS9: The Fallen, kde se hráč na Jeraddo podívá o pěkných pár let později, kdy to už opravdu není taková idylka..
To si fakt budu muset někdy zahrát :-) |
|
|
|
| Mirak:
Pak mi dovol, abych ti představil Bartolo Colóna - 43letého nadhazovače, který v americké MLB úspěšně hraje už od roku 1997 :)
Já si random nějaké hráče hledal, ale takových proporcí žádný nedosahoval. Každopádně na hodnocení to stejně nemělo zásadní vliv :-)
|
|
|
|
| kapitan Pike:
V baseballu se nevyznám, ale Bokai no… Řekněme, že svými tělesnými proporcemi rozhodně nevypadá jako sportovec.
Pak mi dovol, abych ti představil Bartolo Colóna - 43letého nadhazovače, který v americké MLB úspěšně hraje už od roku 1997 :)
|
|
|
|
| Mmch. na episodu Progress navazuje počítačová hra DS9: The Fallen, kde se hráč na Jeraddo podívá o pěkných pár let později, kdy to už opravdu není taková idylka.. |
|
|
|
| Progress
- Máme tu další vedlejší linii s Nogem a Jakem. Tuto jsem si pamatoval a docela mě bavila.
- Příběh hlavní linky je velmi silný. Je to střet několika různých idejí - potřeby menšiny vs. potřeby většiny, střet různých generací, tradiční způsob života vs. technologický pokrok. Můj děda by se v 94 letech choval stejně, kdyby ho chtěli vystěhovat z domu, kde žil celý život.
- Mullibok je výborně zahraný. Celkem charismatický, ale dokáže být i pořádně tvrdohlavý.
- Chování Kiry bylo super! Navíc dokonale konzistentní s předchozími episodami, hlavně s Past Prologue. Má tendenci stát na straně lidí utlačovaných systémem, ať už je to kdokoli.
- Výborný byl ale i Sisko, včetně jeho rozhovoru s Kirou na planetě. "But you have to realise something, Major. You're on the other side now. Pretty uncomfortable, isn't it?" "It's awful." Amazing. A taky výborně zahrané.
- I Siskův rozhovor s Bashirem byl fajn. "That's not true, Sir." "Then make it true."
- Líbí se mi bajoranský styl stavby domů se šikmou stěnou a styl otevírání dveří. Ne moc praktické, ale vypadá to skvěle (jako třeba zastřižené rohy papírů v BSG).
- Stavba té pece trvala celkem dlouho, když si vezmu, že tam jen přilepovali ty cihly. Ale to je to nejmenší. Stejně tak bychom mohli řešit to, že ten měsíc má normální gravitaci…
- Závěr taktéž super, perfektně zapadá do celého příběhu. Celkem to máme za 4,5/5.
If Wishes Were Horses
- Pohádkový skřítek, nadržená verze Dax a hráč baseballu. Do I need to say more?
- V baseballu se nevyznám, ale Bokai no… Řekněme, že svými tělesnými proporcemi rozhodně nevypadá jako sportovec.
- Úplně jsem zapomněl, že Sisko dostal svůj míček až v této episodě. Myslel jsem, že ho měl od začátku. Asi největší pozitivum.
- Ale líbilo se mi i jakési vysvětlení, které dal Bokai v závěru Siskovi. Rozhodně lepší, než kdyby to svedli na nějakou WTF anomálii.
- Bashirovo balení Dax bylo na úrovni špatných small talků v Babylonu 5. :-)
- Největší nedostatek je nuda. Je to celé takový utahaný příběh o ničem. Hrozba zničení systému tomu nepomohla. A humoty typu pštrosi (nebo co to bylo) na Promenádě to tedy taky nevytrhnou.
- Nemá cenu se v tom dál šťourat, 1/5. |
|
|
|
| Battle Lines
- Scéna se smrtí Opaky byla překvapivě hodně silná, Nana to zahrála výborně + výborná hudba. To mě docela překvapilo. Jen to nemuseli utnout záběrem na ty emzáky.
- Největší slabinou jsou tady technické záležitosti. Masky těch emzáků vypadá jak z nějakého béčkového osmdesátkového akčního filmu. Měřítko je zde minimalistické i na poměry Treku - těch komparzistů je tam jak do mariáše. A ten hořící kovový sloup při dojednávání příměří - OMG!!! Kdo tohle vymyslel? A kdo to schválil? :-(
- Je však třeba pochválit přestřelku na začátku a scénu s padáním raketoplánu s dvěma pěknými záběry z okna při padání k zemi.
- Postavy těch emzáků byly velmi ploché, ale zrovna tady to není úplně na škodu.
- Ale samotná zápletka je výborná: Je to vlastně vize pekla (utrpení a věčná nenávist, z nichž nelze utéci ani smrtí), s nadsázkou to vlastně lze brát jako protiklad k devátému filmu. Jen to není scénáristicky úplně dotažené.
- A pak samozřejmě máme jakési nanity, které jsou sice vázáni na prostředí, ale možná by se alespoň nějakým výzkumem daly použít i v jiném prostředí. Ale na to my kašlem. Resp. není to tam explicitně zmíněno ani se k tomu už v budoucnu nevracíme. Episodní Trek at its worst.
- Naše cesty se opět zkříží… Netřeba dále komentovat.
- Je třeba pochválit O'Briena a jeho obezřetnost.
- Viděl bych to na 2 body a explicitně připisuji půl bod za scénu se smrtí Opaky, takže 2,5/5.
The Storyteller
- Tu jsem si pamatoval jako celkem špatnou, o to příjemnější bylo překvapení.
- Z toho, že se episoda odehrává na Bajoru, mám ambivalentní pocity. Na jednu stranu jsem hrozně rád, že jsme se tam konečně podívali, na druhou stranu mi takto výrazný paranormální jev k Bajoru nesedí, protože (opět to musím říct) o tom nikde jinde neuslyšíme. Nikoho to prostě nezajímá. Ale podařilo se perfektně do děje zapracovat Proroky a Orb, takže ve výsledku hodnotím kladně.
- Prostředí té vesnice se mi líbilo, i když to bylo opět celkem minimalistické. Ale barvy to mělo moc hezké a různé ty kamenné zídky a schody vypadaly opravdu jako z kamene, nikoli z polystyrénu (jako třeba u BBC Robina Hooda). Zvenku pak ta vesnice lehce připomíná romulanský vězeňský tábor. :-D
- Začátek byl překvapivě zábavný. Jak rozhovor Milese a Juliana v raketoplánu, tak i Siskovo vyjednávání a Quarkovo little lady. To bylo dokonalé! :-) Celkově ta vedlejší linie byla zajímavá. Navíc se nabízí určitá paralela s Liberlandem ;-)
- Jednu z těch frakcí tedy vede holka, jejíž jedinou kvalifikací na tuto funkci je, že byla dcerou předchozího vůdce. Zřejmě nějaký pozůstatek D'jarra systému.
- Překvapuje mě (nejen tady), kolik prostoru mají Jake a Nog. To jsem si vůbec nepamatoval. Jejich eskapády v minulých episodách mě moc nenadchly, ale tentokrát to bylo zábavné.
- Miles jako Sirah byl rovněž velmi zábavný. I rozuzlení zápletky Hovathem se mi líbilo a dávalo smysl.
Když si sečtu všechny drobnosti, tak mi to celkem překvapivě vychází za 4/5. |
|
|
|
| Yakuzza: Tak jasně, ale myslím pouze Ferengové v jakémsi vakuu. |
|
|
|
| No ale pořád to je celé jakési vachrlaté. Kor ve světle toho, že existují vedle takové Federace, kde žádná měna není. Anebo občas je, když to scénář vyžaduje. |
|
|
|
| Já si myslím, že někdy kolem 4. sezóny už se Ferengové celkem ustálili. |
|
|
|
| kapitan Pike:
Takže Ferengové de facto fungují spíše jako nějaká raně novověká monarchie se silnou ekonomickou silou panovníka, byrokracií a minimálními sociálními právy pracujícího obyvatelstva.
A v další ferengské epizodě bude ta definice vypadat jinak. Ferengové mi v tomhle přišli vždycky dost nekonzistentní a jejich fungování se dost měnilo dle potřeby. Částečně to bude imho tím, že ty zápletky jsou humorné a odlehčené, takže nebrané příliš vážně, částečně snad i jakousi nerealističností celé premisy. Každopádně na tohle téma jsi na SN jeden z nejpovolanějších, tak se na další analýzy těším :)
(Poznámka - mám teď na mysli DS9 Ferengy a neberu v potaz "trochu jiné" Ferengy z TNG, tam to bylo úplně jinak.) |
|
|
|
| The Passenger
- Transportujeme se na loď, kde dochází kyslík. Proč nepoužijeme skafandry? Protože jsme v době před natáčením Prvního kontaktu :-) Alespoň máme hasící přístroje.
- Obecně mi celkem vadí, když se herec snaží maskovat svůj hlas takovým způsobem, že je stejně poznat. Zde to bylo Bashirovo šeptání. Dokonce v té scéně byl vidět i Bashirův obličej, když hází Quarka na stěnu (i když jen na cca půl vteřiny). Celkově to, že celé podezření padlo na Kajadu, nepůsobilo úplně přesvědčivě, ale podobný vzorec zápletky se používá celkem často.
- Kajada byla inteligentní a velmi schopná episodní postava. Takových bychom v této zemi potřebovali stovky.
- Siddigovo hraní Vantiky bylo zvláštní. Podařilo se mu odlišit od jeho hraní Bashira, ale žádný herecký koncert to tedy nebyl.
- Na poručíka Primmina jsem úplně zapomněl. Docela mě překvapilo, že se objevuje tak brzy. Eddingtona si holt člověk zapamatoval lépe.
- Spory Primmin vs. Odo jsou opět celkem logické. Nejvíce se mi líbila jejich společná scéna při odhalení druhé Vantikovy sabotáže, když Primmin Odovi vysvětlil, že se snaží používat jeho metody. Tím ho dokonale uzemnil.
- Překvapivé, že Quark vyvázl bez trestu. Ale je dost pravděpodobné, že na runaboaut vůbec nenastoupil.
- Tuto episodu si divák nejvíce užije napoprvé, když vlastně neví, jestli je Vantika naživu a jak (což je poznámka, kterou budu níže nucen opakovat).
- Průměrná episoda a tedy i průměrné hodnocení. 3/5
Move Along Home
- Zajímavý nový druh. Ale první sezóna DS9 jede ve stylu aliens of the week. Je vidět, že scénáristé tady ještě pořád tak nějak tápali a teprve směr, který DS9 sedne nejvíce. Nebo si to nejlepší nechávali na konec…
- Quark ochutnávající jejich drink byl vynikající. Celkově mě jeho chování bavilo. Výborná byla i úvodní scéna, kdy si přišedší alieni oznámí, že jdou ke Quarkovi :-)
- Zápletka se hrou jako taková je vlastně dobrá. Je to taková startreková verze Cube, jen se špatnou Dax ;-)
- Primmin neřeší chybějící senior staff, protože má informace o tom, že včera byla dlouhá party. S takovým přístupem má dobře našlápnuto na úspěšnou kariéru :-) Jen tentokrát to poněkud nevyšlo.
- Líbilo se mi závěrečné konstatování, že je to jenom hra a nikdy nebyli ve skutečném nebezpečí. To je v Treku celkem originální rozuzlení.
- Jinak to je taková standardní humorně-dětská episoda s jednoduchým příběhem. Při prvním zhlédnutí mě to bavilo, dnes už tolik ne, více ocením humor ve stylu například In the Cards.
- Nejslabší z episody byly ty části uvnitř hry. První dva úkoly byly primitivní a generická Trek jeskyně taky nic moc. Z toho mohli autoři vytěžit více. A tento faktor to sráží do podprůměru. Takže 2/5.
The Nagus
- První episoda s Nagusem. Celkově je z nich dost možná nejlepší (nebo minimálně nadprůměrná).
- Malé zamyšlení nad fungováním ferengské společnosti. Obecně se říká, že Ferengové mají představovat tvrdý kapitalismus. Tady ale Ferengové chodili za Nagusem Quarkem a podkuřovali mu, aby mohli získat obchodní příležitosti v Gama kvadrantu. Což ale nemá s nějakým kapitalismem nic společného, v něm podnikatel k realizaci svých obchodních záměrů nějaký glejt od panovníka vůbec nepotřebuje. Navíc má tady panovník podíl ze zisku! Takže Ferengové de facto fungují spíše jako nějaká raně novověká monarchie se silnou ekonomickou silou panovníka, byrokracií a minimálními sociálními právy pracujícího obyvatelstva. To jen aby bylo jasno :-)
- Jinak tedy Naguse Quarka jsem si pamatoval a pointu s barem taky. Quark díky baru může nasávat spoustu informací o Gama kvadrantu. Má sice smůlu v tom, že skutečně zajímavé obchodní příležitosti mu překazí Odo, ale to zase Zek nemohl vědět.
- Rom snažící se zavraždit Quarka… Překvapivé, ale vzhledem k dalšímu vývoji postavy to dává smysl.
- Shimerman si tuto episodu jistě užíval.
- 3/5
Vortex
- Musím zopakovat poznámku, že tuto episodu si člověk nejvíce užije napoprvé. Mě napoprvé hodně bavila. Řada diváků určitě věřila tomu, že se o Odově původu něco dozvíme. Je však třeba ještě počkat. Každopádně vystavět zápletku kolem Odova původu byl výborný nápad a i provedení se vydařilo.
- Opět tu máme dva nové druhy. A oba dva zajímavé - jak Miradoni coby duševní siamská dvojčata, tak izolacionističtí Rakhari. Croden dokáže zaujmout především po herecké stránce. V průběhu episody se o něm navíc nedozvíme skoro nic, protože důvěryhodnost jeho historek je přinejmenším diskutabilní. Takové záhadné postavy mám rád.
- Nejen jeskyně, ale i mlhoviny vypadají ve Star Treku stejně :-/
- Zapojení Morna do děje - za to určitě plus. Nevěděl jsem, že už to bylo tak brzy.
- Dceru jsem si nepamatoval, ale neexistenci nějaké kolonie měňavců samozřejmě ano. Zranění Oda padajícím kamenem byla silná scénáristická obezlička a závěrečné propuštění Crodena i jeho dcery mi úplně nesedělo. Ale Odo je celkem komplikovaná postava, takže to nelze označit jako out-of-character chování.
- Celkem mě překvapilo, že dialogy o tom, jak jsou Odo a Croden osamocení mezi cizinci, zase tak úplně nefungovaly. V tomhle je mnohem dál Improbable Cause a dialogy mezi Odem a Garakem.
S hodnocením si nejsem úplně jistý. Původně jsem nechtěl dávat půlbody, ale asi od toho ustoupím, protože pětibodová stupnice je málo. Takže 3,5/5. |
|
|
|
| Telemachus Rhade:
To bych taky neřekl. Ve Facets to potom už docela skřípe.
Tak to jsem celkem zvědavý, jak se to bude vyvíjet :-) |
|
|
|
| kapitan Pike:
- Búúúúúú :-) (pochopí možná jen AVip a Telemachus)
:-)
Q-Less si taky pamatuju v tomhle vyšším podprůměru, ale vyložená tragédie to nebyla. Naopak mě potěšilo, že něco z TNG je dokončeno zde a není to nesmysl, jen to načasování ihned po Captive Pursuit je takové lehce meh, ale ono zase dobře, že to je na začátku sezóny.
Na Nově jsem tuhle epku samozřejmě viděl o mnoho let dříve, než potom na ČT Qpid, ale nevadilo to. Miles tam mluví o kapitánu Picardovi, kterého jsem znal z Emissary, a to mi nějak stačilo :)
Dax je jeden z nedoceněných skvostů první řady.
Závěrečná pointa, že Curzon byl v inkriminované době s Eninou v posteli, nebyla nic extra
Diplomaticky? Války se vyhlásily i za míň ;)
Divím se, že tato epizoda neovlivnila Siskův nekritický obdiv k Curzonovi.
To bych taky neřekl. Ve Facets to potom už docela skřípe. |
|
|
|
| Mirak:
Mně Dax teda zpětně přišla jak epizoda z jiného ST
Je to trochu TNG-like epizoda, mně to připomínalo The Measure Of A Man. Jinak nejvíc episod obsahující nějaký soud má asi TOSka, ale 6ádnou z nich DC Fontana nenapsala.
|
|
|
|
| Asi je to jasné, ale zapomněl jsem dodat, že podruhé, potřetí i tentokrát počtvrté napůl při práci se mi to líbilo hodně.
Jen tam mám vždy chuť Jadzii dát facku, jak se chová, nebo spíš nechová. Na druhou stranu to chápu, že zkoušet se nějak vymluvit apod. je něco, co nechtěl(a). I když zpočátku se tvářila tak tajemně a podivně, úplně mlčky, že mě to štvalo vždycky. Až později třeba aspoň řekla, že prostě nemůže o tom mluvit. |
|
|
|
| Mně Dax teda zpětně přišla jak epizoda z jiného ST (což bude možná tím, že to napsala DC Fontana). |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|