Trekkies.cz StarTrek.cz Sickbay CZ Kontinuum StarTrekKnihy.cz WARP TrekCORE TrekCollective Memory Alpha Memory Beta Ex Astris Scientia Treknews.de


 

   DISKUSNÍ FÓRA

 
 REGISTRACE
 
Nick: 
Heslo: 
  
 Zaslání hesla
 

1) Star Trek => Deep Space Nine

Spravuje: Mirak
Počet příspěvků: 7632
"...the best show on television that no one noticed."

- Entertainment weekly




DS9 na Memory Alpha
Slovenské stránky od ds9fan
DS9 na TV.com
DS9 na wikipedii
Stránky nejen o Odovi
DS9 na Sickbay
DS9 na Trek Core

Stáhněte si CZ titulky

Autor:  Text:     
Nejnovější   Novější 746 - 765 / 7632Starší   Nejstarší

Yakuzza - 29. prosinec 2016 14:53sipka
ZAMĚŘIT
Yakuzza
Tak ono to bude možná složitější. Pravděpodobně nevíme, jestli červí díra, resp. Denorios belt obíhají v systému Bajor nebo přímo hvězdu. Astronomicky mi přijde logičtější druhá varianta, což může způsobit, že červí díra a Bajor jsou v různých časech od sebe různě daleko. Je otázka, zda se na tohle vlastně ale vůbec myslelo. Dráha Denorios beltu navíc může a nemusí být kruhová nebo může a nemusí být soustředná s dráhou Bajoru. To do těch vzdáleností může zanést pořádný guláš.

Našel jsem to zde - How does the Bajor transport take 3 hours to get to DS9?
kapitan Pike - 29. prosinec 2016 14:29sipka
ZAMĚŘIT
kapitan Pike
Yakuzza:
Už si to nepamatuju, ale Piku, jak to bylo s přesunem stanici od Bajoru k červí díře v Emissary? Jakože časově.

Časový údaj tam podle mě nepadl, ale já z toho měl dojem, že ten přesun trval řádově tak jednu hodinu.
Yakuzza - 29. prosinec 2016 14:23sipka
ZAMĚŘIT
Yakuzza
Telemachus Rhade:
To je otázka, protože jim to runaboutem trvalo vždycky 8 - 13 hodin. Nevím proč, asi nechtěli riskovat přechod na warp ještě v soustavě :)

Ještě na tohle jsem zapomněl reagovat. Přímo v samotném DS9 se ale řešilo, že se v rámci soustavy warpem nelítá. Když chtěl v By Inferno's Light měňavecký Bashir odpálit bajorské slunce, zachránili to právě na poslední chvíli "riskantním manévrem", kdy Defiant warpem skočil od DS9 ke slunci.

Popravdě mi to ale přijde jako blbost. Kdyby na ten Bajor letěli řekněme hodinu, tak neřeknu, ale vléct se tam cca 10 hodin mi přijde dost zbytečné. A možná vlastně taky nesmyslné. Už si to nepamatuju, ale Piku, jak to bylo s přesunem stanici od Bajoru k červí díře v Emissary? Jakože časově.

Navíc bych si troufal říct, že případy warp skoků v rámci soustavy se v Treku nejednou objevily.
kapitan Pike - 29. prosinec 2016 14:06sipka
ZAMĚŘIT
kapitan Pike
Mirak:
Já osobně teda nevidím v 20epizodním orderu vůbec žádný problém a to, že to nějak ublížilo pověsti první řady je imho celkem nesmysl.

To je čistě můj subjektivní dojem. Ale podle mě to určitě roli hraje.

Jestli mám s něčím trochu problém, tak s tím, že většina zápletek z jedničky souvisejících s Gamma kvadrantem jaksi vůbec nemá vliv na zbytek seriálu. Kde jsou po zbytek seriálu Wadi? Kde je ten druh, který tak agresivně napochodoval na DS9 v Captive Pursuit? Co ten týpek z Vortexu? Nemuseli se objevit nebo aspoň být zmínění všichni, ale co aspoň někteří.

S tím samozřejmě souhlasím. Ale když si odmyslím Dominion, jsou v DS9 v pozdějších sezónách nějaké opakující se druhy z gama kvadrantu? Mě teď žádný nenapadá.
Yakuzza - 29. prosinec 2016 10:24sipka
ZAMĚŘIT
Yakuzza
Telemachus Rhade: Udělal jsem trochu research a je to s tou T'Pau dost nejasné. Že je to ale vulkánská loď, by nemělo být pochyb. Nesoulad je v tom, že ST Encyklopedie uvádí, že je třídy Apollo, což je ale třída lodí Flotily. (Loď stejného designu se ještě objevila v DS9: For The Cause, ale jak jsem pochopil, nebylo tam řečeno, zda to je vulkánská loď.)

Jinak máš asi pravdu, v TNG se nic jiného neobjevilo, nicméně v TMP je Spockův warpový shuttle Surak ;)
Mirak - 29. prosinec 2016 00:20sipka
ZAMĚŘIT
Mirak
Já osobně teda nevidím v 20epizodním orderu vůbec žádný problém a to, že to nějak ublížilo pověsti první řady je imho celkem nesmysl. Pokud by to mělo o 6 epizod víc, tak by to prostě bylo 6 dalších veskrze epizodních zápletek, za což by sice většina z nás byla ráda, ale výsledný efekt by byl stejný (viz další odstavec).

Jestli mám s něčím trochu problém, tak s tím, že většina zápletek z jedničky souvisejících s Gamma kvadrantem jaksi vůbec nemá vliv na zbytek seriálu. Kde jsou po zbytek seriálu Wadi? Kde je ten druh, který tak agresivně napochodoval na DS9 v Captive Pursuit? Co ten týpek z Vortexu? Nemuseli se objevit nebo aspoň být zmínění všichni, ale co aspoň někteří.

Naštěstí mě vždycky hodně bavili Bajorani a v tomhle DS9 odvádí hlavně v prvních dvou řadách velmi dobrou práci.

Btw. zrovna Voyager si dovedu velmi dobře představit s 13dílnými sezónami a s více intenzivním vyprávěním ala 3. sezóna Enterprise.
Telemachus Rhade - 28. prosinec 2016 23:56sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Yakuzza:
tady máme T'Pau v TNG: Unification
Pravda, ale nejsou to jen nějaké nákladní shuttly?

v TNG se vulkánské lodě semtam zmiňují či objevují.
Zmiňují možná, ale (asi) určitě neobjevují. Ta Unification je výjimka, na kterou jsem zapomněl. Asi proto, že byly v držení Romulanů. A jestli jsou ještě někde jinde, sním tlačenku :)

jsem se vždycky děsně divil, že jsou od DS9 v podstatě za humny
To je otázka, protože jim to runaboutem trvalo vždycky 8 - 13 hodin. Nevím proč, asi nechtěli riskovat přechod na warp ještě v soustavě :)

ale nemají problém tam ve dvou bojovat s jakousi nadpřirozenou bytostí
Jak jsem psal níže:
"Spíš se tam zatoulal nějaký uprchlý bajorský inženýr a z pozice vesnického druida vymyslel takovýhle krásný bič na zpupné vidláky."
Možná bych měl říci technomág ;) viz Crusade "The Long Road", která je vlastně premisou o tomtéž. (a taktéž je výborná)

kapitan Pike:
Pouhých 20 episod je na Trek málo.
Bať. Proto nadávám, že má Discovery jenom 13.

co si pamatuji, tak při vysílání na ČT se snad do první sezóny řadilo dalších pět episod až po Non Sequitur a season-openning dvojky bylo Twisted.
Nope. Po Non Sequitur (23.4.'98 - na ČT jako I/21) běželo Parturition (28.4.'98 - jako II/1). Kačenina změna účesu byla asi určující :)
ČT si tehdy udělala vlastní pořadí, všem dodaným seznamům navzdory.

Ten sedlák byl pro svoji půdu ochotný zemřít, kdežto pro Noga půda byla jen "dirt"
Jo takhle, no to jo. To mi ale zase nesedělo k ferengskému mamonu - že by půda neměla v kultuře kalkulující úplně všechno pražádnou cenu, to je poněkud podivné. To bude to Yakuzzovo "ferengové jsou pokaždé jiní" :)
kapitan Pike - 28. prosinec 2016 09:46sipka
ZAMĚŘIT
kapitan Pike
Telemachus Rhade:
Doufám, že tímhle si S1 napraví, i zde, jaksi mylnou reputaci o tom, že jest sezónou slabou.

Reputaci jí imho poškozuje i fakt, že je relativně velmi krátka. Pouhých 20 episod je na Trek málo. Slabší episody v takovém počtu více vyniknou.

Je tedy pravda, že první sezóna Voyageru jich má jen 16, ale co si pamatuji, tak při vysílání na ČT se snad do první sezóny řadilo dalších pět episod až po Non Sequitur a season-openning dvojky bylo Twisted. Non Sequitur jsem si tehdy pustil někdy v půlce a celkem mi si sedělo, že se na konci sezóny dostali na Zemi.

ale lehce mi neseděla linka na stanici - jednak opět dětské duo a potom 'samodržitelné stavební svorníky' - seriously? To se tam vůbec nehodilo.

Svorníky se tam sice nehodily, ale potom ta část s půdou ano. Ten sedlák byl pro svoji půdu ochotný zemřít, kdežto pro Noga půda byla jen "dirt", protože to není latinium. Zajímavý protiklad.
Yakuzza - 28. prosinec 2016 09:42sipka
ZAMĚŘIT
Yakuzza
Telemachus Rhade:
DS9 byla skvělá ve variaci vytváření můstků federačních lodí. Když to srovnám s TNG, která tohle totálně odflákala
To sice možná, ale pro Enterprise vyrobili můstky hned dva :)

- Vždycky jsem myslel, že Miles & Jul neměli spojení, proto nikoho nezavolali. Ale pokud to tam není řečeno, tak mi to u dobrodruha Juliena a masochisty Milese nějak nevadí.
Popravdě nevím, jestli to tam bylo řečeno. Ale mám pocit, že jsem se vždycky děsně divil, že jsou od DS9 vpodstatě za humny, ale nemají problém tam ve dvou bojovat s jakousi nadpřirozenou bytostí. Imho by si nějaké posily vyžádat měli, třebas i prostřednictvím kontaktování Bajorských úřadů. Ale jasně, to by nevzniknul takhle zajímavý příběh.

To rozhodně! Pokud nepočítám tahovky, tak za mě nejlepší ST hra.
Taky mám rád The Fallen, ač hry obvykle nehraju. DS9/Bajor atmosféra skvělá.
Yakuzza - 28. prosinec 2016 09:05sipka
ZAMĚŘIT
Yakuzza
Mvek:
loď designu Flotily, jen s posádkou tvořenou samými vulkánci

Tak tak, byla to klasická Constitution s Vulkánskou posádkou (NCC-1831). Údaj je ze ST Encyklopedie.
Mvek - 27. prosinec 2016 23:50sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Z čehož samozřejmě lze usuzovat, že to dost dobře (dle jména) mohla být loď designu Flotily, jen s posádkou tvořenou samými vulkánci.
Mvek - 27. prosinec 2016 23:48sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Yakuzza: Tak to byla ta druhá epizoda, obě mi v něčem splývají, byť vím, o čem která je, Immunity Syndrome. Každopádně jde o ten "slavný" záběr Spocka, jak se šokovaně zvedne.

Headed for much-needed shore leave, the USS Enterprise gets a call from Starbase 6. Through massive subspace static, Lieutenant Uhura can only hear "Intrepid" and a sector coordinate. As she tries to reconnect, Spock suddenly appears stricken and informs Kirk and McCoy that the Intrepid – an all-Vulcan starship – has just "died" with all hands aboard.
Yakuzza - 27. prosinec 2016 23:04sipka
ZAMĚŘIT
Yakuzza
Mvek: Jsi si tím jistý?

Telemachus Rhade: A myslel jsi to plošně nebo v rámci DS9? Protože minimálně tady máme T'Pau v TNG: Unification a celkově v TNG se vulkánské lodě semtam zmiňují či objevují.
Mvek - 27. prosinec 2016 18:36sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Telemachus Rhade 278155:
Naguse mám taky za 3, ale spíš se mi líbilo, jak si s epizodou pohrávali tvůrci - jmenovitě scéna z Kmotra

Safra, to nám uteklo, měl bych si udělat poznámku.

Jinak off-screen jsme měli vulkánskou loď v TOS vypadlo mi jméno, ale v té epizody s "Vládci loutek".

Telemachus Rhade - 27. prosinec 2016 17:07sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
kapitan Pike:
Proč nepoužijeme skafandry? Protože jsme v době před natáčením Prvního kontaktu :-)
:)

Na poručíka Primmina jsem úplně zapomněl.
Primmin je rozhodně zajímavá postava. Akorát nastoupil jen na ty dvě epizody, kde absentoval Miles. Což v dabingu vyřešili fikaně - Primmina mluvil Miles :) Mohl zůstat déle, ale zase by asi utrpěla dynamika sezóny; těžko říct.
- Jinak Pasažéra mám za plný počet a ten dabing je prostě nezapomenutelný - 70ti letý Tomek na mladičkého Bashira, kterak rozkazuje, aby posádka použila naviják.
- Produkční okénko: DS9 byla skvělá ve variaci vytváření můstků federačních lodí. Když to srovnám s TNG, která tohle totálně odflákala, je to ještě o řád příjemnější.

"Postupujte k domovu" je svým způsobem nedoceněná a těžko docenitelná zároveň, ale minimálně atmosféru má skvělou! Wadi tedy přiletěli z kvadrantu Delta, ale na rozdíl od voyagerových druhů si přinesli kus originální kultury.

Naguse mám taky za 3, ale spíš se mi líbilo, jak si s epizodou pohrávali tvůrci - jmenovitě scéna z Kmotra, kdy ostatní Ferengové chodí za Quarkem a slibují mu věrnost, a to včetně konkrétních replik.

Z Vortexu si pamatuju už jen dobré, takže úplně nevím, proč jsem to odsoudil do průměru - možná, že bych to dnes už přehodnotil. Líbila se mi grafická stránka a i to, že jsme se vlastně nedozvěděli v čem a jestli vlastně Croden lhal. Poprvé jsme tu měli vulkánskou loď, byť off-screen :)

Battle Lines je divnost, ale vadí mi to úplně kvůli něčemu jinému, než zdejší většině :) Je to takový předchůdce Game of Thrones - účastníci do sebe sekají a mlátí se, protože to prostě tak chodí. Importované federační hodnoty následně zřejmě napomohou smíru. To je tak rozkošně voyagerové :)
- Co se Opaky týče, pokládám její zdejší účast naopak za skvěle promyšlenou. Ona potřebovala nějaký plán útěku, o který jistě poprosila Proroky, kteří ji řekli, že navštíví nebeský chrám, ale za cenu, že už se nevrátí. Přecijen věděla, že ji její kolaborantský stín dožene a prozatimní vládě budou důvody ukradené. Jako svého nástupce ponechala Bareila, a když vycítila možnost proč se nevrátit zpět, vhodně interpretovala "věštbu Proroků". Čili se zachovala jako klasický duchovní vůdce :)
- Za kouzelně fatalistický prvek pokládám, že ji tam prostě nechali a respektovali její volbu. Nazdar! :)
- Jako Prorok v podobě Kai Opaky se pak vrátila ještě několikrát, čili nemožností sehnat herečku to nebylo.

Vypravěč příběhu nevím jestli je tak dobrý, nebo je pro mě guilty pleasure, ale mám ho rád.
- Ztvárnění Bajoru mi učarovalo. Ta vesnička není kdo-ví-jak dobře postavená, ale je skvěle seskládaná dohromady a působí netrekovsky organicky.
- Vždycky jsem myslel, že Miles & Jul neměli spojení, proto nikoho nezavolali. Ale pokud to tam není řečeno, tak mi to u dobrodruha Juliena a masochisty Milese nějak nevadí.
- Příběh na planetě je super fantasy a taky mi to vůbec nevadí :) Alespoň to perfektně podporuje tvrzení o tom, že jde o hodně odlehlou osadu, kam dost možná Karďáci ani nikdy nepřišli. Spíš se tam zatoulal nějaký uprchlý bajorský inženýr a z pozice vesnického druida vymyslel takovýhle krásný bič na zpupné vidláky.
- "Vedlejší" linka na stanici je taky hodně dobrá. Líbila se mi jak Varis Sul, tak nenásilné zapojení dětí do děje, což ostatní Treky nikdy neuměly.
- Zajímavost: Faren se objeví ještě v Trials and Tribble-ations jako časový vyšetřovatel Lucsly.

Progress je srdcovka. Opět skvostná výprava a ještě můj, už i tehdy, oblíbený herec. (btw v 'Hardcastle & McCormick' mu partnera dělal Sojef z Insurrection) Děj na Jerradu nemá smysl komentovat, to je perfektně napsané i zahrané, ale lehce mi neseděla linka na stanici - jednak opět dětské duo a potom 'samodržitelné stavební svorníky' - seriously? To se tam vůbec nehodilo.

'Kdyby přání byla koňmi' jsem ochotný tolerovat, byť s podobnou sortou mám obvykle silné problémy - ono totiž dobré psaní dokáže divy ;) Ve Vojíždělu by to byl TOP :) Nemyslím, že 2nd Dax byla jen lascivní, ale spíš, že za tou pózou i něco schovávala; do toho přemýšlivý skřítek a fiktivně slavný hráč baseballu - nic naplat, originální to je a vadila mi spíše hrozba zničení stanice, ale zase - nebylo to žádná tupá klasika, ale něco, co do příběhu skvěle zapadlo. Není zdaleka jednoduché vystavět něco takovéhleho, aby to dávalo smysl.
- To se Siskovým míčkem jsem si vůbec nepamatoval :) Jestli tam je anebo není podpis (ne)uvidíme na BD ;)
- Odovo navigování pštrosů je hrozné, ale na druhou stranu s ptáky ještě tolik neexperimentoval, tak nevěděl, jak na to. (podivná věta)

Yakuzza
Federace, kde žádná měna není. Anebo občas je, když to scénář vyžaduje.
Federace IMHO kupuje spoustu surovin za latinium vytěžené na svém území. To je dejme tomu konzistentní v rámci celého Treku. A on ten citát z FC je trochu zkreslovaný - Picard tam hovoří o tom, že ekonomika funguje jinak, ne že nefunguje vůbec.

kapitan Pike:
To si fakt budu muset někdy zahrát :-)
To rozhodně! Pokud nepočítám tahovky, tak za mě nejlepší ST hra.

Ale mám pocit, že jsem si pak řekl, že to je nějaký divný Star Trek - mají jiný uniformy a není tam Picard, tak na to koukat nebudu.
Tím, že pro mě byl DS9 první seriálový Trek a láska na první pohled, tak mě naopak veškeré ostatní Treky připadaly úplně mimo a nezajímavé. Paradox je, že můj první kontakt s TNG byl Chain of Command II, čili Cardassiané a u Voyageru potom Caretaker, který začínal s Makisty a Karďáky, čímž potud OK a byl jsem nadšený, jak je to pěkně propojené. Jaké bylo moje zklamání, když jsem z těch dvou dalších seriálů viděl víc :-)

Mirak:
Zamrzí snad jen absence Averyho Brookse
To zřejmě bude jeho láskou k roli :)

Doufám, že tímhle si S1 napraví, i zde, jaksi mylnou reputaci o tom, že jest sezónou slabou.

(Pokud jsem za těch 30 příspěvků na něco zapomněl, tak vězte, že se k tomu vracet nebudu ;) )
Mirak - 27. prosinec 2016 12:21sipka
ZAMĚŘIT
Mirak
Já myslím, že Opaku takhle brzo ze začátku vůbec zabít neplánovali. Myslím, že jsem to viděl v nějakých bonusech, prostě měli pocit, že bylo potřeba s tím nějak zamíchat.

(Vzhledem k pozdějšímu vzestupu Kai Winn to ani zas tak moc nevadilo, ale kdyby ji zabili tak nějak tradičně ve finále, tak by to prostě dávalo větší smysl. Navíc tam od pilotu nebyla, takže mi přišlo, že většina diváků k ní ani nebude mít žádné pouto.)
Yakuzza - 27. prosinec 2016 10:23sipka
ZAMĚŘIT
Yakuzza
Battle Lines vidím podobně jako Mirak. Opaka zabitá zbytečně brzo po začátku seriálu a ještě v takhle divné epizodě. Vpodstatě jsem se u toho i nudil.

Příběh na planetě v The Storyteller mi přišel vždycky hrozně WTF :) Skoro až jakýsi fantasy příběh tak trochu na sílu. Nikdy jsem moc nepobíral, proč si O'Brien nezavolal o pomoc. Ale to by pak bylo o ničem, že jo. Určitě ale bod za prostředí Bajoru.

Progress zajímavý, zpětně mi to ale přijde lehce naivní. Opět bod za bajoranské prostředí a taky za Kiru, která zde má svou "proti proudu" pózu.

If Wishes Were Horses tak nějak průměr.
kapitan Pike - 27. prosinec 2016 09:44sipka
ZAMĚŘIT
kapitan Pike
Mvek: Podpis na tom míčku vidět není, ale zase na tom záběru není vidět kdovíjak dobře.
Mvek - 27. prosinec 2016 09:35sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
kapitan Pike: Vidíš, ani napočtvrté jsem si to s tím míčkem od Bokaie nevšiml. Přitom tuším někdy později je i vidět, že je podepsaný, asi právě Bokaiem, ale to tady asi vidět není, ne?
Mvek - 27. prosinec 2016 09:34sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Tak zrovna absurdní eskapádu se pštrosy (byť nechápu, proč jim Odo tak musel zajišťovat cestu, ale o to je to absurdnější) považuji za jednu z nezábavnějších té epizody. Jinak mě taky nenadchávala, navíc mi vždy přijde při vzpomínání divné, že jsou tyhle o humor se snažící epizody blízko sebe v první řadě (se Storytellerem a ještě tuším Forsaken, jestli si to pamatuju dobře), stejně tak jako Dramatis Personae, ta afázie atd.

Dáša si myslí, že Progress je působivější a lidštější než Duet, no jsem zvědav, jestli to potvrdí, až si ho někdy zase dáme, teď jsme skončili o kousek před ním.

Jinak já také z Battle Lines něco viděl kdysi na nějaké české televizi. Vybavuji si právě snad umírající Opaku, nebo něco. A působilo to na mě strašně. Ještě jsem viděl kousek Past Tense, kterak komunikátorem rozprávěl Sisko s Bashirem, netuším už zas přesně jakou část. A možná ještě něco, každopádně to na mě působilo depresivně a nezajímavě:-).

Nejnovější   Novější 746 - 765 / 7632Starší   Nejstarší
HLAVNÍ STRÁNKA

UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA ]
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE

NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV

Sponzoruje KRAXNET spol. s r.o