|
Spravuje: Mirak Počet příspěvků: 7632 |
|
|
|
| A konec samomluvy, odcházím z práce :) |
|
|
|
| Pokud vezmeme tenhle údaj...
According to Jo'Bril in the episode "Suspicions", 'I am one million kilometres from the star's corona. Proceeding at three quarters impulse. I should reach it in approximately three minutes.' That is approximately 12,400,000 miles per hour or 5,543 kilometers per second. ¼ impulse for the shuttle could be estimated at 1,852 km/s.
... vyjde nám, že při vzdálenosti 20 000 km potrvá cesta čtvrtinovým impulsem opravdu cca 10 hodin. |
|
|
|
| Takže dle Memory Alpha je Bajor jedenáctou planetou v soustavě a Denorios Belt je mezi devátou a desátou. A vzdálenost je cca 20 000 kilometrů. |
|
|
|
| V návazosti na některé myšlenky z těch diskuzí mi z toho vychází, že by se vzdálenost stanice od Bajoru příliš měnit neměla. Když by se vycházelo z toho, že Proroci vyrobili červí díru tak, aby byli pořád poblíž Bajoranům, zvolili zřejmě lokaci, která je k tomu účelu vhodná, což byl Deniorios belt. Který tedy spolu s červí dírou i stanicí obíhá kolem hvězdy, jakož i Bajor a tyto dva útvary by mohly mít dráhu přibližně stejnou.
Zároveň lze-li brát jako bernou minci toto schéma, můžeme eliptické nebo nesoustředné dráhy taktéž vyloučit. |
|
|
|
| Tak ono to bude možná složitější. Pravděpodobně nevíme, jestli červí díra, resp. Denorios belt obíhají v systému Bajor nebo přímo hvězdu. Astronomicky mi přijde logičtější druhá varianta, což může způsobit, že červí díra a Bajor jsou v různých časech od sebe různě daleko. Je otázka, zda se na tohle vlastně ale vůbec myslelo. Dráha Denorios beltu navíc může a nemusí být kruhová nebo může a nemusí být soustředná s dráhou Bajoru. To do těch vzdáleností může zanést pořádný guláš.
Našel jsem to zde - How does the Bajor transport take 3 hours to get to DS9? |
|
|
|
| Yakuzza:
Už si to nepamatuju, ale Piku, jak to bylo s přesunem stanici od Bajoru k červí díře v Emissary? Jakože časově.
Časový údaj tam podle mě nepadl, ale já z toho měl dojem, že ten přesun trval řádově tak jednu hodinu. |
|
|
|
| Telemachus Rhade:
To je otázka, protože jim to runaboutem trvalo vždycky 8 - 13 hodin. Nevím proč, asi nechtěli riskovat přechod na warp ještě v soustavě :)
Ještě na tohle jsem zapomněl reagovat. Přímo v samotném DS9 se ale řešilo, že se v rámci soustavy warpem nelítá. Když chtěl v By Inferno's Light měňavecký Bashir odpálit bajorské slunce, zachránili to právě na poslední chvíli "riskantním manévrem", kdy Defiant warpem skočil od DS9 ke slunci.
Popravdě mi to ale přijde jako blbost. Kdyby na ten Bajor letěli řekněme hodinu, tak neřeknu, ale vléct se tam cca 10 hodin mi přijde dost zbytečné. A možná vlastně taky nesmyslné. Už si to nepamatuju, ale Piku, jak to bylo s přesunem stanici od Bajoru k červí díře v Emissary? Jakože časově.
Navíc bych si troufal říct, že případy warp skoků v rámci soustavy se v Treku nejednou objevily. |
|
|
|
| Mirak:
Já osobně teda nevidím v 20epizodním orderu vůbec žádný problém a to, že to nějak ublížilo pověsti první řady je imho celkem nesmysl.
To je čistě můj subjektivní dojem. Ale podle mě to určitě roli hraje.
Jestli mám s něčím trochu problém, tak s tím, že většina zápletek z jedničky souvisejících s Gamma kvadrantem jaksi vůbec nemá vliv na zbytek seriálu. Kde jsou po zbytek seriálu Wadi? Kde je ten druh, který tak agresivně napochodoval na DS9 v Captive Pursuit? Co ten týpek z Vortexu? Nemuseli se objevit nebo aspoň být zmínění všichni, ale co aspoň někteří.
S tím samozřejmě souhlasím. Ale když si odmyslím Dominion, jsou v DS9 v pozdějších sezónách nějaké opakující se druhy z gama kvadrantu? Mě teď žádný nenapadá. |
|
|
|
| Telemachus Rhade: Udělal jsem trochu research a je to s tou T'Pau dost nejasné. Že je to ale vulkánská loď, by nemělo být pochyb. Nesoulad je v tom, že ST Encyklopedie uvádí, že je třídy Apollo, což je ale třída lodí Flotily. (Loď stejného designu se ještě objevila v DS9: For The Cause, ale jak jsem pochopil, nebylo tam řečeno, zda to je vulkánská loď.)
Jinak máš asi pravdu, v TNG se nic jiného neobjevilo, nicméně v TMP je Spockův warpový shuttle Surak ;) |
|
|
|
| Já osobně teda nevidím v 20epizodním orderu vůbec žádný problém a to, že to nějak ublížilo pověsti první řady je imho celkem nesmysl. Pokud by to mělo o 6 epizod víc, tak by to prostě bylo 6 dalších veskrze epizodních zápletek, za což by sice většina z nás byla ráda, ale výsledný efekt by byl stejný (viz další odstavec).
Jestli mám s něčím trochu problém, tak s tím, že většina zápletek z jedničky souvisejících s Gamma kvadrantem jaksi vůbec nemá vliv na zbytek seriálu. Kde jsou po zbytek seriálu Wadi? Kde je ten druh, který tak agresivně napochodoval na DS9 v Captive Pursuit? Co ten týpek z Vortexu? Nemuseli se objevit nebo aspoň být zmínění všichni, ale co aspoň někteří.
Naštěstí mě vždycky hodně bavili Bajorani a v tomhle DS9 odvádí hlavně v prvních dvou řadách velmi dobrou práci.
Btw. zrovna Voyager si dovedu velmi dobře představit s 13dílnými sezónami a s více intenzivním vyprávěním ala 3. sezóna Enterprise. |
|
|
|
| Yakuzza:
tady máme T'Pau v TNG: Unification
Pravda, ale nejsou to jen nějaké nákladní shuttly?
v TNG se vulkánské lodě semtam zmiňují či objevují.
Zmiňují možná, ale (asi) určitě neobjevují. Ta Unification je výjimka, na kterou jsem zapomněl. Asi proto, že byly v držení Romulanů. A jestli jsou ještě někde jinde, sním tlačenku :)
jsem se vždycky děsně divil, že jsou od DS9 v podstatě za humny
To je otázka, protože jim to runaboutem trvalo vždycky 8 - 13 hodin. Nevím proč, asi nechtěli riskovat přechod na warp ještě v soustavě :)
ale nemají problém tam ve dvou bojovat s jakousi nadpřirozenou bytostí
Jak jsem psal níže:
"Spíš se tam zatoulal nějaký uprchlý bajorský inženýr a z pozice vesnického druida vymyslel takovýhle krásný bič na zpupné vidláky."
Možná bych měl říci technomág ;) viz Crusade "The Long Road", která je vlastně premisou o tomtéž. (a taktéž je výborná)
kapitan Pike:
Pouhých 20 episod je na Trek málo.
Bať. Proto nadávám, že má Discovery jenom 13.
co si pamatuji, tak při vysílání na ČT se snad do první sezóny řadilo dalších pět episod až po Non Sequitur a season-openning dvojky bylo Twisted.
Nope. Po Non Sequitur (23.4.'98 - na ČT jako I/21) běželo Parturition (28.4.'98 - jako II/1). Kačenina změna účesu byla asi určující :)
ČT si tehdy udělala vlastní pořadí, všem dodaným seznamům navzdory.
Ten sedlák byl pro svoji půdu ochotný zemřít, kdežto pro Noga půda byla jen "dirt"
Jo takhle, no to jo. To mi ale zase nesedělo k ferengskému mamonu - že by půda neměla v kultuře kalkulující úplně všechno pražádnou cenu, to je poněkud podivné. To bude to Yakuzzovo "ferengové jsou pokaždé jiní" :) |
|
|
|
| Telemachus Rhade:
Doufám, že tímhle si S1 napraví, i zde, jaksi mylnou reputaci o tom, že jest sezónou slabou.
Reputaci jí imho poškozuje i fakt, že je relativně velmi krátka. Pouhých 20 episod je na Trek málo. Slabší episody v takovém počtu více vyniknou.
Je tedy pravda, že první sezóna Voyageru jich má jen 16, ale co si pamatuji, tak při vysílání na ČT se snad do první sezóny řadilo dalších pět episod až po Non Sequitur a season-openning dvojky bylo Twisted. Non Sequitur jsem si tehdy pustil někdy v půlce a celkem mi si sedělo, že se na konci sezóny dostali na Zemi.
ale lehce mi neseděla linka na stanici - jednak opět dětské duo a potom 'samodržitelné stavební svorníky' - seriously? To se tam vůbec nehodilo.
Svorníky se tam sice nehodily, ale potom ta část s půdou ano. Ten sedlák byl pro svoji půdu ochotný zemřít, kdežto pro Noga půda byla jen "dirt", protože to není latinium. Zajímavý protiklad. |
|
|
|
| Telemachus Rhade:
DS9 byla skvělá ve variaci vytváření můstků federačních lodí. Když to srovnám s TNG, která tohle totálně odflákala
To sice možná, ale pro Enterprise vyrobili můstky hned dva :)
- Vždycky jsem myslel, že Miles & Jul neměli spojení, proto nikoho nezavolali. Ale pokud to tam není řečeno, tak mi to u dobrodruha Juliena a masochisty Milese nějak nevadí.
Popravdě nevím, jestli to tam bylo řečeno. Ale mám pocit, že jsem se vždycky děsně divil, že jsou od DS9 vpodstatě za humny, ale nemají problém tam ve dvou bojovat s jakousi nadpřirozenou bytostí. Imho by si nějaké posily vyžádat měli, třebas i prostřednictvím kontaktování Bajorských úřadů. Ale jasně, to by nevzniknul takhle zajímavý příběh.
To rozhodně! Pokud nepočítám tahovky, tak za mě nejlepší ST hra.
Taky mám rád The Fallen, ač hry obvykle nehraju. DS9/Bajor atmosféra skvělá. |
|
|
|
| Mvek:
loď designu Flotily, jen s posádkou tvořenou samými vulkánci
Tak tak, byla to klasická Constitution s Vulkánskou posádkou (NCC-1831). Údaj je ze ST Encyklopedie. |
|
|
|
| Z čehož samozřejmě lze usuzovat, že to dost dobře (dle jména) mohla být loď designu Flotily, jen s posádkou tvořenou samými vulkánci. |
|
|
|
| Yakuzza: Tak to byla ta druhá epizoda, obě mi v něčem splývají, byť vím, o čem která je, Immunity Syndrome. Každopádně jde o ten "slavný" záběr Spocka, jak se šokovaně zvedne.
Headed for much-needed shore leave, the USS Enterprise gets a call from Starbase 6. Through massive subspace static, Lieutenant Uhura can only hear "Intrepid" and a sector coordinate. As she tries to reconnect, Spock suddenly appears stricken and informs Kirk and McCoy that the Intrepid – an all-Vulcan starship – has just "died" with all hands aboard. |
|
|
|
| Mvek: Jsi si tím jistý?
Telemachus Rhade: A myslel jsi to plošně nebo v rámci DS9? Protože minimálně tady máme T'Pau v TNG: Unification a celkově v TNG se vulkánské lodě semtam zmiňují či objevují. |
|
|
|
| Telemachus Rhade 278155:
Naguse mám taky za 3, ale spíš se mi líbilo, jak si s epizodou pohrávali tvůrci - jmenovitě scéna z Kmotra
Safra, to nám uteklo, měl bych si udělat poznámku.
Jinak off-screen jsme měli vulkánskou loď v TOS vypadlo mi jméno, ale v té epizody s "Vládci loutek".
|
|
|
|
| kapitan Pike:
Proč nepoužijeme skafandry? Protože jsme v době před natáčením Prvního kontaktu :-)
:)
Na poručíka Primmina jsem úplně zapomněl.
Primmin je rozhodně zajímavá postava. Akorát nastoupil jen na ty dvě epizody, kde absentoval Miles. Což v dabingu vyřešili fikaně - Primmina mluvil Miles :) Mohl zůstat déle, ale zase by asi utrpěla dynamika sezóny; těžko říct.
- Jinak Pasažéra mám za plný počet a ten dabing je prostě nezapomenutelný - 70ti letý Tomek na mladičkého Bashira, kterak rozkazuje, aby posádka použila naviják.
- Produkční okénko: DS9 byla skvělá ve variaci vytváření můstků federačních lodí. Když to srovnám s TNG, která tohle totálně odflákala, je to ještě o řád příjemnější.
"Postupujte k domovu" je svým způsobem nedoceněná a těžko docenitelná zároveň, ale minimálně atmosféru má skvělou! Wadi tedy přiletěli z kvadrantu Delta, ale na rozdíl od voyagerových druhů si přinesli kus originální kultury.
Naguse mám taky za 3, ale spíš se mi líbilo, jak si s epizodou pohrávali tvůrci - jmenovitě scéna z Kmotra, kdy ostatní Ferengové chodí za Quarkem a slibují mu věrnost, a to včetně konkrétních replik.
Z Vortexu si pamatuju už jen dobré, takže úplně nevím, proč jsem to odsoudil do průměru - možná, že bych to dnes už přehodnotil. Líbila se mi grafická stránka a i to, že jsme se vlastně nedozvěděli v čem a jestli vlastně Croden lhal. Poprvé jsme tu měli vulkánskou loď, byť off-screen :)
Battle Lines je divnost, ale vadí mi to úplně kvůli něčemu jinému, než zdejší většině :) Je to takový předchůdce Game of Thrones - účastníci do sebe sekají a mlátí se, protože to prostě tak chodí. Importované federační hodnoty následně zřejmě napomohou smíru. To je tak rozkošně voyagerové :)
- Co se Opaky týče, pokládám její zdejší účast naopak za skvěle promyšlenou. Ona potřebovala nějaký plán útěku, o který jistě poprosila Proroky, kteří ji řekli, že navštíví nebeský chrám, ale za cenu, že už se nevrátí. Přecijen věděla, že ji její kolaborantský stín dožene a prozatimní vládě budou důvody ukradené. Jako svého nástupce ponechala Bareila, a když vycítila možnost proč se nevrátit zpět, vhodně interpretovala "věštbu Proroků". Čili se zachovala jako klasický duchovní vůdce :)
- Za kouzelně fatalistický prvek pokládám, že ji tam prostě nechali a respektovali její volbu. Nazdar! :)
- Jako Prorok v podobě Kai Opaky se pak vrátila ještě několikrát, čili nemožností sehnat herečku to nebylo.
Vypravěč příběhu nevím jestli je tak dobrý, nebo je pro mě guilty pleasure, ale mám ho rád.
- Ztvárnění Bajoru mi učarovalo. Ta vesnička není kdo-ví-jak dobře postavená, ale je skvěle seskládaná dohromady a působí netrekovsky organicky.
- Vždycky jsem myslel, že Miles & Jul neměli spojení, proto nikoho nezavolali. Ale pokud to tam není řečeno, tak mi to u dobrodruha Juliena a masochisty Milese nějak nevadí.
- Příběh na planetě je super fantasy a taky mi to vůbec nevadí :) Alespoň to perfektně podporuje tvrzení o tom, že jde o hodně odlehlou osadu, kam dost možná Karďáci ani nikdy nepřišli. Spíš se tam zatoulal nějaký uprchlý bajorský inženýr a z pozice vesnického druida vymyslel takovýhle krásný bič na zpupné vidláky.
- "Vedlejší" linka na stanici je taky hodně dobrá. Líbila se mi jak Varis Sul, tak nenásilné zapojení dětí do děje, což ostatní Treky nikdy neuměly.
- Zajímavost: Faren se objeví ještě v Trials and Tribble-ations jako časový vyšetřovatel Lucsly.
Progress je srdcovka. Opět skvostná výprava a ještě můj, už i tehdy, oblíbený herec. (btw v 'Hardcastle & McCormick' mu partnera dělal Sojef z Insurrection) Děj na Jerradu nemá smysl komentovat, to je perfektně napsané i zahrané, ale lehce mi neseděla linka na stanici - jednak opět dětské duo a potom 'samodržitelné stavební svorníky' - seriously? To se tam vůbec nehodilo.
'Kdyby přání byla koňmi' jsem ochotný tolerovat, byť s podobnou sortou mám obvykle silné problémy - ono totiž dobré psaní dokáže divy ;) Ve Vojíždělu by to byl TOP :) Nemyslím, že 2nd Dax byla jen lascivní, ale spíš, že za tou pózou i něco schovávala; do toho přemýšlivý skřítek a fiktivně slavný hráč baseballu - nic naplat, originální to je a vadila mi spíše hrozba zničení stanice, ale zase - nebylo to žádná tupá klasika, ale něco, co do příběhu skvěle zapadlo. Není zdaleka jednoduché vystavět něco takovéhleho, aby to dávalo smysl.
- To se Siskovým míčkem jsem si vůbec nepamatoval :) Jestli tam je anebo není podpis (ne)uvidíme na BD ;)
- Odovo navigování pštrosů je hrozné, ale na druhou stranu s ptáky ještě tolik neexperimentoval, tak nevěděl, jak na to. (podivná věta)
Yakuzza
Federace, kde žádná měna není. Anebo občas je, když to scénář vyžaduje.
Federace IMHO kupuje spoustu surovin za latinium vytěžené na svém území. To je dejme tomu konzistentní v rámci celého Treku. A on ten citát z FC je trochu zkreslovaný - Picard tam hovoří o tom, že ekonomika funguje jinak, ne že nefunguje vůbec.
kapitan Pike:
To si fakt budu muset někdy zahrát :-)
To rozhodně! Pokud nepočítám tahovky, tak za mě nejlepší ST hra.
Ale mám pocit, že jsem si pak řekl, že to je nějaký divný Star Trek - mají jiný uniformy a není tam Picard, tak na to koukat nebudu.
Tím, že pro mě byl DS9 první seriálový Trek a láska na první pohled, tak mě naopak veškeré ostatní Treky připadaly úplně mimo a nezajímavé. Paradox je, že můj první kontakt s TNG byl Chain of Command II, čili Cardassiané a u Voyageru potom Caretaker, který začínal s Makisty a Karďáky, čímž potud OK a byl jsem nadšený, jak je to pěkně propojené. Jaké bylo moje zklamání, když jsem z těch dvou dalších seriálů viděl víc :-)
Mirak:
Zamrzí snad jen absence Averyho Brookse
To zřejmě bude jeho láskou k roli :)
Doufám, že tímhle si S1 napraví, i zde, jaksi mylnou reputaci o tom, že jest sezónou slabou.
(Pokud jsem za těch 30 příspěvků na něco zapomněl, tak vězte, že se k tomu vracet nebudu ;) ) |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|