|
Spravuje: Mirak Počet příspěvků: 7632 |
|
|
|
| Telemachus Rhade:-
Výtah v něm zachovává rovinu se stanicí, neboť je držen na čtyřech místech, nikoli na osmi. Co už na obrázku vidět není, je to, že je tam místo pro asi 3 nebo 4 kabiny vedle sebe.
Ok, ale nerozumím, co je myšleno "je držen na čtyřech místech, nikoli na osmi".. |
|
|
|
| Furt přemýšlím při tom čtení a představuji si, jak moc je to zakřivené apod., a ono zvláště nyní se starým monitorem jako pivot mám obrázek na očích bez rolování:-). |
|
|
|
| Telemachus Rhade: Všechny argumenty beru, já řešil pouze odolnost vůči nějakému teroristickému útoku, který byl imho v případě okupace Bajoru větší hrozbou než přímý útok zvenčí. |
|
|
|
| Pánové, myslíte pořád tak dvojrozměrně :)
First & foremost: Stanice typu Nor, a Terok obzvlášť, je manifestací moci a nic moc jiného. dtto i cardassijské architektury a musí zdůrazňovat, že i tady nad Bajorem obíhá a dohlíží ryzí Cardassie. Troufnu si říct, že cokoli jiného je zde zcela podružné.
Na druhou stranu je, vzhledem ku tvaru štítu, konstrukce stanice vysoce praktická, protože při minimální konstrukční náročnosti dokáže schovat 6 zakotvených lodí, a odhadem dalších 12 středních neukotvených, pod jeden štít. Flotilní hřib dokáže víceméně to samé, ale jeho konstrukční náročnost je cca tisícinásobná :)
A k těm turbozdvižím... Cik-cak nahoru určitě nejedou, viz Deep Space Nine Technical Manual z nějž pochází i tento obázek - průřez pilonem.
Výtah v něm zachovává rovinu se stanicí, neboť je držen na čtyřech místech, nikoli na osmi. Co už na obrázku vidět není, je to, že je tam místo pro asi 3 nebo 4 kabiny vedle sebe.
Yakuzza 278528:
Proč to jsou turbovýtahy, když soudě dle délky rozhovorů, co uvnitř probíhají, se pohybují pomaleji než současné výtahy? :)
Rychlost se přizpůsobuje plodnosti rozhovoru ;) |
|
|
|
| Pozemstan: Tak hřib by mohl být i bez vnitřního doku. Dal by se postavit i takový, který má nějakou obdobu "docking ring" DS9, tj. lodě tam budou kotvit po obvodu, ale tato část pro dokování lodí bude integrální součástí stanice. Ale zase by to maximalizoval poškození stance při explozi lodě. V tom má DS9 značnou výhodu, zvlášť kotví-li loď u kraje jednoho z pylonů - jako třeba Voyager v pilotní episodě. |
|
|
|
| kapitan Pike: "Imho ten hřibový design stanic z ST:III je mnohem praktičtější."
To ano, ale hřib je také nákladnější, jelikož se jedná o krytý dok. A v jednom bodě to může být i méně praktické či zranitelné, jelikož všechny lodě musí proletět jedněmi (možná několika?) vraty, která lze z venku hlídat nebo zablokovat/vyřadit z provozu, jak jsme viděli i v ST IV. I když uzavření vrat může zase omezit krádeže apod., viz (byť marný) pokus v ST III... -) |
|
|
|
| Yakuzza: Mohou jezdit střídavě rovně a vzhůru :-) Ale souhlas, designově zvenku vypadá DS9 skvěle, ale z hlediska praktičnosti to má spoustu failů. Kromě křivých pylonů třeba i relativně úzké průchody od středu stanice k "docking ring". V případě teroristického útoku by stačilo odpálit bombu ve dvou průchodech a hodně se tím zkomplikuje evakuace stanice. Imho ten hřibový design stanic z ST:III je mnohem praktičtější. |
|
|
|
| Nad turbovýtahy jsem se onehdá zamýšlel. Proč to jsou turbovýtahy, když soudě dle délky rozhovorů, co uvnitř probíhají, se pohybují pomaleji než současné výtahy? :)
Mno a potom zakřivení DS9 pylonů. Když loď zakotví na jednom z nich (a ne u středového prstence), to výtahy jezdí obloukem? :) Docela nepraktické na řešení umělé gravitace. |
|
|
|
| kapitan Pike: "multi-phase alternating currents"
Alternating current je střídavý proud, takže by tam mělo být zřejmě neizolované vedení "multifázových střídavých proudů", což by mohlo Oda usmažit... |
|
|
|
| Já mám naopak pocit, že Cardassiani obecně na nějakou BOZP z vysoka kašlou a ten výtah je toho dokonalou ukázkou :-) Ano, ten výtah má jen nějaké kovové zábradlí ze tří stran. Jezdit bych tím nechtěl. Ale je zajímavé, že Kira říká Odovi toto: "By the way, Cardassian turbolifts run exposed multi-phase alternating currents through their positioning mechanisms, so don't try to shape-shift your way out." Co vlastně je "multi-phase alternating currents"? Podle mě jsou dvě varianty: buď mají normální kabiny nějakou střechu, která Odovi bránila v přesunu šachtou nahoru, a ten výtah do OPS je unikátní, nebo jsou všechny kabiny stejné a alternating currents je něco zabudovaného v šachtě, co znemožňuje pohyb v ní. Asi je spíš pravdivá verze 2.
|
|
|
|
| Yakuzza: Jenže na vesmírné stanici mi to přijde jak kvůli té rychlosti viděné mimo OPS, tak kvůli možné dekompresi šachty apod., divné.
Dříve jsem si myslel, že prostě na OPS vyjíždí nějaká plošinka a přišlo mi to směšné, že radši nejdou pěšky, když je to tak pomalé. Později jsem si uvědomil, že to vypadá na stejnou kabinu jako všude jinde, takže to asi je stejný výtah, jen tam dobržďuje (a z důvodů rekvizit jede tak pomalu). |
|
|
|
| Mvek: Cardassiané si asi neprošli obdobím s něčím typu EU :) |
|
|
|
| Já celkem Lwaxanu můžu, i když ji vidím jak "senilní" vyslankyni ve výslužbě. Nesnáším snad jen jednu její epizodu z TNG. Tady naopak se mi líbilo, že konečně její postavu trochu změnily a došla k dalšímu vývoji, a to pozitivním směrem. Ale napoprvé se mi ta epizoda myslím vůbec nelíbila. Nicméně to bude spíš tím, že jsem čekal více laciné "srandy".
Předpokládám, že by Odo měl vážit obecně málo, pak by to nebyl problém.
Co mi ale jako další věc, asi nejvíc viditelná (nebo mě Pike opraví) ve Forsaken, vadí, je právě výtah. Vemte si, jak na nás EU tlačila, že se musí až na historické výjimky zrušit výtahy bez vnitřních dveří a tady si jezdí turbovýtah, který strop asi má (jestli se nepletu, ale teď si ho v OPS nevybavuji), ale hlavně nemá žádné zábrany, a to jezdí mimo OPS velmi rychle. A žádné silové pole, které by mohlo lidi uvnitř chránit před zraněním, jsme nikdy neviděli. |
|
|
|
| Yakuzza: Ono je to takové sporné. Nějaký praporčík tam možná byl, ale celkově se nižší důstojníci do toho mocenského boje zapojili prakticky bez odporu. Imho by všichni v reálu takhle slepě rozkazy neposlouchali. Ale zase o část posádky prostě nevěděla nebo se do nich nezapojovala, podobně jako se třeba do nějakých mocenských tahanic ve firmě většina lidí vůbec nezapojí :-) |
|
|
|
| kapitan Pike: Aha, mazané :) Shodou okolností se v OPS zrovna nemotali náhodní praporčíci :) |
|
|
|
| Ještě jeden výborný dialog Oda a Bashira :-)
ODO: The first thing we have to do is figure out how to remove the field from everyone affected.
BASHIR: But then we'd lose our advantage.
ODO: Would you prefer that someone blew up the station?
BASHIR: I see your point. |
|
|
|
| Yakuzza: Byla to nějaká telepatická "entita", kterou na DS9 přenesl Klingon, který se transportoval do OPS. Ovlivněni byli ti, kteří se tam v danou dobu necházeli, tj. senior staff. Odo ne, protože on nemá standardní biologický mozek. Odo pak přesvědčil ke spolupráci Bashira, nalákal všechny do nákladového prostoru a pak vypustili anomálii do vesmíru :-) |
|
|
|
| The Forsaken za mě jinak spíše taková nezajímavá. Lwaxana mě bavila možná někdy v dětském věku, když běžěla TNG. Moc nechápu, jak může být plnit funkci velvyslankyně, když si dovedu představit, že způsobí spíše průsery a konflikty.
Odova váha je další nedotažená věc typu Bajor system. Kolik váží, když se přemění na myš? Těch otázek je spousta a je to asi bohužel jedna z věcí, nad kterou nemá smysl se zamýšlet :/
U Dramatis Personae jsem se taky bavil. Nejvíc se mi líbil apaticko-autistický Sisko :) Už si úplně nepamatuju rozuzlení. To byl nějaký virus? Řešilo se tam, jestli nebo proč to postihlo jenom senior staff? |
|
|
|
| kapitan Pike:
- Ty hodiny si měl Sisko nechat v kanceláři vedle míčku :-)
Však ony tam později myslím i jsou. Ale někde na stolku u stěny. (Snad nekecám.) |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|